weweX
Final Destination
Film mě dost baví, viděl jsem ho už několikrát, ale musím se přiznat, že až teprve teď (cca 120. shlédnutí) jsem si všiml, že když Alex vytáhne Cartera z auta a zachrání ho tak před jedoucím autem, tak v následující scéně je dost zřetelně vidět, že se Carter pomočil. A ještě jedna taková zajímavost - Neonová reklama, která zabije Cartera nese název Le Café MIRO 81, což je název restaurace, ve které pracuje Sam v Nezvrtatném osudu 5
Scream 4
Copak neumí nadaný ražisér Wes Craven oslnit něčím neotřelým, originálním a perfektním, tak jako byla ve své době Noční můra v Elm Street, Vřískot nebo původní The Hills Have Eyes atd.? Připadá mi, že Wes Craven si libuje v jedné věci a to točení "filmu o filmu". V dřívějších dobách, kdy to nebylo až tak známé to mohlo klapnout, ale v dnešní době to oslní sotva stěží.Ze začátku mi to připomínalo další pokračování scary movie, taky mě překvapilo, jak během deseti let, přestala postava šerifa, dříve policisty, kulhat, fakt zvláštní, když už po prvním díle měl porušený nerv. Během deseti let se podařilo studiu přestavět celé město, ani se nedivím že jsem Woodsboro ze začátku nepoznal, taky mě překvapilo, že narozdíl od prvního dílu, jsou všechny domy u sebe a nejsou rozmístěny po kopcích, tak daleko, že se tam policie, nikdy nedostane včas. Nejspíš ti bude tím, že se nepředpokládalo, že se film dočká dalších dílů, tak se studiové město jednoduše zbořilo. Sidney vypadá stále jako studentka, nikoliv jako dospělá žena, která prožila několik masakrů. Za to brilantní Gale vypadá, jako exponát z muzea, proboha myslel jsem, že uplynulo jen deset let, ale na jejím vzhledu mi to připadá na takových třicet. Zajímalo by mě co se stalo scénaristovi, že každý druhý dialog patří do komedie a ne do hororu. A rozcházení a scházení Deweyho a Gale, už je fakt ohrané. Pokud si llibujete ve sledování filmů v původním znění vystačíte se základy angličtiny, anebo s nastudováním několika frází, jako je například Jaký je tvůj oblíbený horor?, Haló, Kdo je tam?, To je omyl. Zvláštní, jak policista, po poranění, spíše propichnutí čela dokáže ještě otevřít dveře a vystoupit. 98 % hororů se nedrží pravidel medicíny, tak bych se chtěl mít v životě taky, vsadím se, že kdybych vydržel dostatečně dlouho, dorostla by mi i useklá končetina. Celý film, teda první hodina působí jako postmoderní žvást odkazující na původní trilogii, ale posledních 40 minut, kdy film připomíná začátek i konec jedničky v jednom je fakt parádní.Naproti tomu se mi zde zalíbilo neobvyklé, spíše neokoukané scény, které jsem v žádném hororu nepozoroval, napětí zde bylo taky dost, i když jsem ho celou dobu předvídal, poslední dialog před vraždou mě vždy překvapil. Tentokrát scénarista překvapil v tom, že vrah používá mobilní telefon obětí. Po shlédnutí říkám wow, naprosto mě zaskočil ten konec, vraha bych netipoval ani jednoho, tak fajn možná jednoho,a le ten druuhej mi fakt vyrazil dech. JDe vidět, že scénaristi ještě umí překvapit. Doporučuji se podívat. Neprozradím kdo přežije, kdo umře a už vůbec ne kdo je vrah. Podívejte se sami.
Thir13en Ghosts / 13 Ghosts
Nic moc
Díky ohlasu svého okolí jsem se na film podíval a taky proto, že mám opravdu rád horory, ale toto bylo moc. Nápad s dvanácti duchy a černým zvěrokruhem, byl dokonalý a taktéž provedení duchů, kteří byli opravdu dokonalý a tak před kostymérnou i maskérnou smekám. Ale základní myšlenku o duchách, bych postavil do jiného prostředí. Basilejův stroj byl podle mě až příliš sci-fi a technický. A podle mě nejde mystérie a spiritismus moc dohromady s technikou. Ale to je pouze můj názor. A teď se dostávám k amatérským hereckým výkonům, trapným dialogům a naprosto trapným charakterům postav. Ani jednomu z herců jsem nevěřil jediné slovo, každý dialog byl tak ubohý, jako by ho napsalo dítě ze školky, nechápu jak se ten člověk může říkat scénarista. Herci byli natolik amatérští, že mi to připomínalo ochotnické divadlo. Těch 30% dávám za dokonalé duchy a za část nápadu, který pak zničila špatná myšlenka.
The Silence Of The Lambs
Wow
Tak toto byl konečně film, který se neokouká. Zhlédl jsem ho alespoň čtyřicetkrát. Není žádné slovo, které by vystihlo genialitu a excelentnost takového snímku. Oscary jsou podle mě zasloužené. Herecké výkony dokonalé, myslím, že každý herec se se svou postavou natolik zžil, že to působilo až děsivě skutečně. Dokonalý spád, každý dialog Hannibala a Clarice ve věznici byl natolik poutavý, že jsem si ho musel několikrát pustit znovu. Dokonalost s jakou si Hannibal všímá detailů je mistrovská. Už nevím co mám napsat, abych se neopakoval, ale film mi bere dech. 100% je podle mě málo, a myslím si, že takových filmů by světová kinematografie potřebovala daleko více.