Katharine
Star Wars: Episode IV - A New Hope
George Lucas nezačal ani trochu špatně. Celý film ubíhá velice svižným tempem. Harrison Ford je v roli Han Sola prostě okouzlující. Ani Carrie Fisher není špatná. Připadá mi, že je to jeden z nejvtipnějších dílů. Možná taky lehce infantilnějších dílú... A hudba...skvělá...
Beetle Juice
Jak typicky burtonovské! Temná atmosféra nemá chybu, Beetlejuice v podání Michaela Keatona jsem málem nepoznala a Aleca Baldwina jsem poprvé viděla v komické roli. Ten taneček kolem stolu rozhodně stojí za zkouknutí,
View from the Top
Obyčejná romantická komedie s pitomoučkým scénářem, Gwyneth v podivné roli a slaboduchými vtipy, kterým jsem se občas (přiznávám...) dokonce zasmála.
Batman & Robin
Příšerné. Temná atmosféra Gothamu je nenávratně pryč. Město je tak barevné, až je to k nevydržení. Nevím, jestli se Joelu Schumacherovi líbí neonově zelená a prostě všechny ty příšerné svítivé barvy, nechápu, jak mu mohli dovolit natočit tohle. Měli mu v tom zabránit všemi dostupnými prostředky! Když odejdeme od těch barev (skoro jediné, na co si pamatuju), Gerorge Clooney je v té roli opravdu příšerný. I Chris O´Donnel je lepší. Padouchové jsou mi méně sympatičtí, než v v předchozím Batmanovi. Ale připadají mi takový podobní. Na Ivy spadnou nějaké jedovaté látky, nebo co a Bruce Wayne odmítne její návrh, což mi připomíná Hádankáře. A připadá mi, že nevyužili všechen její potenciál, protože jediné, co dělá je, že kolem sebe fouká růžový kouř. Postava Batgirl, je úplně ne nic. Už jen to, že si jen tak přijde, řekne, že chce pomáhat Batmanovi a Robinovi, hned dostane obleček je naprosto absurdní (pořád nechápu, proč Schumacher zabírá zadek). Jediné, co bych mohla pochválit, jsou efekty.
Pirates of the Caribbean: Dead Man's Chest
Gore Verbinsky dopiloval svoji techniku a nyní nám ukazuje Karibik okonce lépe než v prvním díle. Opravdu. I když, první záběry ukazují, že to bude temnější, vtipnější a akčnější. Což opravdu je. Scény Jacka Sparrowa jsou mnohem humornější. Nebo když se Elizabeth rozčiluje nad bojujícími pány je pro mě jedna z nejvtipnějších scén . A Jack a jeho sklenice s hlínou. Ale například jeho útěk s tyčí s napíchnutým ovocem na zádech byl podle mě až moc takový…no, nevím. Prostě až moc. No, vlastně celý film je takový přeplácaný. Třeba scéna na ostrově. Elizabeth bojuje, dva piráti kradou truhlu, Jack, Will a komodor jsou na tom obrovským kole. Taky musím se přiznat, že jsem se i pár minut nudila. Scénář byl občas trochu moc „ukecaný“. Navíc si začal pohrávat s takovými slovními hříčkami typu: „Potřebujeme to najít a i to k čemu to patří“, nebo jak to bylo. Hudba Hanse Zimera je působivá. Ale konec mě ale opravdu naštval. Zatímco v prvním dílu by se dalo mluvit o zakončení, tady je to prostě takový: těšte se na trojku.
Wedding Crashers
Podle mě úžasná a nesmírně zábavná komedie plná velmi povedených vtípků a humorných scének. Dvojka Wilson – Vaughn je nesmírně sympatická a díky téhle komedii je začínám mít ráda. Zvláště Vaughn je hrozně komický ( jeho sípavé: „Nenávidím tě!“ bylo skvělé… ). Isla Fischer je v roli Glorie opravdu okouzlující. Nejlepší bylo, když si zacpala uši a vztekle dupala nohama. A Rachel McAdams je opravdu krásná a hlavně talentovaná. Svižné, zábavné…vtipné!
Aviator, The
Opravdu fascinující životopis. Leonardo DiCaprio předvedl velmi slušný výkon i když, mohl být lepší. Zvláště ty jeho grimasy, když létal, byly občas trochu divné. A Cate Blanchett byla prostě dokonalá. Právem dostala Oscara. Samotný film je pro mě trochu moc ukecaný a dlouhý, ale myslím, že kdyby něco z toho vystřihli, něco by tam chybělo. Přesto byl úžasně natočený. Martin Scorsese se převedl. Líbily se mi hlavně odrazy z plátna zobrazovaná na Hughesově těle. Nechápu Oscara za kameru. Připadalo mi, jako kdyby se občas někteří do záběru nevešli. Možná to byl záměr. A konec byl skvělý. Howard Hughes dosáhl vlastně všech svých cílů, ale když jich dosáhl, už neměl co dokazovat.
Four Rooms
Tedy, první dvě povídky mi připadají takové nemastné neslané. Hlavně Madonna podala skvělý výkon…. Zbylé dvě už jsou mnohem lepší. Zvláště Tarantinova. Dialogy jsou docela vtipné, ale občas nezáživné. Povídky nespojuje vůbec nic, tedy, vlatně jenom Theodor. Když už jsme u něj, výkon Tima Rotha byl hrozně divný, pořád sebou trhal, kroutil se a prostě jsem nepochopila, proč to pořád dělá. Pro mě dost nepříjemná postava. Nebylo to špatné.
Haunting, The
Béčkovým horror. Velmi slabé. Od Catherine Zeta-Jones, Liama Neesona a Owena Wilsona (ten se na tu roli vůbec nehodil) jsem čekala o něco víc. Vždycky tam zabrali celý dům ráno, nebo večer, ukázali něco, co jim asi připadalo strašidelné a tak se to pořád opakovalo. Strašidelné to nebylo ani trochu, stejně jako tajemství, které Eleonor objevila. A u scény, kdy se vytesané hlavy dětí děsí jsem se málem začala smát… Scénář je nudný a místy nelogický. Stejně jako chování Eleanor. Já bych to nenazývala horrorem. Horror je nco jiného
Batman Returns
Nikdy jsem Batmanovi nepřišla na chuť. A tohle mě zrovna moc nepřesvědčilo. Film má sice úžasnou burtonovskou atmosféru, Michael Keaton se mi líbil ještě více, než v Batmanovi, nové postavy jsou docela zajímavé, viz. Catwoman (její osobnost mě opravdu nadchla) a hudba není vůbec špatná, ale až příliš často jsem pomýšlela na to, kdy už to konečně skončí. Ale přepnout se mi zase nechtělo...
Spy Kids
Docela příjemná rodinná podívaná. I když možná trochu infantilní (ty příšerky, ve které se ti špioni proměňovali...bez komentáře...). Rozhodně to bylo zábavné a dokonce místy vtipné. I když pár nuných scén by se taky našlo. Víte, děti, kteří musí zachránit své rodiče mi místy připadají neuvěřitelně trapní. Zvláště, když už podruhé vychrlí Carmen celé své jméno. Nebo: "Ve vaší show chybí...děti". Hrozné....
Instinct
Mě tedy moc nenadchl. Jejich "cesta do zákoutí lidského nitra" nebyla vůbec fascinující, byla naprosto nezajímavá a nudná, ani jsem neměla potřebu dívat se na to do konce. Bohužel to neutáhl ani Anthony Hopkins. Nebylo tam vůbec nic. Proč ho tolik gorily fascinovaly a další. Nuda.
Father of the Bride
Očekávala jsem nějakou bláznivou komedii, ale bohužel jsem se moc nezasmála. no, tak něco vtipné bylo, ale nepopadala jsem se zrovna za břicho. Má to být taková cesta za porozuměním, ale připadalo mi, že je skoro celý film pořád takový vážný.
Batman
Obsazení Jacka Nicholsona bylo geniální. Kdo jiný by mohl být takový charismatický a vtipný zloduch? Role Jokera ("Klauna", jestli chcete) mu sedne. Představitel Batmana se mi jednou zdál nějak podivně toporný, ale není vůbec špatný. Hudba se mi občas zdála nedostatečná, ale atmosféra se povedla. Přesto jsem se občas trochu nudila. Nevím, nějak to vázlo...
The Da Vinci Code
Opravdu nechápu, proč Šifru kritici tak odpálkovali. Dle mého názoru může za všechno jenom knižní předloha. Tady vlastně jde jenom o to zjistit, KDE leží Svatý grál, ale CO to je už nám vlastně řekli. Myslím, že by bylo mnohem zajímavější zjišťovat CO to je. Mně tedy bylo úplně jedno, kde to leží. Hlavní postavy mi připadají takové nudné, vedlejší byly mnohem lepší, viz. Silas, Teabing (úžasně zahraný Ianem McKellenem, všechno, co řekl, bylo nesmírně zábavné)... Ale bohužel celý film, tedy spíše prostřední linie, je taková hrozně ukecaná a nudná, jak už to všechno známe... Ani nevím, proč jsem na něj vůbec šla. Jak už jsem řekla, to je důsledkem knižní předlohy. Film je jako si přečíst tu knihu ještě jednou. Jenže jak to, že u Harryho Pottera to jde a tady ne? Asi proto, že tady se všecho zakládá jen na té teorii, proto nám to připadá nudné, protože už jsme to prostě četli. Navíc se režiséři Harryho dokázali alespoň trochu víc odpoutat od knižní předlohy. Tedy, až na jednoho (ano, to patří Vám, pane Columbusi…) Kdyby byl ten film bez knižní předlohy, myslím, že by se to dalo považovat za slušný, i když možná příliš rychlý thriller. Nedokážu to správně posoudit. Ron Howard BOHUŽEL natočil film, který absolutně kopíruje knižní předlohu. Kromě vtipu s kachničkou a hledání informace v mobilu, bylo všechno úplně stejné, jako v knize. Bohužel. Ale hudba byla naprosto dokonalá, hlavně se mi líbila poslední scéna, jak Langdon poklekne a teď záběry na ty pyramidy a hrobku a hudba...
Core, The
Dost ujde. Nevím, snaží se být velkolepý, používá k tomu vcelku dobrou hudbu, která je občas nevhodná, ale nějak se mi to nelíbí. Trochu se mi zdá, že ti co zemřeli, tam byli tak akorát proto, aby se obětovali při jednotlivých úkolech. Jeden musí vlézt někam, aby všechny zachránil atd. Zdá se mi to až příliš prvoplánové. Není tu nikdo, kdo by si dělal srandu. Navíc se začínají sesypávat až postupně, jako by si předtím vůbec neuvědomovali, že jdou zachránit celou planetu! Všichni jsou tak odporně odvážní. I když, počáteční panika byla dobrá. A efekty nebyly špatné.
White Oleander
Film, ve kterém vlastně skoro o nic nejde, jen popisuje vztah hrdé, zkažené matky a dcery. Snad dokážu ochopit filmy, ve kterých se pouze popisují životy. Ale třeba Forrest Gump byl zábavný a vtipný, Dvojí život Veroniky nebyl vtipný, zato byl zajímavý. Bílý Oleandr nebyl zajímavý, tedy, třeba jak Astrid ovlivňovala, spíš urychlovala osudy svých pěstounů bylo zajímavé, ale nebylo to zajímavé dost. Alison Lohman pro mě není dost charismatická herečka, hlavně se pořád tváří stejně. Ani mi tam neseděla Renée Zellweger, pořád na mě působí takovým tím nemotorným bridgetovským způsobem. Nerozumím tomu, jak Astrid říkala, že začíná od konce, protože některé kousky jí zapadly až potom. Podle mě na tom nebylo nic složitého. Víte, někde uprostřed jsem se patnáct minut nedívala a když jsem přišla, zjistila jsem, že jsem vlastně skoro o nic nepřišla.
Cars
Prostý a předvídatelný, přesto překrásný příběh. Navíc úžasně propracovaný (viz. závod o Zlatý píst, auta v Kardanové lhotě: stydlivé hasičské auto, italský prodavač a mnoho dalších). Nadupané písničky. A vtipné to bylo dost, zvlášte se mi líbilo noční dobrodružství s traktory. Všechno na mě působilo neuvěřitelně opravdově. Překvapilo mě, jak si tvůrci s jednotlivými auty pohráli. Burákovi nesvítí jedno světlo, dokonce dokázali, aby auta založila ruce a měla vousy. Nejvíc se mi líbilo to, co na konci závodu Blesk udělal. Krása....
Turbulence
Opět film s naprosto "nepředvídatelným" dějem. Vždyť tohle všichni známe, z filmů Let číslo něco atd., jak se na palubě usadí lump, přirozeně zabije piloty, takže hlavní hrdina (ka) musí hrdinně a naprosto přirozeně přistát s letadlem. To je opravdu něco. Postavy jsou nudné, hlavně aby tam byly. Stejně je pak někam zastrčí, takže je to jedno. Navíc se některé chovají dost divně. Například Teri stojí naproti vrahounovi a skoro v klidu si s ním povídá. A když ho zastřelí, nijak ji to nepoznamená a má ještě větší odhodlání přistát. Navíc několika tlačítky úúúžasně obrátí letadlo. A co řeknou? "Jak to dokázala?" Bizarní. Představitelka Teri mi byla krajně nesympatická. Vůbec nechápu, proč jsem s tím ztrácela čas.
Double vie de Véronique, La
I když je vlastně děj skoro o ničem a pouze pozoruje život dvou totožných žen, přesto mě velmi zaujal. Nevím, možná to bylo působivou hudbou, takovým, příznačným motivem, který tam byl zpívaný i hraný, nebo úžasnou prací kamery. Když už jsme u kamery, po vizuální stránce byl Dvojí život Veroniky krásný. A Iréne Jacob byla skvělá. Ne, že bych pochopila úpně všechno, ale bylo to velmi zvláštní a pro mě i velmi zajímavé, i když nevím jak.
Ransom
Víte, tyhle typy filmů mě moc neberou. Připadají mi nezáživné, s takovým skoro nijakým dějem, protože víte, co se asi tak stane. Přibližně. Když jsem si četla o čem to je, příliš mě to nezaujalo. Ale tohle nebylo vůbec špatné. Melu Gibsonovi bych opravdu věřila, že mu unesli syna. Rene Russo vůbec. I když jsem, jak už jsem napsala přibližně věděla, co se stane, tak to bylo docela napínavé. Předčilo to má očekávání.
It Takes Two
Klasická a bezproblémová romantická komedie. Dabing dvojčat příšerný. Silně mi připomíná Past na rodiče. Dějově se liší jen v pár drobnostech (např. dvě totožná děvčata velmi překvapivě nejsou sourozenci) Sestry Olsenovy mi připadají roztomilé a Mary Kate se občas zatvářila moc roztomile. Jenom ke konci kdyby ubrali trochu sentimentality...
Grease 2
Na první díl to prostě nemá. I když se jedna o volné pokračování, připadá mi, že je to spíš takový remake. Ale dějově je to trochu jiné. Otočené. Nový klub "Pink Ladies" mi připadá strašně trapný. Michelle Pfieffer se mi tu moc nelíbila. A hlavně chybí John Travolta. Skoro hlavní věc, která mě na Pomádě zaujala. Písničky. Všechny mi připadaly, jako by byly všechny stejné. Jen ta slova jiná. Kdybyste mi je pustili za sebou tak bych si myslela, že se jedná pořád o tu samou píseň.
Grease
Ačkoli nemám Olivii Newton-John moc ráda a v tomhle filmu na mě působila divně, moc to nevadilo. Děj je prosťoučký a ani celkově film za moc nestojía, ale John Travolta byl úžasný (ty jeho pohyby byly prostě dokonalé...) a Olivia zpívala nádherně. Písně krásné (Tell me more, tell me more...) a choreografie velmi pěkná. Nadčasová klasika, která nikdy nezestárne...
I Love Trouble
Tak tohle je opravdu divné. Ze začátku to působí jako tuctová romantická komedie, kdy se dva (Julii Roberts, ani Nicka Nolteho nemám vůbec ráda), co se nesnáší dají dohromady. Pak ale někde po první třetině se objevuje mrtvé tělo a začne to celé působit skoro jako thriller! A právě to, je divné. Žánrově se snad ani nedá zařadit. Film poskakuje z komedie do thrilleru (tedy, nevím, jestli to byl záměr) a jednou mi to připadalo dokonce i jako parodie (to když člověku, co je chtěl zastřelit vypadl Tic Tac). A i jako kdyby hudba nevěděla co dělat. Auto, malebná krajina a hudba dalo by se říct dokonce děsivá! Nebo: Sabrina, svázaná v doupěti, tedy spíše továrně nepřítele. Podívá se nahoru a tam najednou vidí Petera. Zazní hudba. Romantická! Jako komedie, by to nebylo špatné (slovní přestřelky mezi Sabrinou a Peterem byly skvělé). Ale to přeskakování...