avatar uživatele

Ivan Drago

Jméno
Věk
Bydliště
Twitter
Facebook
Instagram
Poznámka
Názory

Film je od reality opravdu daleko, to je pravda, ale jako celek se mi líbil. Jako akční odreagovačka výborné, nesmíte to všechno brát tak vážně jako xxmartinxx.

28. ledna 2013
plakát filmu
Hobit: Neočekávaná cesta
The Hobbit: An Unexpected Journey
90 %

Všechny podstatné informace, které bych mohl mít ke snímku Hobit na mysli, přede mnou sdělily uživatelky Alena Pechová a Veronika. Naprosto s nimi souhasím. Hobit nedostane úplně každého diváka, ale zaručeně si získá každého fanouška J. R. R. Tolkiena a jeho dokonalé Středozemě. Co se týče jednotlivých postav, Ianu Mckellenovi není jako vždy co vytknout, ale jak už tady někdo psal, vypadá opravdu o hodně starší než v LOTRovi, což se dalo určitě lépe zamaskovat vzhledem k tomu, že se děj odehrává před trilogií LOTR. Ale v celkovém kontextu jde o detail a zbytečné nimrání z mé strany. Martina Freemana jsem si oblíbil již v Sherlockovi, kde byl jako Dr. Watson vynikající, proto mě jeho role mladého Bilba moc potěšila. Nebudu se vyjadřovat k postavám všem, trpaslíci jsou milí a zábavní, jeden mi hodně připomínal Hnusáka ze Zahulíme, uvidíme:-D Snad ještě nemohu nevyzvednout roli mně dosud neznámého herce Richarda Armitage v roli Thorina Pavézy. Dá se bez nadsázky říct, že zde v Hobitovi opravdu se vším všudy nahradil postavu Aragorna:-) Je pravdou, že některé scény působí natáhle a možná i zbytečně, ale i tak bych nestříhal a nechal film tak jak je. No jsem zvědav, co Peter Jackson vloží navíc do rozšířené edice, to by mě opravdu zajímalo. Zda tedy nějaká bude. Jedním dechem je pro mě Hobit velmi kvalitní podívanou srovnatelnou s Pánem Prstenů, i když je pravda, že nám zde chybí všudypřítomné a ohrožující viditelné i neviditelné zlo Mordoru a sílícího Saurona, zde máme pouze draka Šmaka, zatím ještě odpočívajícího v dálce v Osamělé hoře. Také se těším za rok na Jacksonovu odbočku za Necromancerem, která povede zřejmě do Dol Gulduru. Možná zde retrospektivně uvidíme i nějaký odkaz na Ungoliant, matku Oduly z Pána prstenů, ale to už opravdu jenom tápu, co když... Za mě 90%. A nové hudební motivy Howarda Shora za 100%, už teď se těším na jeho živý koncert k soundtracku Hobita. P.S. Stran hudby Howarda Shora bych se ještě krátce zmínil k některým názorům diváků, že se sebevykrádá a podobných nesmyslů. Ty motivy z Pána prstenů do Středozemě prostě patří a patří tedy i do Hobita, komu se to nelíbí, ať sleduje film bez zvuku;-)

16. prosince 2012
plakát filmu
Sinister
Sinister
70 %

Snímek Sinister za zhlédnutí určitě stojí, ale určitě se také nebude konat revoluce v hororovém žánru, jak se zdálo z traileru dostupného měsíce před premiérou filmu. Podle mého názoru nadstandardní snímek ve svém žánru, stejně jako např. Insidious, The Ring, The Grudge, El Orfanato apod.
Jedna malá poznámka směrem k uživateli Miysicka, který zde psal první komentář: vyzradit pointu celého filmu ve čtyřech řádcích. Hmmm, co dodat, bohužel se zde nesmějí užívat žádná vulgární slova, takže si nějaká patřičná oslovení domyslete sami.

1. prosince 2012
plakát filmu
Kniha přežití
The Book of Eli
70 %

Snímek se mi docela líbil, i když příběh byl jakoby nedotažený. Film stojí na výkonech Denzela Washingtona a Garyho Oldmana. Co se týče názorů tady, souhlasím s tím, že to je tak 50 na 50, někdo jej bude vyzdvihovat a naopak, ale prosím Vás, vezměte někdo počítač uživateli Pecca007, už nějakou dobu na webu kfilmu.net narážím na jeho sáhodlouhé trapné komentáře, které vždy působí opravdu až směšně, jakoby je psalo pětileté dítě. Milý Pecco007, nehraj si tady na recenzenta filmů, nejde ti to, opravdu ne. Ve svých komentářích se snažíš psát tak, jako bys s filmem vyrůstal a spolkl všechnu filmovou moudrost světa a jako bys znal snad všechny herce, režiséry, scénáristy apod. osobně, ale je naprosto průhledné, že o tom nevíš nic. Omlouvám se, že takto píši zde, ale nevím, kde jsem to měl napsat. Jinak recenze zde umí pěkně psát xxmartinxx, to se musí nechat, i když mnohokrát s jeho hodnocením nesouhlasím, ale z toho si vezmi příklad.

29. ledna 2012
plakát filmu
80 %

Dobrý film ze sportovního prostředí, Nick Nolte hrál svou roli docela přesvědčivě, představitel Tommyho taky, představitel Brendana mi tam do celého filmu moc nezapadl. Asi se na něj podívám ještě jednou. Na Rockyho Warrior ale určitě nemá. Kdyby ve filmu nebyly závěrečné titulky, myslel bych si, že to natočil Clint Eastwood, bylo to celé hodně podobné jeho stylu. P.S. Myslím, že Brendan by takhle nad Tommym určitě nevyhrál. Tommy tam všechny knokautuje jak na běžícím pásu a pak se nechá takhle dostat? To mi tam už vůbec nesedělo, ale scénář je scénář.

17. prosince 2011
plakát filmu
Válka Bohů
Immortals
100 %

Válku Bohů jsem viděl v kině ve 3D a byl jsem nadmíru spokojen. Opravdová oddychovka, nehledejte v tomto snímku nic vážného a hlubokého, je to pouze o technickém zpracování, které je výtečné až v některých scénách geniální. Představitel Thésea dobrý, přesvědčivý, Věštkyně nádherná Freida Pinto (netřeba dál komentovat), Mickey Rourke záporák jak má být, opravdu přesvědčivý. P.S. Scéna bitvy Bohů s Titány v jeskyni - ve stylu 300: Bitva u Thermopyl je dokonalá, bude Vám běhat mráz po zádech. Pro mě plná palba.

17. prosince 2011
plakát filmu
Elitní zabijáci
Killer Elite, The
80 %

Na Elitní zabijáky jsem byl v kině, přiznám, že jsem si snímek vybral podle hereckého obsazení Jason Statham, Cliwe Owen, -Robert De Niro, kdo ne, že? Film se mi líbil, nic konkrétního vám nedá, to zda je opravdu podle skutečné události, těžko řiíct, je to možné. Nic vám tento snímek nedá, ale zábavný je a spád má taky. Výborná odreagovačka. Jedna z mnoha. P.S. Recenze "xxmartinxx" je až příliš přehnaná.

22. října 2011
plakát filmu
Zrození planety opic
Rise of the Planet of the Apes
100 %

Na film Zrození planety opic se chystám v odstupu cca týdne podruhé, protože se mi v kině velice líbil. Atmosféra výborná, opice opravdu jak ve skutečnosti a na hereckých výkonech opic opravdu tento film stojí, proto slovo hereckých ani nedám do uvozovek, protože opice zde opravdu hrají a řeknu Vám, že přeměny Ceasara jsou opravdu geniální. Já osobně si myslím, že tento snímek, byť jde o sci-fi žánr, se bude líbit téměř každému. Z 80 - 90% souhlasím s názorem - recenzí "xxmartinxx", ostatně přečtěte si ji pak sami, až po shlédnutí snímku samozřejmě. Pouze bych mu vytknul ten první odstavec o "hloupém snímku". Ono to vůbec není hloupý film, ba naopak v žánru sci-fi Planeta opic nikdy nebyla hloupým filmem, resp. filmy, kolem nás je spousta filmového odpadu, tedy filmů, které bych do takové kategorie zařadil, nebudu ale jmenovat, Zrození planety opic si takové oslovení skutečně nezaslouží, tento díl je totiž konečně hoden postavit se vedle původního snímku z r. 1968. Doporučuji všem. P.S. Co se týká nelogičností, o kterých je v recenzi i jinde zmiňováno, ale které zde dosud nikdo blíže nerozvedl, bych pouze uvedl, že já osobně bych to k tíži filmu ani nepřidával. A ještě jedna poznámka, konec není vůbec špatný, také jsem o tom zpočátku přemýšlel a nesedělo mi to, ale Zrození bylo zakončeno tak jak bylo a myslím, že úmyslně, protože teď máme otevřenou cestu minimálně k remaku prvního původního dílu, na který se opravdu budu těšit, ač vím, že to bude mít hodně náročné. Já filmy hodnotím podle toho, jak mě zaujme a co ve mně zanechá. Co se týče emocí, dostal mě na 100%, audiovizuální stránka pro mne 100%, ještě notnou chvíli po odchodu z kina jsem nad ním přemýšlel - 100%, zbytek neřeším.
Jděte na Zrození planety opic do kina. Čau:-)

14. srpna 2011
plakát filmu
Spojenec
Inside Man
100 %

Snímek Spojenec jsem viděl již asi před čtyřmi lety, je to výborný film. Denzel, Jodie a zejména Clive vynikající. Jen malou poznámku zde k uživateli Freddymu, který film ohodnotil na 20%: jsem rád, že tady Freddy už nic nehodnotí, protože to vypadá, že se tady opravdu ztratil. Hodnotil navíc jen tento snímek, a to už v r. 2006. Freddy proč ses sem vůbec registroval?:-)

14. srpna 2011
plakát filmu
Tři dny ke svobodě
Next Three Days, The
100 %

The Next Three Days je vynikajícím filmem, myslím, že se zavděčí téměř každému filmovému divákovi. První půlhodina je sice mírně roztáhlá a zdlouhavá, ale pak to nabere grády a už Vás nepustí. Po dlouhé době opravdu pěkný thriller, přirovnal bych ho k filmům Šerifové, Šakal, Spojenec - každý z těchto je o něčem jiném, ale nějakým způsobem si jsou podobné. Doporučuji každému.:-)

14. srpna 2011
plakát filmu
100 %

Nebudu se rozepisovat o tom, o čem film je a co v něm uvidíte, to si přečtěte v informacích a na film se podívejte. Barva ráje/Barva Boha je jeden z nejkrásnějších filmů, co jsem viděl a jeden z nejkrásnějších filmů, co byl kdy natočen. Od íránského režiséra Majidiho jsem nedávno viděl Božské děti, který je také moc hezký, ale bez nadsázky umělecké dílo Barva Boha mě opravdu zasáhlo. Pokud budete mít příležitost tento film shlédnout, neváhejte, stojí to za to. Z trochu podobného soudku jsem nedávno zhlédl ještě jeden snímek Želvy mohou létat z íránsko-irácké koprodukce, zejména ve vztahu k hlavním představitelům všech tří snímků, tedy dětem, ale na Barvu Boha nemá ani jeden. 100%.

31. července 2011
plakát filmu
Gran Torino
Gran Torino
100 %

Filmů od Clinta Eastwooda jako režiséra jsem již pár viděl. Vzpomínám na Madisonské mosty, Million Dollar Baby, Dopisy z Iwo Jimy, Vlajky našich otců, Changeling a teď Gran Torino. Každý z těchto filmů mě svým způsobem zaujal (i když první dva zmíněné bych musel zhlédnout znovu, protože je to již delší čas), naposledy jsem viděl Changeling a dva dny poté právě Gran Torino. Changeling výborný, i když místy bych měl k některým scénám, zejména dialogům výhrady, ale Gran Torino mě skutečně dostal. Zde musím naprosto (a ještě víc než u Výměny) souhlasit s autorem věty: "Režírující Clint Eastwood si rád vybírá příběhy, které jdou až na dřeň lidských emocí." Myslím, že tenhle umělecký počin není třeba tady v komentářích ani blíže rozvádět, je potřeba se na to kouknout a učinit si svůj vlastní úsudek. Já dávám 100% a ani nemůžu jinak.

17. července 2011
plakát filmu
Harry Potter a Relikvie smrti - část 2
Harry Potter and the Deathly Hallows: Part 2
90 %

Dnes jsem poprvé zhlédl druhou finální část posledního dílu Harryho Pottera, a musím konstatovat, že ačkoliv skutečně nejsem nějakým zarytým fanouškem této ságy a knižní předlohu jsem opravdu nečetl, tak film se mi velmi líbil a já jej osobně považuji za nejlepší část celé série. Ve všech recenzích a spoustě komentářích se hovoří o tom, že nejlepším dílem série je Vězeň z Azkabanu. Já k tomuto upřímně říkám, že při prvním shlédnutí v kině jsem u trojky usnul (možná jsem byl indisponován z předchozího dne, opravdu nevím), ale po druhém shlédnutí trojky už jsem film shlédl celý a docela se mi líbil, i když mě ničím obzvláště nenadchnul ani nepřekvapil. Je pravda, že byl lepší než jednička a dvojka, první dva díly byly tvořeny ještě i pro méně odrostlejší děti, ale nebyl v ničem lepší a v ničem se více nevyjímal (ani dějově) než díly nadcházející. Ale zpět k Deathly Hallows. První část koukatelná - příprava na dlouho očekávané finále (mimochodem animovaná pověst o Smrti byla skvělá). Druhá závěrečná část výborná, zvláště co se týká efektů a též hereckých výkonů (zejména Alana Rickmana a Maggie Smith). Dost jsem byl překvapen zvratem se Severusem Snapem, i když jsem čekal, že v předchozích dílech neřekl své poslední slovo. Rovněž bych rád uvedl, že u tohoto filmu se absolutně nemohu ztotožnit s názorem a první recenzí k tomuto snímku od uživatele "xxmartinxx" (i když samozřejmě názor je názor) a jsem velmi rád, že to uživatel "2mig1" uvedl do rovnováhy. Recenze k filmům mohou totiž spoustu diváků až příliš ovlivnit a dokonce odradit na film do kina vůbec jít, což by v tomto případě byla opravdu škoda. Na závěr nemohu ještě nevyzvednout skvělou hudbu Alexandra Désplata v obou Relikviích, která mi místy připomněla tvorbu Hanse Zimmera. Na film jsem byl ve 2D formátu v původním znění, což dle mého považuji za nejlepší volbu. 3D nemohu hodnotit, ale chystám se na něj, abych nebyl o nic ošizen a vůbec mi nebude vadit, že příběh zkouknu ještě jednou, i když ten DABING:-( Takže, co lze jen dodat? Podívejte se na to a udělejte si svůj vlastní úsudek:-) P.S. 10% dolů (dal bych dolů jen 5%, pokud by to šlo) dávám za úplný závěr: o 19 let později. Myslím si, že na rok 2011 šel ten časový odskok 19ti let na tvářích hlavních protagonistů určitě zamaskovat lépe, ne jen jim přidat bradky a změnit pohledy, tato scéna mi přišla jaksi uspěchaná, ale možná to bylo záměrem, abychom se po těch letech na rozloučenou pobavili a zasmáli, těžko říct. Každopádně rozloučení mohlo být pompéznější (neříkám na půl hodiny jako v Návratu krále, ale po tolika dílech a vlastně po skoro deseti letech mohlo být rozloučení se všemi hrdiny příběhu Harryho Pottera trochu okázalejší. P.P.S. Děkuji paní J. K. Rowlingové - dokázala ve mě vzbudit touhu si celý příběh přečíst v jejím původním podání.

17. července 2011
plakát filmu
50 %

Po zhlédnutí snímku Hereafter a následném přečtení recenze nemohu jinak než zcela souhlasit s recenzí uživatele "xxmartinxx", a to opravdu doslova. Co mě u filmu udrželo, byl Matt Damon a skutečnost, že se jedná o další snímek Clinta Eastwooda, od něhož si nenechám od jisté doby ujít žádný kousek. Na film se dá jednou podívat, neočekávejte ale žádné zlomy a dějové zvraty a na závěr, jak jsme u Clinta zvyklí, už vůbec ne. Je jasné, že film byl o tom, že se osudy tří hlavních hrdinů nějakým způsobem nakonec propojí, ale to tzv. "osudové setkání" na knižní výstavě mě fakt neoslovilo, přišlo mi to strašně laciné, ryhlé až směšné a i ty události poté, zejména poslední scéna - to mělo být co?! Pan Eastwood měl zřejmě v úmyslu natočit film o pro mě docela silném a zajímavém tématu a v průběhu natáčení asi zapomněl, co že to vlastně chce natočit a nějakým způsobem to rychle ukončil. Ale ta rádoby romantická vsuvka na konci skutečně nezafungovala, v tomhle filmu určitě ne, alespoň ne na mně. Zajímalo by mně, co George Marii do toho vzkazu napsal, když to bylo pomalu na tři strany. Trochu mi to připomnělo Ztraceno v překladu, ale skutečně pouze v tom, že jsme se nedozvěděli, co ve vzkazu Marii bylo. Ani nevím, jestli jsem si to měl podle předchozího děje domyslet sám nebo obsah nebyl tak důležitý, fakt nevím, co si mám myslet. Matt Damon si s rolí, která mu ani nedávala příliš prostoru, poradil, nic jiného mu ani nezbývalo. A na závěr opět musím souhlasit s "xxmartinxx", že nejsilnější, nejpůsobivější a zároveň nejzáživnější byly scény s malým Marcusem a Jasonem. Kdyby Clint Eastwood film uchopil a ztvárnil např. ve stylu Šestého smyslu, udělal by lépe. I přes to všechno Clintovi Eastwoodovi nadále věřím a doufám, že se v jeho filmografii objeví další dílo hodné Gran Torino či Changeling. P.S. Kdo se na film bude dívat s tím, že zjistí, jak to po smrti vlastně je, zda skutečně existuje život po životě nebo aspoň úhel pohledu na toto jistě pro mnohé zajímavé téma, bude zklamán. Nic takového v tomhle filmu nenajdete.

17. července 2011