Hugues
Black Swan
Balet?
Balet není můj šálek kávy, ale když jsem zjistil že na toto téma natočí film Darren Aronofsky, nemohl jsem se dočkat až ho uvidím. První dojmy po shlédnutí, jsou zvláštní na jednu stranu je to typický styl Aronofskyho, už od Requiemu je jeho styl dost opakující se, je vynikající ale každý kdo má aspoň trochu přehled v jeho filmech ví, že všechny mají stejnou hloubku a všechny končí minimálně stejně...Nejblíže bych to přirovnal k Fontáně, syrovost kterou máte předloženou na plátně, si užíváte až do chvíle kdy vám začne pít krev hlavní představitelka, Natalie hraje opravdu přesvědčivě, ani bych do ní neřekl že dokáže někdy tahle zahrát, je dost možné že si i minimálně vyslechne nominaci na plešouna, ale její postava byla otravná, možná to bylo schválně možná ne, nicméně mě vadila...Ostatní postavy jsou více-méně jen křoví, a proto se nedá s určitostí poznat jestli Cassel hraje opravdově nebo jestli proplouvá...Co ale bylo vynikající byla kamera a hudba, jak to u Aronofskyho bývá...Jednoduše řečeno, dejte Aronofskymu téma na cokoli a on z toho udělá dokonalost...
Wall Street 2: Money Never Sleeps
...
Oliver Stone asi začíná ztrácet dech, protože jeho filmy se stávají víc a víc předvídatelné. Kde jsou ty časy kdy válcoval filmy které byly kontroverzní, urážející a rebelské? Ve většině svých filmů kritizoval vládu jak v politice tak na válečné scéně. I zde nepatrně kritizuje společnost která „vládne" nám průměrným a obyčejným ale není to tak silné, jak by to dokázal natočit před 20 lety. Snaha o natočení Wall Streetu v reálném chodu se víc přiblížila v prvním díle.V díle druhém vsadil všechno na Shiu a nevydařilo se to podle plánu, na tuhle roli se nehodil, jeho topornost na plátně je přímo do očí bijící, konkurent z dílu prvního Charlie byl daleko přirozenější. Ano, je to skvělí herec ale tady vyloženě ztrácí. O dvě třídy ho totiž přehrál jak Michael Douglas tak i Josh Brolin, role sobeckých parchantů pro které to „není osobní ale jen dobrý obchod" si vyloženě užili.
Habermannův mlýn
...
I když film vznikl v českých luzích a hájích dá se velmi dobře srovnávat s evropskými filmy jako je v Polsku Katyň, v Německu Baader Meinhof Komplex a třeba v Rumunsku 4 měsíce, 3 týdny a 2 dny. V Česku vzniká mnoho filmů ale po čertu málo kvalitních filmů, proto když tu vznikne něco tak velkolepého je to svátek. Náš filmový průmysl je už přesycen Hřebejkem a jím podobným stejně komerčním režisérům, kteří se snaží všechno uhrát na kvantitu. Juraj Herz je zkušený na filmovém poli a je to vidět. Jeho precizní práce s detaily je obdivuhodná. Někdo by mohl říct že je perfekcionista ale k tomuto snímku takováhle "přehnanost" musí zákonitě patřit. Jizvu na tváři Habermmanova mlýnu je samotný představitel Habermmana, jeho tupost na plátně je do očí bijící a v tomto momentu Herz krapánek přestřelil. Jinak musím uznat velkolepost tohoto projektu.
The Social Network
...
David Fincher je režisér který se specializuje hlavně na dramata, a zajímá se o lidskou duši. Bylo to vidět ve snímku Sedm nebo Klub rváčů, snaží se aby postava byla posouzena ze všech úhlů pohledu a studuje charakter postav jak se chová pod tlakem. Na snímku je zajímavé pozorovat jak se přátelé mění v protivníky když se jedná o slávu a peníze. Unesený ze snímku ani nejsem, spíš je vidět jak během pár let se soukromí člověka neuvěřitelně vytratilo. Díky tomu působí jako zaujatá, ale s odstupem činěná výpověď o jednom sociálním fenoménu, o skupině lidí, kteří dnes utváří společnost stejně výrazně jako státní aparáty.