Pecca007
Heat
Vzpomínám si, jak jsem se díval na "Righteous Kill" a skoro až plakal nad tím, že se tomuto upsali zrovna mistři typu Pacina a De Nira. Vzpomínám si, jak jsem viděl film "Veřejní Nepřátelé" a byl zmaten a tak trochu nepříjemně zaskočen Mannovou režií, která se mi vůbec nelíbila. Teď tu předemnou byl další Mannův film v hlavních rolích s Al Pacinema Robertem De Nirem, který byl neskutečně vychvalovaný, označovaný za "kult" detektivních filmů a já tomu nechtěl věřit! Ovšem, já jsem se chtěl přesvědčit o kvalitách filmu. Navíc mě na film hodně nalákala jména herců ve vedlejších rolích. Val Kilmer, Jon Voight, Tom Sizemore a Danny Trejo jako partička zločinců to vůbec neznělo špatně! Ani za ženský herecký ansábl se film nemusel vůbec stydět a tak jsem se teda do filmu pustil. I když se mi do něho moc nechtělo, ale to jen kvůli jeho délce čítajících nějakých zhruba 160 minut! Jak jsem brzy zjistil, film byl úplně jiný, než jsem očekával. Čekal jsem totiž spíše ultimátní akční střílečku a ono se z toho vyrojilo spíše drama! Byl jsem trochu zaskočen, nikoli však nepříjemně. Řekl jsem si, že to je zajímavý způsob jak uchopit kriminální zápletku. Navíc Michael Mann se zase vrátil k normální režii alá "Ali" a "Collateral" a vykašlal se na nějaký roztřepaný, extrémně rozstříhaný styl jakým natočil například "Miami Vice". Co mě udivilo nejvíce bylo to, že ačkoli má film přes dvě hodiny, uteče rychle. Pořád se v něm něco děje a vy pořád obdivujete tu kanonádu dobrých hereckých výkonů. Slavná společná scéna Pacina s De Nirem v restauraci má atmosféru jak prase. Nápětí by se dalo krájet a oba dva hrají nadstandart. Ovšem, mě zde pořád chybělo to něco. To něco u kterého bych si řekl: "Sakra to má šťávu!" Tak jako jsem si to řekl u filmu "L.A. - Přísně Tajné". Možná mohl Mann udělat příběh o něco originálnější, protože když si to tak vezmu, už jsem viděl i lepší filmy, kde polda a zločinec hráli na kočku s myší. Z filmu dělá nadprůměr hlavně ta nesmírně rozsáhlá dramatická linka, kde mají všichni herci předvést výkony sahající nad rámec kriminálek. Využívá toho hlavně Al Pacino se svou výbušnou postavou. Ovšem hlavní je, že zakončení je stylové. Nikterak originální sice není, ale je stylové! Al Pacino je podle mě nejlepší herec filmu a malinko předběhl i Roberta De Nira. Ten také hraje s přehledem a je působí jako záporák sympaťák. Záporák, kterého si diváci oblíbí a z toho těží i jeho klidný a nenucený herecký výkon. Navíc jeho chemie s Amy Brenneman je neskutečně vidět a v jejich společných scénách jsem si De Nira užíval. Val Kilmer je další takový zaporák sympaťák i když v menším měřítku. Za jeho nejlepší scény bych považoval převážně ty s Ashley Judd. Jak jsem si brzy uvědomil, spousta herců měla ve filmu role, které by zvládl jakýkoli herec. Mann měl však za cíl hereckou stránkou neskutečně zaujmout filmové fandy a tak Jona Voighta, Toma Sizemora nebo Natalii Portman obsadil do tak malých rolí, že se jim nedostalo ani ve 160 minutách tolik prostoru, v kolik jsem doufal. Jedním dechem: "Není to úplně krimi a úplně drama, a ačkoli to tedy vypadá jako nějaký divný hybrid, funguje to lépe, než jsem si myslel. I navzdory tomu mi však film přišel spíše obyčejnější a nezměnily to ani hvězdy typu Al Pacina, De Nira ani Vala Kilmera. Z mého pohledu se ani nejedná o nejlepší Mannův film!" Dávám 70 %.
The Spy Next Door
The Spy Next Door
Když zažíváte takové nudné sobotní dopoledne jako já dneska, chcete se jen koukat na film. Jenže mě dnes bylo úplně jedno, jaký film to bude. Neměl jsem náladu vyloženě na nějaký určitý žánr a tak jsem se rozhodl se kouknout na novinku s Jackie Chanem. Přišlo mi to jako dobrý nápad, neboť Chan se nikdy moc nesnažil být seriózní herec a vždycky chtěl jen pobavit diváky. Kdybych si ale přečetl o čem film bude asi bych si to hodně rychle rozmyslel. Už jen plakát k filmu mě měl odradit, ale neodradil. Je smutné, že se Jackie Chan tímto filmem přidal k řadě dalších áčkových herců, zapisujících se k úplně stupidním rodinným filmům. Největší problém filmu je v tom, že vlastně ani není originální, protože mi spíše přišel jako remake filmu "Ochránce" s Vinem Dieslem. To, že takové filmy jsou předvídatelné bych pochopil, ale když už se tyto filmy obsahují záporáky, kteří působí směšně a místo toho, aby působili zle a naháněli strach radši dělají fórky a působí tak, že by neublížili ani mouše, je zle! A když hlavní postava stylové akční série "Police Story" nebo sympatických komedií "Tuxedo", "Křižovatka smrti" nebo "Tenkrát na východě" vedla monolog s teenagerem o tom, co znamená rodina a jak je důležitá, skoro jsem až brečel, ale neštěstím. :D Film bude bavit děti tak maximálně do dvanácti let a nebo takové to nenáročné a filmu neznalé publikum, ale mě se film vůbec nelíbil a až asi na tři dobré vtípky nebyl ani vtipný. Abych tenhle film ale jenom nešpinil musím přiznat, že Alina Foley hrající nejmladší Noru, byla perfektní. Will Shadley v roli Iana taky nebyl špatný a působil sympatickým dojmem, takže dětští herci nezklamali. Snad jen Madeline Carroll mi nesedla, ale to jen proto, že její postava byla neskutečně klišoidní. Jak jsem již psal, Jackie Chan u mě klesl tím, že se upsal takovémuto filmu. Kdyby měl pro tyhle role alespoň image, ale když je všude známý jak kung-fu herec, těžko se na něho navyká v takovéto roli. Navíc už jde poznat, že Jackiemu už docházejí nápady, protože choreografie jeho soubojů už není tak zábavná, jak v minulosti bývala. Amber Valletta zde měla jako jediná seriózní roli a jelikož umí nasadit i velice přísný a nekompromisní kukuč, zvládla roli s přehledem. Jedním dechem: "Na tenhle film chci raději zapomenout. Chci si Jackieho pamatovat jak si ho pamatuji z dětských let a ne jako bezradného herce, který klesl k rodinným filmům, které se navíc ani nepovedly! Alina Foley je však neskutečně roztomilá." Dávám 20 % za Alinu Foley a Willa Shadleyho jež mě jako jediní ve filmu nejednou dokázali pobavit.
Undercover Brother
Undercover Brother
Rozhodl jsem se pokračovat ve sledování komedií a tak jsem se svolil pro tuhle šílenost. Věděl jsem, že to bude takový ten typ "crazy komedie" a byl jsem na to připraven! Označení "Austin Powers v černém" mi sice ani po shlédnutí filmu nějak nesedí i když za tímto filmem stojí stejný scénárista, ale budiž. Na něco studio musí přitáhnout diváky. Strašně béčkové obsazení mi říkalo, že tohle nebude z toho kvalitnějšího soudku. Jediné světlo, které na mě z filmu vykukovalo mělo tvář Neila Patricka Harrise jehož postava ovšem stejně nedostala tolik prostoru, v který jsem doufal. Námět je typicky ztřeštěný. Takový, na jaký jsme zvyklí u filmu Austina Powerse. Jelikož se tenhle film ale odehrává v černé komunitě a hlavními postavami jsou černoši celý film se zákonitě musí točit kolem rasismu. No a v tom je právě ukotven jeden z velkých problému tohoto filmu. Po celý film se tu neustále řeší rasismus (dokonce mají scénáristi na tohle téma napsanou i svou postavu v podání Davea Chappellea) a tudíž se rasismus stává i jedním z hlavních zdrojů odkud scénáristi čerpali fórky a scénky. A znáte to, když se ve filmu pořád žertuje jen na jedno a to samé, přestává to lidi bavit. Mě už to taky ke konci nebavilo. Neříkám, že film nemá světlé chvilky a vtipné scénky, ale když to srovnám s těmi, co se nepovedly, jsou ty dobré vtípky v menšině. Ovšem, celá ta scéna se vstupem do hlavní centrály černého bratrstva nebo zasazení Jamese Browna do příběhu je velmi povedené a malé cameo Jamese Browna mě jakožto milovníka jeho hudby velmi potěšilo! Režisér Malcolm D. Lee natočil ovšem už i lepší filmy a hlavně s lepším scénářem. Myslím, že smysl pro humor má a tak by už se neměl vázat k takovýmto druhořadým komediím. Postava Denise Richards a všechny scény s ní byly úplně stupidní. Byla mi silně nesympatická a její výkon byl příšerný dokonce i na tuhle šílenou komedii. Postava Davea Chappellea mi sice už tolik nevadila, ale to jak si pořád stěžoval na rasismus mě ke konci už silně nebavilo. Celý film tudíž stojí na trojce Griffin, Kattan a Harris. Tihle tři jsou jediní, který mě za celou dobu trvání filmu opravdu pobavili. Griffin si užívá hlavní roli a je zábavný, Kattan se od dob, kdy letěl film "Noc v Roxbury" vůbec nezměnil a svůj humor taky neztratil. Velmi sympatický záporák. :) No a Harris tady byl taková třešnička na dortu i když moc vtipných replik neměl. Jedním dechem: "Film umí pobavit, ale na spoustě věcech selhává. Těmi hlavními problémy jsou scénář a Denise Richards! Takový ten typ filmu na který se dá dívat jen s partou lidí." Tohle nebylo povedené, opravdu ne. Avšak za Griffina, Kattana, Harrise a Jamese Browna jsem ochotný dát 40 %. Už se na něho raději nikdy nepodívám, protože napodruhé už by to určitě 40 % nebylo!
Last King of Scotland, The
The Last King of Scotland
Když už jsem se dneska podíval na "Krvavý diamant", řekl jsem si, že by bylo dobré ještě v té Africe zůstat, když jsem takhle naladěn. Další oskarový a velmi pochvalovaný snímek. To, že Forest Whitaker získal Oskara se nedá přehlédnout, takže jsem se chtěl podívat kvůli čemu tu sošku vlastně dostal. Film už jsem v minulosti viděl, ale jen útržkovitě. Už jsem zhruba věděl o co se v něm jedná a kdo má jaký charakter, teď zbývalo akorát ty střípky vědomostí poskládat do jednoho jasného zrcadla. Od režiséra Kevina Macdonalda jsem viděl akorát jeho nejnovější "Na odstřel" a tam kvalitu zachraňovaly herecké výkony, takže jsem byl docela zvědavý i na to, jak se Macdonald popere s tímto námětem. O ugandském prezidentovi Aminovi jsem nikdy neslyšel a s jeho skutky a činy jsem nebyl tak úplně obeznámen, takže nemohu posoudit, jak moc byl film věrný jeho životu a jak dobře se mu Whitaker charakterně přizpůsobil. Všechno to začíná příběhem o "dokrorovi na cestách" v podání Jamese McAvoye. Tady jsem byl trošičku zklamán, když jsem viděl, že McAvoy hraje opět ten samý charakter jako vždycky. Zaleknutého a tichého bělocha, který ovšem umí čas od času vycenit zuby. Buď to si ho režisérové vybírají jen na tyhle typy rolí nebo svoje role neumí jinak podat. Tohle už jsem prostě v jeho podání viděl několikrát a řekl bych, že je čas na změnu. Zatímco já bedlivě sledoval herecké výkony herců, režiser Macdonald se činil. V jednom záběru uměl všechno otočit, všechno ukázat a divák díky jednomu záběru pochopil to, co měl. Jeho práce se mi zde líbila rozhodně více, než v "Na odstřel". Tady byl jeho talent rozhodně více znatelný! I spojení dvou scénáristů (Morgan / Brock) filmu velmi prospělo. Morgan píše převážně autobiografické snímky (Královna, Duel Frost / Nixon) a Brock zase píše spíše dramata. Tak zabránily tomu, aby ve filmu nic nechybělo. Bezesporu chytrý tah! Teď konečně k hercům: Z Foresta Whitakera šel po celý film strach a respekt. I když se jeho postava chovala jako milius, vědeli jste, že to přitom je pěkný sičák. Whitaker se do té role zkrátka vžil, to je fakt. Ovšem, stále mi něco říká, že toho Oskara dostal jen kvůli postavě kterou hrál. James McAvoy, jak už jsem zmínil, podle mě podal pouze standart na který jsme u něho zvyklý. Nehrál špatně, ale když v každém filmu hraje skoro totožně, nudí to! Celý film stojí prakticky na těchto dvou hercích, takže další už netřeba zmiňovat, taky není ani důvod. Jedním dechem: "Autobiografický příběh o člověku, o kterém se prostě hodí udělat film. Forest Whitaker dře jako kůň! Ulehčuje práci režiséru Macdonaldovi a tlumí nedostatky nejen hereckého výkonu Jamese McAvoye, ale i celého filmu!" Velmi kvalitní film! Dávám 80 %.
Demolition Man
Demolition Man
Opět jedna z dalších akčních kultovek. Když jsem přednedávnem viděl "Total Recall" nějak se mi ty starší akčňáky začaly líbit. Film "Demolition Man" samozřejmě znám a v televizi jsem ho viděl už několikrát. Jenže teď jsem si ho pořídil do sbírky a tak jsem si chtěl trochu osvěžit paměť. Označení "kult" film určitě nedostal zbytečně, ale už několikrát jsem se přesvědčil o tom, že i když je film takhle označován, nemusí se zákonitě líbit každému. Sylvester Stallone už mnohokrát spadl díky výběru rolí do béčkových vod. Avšak on se vždycky umí vyšplhat nahoru a vybrat si roli v dobře znějícím filmu. "Demolition Man" je toho příkladem. Film hlavně musíte brát s humorem. Je to totiž spíše více komedie, než akční film. I když film nepostrádá akční scény a vůbec se za ně nemusí stydět, přesto se celý film nese spíše v komediálním duchu ať už to jsou hlášky, dialogy nebo opravdu trefné nápady scénáristů, je to spíše sranda. Režisér Marco Brambilla se zjevil z ničehonic (a stejně tak poté i odešel) a dokázal perfektně zrealizovat na tehdejší dobu bezesporu náročné nápady scénáristů. Problém nastává v tom, že ačkoli je film nápaditý a v podstatě nemá obdoby, prakticky ničím kromě námětu už nepřekvapí. Taky jsem zde našel pár nelogických věcí a některé činy a události ve filmu byly tak předvídatelné, že místy působily až stupidně a směšně. Ovšem je to film, který boduje hlavně příběhem a právě kvůli němu je označován za "kult". Úsměvné je, že se scénáristi v devadesátých letech opravdu předpověděli či popsali stroje a události, které se staly (např. Schwarzenegger ve vládě). Je zde nespočet památných hlášek, které Vám musí zkrátka uvíznout v paměti. I samotní herci film dělají více a více kvalitním. To, že je Stallone už odjakživa fabrika na hlášky a tvrdé ksichty, to se ví, ale že to samé a lépe předvede Wesley Snipes, to nikdo nečekal. Snipes Stalloneho přehrává na plné čáře! Nechápu, proč se Snipes nedal na záporné role, když umí být tak dobrý šílenec. :) Dovolil bych si tvrdit, že tohle byl dosud nejlepší herecký výkon Wesleyho Snipese! Nevím, kdo mi vadil jestli Sandra Bullock nebo jen její postava, ale zkrátka mi Bullock lezla na nervy. Dokázal bych si v jeho roli představit klidně někoho jiného. Její herecký výkon byl tak umělý, až se mi z toho dělala husí kůže! Jedním dechem: "Demolition Man je kult! Avšak mezi ostatními kulty, je dle mého názoru někde v dolních příčkách. Největším kladem filmu není příběh, jak by si někteří mohli myslet, ale duo Stallone / Snipes! Snipes tady podává svůj nejlepší herecký výkon!" Dávám 70 %.
Bowfinger
Bowfinger
Potřeboval jsem si odpočinout od všech těch dramat, které jsem v poslední době viděl a tak jsem si dnes udělal trochu nenaročnější filmové odpoledne. "Trhák pana Bowfingera" mi přišel do rány. Dnes bych už na nějaké novinky s Martinem či Murphym nahlížel s určitou skepsí, ale tehdy se psal rok 1999 a oba dva si ještě uměli vybírat role. Murphy ještě neupadal k rolím v rodinných filmech a Martin nehrál ve stupidních komediích. Tenhle film je pro mě hodně velkým překvapením! Všichni, kdo na filmu nějakým způsobem pracovali se totiž vyznamenali! Steve Martin, který napsal i scénář, tímto dokázal jak vtipný a zábavný je to komik a herec. Nejenže dokázal vymyslet zajímavou a už z dálky srandou zavánějící zápletku, ale on taky dokázal nasadit vysoké komediální tempo a celý film ho nezmírnit! Gagy a scénky jsem vtipné i když se na ně podíváte xkrát zasebou! Tohle je prostě film, který byl točen s láskou k filmu. Po celou jeho stopáž jde tohle z něho cítit. Tohle bylo moje první setkání s režisérem Frankem Ozem a já jsem nadmíru spokojen! Oz dokázal perfektně přesně přenést scénář na plátno. V závěru mě dojetím mrazilo, když se viděl Martinův výraz pýchy podkreslený úžasnou hudbou. Jedním slovem: Nádhera! Zpočátku jsem se trochu bál toho, jak si ústřední duo Martin / Murphy povede v jednom filmu. Jenže se ukázalo, že obsadit tyhle dva komiky do jednoho filmu je vlastně geniální nápad. Martin komediantsky boduje hlavně ve scénkách obsahující trapasy a jeho grimasy v různých situacích, které ve filmu nastanou Vás také určitě nenechají chladnými. Murphy nadruhou stranu zase svůj komediální talent dává do míst, ve kterých je Martin slabý. Murphy totiž všechen humor a vtip obstará pusou. Hlášky a okecávání celkově je zase jeho stránka a tak se vlastně duo pěkně komediálně doplňuje. A co herci? No jak už jsem tady psal, Martin a Murphy nezklamali. Oba dva podali jedny ze svých nejlepších výkonů, ale co ostatní? Zajímavý byl totiž film i co se týče vedlejších rolí. V první řadě pěkně žhavá Heather Graham. Působila sympaticky a roztomile a úžasně přesně představovala jakýsi prototyp začínající herečky v Hollywoodu. Co se týče herců ve vedlejších rolích, Graham jim zde bezpochyby kraluje. Christine Baranski a Adam Alexi-Malle byly hezkým doplněním týmu, ale nic víc. Jedním dechem: "Hodně kvalitní komedie o lásce k filmu z dob, kdy ještě Murphy nehrál ve stupiditách a Martin měl nápady a nepostrádal vtipnost! Frank Oz natočil hodně příjemný film." Na mě film velmi hodně sympaticky zapůsobil. Tak nápaditý a přitom kvalitně vtipný film jsem dlouho neviděl, proto dávám 90 %! P.S. Krátké cameo role Roberta Downeyho Jr. nebo Johna Cho potěšily.
The Blood Diamond
Blood Diamond
S Hollywoodem levně až do Afriky? Proč ne, když se tam navíc vypravím s Leonardem DiCapriem, Djimonem Hounsouem nebo s Jennifer Connelly a celou výpravu bude řídit Edward Zwick? :) Ne teď vážně. Film "Krvavý diamant" zdobily dvě krásné nominace na Oskara, zajímavý námět a velice pozitivní ohlasy diváků, takže vlastně nebyl pro mě, jakožto filmového nadšence, důvod proč se nepodívat. Jenže mi film trošičku připomínal film "Labyrint lží" v kterém mimochodem taky hraje hlavní roli DiCaprio a to byl ten problém. Nemám totiž rád tyhlety politické filmy, které sice mají tu výhodu, že jsou realistické, ale nadruhou stranu se v nich hodně mluví. Jenže film nebyl úplně takový, jak jsem si myslel, díkybohu! Edward Zwick totiž umí. Snažil se vyrovnat tu akční a politickou dějovou linku tak, aby obě dvě zabíraly 50 na 50. Některé akční scény sice nebyly tak realistické, jak se tvářil celý film, ale zase v nich nechybělo napětí a to je nejdůležitější. Ta "politická" dějová linka taky nebyla tak nudná, protože zde herci neustále alespoň projevovali nějaké ty herecké výkony. Největší mínus filmu je avšak to, že celkově působí zdlouhavě a když nějaký film působí zdlouhavě, znamená to, že pro diváka obsahuje nějaké nezajímavé úseky a to je špatně. Scénáristu Charlese Leavitta sice beru jako pana scénáristu (proč ho tak beru pochopíte při shlédnutí filmů "Svět podle Prota" nebo "Max a Kevin"), ale zde si zkrátka vybral téma, které sice bylo a je v kurzu, ale tím, že film vlastně rozdělil na dva příběhy (příběh DiCapria a příběh Hounsouna), tak trochu podle mě zazdil původní myšlenku. Ano, musím uznat, že nakonec nám to poselství, s kterým scénář psal, nakonec předá, ale film se uprostřed tak nějak zbortí a až do závěru se defakto dává dokupy. Nechápu, proč Leavitt nedal ve svém scénáři tolik prostoru postavě Hounsouna, když přitom právě jeho postava má nejblíž k problému na který chtěl Leavitt upozornit. Tady zklamal jednoznačně scénář! Na herecké výkony jsem byl zvědav víc, než obvykle a jsem vždycky, když se mám dívat na film s nominací na Oskara za herecký výkon. DíCaprio takové hajzlíky hrát zkrátka umí, ale podle mě mu k té nominaci na Oskara pomohly spíše společné scény s Jennifer Connelly ve kterých se naplno předvedl. Ať už to je scéna ukazující jejich první setkání nebo záverečná scéna s telefonátem. Nominaci Djimona Hounsouna jsem však trochu nepochopil. Vždyť ten chlap ve filmu ani nedostal dostatečný prostor k tomu, aby mohl předvést výkon hodný Oskarové nominaci! Jeho neustálé běhání a jednovětné štěky pro mě nebyly dostačující k tomu, abych na nominaci kývl. Jenže já nejsem akademik. Jennifer Connelly pěkně doplňuje a uzavírá hlavní trojku, ale to je tak všechno. Jedním dechem: "Film se snaží upozornit na něco, na co ani nemusí. Navíc se scénářem, který není stabilní a ve výsledku ani neukazuje na to, na co původně chtěl. Zwick, DiCaprio a Connelly tak už jen napravují a napravují!" Film mě nechytl tak jako ostatní. Dávám 60 %.
Old Dogs
Old Dogs
Občas si musíte udělat čas i na nějaký ten klidnější film. Na nějaký film, kde nemusíte zapínat mozkové závity a jediné co musíte, je jen mít otevřené oči. V tomhle případě oči určitě otevřené mít budete. Třebaže film vypadá jako jeden z dalších průměrných rodinných filmů, na první pohled byste tak neřekli. Režisér Walt Becker totiž nenatočil "jen další rodinný film". Je to spíše komedie, než rodinný film a jména herců působí tak, jakoby se jednalo o nějaký velkofilm. Nejenže ústřední dvojici tvoří John Travolta a Robin Williams, ale ve vedlejších rolích se objeví Matt Dillon, Bernie Mac, Seth Green nebo Justin Long. I kdyby byl film o ničem, už kvůli hereckému ansáblu jsem se na film musel podívat! Film je povětšinu svého trvání opravdu vtipný. Travolta i Williams to celé táhnou a zvládají to s přehledem. Ostatní herecká elita jim k tomu šikovně sekunduje a nikdo nevypadává z role. Problém je v tom, že tenhle film je jiný, než všechny ostatní filmy režiséra Beckera. Jiný v tom, že tenhle se v jedné chvíli zlomí a začne se odvíjet jako stereotypní rodinný film, kde hlavní postava zjistí, co opravdu chce a všechno skončí s přeslazeným happyendem. Zkrátka takový ten typ rodinných filmů v hlavní roli s Eddiem Murphym. I přes tuto chybu, která filmu uškodila si ale stojím za tím, že je to pořád dobrý film! Herci nezklamali a fórky nejsou trapné ani ohrané a i když je ke konci film předvídatelný pořád mi to tolik nevadilo, protože mě film nějak vyloženě nezklamal, spíše příjemně překvapil. Člověk by řekl, že Travolta a Williams upsali duše ďáblu, ale když látku zpracují kvalitní lidé, nemůže z toho vylézt něco podprůměrného. Herecká stránka: Ústřední dvojici chválím. Skvěle se oba herci doplňují a jejich kamarádství působí velmi opravdově. Seth Green zde taky perlí. Scéna s gorilou je nazapomenutelná a když film vidíte v originálním znění jako já, víc si tuhle scénu užijete. Nadruhou stranu Matt Dillon je tu jen proto, aby přilákal diváky. Svým výkonem ve filmu nijak nevynikne a spíše tu slouží jako terč ke vtípkům. Bernie Mac je na tom podobně jako Dillon avšak Mac zde nepostrádá charisma a je po celou dobu stejně příjemný a sympatický. Škoda tohoto skvělého herce. Justin Long tu má sice jen menší cameo, ale za tu dobu, co je na scéně se stihne dostatečně vyřádit. Jedním dechem: "Kdyby film úplně zahodil tu rodinnou část a vydal se čistě tou komediální cestou, veřím, že by to pro mě byla lepší komedie, než třeba "Pařba ve Vegas". Takhle to spíš působilo jako plýtvání kvalitních jmen na né tak kvalitním námětu. Režisér Becker a dvojice Travolta / Williams z filmu ale vymačkali vše, co mohli!" Pro mě zcela určitě překvapení! Dávám 60 %.
21 Grams
21 Grams
Tentokrát jsem chtěl sám sobě zahrát na trochu vážnější strunu a tak jsem si pustil tento snímek. Ačkoli jsem ho neviděl, slyšel jsem o něm jen samou chválu a tak jsem byl přesvědčen, že sázím na kvalitu. Ono, když se hodláte podívat na film, v němž ústřední trio má příjmení Penn, Watts a Del Toro, nemůžete čekat nic jiného, než kvalitu. Přesvědčení o velkých kvalitách filmu mi poskytlo ještě navíc jméno režiséra. Mexičan Alejandro González Inárritu je hodně nadějný režisér. Tohle byl sice můj druhý film, který jsem od něho viděl, ale na moje první filmové setkání s tímto jménem si dodneška živě vzpomínám. Viděl jsem kdysi dávno od tohoto pána totitž film "Amores Perros" a vzpomínám si, jak mě tenhle film neskutečně citově dostal. Film "21 gramů" měl tedy vysokou laťku. První, co musím zmínit jsou určitě střihy. Ty byly sice velmi chytrý a dobrý nápad, ale zdá se mi, že takové masivní nadšení jen kvůli nim je úplně zbytečné. Šikovné, ale určitě něco, co bych označoval za jedinečné. Příběh je sám o sobě velmi silný. Scénáristická dvojka Inárritu / Arriaga opět zabodovala. I když je to takový obyčejnější příběh, tak na diváka zapůsobí hlavně poselstvím a herecké výkony koneckonců příběhu taky značně pomohou. Ano, i když je to docela velký emoční zážitek, stále si nemohu pomoct se srovnáváním s filmem "Amores Perros". Tenhle film je oproti tomuto slabší, byť sice jen o kousek. Scénář je ovšem to nejmenší, co dělá filmu takovou reputaci! Za tu silnou emoční smršť a všeobecně za pocity, které z filmu na konci máte, mohou zejména režisér a herci! Režisér Inárritu totiž umí velice šikovně a v mžiku vytvořit napětí a to je velmi obdivuhodné, když vezmete v úvahu, že se film vlastně vypráví na přeskáčku. Herecká stránka je kapitola sama o sobě. Hlavně kvůli hercům je nakonec film takový, jakým je! Nejlepší herec filmu je podle mě bezesporu Benicio Del Toro. Jeho výkon byl místy tak autentický, že mě až mrazilo. Nominaci na Oskara plně chápu. Naomi Watts mě taky hodně překvapila. Předvedla herecký výkon kvalit, na které u ní nejsem zvyklý! Sean Penn hvězdné trio slušně doplňuje avšak za Del Torem a Watts malinko zaostává a jde to poznat. Jedním dechem: "Hodně velký útok na Vaše city. I když mě to nesebralo tak jako ostatní, neberu film jako jeden z nejlepších ve světové kinematografii a nebudu nikde film na sílu vychvalovat, s klidem přiznám, že se jedná o velice kvalitní film, který Vás rozhodně zaujme, ať už stylem vyprávění nebo hereckými výkony. Del Toro je tady pan herec!" Dávám 80 % za nevšední filmový zážitek, ale na to jsem u režiséra Inárritua už zvyklý!
Total Recall
Total Recall
Na tenhle film jsem byl natěšenej jako malý dítě. Sci-fi akce, Arnie v hlavní roli. exploze, honičky a krev. Nechci, aby jste si o mě mysleli, že jsem nějaký masochista a že mě tyhle věci přitahují více, než všechno ostatní, to ne! Mě se spíš jednalo o to, že tenhle film se dnes bere už jako kultovní záležitost a je to také údajně jeden z nejlepších filmů Arnolda Schwarzeneggera. Moje adolestcentské já tudíž plesalo nadšením. Film je na svojí dobu hodně vyspělý. Zkrátka předběhl svou dobu a Oskara za triky si podle mého zcela oprávněně zaslouží. Kdybych neznal jméno režiséra, tipoval bych nejspíše Davida Cronenberga, protože styl výpravy, brutality a triků se neskutečně podobal právě Cronenbergově stylu. Tím ale nechci režiséra Paula Verhoevena nějak špinit nebo ho z něčeho takového nařknout. Právě Verhoeven je největší klad filmu. Sice díky němu přeskakuje film sem tam z áčkovosti do béčkovosti, ale tady mi tenhle fakt vůbec nevadil. Myslím, že tohle je příklad toho, jak má vypadat akční sci-fi! Přílišná brutalita může někomu vadit, ale mě to společně s prostředím v jakém se příběh odehrává, s Arniem a jeho "cool" hláškama přišlo jako geniální spojení, které dohromady tvoří kvalitní výsledek. I tenhle film má však své mouchy. Například mi zde chybělo nějaké napětí. Film je tak zaneprázdněn akcí, že na tenhle prvek úplně zapomíná. Přechod Arnieho postavy z ňoumy na hlaškujícího tvrďáka mi teda přišel moc hrrr, tudíž jsem mu v tomhle nevěřil. Arnie dle mého nikdy nebyl dobrý herec. Byl už od samého začátku zaškatulkován jako tvrďák. Tvrzení, že tohle je jeden z jeho nejlepších snímků je podle mě pravdivé, ale nepřičinil se na tom Arnie, ale všechno kolem něj - režie, námět a hudba. Stále je to však pochoutka pro takové nadšence, jako jsem já a určitě se na tenhle film podívám v budoucnu ještě několikrát. Herecká stranka: O Arniem už jsem se rozpovídal. Hlášky mu šly přednést výborně, ale jinak předvedl průměrný výkon. Michael Ironside je perfektní záporák. Nevydává ze sebe sice maximum, to jde vidět, ale díky jeho typicky záporácké vizáži je jeho výkon autentičtější. Rachel Ticotin a Sharon Stone předvádějí průměr a tudíž působí nahraditelně. Poslední koho zmíním je Mel Johnson Jr., jehož postavu si oblíbíte a jako jediný herec opravdu překvapuje. Tenhle herec má zkrátka charisma. Jedním dechem: "Paul Verhoeven je šílenec, Schwarzenegger zase ten největší tvrďák Hollywoodu. Když se tihle dva spojí a natočí příběh z pera Philipa K. Dicka, musí z toho zákonitě vylézt něco, na co v životě nezapomenete! Ať už v dobrém, či zlém." Já se řadím k těm, které film spíše nadchl, takže 80 %.
Legion
Legion
"Nějaký temnější film by neuškodil." Řekl jsem si a vybral si tenhle film. Film nebyl úplně horror, nebyl úplně apokalyptické sci-fi ani nebyl úplně thriller. Možná proto se mi tak zalíbil. Vše bylo zmixováno dohromady a vše znělo tak moc zajímavě až jsem si vsugeroval, že by to klidně mohl být letošní filmový černý kůň. Byl jsem zaslepený tím vcelku béčkovým hereckým obsazením i neznámým, debutujícím režisérem a vsázel vše jen na ten hodně dobře vypadající námět. Avšak nic nebylo takové, jak se na první pohled zdálo. Zobrazit anděli jako posli smrti a odporné nestvůry nebyl špatný nápad. Zaplést do příběhu archanděla Michaela jako vzbouřence a naproti němu postavit archanděla Gabriela jako jeho soupeře by taky nebyl až tak špatný nápad, kdyby se to všechno neslo ve více tajemnějším, mističtějším a nadpřirozenějším duchu. Jenže režisér a scénárista v jednom, Scott Stewart, to udělal přesně naopak. Archanděle hodil do něčeho černého s černými křídli a jakýmsi brněním a jako zbraň jim dal nějakou kouli s ostny, která se dokaza roztočit jak vrtule a jejich křídla byla tvrdá jako břitva. Velmi zajímavé pojetí, které však působí spíše naprosto stupidně. Musím přiznat, že scény s babičkou Gladys nebo s malým dítětem na benzínce byly velmi dobře natočené a naháněly hrůzu. Kdyby byla taková káždá scéna ve filmu, odpustil bych mu i ty anděli těžkooděnce. Akční scény taky bavily, ale když už chtěl jít Stewart spíše tou akční cestou, mohl udělat celý film více akčnější a více uvěřitelný. Jenže na to taky zapomněl! Auta vybuchují po dvou sekundách a ve scéně, kdy auto "podstoupí" jistojisté smrtelnou nehodu plnou kotrmelců se malému batoleti jako zázrakem nic nestane. Tyhle nelogičnosti a vady na kráse posílají celý film do podprůměrných vod a to je škoda, protože tenhle film měl na víc. S herci to není o nic lepší. Paul Bettany pořád nějak postrádá charisma toho pravého tvrďáka, tudíž jako střílející a hláškující archanděl nepůsobil tak, jak bych si přál. Dennis Quaid a Lucas Black působí jako otec a syn nesourodě a oba dva působí takovým roztržitým dojmem. Debutantka Adrianne Palicki nás zase obdaří typickým průměrným výkonem. Jediní, kdo se mi ve filmu opravdu líbili bylo trio Charles S. Dutton, Jeanette Miller a Kate Walsh. Dutton byl ten typický sympaťák, který potěšil vždy, když přišel na scénu. Miller byla v roli démona neskutečně autentická a to samé se dá říct i o jejím hereckém výkonu. Scéna s ní mě bavila nejvíce z celého filmu! Walsh byla jediná, komu jsem její roli opravdu věřil. Její herečka, jejiž postava zde nějak gradovala a ona svou roli zvládla s přehledem. Jedním dechem: "Nedejte se tímto filmem oblbnout. Neříkám, že je to odpad, ale zbytečně ho nepředceňujte. Já si ale stojím za tím, že kdyby se film vzal z jinačí perspektivy, mohl být o hodně kvalitnější a lepší. Typický příklad zbabraného potencionálu! Miller rulez!" 40 %. P.S. Nedivejte se na trailer před shlédnutím filmu.
Black Dynamite
Black Dynamite
Čekal jsem, že tenhle film bude extrémní šílenost, ale že to bude až takováhle šílenost, jsem vážně nečekal! Už zezačátku mi bylo jasné, že předemnou stojí něco jiného, než na co jsem byl doteďka zvyklý. Bylo mi jasné, že tenhle film si utvoří dva tábory z nichž jedna skupina bude film milovat a brát a druhá ho zase nepochopí a bude zatracovat. Trochu jsem se bál zjistit jaká jsem skupina, protože se hodně nerad koukám na braky a najednou jsem nevěděl, co mám od tohoto filmu čekat. Z herců mi byl nejvíc známý jen představitel hlavní role Michael Jai White a zbytek hereckého (a velmi početného) ansáblu jsem neznal. Jméno režiséra bylo pro mne taky úplná španělská vesnice, takže moje nedůvěra k filmu se ještě prohloubila. Jenže film zněl tak zajímavě a krátká stopáž značila, že mě kdyžtak film nebude trápit nějak dlouho, a tak jsem filmu tedy dal šanci. Zezačátku mě film úplně zaskočil. Byl jsem trošičku zmatený, než mi docvaklo, že tenhle film se nesmí brát vážně a že je to spíše taková oddechovka. Pochopil jsem proč některým divákům tenhle film nesedne, ale já jsem se mezi tuhle skupinu nezařadil. Ano, ve filmu je velké množství kýčovitých scén, dialogů a dokonce i monologů, ale když to vše berete s nadhledem a na film koukáte jako na parodii, tak množství těch opravdu nepovedených scén a vtípků se rázně sníží. Je až neuvěřitelné, jak přesný má film "look" 70tých let, s jakou poctou přesně kopíruje v roce 2009 už dnes skoro neznámý "Blaxploitation" žánr a když si k tomu ještě vezmete fakt, že film mají pod rukou skoro neznámí lidé, tak pochopíte s jakou láskou byl film točen. Dnes určitě jedinečný, avšak né dokonalý. Snímek nepostrádá öpravdu kýčovité scény, některé dialogy a monology spíš vadí, než baví a pokusí o vtipy, které se totálně minou účenkem, zde také najdete. A co herci? Film jsem viděl v originálním znění, takže když teď budu na Whitea házet jen chválu, bude to z mého pohledu oprávněné, protože byl jako "Černej Dynamit" naprosto přesvědčivý a natolik "cool", že ho musí všichni ihned začít obdivovat. :D Dále pak stojí za zmíňku ještě výkony Salli Richardsonové a Rogera Yuana. Ovšem, když nad tím tak přemýšlím, ve filmu vlastně nenajdete herce, který by hrál špatně. Všichni zacházejí svými hereckými výkony až do extrémů a u parodií je to pochopitelné. Nejlepší herec je však stejně Michael Jai White. Jedním dechem: "Černej dynamit je šílenost. Tenhle fakt berte v podtaz. Sedmdesátkovej "look" a "coolovost" hlavního představitele jsou pro mě na filmu to nevětší plus. Chybu však má a ne jednu! Pořád je to ale velmi nadprůměrný film!" 80 % je moc a 70 % málo, takže je to tedy hodně silných 70 %.
Animal Factory
Animal Factory
Po delší pauzičce měl být tenhle film určitou trefou do černého. Velmi dobře znějící herecké obsazení, námět z vězeňského prostředí a vcelku snesitelná stopáž. Já mám navíc pro náměty z věznice docela slabost, takže moje volba měla svůj důvod. Výsledek práce režiséra Stevea Buscemiho mě docela dost zajímal. Jelikož je to spíše podle mě lepší herec, než režisér. Dosud jsem pod jeho vedením viděl pouze film "Interview" a tenhle snímek rozhodně nebyl nějak velkým skvostem. Já nevim! Steve Buscemi je totiž docela hodně chválený jakožto režisér, ale ačkoli si vybírá zajímavá témata, nedokáže mě prostě zaujmout natolik, abych z toho filmu byl paf. Když tohle Buscemi jakožto režisér nedokáže, pak je úplně jedno jak hrají herci nebo jak moc špatný je scénář. Film se sice pyšní tím, jak je realistický, ale v tomto ohledu se podle mě přechválil. Filmy z věznice musí být vždycky realistické! Navíc všechnu tu autentičnost v tomhle filmu vytvářejí jen někteří herci. Film divákovi jinak nepřinese nic nového a jen se snaží zaujmout diváka oslepený přesvědčením, že je to pro diváka zajímavé. Neříkám, že mi film místy nepříšel zajímavý, ale zajímavý automaticky neznamená zábavný, takže z toho vyplývá, že se z filmu dalo vytřískat ještě mnohem více, jenže nevytřískalo. Ten grády a napětí postrádající závěr bych ještě jakžtakž překousl, ale fakt, že hlavní postava v podání Willema Dafoea prakticky šéfovala celému vězení včetně policajtů a šéfů mi už přišlo dost přitažené za vlasy. Existují i lepší vězeňské filmy a tohle pro mě není žádný zázrak. Ne, vcelku se z filmu měl jen další průměrný zážitek. Musím se přiznat, že většinu kladných bodů u mě měla dvojice Willem Dafoe a Mickey Rourke. Až díky jejich výkonům byl film opravdu realistický! Navíc měli oba dva velmi nezvyklou vizáž díky níž přidávali svým postavám na autentičnosti. Docela mě mrzí, že jsem film viděl s českým dabingem, protože slyšet Mickeyho Rourkea v originálním znění muselo být určitě hodně zajímavé. Edward Furlong se proslavil díky roli ve filmu "Kult hákového kříže". Právě v tomto filmu předvedl svůj nejlepší výkon, který v žádném jiném filmu už nezopakoval. Už tady jeho výkon nebyl nic moc. Chvílemi sice zazářil, ale na Dafoea nebo Rourkea zkrátka neměl. Zde předvedl zcela průměrný herecký výkon! Jedním dechem: "Řekl bych, že jeden z těch slabších vězeňských filmů! Buscemi se sice velmi snaží, ale jeho podání příběhu mě zkrátka vůbec nesedí. Nic moc konec a pár nelogických chyb, ale Dafoe a Rourke společně s Furlongem a Dannym Trejem film zvedají z podprůměrných do průměrných vod!" Dávám 50 %.
Dance Flick
Dance Flick
Na svět se vynořila další z novodobých "parodií" a opět byla na jiné téma. "Dance Flick" měl parodizovat většinu tanečních (i jiných) filmů. Řekl jsem si: "Proč tomu nedat šanci?" Film totiž nebyl pod prsty tvůrců otřesného "Disaster Movie", ale vzala si ho do parády černošská rodinka komediantských Wayansů. Někteří z téhle rodinky se podíleli na tvorbě dnes už klasiky "Scary Movie" a tak jsem myslel, že je film rozhodně v těch lepších rukou. "Dance Flick" měl potenciál, a ne malý. Taneční a hudební filmy jsou vždy klišovité a přeslazené natolik, že by z nich diabetik mohl mít záchvat. Toho se Wayansovi mohli chytnout a taky že chytli. Už teď ale za sebe mohu říct, že "Dance Flick" patří v dnešní době mezi to lepší ve svém žánru. Souhlasit semnou budete ovšem jen tehdy, jestliže znáte dobře všechny zde parodované filmy. Film má totiž dva nedostatky (jak se to vezme), které jemu samotnému dost škodí. Zaprvé, jsou zde kromě těch komerčnějších a známějších filmů (Let's Dance, High School Musical, Ray), parodované i ty filmy, které širšímu publiku nejsou známe (např. Nakládačka) a tak divák třeba nepochopí některé narážky. Zadruhé je tu český dabing. Ovšem teď nemám na mysli výběr dabérů, ale samotný překlad dialogů a podobných věcí. Film jsem viděl nejméně dvakrát v originálním znění a jednou v českém, a s dabingem jsem se u filmu tolik nenasmál. Některé fórky a jejich vyznění je tu trochu upravené a to tak, aby to pochopil obyčejný divák. Kdo se však v orientuje v americkém showbiznysu a sleduje aktuální dění, tak si u filmu nasměje mnohem více, když se na film koukne v angličtině. Jistě, že se ve filmu najde pár trapných vtipů či scének, ale všechny se dají spočítat na prstech jedné ruky. "Dance Flick" je rozhodně lepší, než "Disaster Movie" nebo "Date Movie" a co se týče mě, dovolím si tvrdit, že i lepší, než "Epic Movie". V tomhle tvrzení semnou nemusí každý souhlasit, ale bude to hlavně tím, že "Epic Movie" parodoval opravdu ty nejkormečnější, všem známe filmy. Co se týče herců, tak jsem vcelku spokojený. Wayansovi chlapci nezklamali. Shawn a Marlon se ve svých maličkých roličkách zcela vyřádili a Damon Wayans Jr. sice v hlavní roli někdy působil trapně, ale vcelku jsem měl z něho dobrý pocit. Na tu dámskou polovičku měli Wayansovi obrovské štěstí. I když většina z nich toho ještě nemá moc odehráno, tak ani Shoshana Bush a ani Essence Atkins vyloženě nezklamaly. Bush sice jako její filmový partner Wayans Jr. občas působila trapně, ale mám na z ní stejný pocit jako z Wayanse Jr. Atkins mi přišla pro svou roli jako stvořená. Asi nejlepší herečka z filmu. Její roli jsem jí naprosto věřil. Jedním dechem: "Bylo by zaklatě neuvážené zatracovat tenhle film ještě před jeho shlédnutím. Nesedne každému, ale nezapomínejte, že Wayansovi jsou o moc jiní, než duo Friedberg a Seltzer. Z mého pohledu příjemné překvapení a jakýsi nekorunovaný comeback do dob, kdy se ještě tvořily ty kvalitnější parodie!" Dávám 70 %. Měl bych sice tak 10 % ubrat, ale tenhle film baví pokaždé, když se na něho dívám a tohle odceňuju, takže za mě 70 %.
Lethal Weapon 4
Lethal Weapon 4
Poslední díl byl předemnou a já doufal, že rozloučení z touhle sérií bude kvalitnější, než byl třetí díl. Pomoct tomu měli nově obsazení Chris Rock jako "pomocná ruka" a Jet Li jako hlavní záporák. Zajímavě a lákavě to vypadalo, ale já se spíš zase bál toho, že ústřední dvojka nedostane tolik prostoru jako v těch prvních dílech. Ovšem celý tým scénáristů v čele s nováčkem Channingem Gibsonem a veteránem Shanem Blackem se postaral o to, aby film nebyl velké fiasko. Ono pravidlo říká, že čím víc má nějaká série dílů, tím více ztrácí na kvalitě. Jenže tahle série je asi vyjímka, která potvrzuje pravidlo. Případalo mi, jakoby tvůrci i herci chytli druhý dech! Celý film byl podáván v akčnějším stylu za což mohla hlavně účast Jeta Liho. Tentokrát mi ta hromada postav a herců ve filmu nevadila. Je to i tím, že Gibson a Glover byli opravdu hlavní a dávalo se jim nejvíce prostoru. Řešily se spíše jejich problémy, divákovi se naservírovával jen jejich pohled na věc a jen jejich názory a všechny ostatní herci působili opravdu jen jako vedlejší. Nevím jak se to scénáristům povedlo, ale tentokrát mi ve filmu ani nepřekáželo to, že se dějově řešilo i něco jiného, než jen případ. Ani režisér Richard Donner nezklamal a z jeho práce nejde poznat žádný kvalitativní úpadek. Paarádně ukočíroval Jeta Liho, automobilová honička je jednou z nejlepších akčních scén, co jsem viděl a hned v úvodní scéně ukázal, že záplést akci a humor k sobě mu taky ještě perfektnš jde. Film by ale vůbec tak dobře nedopadl být Jeta Liho. Ten jakoby převyšoval všechny dosavadní záporáky. (No všechny ne. Záporáky z druhého dílu asi jen tak někdo nepřekoná, ale Li k tomu měl blízko!) Ten závěrečný souboj mohl být ovšem trochu stylovější a velkolepější. Zdálo se mi trochu směšné, že Liho dostanou takoví dva starouši, když si Li s každým (včetně těch dvou) celý film jen pohrával. S hercema se to má následovně: Glover a Gibsou jsou prostě spojeni z těmito rolemi a tak není díl, kde by nehráli špatně. Těmhle postavám zkrátka navždy vtiskli duši. Chris Rock mi sice zezačátku vadil, ale postupem času jsem si na něho zvykl. Sice nevím proč ve filmu vůbec byl, ale budiž. Nevadil mi a to je hlavně. I Rene Russo mi ve filmu tentokrát nevadila. Nejspíš proto, že už nedostala ve filmu tak velký prostor. Joe Pesci podává standart a nikterak nepřevyšuje svůj výkon v druhém díle. Jeta Liho jsem už tady dostatečně vychválil, takže to bude asi všechno. Jedním dechem: "Opravdu nejkvalitnější rozloučení z touto sérií, jaké mohlo být. Stylový záporák a vyváženost akce a humoru zaručují zábavu. Tenhle díl mě bavil více, než jednička!" Dávám zasloužených 80 %.
Lethal Weapon 3
Lethal Weapon 3
Dopadlo to přesně tak, jak jsem si myslel, že to dopadne. Alespoň, že jsem to tak trochu očekával. Třetímu dílu "Smrtonosná zbraň" se nepovedlo převýšit, ba ani kvalitně navázat na druhý díl. To je ještě pochopitelné. Já se teď jen modlil, aby co se týče kvality, navázal alespoň na ten první díl. Na tomto filmu je totiž už poznat menší účast Shana Blacka na scénáři a i když se ve filmu pořád udržují slovní přestřelky a nezapomenutelné hlášky, už se z filmu stává spíše "ukecaná detektivka", než to, čím byly předchozí Smrtonosné pasti. Režisér celé série Richard Donner se sice snaží všechny akční scény patřičně vygradovat, ale pořád jde poznat ten pokles. Je to i tím, že už je ve filmu zkrátka hodně postav. Tentokrát do filmu dali navíc i Rene Russo. Né, že by mi svým výkonem film nějak znepříjemňovala, ale teď měl vlastně film čtyři hlavní postavy a ústřední dvojici se nevěnovalo podle mého tolik času. Opět se začaly řešit osobní problémy a tentokrát velkým stylem. Tak velkým, že film v jedné chvíli připadal spíše jako rodinné drama a romantický film, než jako akční "buddy movie". Scénáristi prostě chtěli film zpestřit, dát divákovi to, co ještě v žádné smrtonosné zbrani nebylo, ale nepovedlo se to. Nakonec se z toho vyklubal zatím nejslabší díl (ovšem neviděl jsem ještě čtyřku). Záporák taky není nic moc. Myslím, že si scénáristické trio mohlo vymyslet něco mnohem lepšího, než zkorumpovaného policajta a překupníka zbraní v jedné osobě. Stuart Wilson nemá charisma a předchozím dvoum záporákům nesahá ani po kotníky. A herecká stránka? Pescimu a Russoové se daválo ve filmu, na můj vkus, až moc prostoru. Gibson a Glover sice pořád byli ti nejhlavnější, ale Pesci už nebyl jen ta vtipná postava, která se sebe hází jen ty vtipné štěky, ale už byl "člen týmu" a to je podle mého špatně. To samé platí o Rene Russo. Ta ačkoli měla ve filmu figurovat pouze jako vedlejší postava, tak takhle nepůsobila a její postava byla ve skoro každé scéně s Riggsem. Tohle už prostě nebyla ta "Smrtonosná past" na kterou jsem si zvykl a ačkoll Gibson a Glover stále drželi své herecké výkony ve stejné kvalitě, už to prostě není ono. Stačí, když řeknu, že jediná památná scéna z filmu pro mě zůstane hned ta úvodní s bombou. "Znatelný pokles! Filmu nepomohli tři scénáristi a nezachránil ho ani Richard Donner. Rene Russo ačkoli je sympatická, je filmu spíše na obtíž a Stuart Wilson jakožto záporák totálně selhal! Pro mě nejnepovedenější díl!" Dávám 60 % a modlím se ať je poslední díl, který teď stojí předemnou alespoň důstojným zakončením a ať nedopadne ještě hůře, než tento!
Lethal Weapon 2
Lethal Weapon 2
Další díl téhle skvělé série byl předemnou. Předem musím říct, že tady budu spíš jen chválit. Moje motlitby byly totiž vyslyšeny! Jedna z mála vyjímek, kdy je druhý díl lepší, než ten první. Jde vidět, že jakmile se scénárista i režisér soustředí přímo na zápletku a neřeší tak moc vztahy mezi hlavními postavami, umí film být zatraceně "cool". V první polovině se projeví hlavně talent scénáristy Blacka, protože první polovina filmu je přecpaná vtipnými scénkami a velkou spoustou monologových, vtipných a trefných přestřelek. U scény, kdy se celá rodina Murtaughů plus nějací známí dívají na reklamu, jsem skoro až brečel. Vše se prostě zdokonalilo. I ta partnerská chemie jde cítit z hlavní dvojky více, než v jedničce. V druhé polovině se už více začíná řešit kriminální zápletka. Záporáci jsou tentokrát nezdolatelnější, odpornější a přesvědčivější. Joss Ackland a Mark Rolston jsou perfektní a když si film navíc pustíte v anglickém znění, tak Vám svým akcentem ještě zlepší atmosféru filmu a dodají svým postavám ještě větší reálnost. Aby se v druhé polovině nezapomnělo i na tu humornější stránku, nastupuje na scénu Joe Pesci jako Leo Getz a svým osobitým charismatem a chováním baví diváka jinak (a stejně kvalitně), jako úhlavní partnerská dvojka. Od tvůrců to byl dobrý tah, protože Pesci a jeho postava divákovi nedává šanci se jakkoli nudit. Samozřejmě se na filmu odrazí i kvality režiséra Richarda Donnera. Nechybí tu atmosféra plná napětí a akce. Všechno je tentokrát ještě vygradovanější, než bylo. Jasně, že i tady najdeme pár klišovitých prvků, na které jsme v podobných akčních filmech už zvyklí, ale to nic nemění na tom, že tenhle film je nejen kvalitnější, než jeho předchůdce, ale i kvalitnější, než spoustu podobných "buddy-movies". Hlavní dvojce se tentokrát nemusela tak moc snažit zachraňovat film. Scénář se totiž oproti jedničce zlepšil a tak Gibson i Glover už jenom hráli svoje vžité role. Gibson už tady není takový blázen jako v jedničce (trochu mě to mrzelo), ale pořád je to skvělý hláškař a ty jeho vyšinuté grimasy jsou taky kapitola sama o sobě. Glover hraje kvalitně. Asi nejkvalitněji, co jsem kdy viděl. Musím se přiznat, že bych si těžko představil v roli Murtaugha někoho jiného. Nejspíš proto je to taky jeho nejznámější role. Pesci a záporáci jsou taktéž skvělí a jako třešnička na dortu se nám tady objevuje sexy Patsy Kensit. Jedním dechem: "Trojka nebo čtyřka těžko překoná tenhle díl. Tenhle díl má totiž všechno, co jedničce chybělo. Další případ, kdy je dvojka lepší, než jednička!" Za ty drobné klišé věci rozeseté po celém filmu nedám filmu plné hodnocení, ale "jen" 90 %. Jsem velice zvědavý na trojku!
Lethal Weapon
Lethal Weapon
Mám za úkol zdolat celou sérii filmů "Smrtonosná zbraň". Dneska přišel na řadu první díl a já se na něj docela těšil. I když vím, že už tyhle filmy opakují v televizích pořád a pořád. Já se totiž na televizní programy vůbec nedívám, takže si z těchto filmů pamatuji jen slabé útržky. To, co film nejvíce vystřeluje do "síně kultů" je určitě ústřední policejní dvojka. Spojit mladšího šílence a unaveného a brblajícího staršího "veterána" byl od scénáristy Shanea Blacka výborný nápad a režisér Richard Donner zase výborně obsadil hlavní role. Mela Gibsona si takového představuji i v reálu, takže si osobně myslím, že moc hrát ani nemusel. Danny Glover taky nezklamal. Prostě vtiskl svojí postavě duši. Já jsem tedy nic extra od filmu nečekal. Věděl jsem, že to bude kvalitní akční oddechovka, kde všichni vsází na sympatie a charisma hlavních postav. Ono by tomuhle tahu nebylo ani co vyčítat, protože Gibson a Glover jsou opravdu excelentní a partnerská chemie je mezi nimi neskutečná, ale přesto je to akční film a já jsem čekal trochu víc akce. Jasně, teď to zní blbě, protože Gibson v závěru zastřelí co může, ale během filmu se buďto moc řeší případ nebo jsou ty akční scény strašně krátké a nezáživné. Necítil jsem v tom ty pravé grády. Jakoby film "byl už na tohle moc starý." :D Závěrečná bitka mezi Riggsem a Joshuou je zbytečně protahovaný neboť každý divák jistě ví, kdo stejně vyhraje. Film má trochu slabší zápletku, ale to je pochopitelné, protože tvůrcům šlo hlavně o to, seznámit diváky s hlavními postavami. Gibson tu začíná solidně vytvářet tu šílenost, kterou je postava Riggse proslavená, ale ještě furt nezachází do těch správných extrémů. Jediná scéna, která mi opravdu řekla: "Ano, tohle je ten pravý Riggs!" byla ta na střeše. Ano, možná jsem film trošičku předcenil, protože jsem až moc zasáhlý pravidlem, že: "první díl je vždycky nejkvalitnější". Jak jsem už ale psal, film mě rozhodně nezklamal. Hlavně díky Gibsonovi a Gloverovi. Ti dva jsou tak výborní, že všechny nedostatky filmu jsou rázem menší. Záporáci dali sice hlavní dvojce zabrat, ale jejich ztvárnění nebylo nic moc. Prostě klasičtí záporáci. Jedním dechem: "Slušný rozjezd kultovní série. Gibson je opravdový šílenec a Glover zatraceně zábavný. Jen díky těm dvoum se z filmu nestala klasická tuctová detektivka!" Dávám 70 % a zítra mě čeká dvojka!
I Love You, Beth Cooper
I Love You, Beth Cooper
Dobře, přiznávám se. Hlavní důvod, proč jsem ten film chtěl vidět byla Hayden Panettiere. Tak mě prosím chápejte. :D To ale nebyl jediný důvod! Chtěl jsem taky vidět, jak může natočit Chris Columbus, asi nejlepší režisér rodinných filmů, natočit teenagerovskou komedii. Tohle jsem si opravdu nedovedl představit! Sice řekl, že díky režirování Harryho Pottera dokáže lépe pracovat s mladými herci, ale jestli tohle je hlavní vysvětlení toho, proč se vrhl na teenagerovskou komedii, tak už jsem radši předem čekal nějakou katastrofu. On i námět zněl tak strašně bez nápadu. Zněl jako snůžka scén, kde se hlavní postavě dějí jen samé trapasy a to nemohlo dopadnout dobře. A opravdu tomu bylo tak. Film byl zezačátku jen kolekce scén plných trapasů, ale né takových těch, že se při nich smějete, ale těch, při nichž se stydíte za hlavní postavu. Columbus zezačátku moc tlačil na pilu, to jde poznat. Navíc je to jen trapas za trapasem, takže vtipné hlášky nebo monology zde budete hledat marně. Jde i uvěřit tomu, že je za scénářem ten samý člověk, který má na svědomí "Loonely Tones". Scénář je klišovitý a přímočarý a když má takové mezery, tak se není čemu divit. Já vím, že tyhle nedostatky má každá teenagerovská komedie, ale tady ty nedostatky tak bijí do očí, až do vadí. Čím je ale film blíže konci, tím je lepší a to je moc dobře, protože jsem měl na začátku film úplně vypnout, ale na konci už mi tolik nevadil, takže nějaký kvalitativní posun výše jde vidět. Columbus se postupně zvyšuje a čím více jde poznat jeho rukopis. Tím mám na mysli to, že to je nejspíš první teenage komedie, která v sobě nese nějaké poselství. Opravdu Vám mohu zaručit, že Vám film nebude během jeho trvání méně a méně nepříjemný. Teď k hercům. Paul Rust podle mě nebyl dobrá volba. Image šprta a strašpytlíka sice má, ale svou roli strašně neskutečně přehrává. Svým výkonem mi byl nesympatický a nepříjemný. Ovšem, abych to nesváděl jen na herce, český dabing téhle postavy byl taky otřesný. Jack Carpenter mě ve filmu bavil asi nejvíc. Nejen jeho postava, ale i on samotný. Podle mě nejvtipnější postava celého filmu. Hayden Panettiere nezklamala. Neměl jsem vůči ní žádné velké nároky, ale i tak mohla zklamat. Jenže to se nestalo a i když nepředvádí bůhvijaký herecký výkon, já jsem byl spokojen. Jedním dechem: "To, co zezačátku vypadá jako totální katastrofa, nakonec není. Ovšem, pořád ještě je to lehce podprůměrná jednohubka, na kterou se časem úplně zapomene a film nezachrání ani krásná Panettiere. Columbus by se měl fofrem vrátit k rodinným filmům a do takových projektů už se nikdy nepouštět!" Dávám 40 %.
Gone in 60 Seconds
Gone In Sixty Seconds
Opravdu nechápu to někdy až moc velké nadšení a vynášení tohoto filmu do nebe. Ano, Nicolas Cage, Angelina Jolie a auta, to zní velmi lákavě a voní to kvalitou nebo alespoň pořádnou akční řežbou plnou explozí a bouraček, ale skutečně tomu tak ve filmu je? Děj je předvídatelný a jde z něco cítit Amerika. Nicolas Cage je sice sympaťák, Vinnie Jones je strašně "cool" a dvojice Cross / McBride hláškují o sto šest a snaží se diváky co nejvíce pobavit, ale to je právě všechno co může film nabídnout. Film je strašně jednoduchý a přímočarý, nenabízí žádný pořádný zvrat a tudíž už nemá čím překvapit. Jestli si scénárista Scott Rosenberg, že jen pouhá loupež aut bude pro všechny diváky dostačující, tak byl a je hodně naivní. Sice mě to bavilo a nebudu tvrdit něco jiného, ale hodně věcí zde scházelo. Režisér Dominic Sena si sice u mě napravil reputaci poté, co jsem viděl jeho novinku "Bílá smrt", ale co se týče kvality filmu, tak z tohoto pohledu filmu nijak nepomohl. Někteří tu tenhle film srovnávají s "Rychle a zběsile". Pro mě je tedy "Rychle a zběsile" mnohem lepší. Má zajímavější a promyšlenější děj a automobilové honičky a akční scény jsou zde v rovnováze. Zde už ovšem od desáte minuty víte, jak film dopadne a to Vám nevynahradí nic a dokonce ani Angelina Jolie. Ta právě už vůbec ne. Na to, že je vyfocená na každém plakátu a její jméno je na nich stejně velké jako to Cageovo, se ve filmu objeví jen zřídka kdy. Sexappeal sice nepostrádá, ale co z toho, když se ve skoro dvou hodinovém filmu objeví dohromady jen asi patnáct minut. Ovšem, abych tady film jenom nešpinil, tak je potřeba říct, že snad není chvíle, kdy byste se u filmu nudili a to je jeho hlavní klad. Když se kouknete na herecké obsazení, musíte ihned zažít přechod do extáze, ale je to vůbec nutné? Cage je tady ohromný sympaťák a role mu sedne jak ulitá. Jolie si na scéně moc nepobyla a její herecký výkon tomu odpovídá. Giovanni Ribisi je jindy velmi charismatický herec, ale zde ho jaksi zastiňuje Cage. TJ Cross a Chi McBride jsou tu jen proto, aby pobavili diváky a to se jim daří, takže mě nezklamali. Christopher Eccleston má sice image záporáka, ale jeho herecký výkon je nedostačující. Jeho ztvárnění své postavy je slabé a nepřesvědčivé a celkově mi tady Eccleston připadal jako hodně velký blbec, a to je špatně. Dvojice detektivů v podání Linda a Olyphanta je sympaticky charismatická a herci se do svých rolí vžili nejlépe, jak mohli. Obzvláště Lindo. Dvojice Duvall a Jones jsou neskutečně "cool", proto se mi herci i jejich postavy tak hrozně líbily. Jedním dechem: "Další příklad zpackaného námětu. Scénáristova idea je dobrá, ale její ztvárnění už ne! I Sena se může snažit jak chce, ale nikam to nevede! Trio Cage, Jones a Duvall rulez!" Dávám 60 %.
Big Trouble in Little China
Big Trouble In Little China
Carpenter je zpět! Tedy byl. Včerejší večer byl jako stvořený pro jeho film a protože jsem tento jeho snímek ještě neviděl, rozhodl jsem se to napravit. Námět zněl dost šíleně, ale na to jsem u Carpentera už zvyklý. Jen jsem zase doufal, že přivede do filmu to napětí a strach z neznáma, jak to rád s oblibou ve svých filmech dělá. Ovšem, šeredně jsem se spletl. Tohle totiž není čistý horror. No, on to vlastně není ani horror. Je to jakýsi akční film s naprosto šíleným příběhem u kterého nevíte, jestli si z Vás Carpenter dělá srandu nebo to myslí vážně. To, že tady obyvatelé čínské čtvrti zcela běžně kouzlí, to bych ještě překousl. Nevadil by mi ani ten hlavní "boss", ke kterému se mají hrdinové dostat, protože popravdě, film nenudí a díky té akci a kouzlům i docela pobaví. Jenže někdy je to zahnané do hrozných extrémů a to nedělá filmu dobrou reklamu. Můj názor na film by však nebyl tak moc kritický, kdyby se pro hlavní postavu vymyslel lepší charakter. Nemám zde nic proti hereckému výkonu Kurta Russella, protože on hrál svojí roli tak, jak mu to nařizoval scénář. Já jsem jen měl pocit, že hlavní postava je dost velký břídil na to, aby byl schopen bojovat proti čínským mágům. Hlavní postava měla prostě být větší frajer, potom by to možná přidalo na akci a film by byl podle mě úplně o něčem jiném. To, že má Russellova postava velkou a prořízlou hubu a celý film háže moudra a frajerský hlášky mi připadalo ve scénách, kdy bojuje proti číňanům s nožem, trochu směšné. On se vlastně ve filmu s nikým nepobil. Všechnu akci tu tudíž obstarává Dennis Dun. John Carpenter by prostě měl zůstat raději u horrorů. Nadruhou stranu je ovšem zase potřeba uznat, že způsob jak je Lo Pan zabit je tak stupidně šílená, až je zábavná a úplně poslední scéna z filmu taky ve výsledku lepší image filmu, ovšem ne nějak radikálně. Herci: Russell hraje dobře, ale jeho postava mi nějak nesedla a to je u filmů velmi špatně. Herecký výkon Dennise Duna tady stojí pouze na jeho soubojích, herecky se však nějak zvlášť neukázal. Co se týče Jamese Honga, tak ten je opravdu dobrej záporák, ale je mu to zde celkem k ničemu, když herci v kladných rolích jsou tak akorát sympatičtí a nic víc. Jedním dechem: "Johne, prosím, zůstaň u horrorů. Nebo alespoň nerežíruj filmy, jejichž scénáristy nejspíš berou drogy nebo jiné svinstva!" Filmu dávám 40 %. P.S. Zajímalo by mě, jak by asi vypadal remake.
Fierce People
Fierce People
Tohle drama se mi doma povaluje už dlouho. Nikdy jsem na něho neměl náladu nebo čas, až do dneška. Až dnes na něj přišla nálada. Jistě, filmů o zbohatlících je plno. V každém takovém filmu je nějaký boháč nenasytný nebo jinak zkažený a z tohoto tématu se už pomalu začíná stávat klišé. Tomuhle filmu jsem ale šanci chtěl dát. Nebudu chodit kolem horké kaše a věšet někomu bulíky na nos, na film jsem se podíval pouze kvůli zajímavému hereckému ansáblu. Jak mladší, tak starší část herců vypadala velmi zajímavě a já jsem předpokládal, že když tuhle látku vezme režisér Griffin Dunne zodpovědně, může z toho vzniknout kvalitní podívaná. Dunne se opravdu vyznamenal! Příběh vypráví tak dobře, že mi film nedovolil od něho odtrhnout oči. Film se sice podobal několika jiným filmům se stejnou tématikou, ale i navzdory tomu byl nějakým způsobem osobitý. Příběh byl zajímavý (což jsem popravdě nečekal), ale přiznám se, že od toho dramatického zlomu, který Vás v druhé polovině filmu čeká, už mě film bavil méně. Bude to asi proto, že mě více bavilo, když se scénárista Dirk Wittenborn v první polovině věnoval více přirovnávání členů bohaté rodiny ke kmenu a více rozebíral jejich charaktery a pomáhal divákovi nakouknout do duší jednotlivých postav. Kdyžto v druhé polovině už se věnoval pouze tomu problému a jediná postava, která se nepřestala "vyvíjet" byl Bryce. Co mi na filmu trochu nesedělo, bylo objevování opravdových členů kmenu v jednotlivých scénách filmu. Připadalo mi, jakoby to najednou Dunne i Wittenborn začali brát na lehkou váhu a narušovali tak autentickou atmosféru dramatu. Drama je to ovšem i přesto velmi dobré! Herci se taky vyznamenali. I když Diane Lane předvádí zcela průměrný výkon, jaký jsem od ní vlastně i čekal, tak ostatní herci jsou už v pořádku. Donald Sutherland je sympatický jak svým charismatem, tak i svým výkonem. Anton Yelchin mi tady hodně připomínal Jesseho Eisenberga. Jakoby se ho snažil kopírovat a to jak vzhledově, tak i hereckým výkonem. Jeho pokus ovšem nevyšel, ale i přesto bych jeho herecký výkon úplně nezahazoval, jen nebyl tak dobrý. Připadá mi, že Kristen Stewart hraje pořád jedny a ty samé postavy. Ovšem, když jí to jde, tak jí to přece nemůžu nějak moc vytýkat. Ta holka má prostě charisma, jako žádná jiná mladá herečka. Nakonec tu byl Chris Evans. Chvíli jsem si musel zvykat na jeho image, ale přežil jsem to. :D Hraje dobře. Dovolil bych si tvrdit, že je to jeho nejlepší herecký výkon, protože zrovna jeho postava byla podle mě nejsložitější a on jí zahrál s přehledem. Jedním dechem: "Velmi dobrý snímek. Režisér a herci nezklamali. Scénárista udělal pár chybiček, ale nějak moc to filmu na kvalitě neubírá. Evans hodně překvapil!" Dávám 80 %. Takové drama se v dnešní době cení!
Three Kings
Three Kings
Zase jsem měl jednou čas se kouknout na nějaký ten film a tak moje volba padla právě na tento. Herecké obsazení znělo velmi zajímavě a námět ještě více. Teď už jen aby to režisér i scénárista v jedné osobě, David O. Russell, nepokazil. Film je to totiž hodně kontroverzní, to jde poznat už jen když o něm jen slyšíte. Kdyby to Russell tudíž nezvládl, byl by to hodně velký průser a zároveň i zbytečné plýtvání moc dobrým námětem. Jenže Russell se docela předvedl. I když jsem si na kameru musel chvíli zvykat a několikrát Russell do příběhu zasadil scény, které sloužily jen k tomu, aby Russell dokázal divákovi, že je opravdu schopný a umí točit. Některé byly jen na efekt, ale za to strašně "cool" (kalamita náklaďáku s mlékem) a některé zase jen proto, aby Russell ukojil své kreativní ego (scéna, která popisuje průběh postřelení a vnitřního zaplavení žluče). Jinak je to ale velmi realistický a hlavně kontroverzní film a Russell měl hodně velkou odvahu, když tenhle film vypustil do celého světa. Tenhle film totiž pošpiní obě dvě strany a nikdo tady není úplně čistý. Řekl bych, že je to asi nejreálnější novodobý válečný film. Docela věřím, že někteří američtí vojáci opravdu takové špinavé věci dělají, stejně tak jako věřím, že je dělají i jejich nepřátele. Ovšem na mě, je tenhle film až moc politický. Russell se snaží diváka spíše naverbovat, přesvědčit o svých názorech, než aby diváka pobavil. Vynahrazuje nám sice ty ukecané části filmu různými výbuchy, přestřelkami a dokonce do filmu zasadil i mučení, pořád má ale film tendenci občas nudit a nevěnovat filmu plnou pozornost. Nadruhou stranu je potřeba pochválit Russella za to, že nevytahuje američany oblíbený patriotismus. Ty herecké výkony na kvalitě filmu také moc nepřídali. George Clooney hraje jako naprostý flegmatik a převládá u něho výraz zvaný "jsem unuzený a je mi to jedno". Možná za to může otřesný český dabing, ale tomu bych to nepřikládal za vinu všechno, protože Clooney zde opravdu hraje slabě. Mark Wahlberg je nejsilnější článek hlavní trojice. Hraje přesvědčivě a dobře. I když jsem si místy říkal, že může trochu přitlačit na pilu a přidat více emocí. Po Ice Cubeovi jsem nemohl a ani nechtěl nějaký oscarový výkon. Jen mě překvapilo, že zde nehraje ten frajerský "rambo" charakter, jaký hraje ve všech akčních filmech. Jeho výkon je čistě průměrný a celkově nic nekazí, takže na jeho poměry vlastně docela dobré. Spike Jonze mě hodně překvapil a dokázal, že mu jde i hraní a Cliff Curtis předvedl také velmi sympatický herecký výkon. Jedním dechem: "Realistický, kontroverzní a nevlastenecký válečný film. Taková kombinace se mi líbí a Russella chválím. Bohužel je ale film také místy nudný, zbytečně protažený a herecké výkony nejsou také nic moc. Jen Wahlberg drží celou hereckou skvadru nad vodou!" Dávám zasloužených 70 %.
Juice
Juice
Tento bezmála osmnáct let starý film mi ihned padl do oka. Jednak to bylo proto, že když se námětu jako je přestřelka, gangy a ghetto ujme schopný režisér a natočí film autenticky, může to být síla. Zadruhé mě velice zajímal herecký výkon Tupaca Shakura, který zde skoro všichni vychvalovali. Myslím, že kdyby tvůrci vynechali celou tu vedlejší dějovou linku u DJingu a soustředili se více na vztahy v partě nebo poznávání vnitra hlavních postav, udělali by mnohem lépe. Těm se režisér právě moc nevěnuje, nejde do hloubky a nerozpytvává je a to je špatně! Ovšem, tim DJingem film nadruhou stranu taky moc nezkazili. Pravda sice je, že první polovina filmu je rozhodně nudnější, než ta druhá, ale ten DJing alespoň nenechává diváka, aby se nudil úplně. Nebyl to špatný nápad, ale existovali by i jiné a mnohem lepší alternativy. Druhá polovina už je o něco lepší. Napětí jako u správného thrilleru zde funguje a kromě režiséra a scénáristy Ernesta R. Dickersona za to může taky právě Tupac Shakur na jehož realistickém podání jeho postavy stojí celý film. Nechci z ostatních hlavních představitelů dělat lůzry, ale Shakur filmu opravdu kraluje, co se týče hereckých výkonů. Dickerson totiž napsal a natočil úplně obyčejný a průměrný thriller z ghetta. Zápletka je vcelku i nezajímavá a tudíž celý film stojí pouze na hereckých výkonech. To Shakur zvedá celkovou kvalitu filmu. Co však musím panu režisérovi Dickersonovi pochválit je fakt, že film velmi dobře graduje a nakonec taky slušně vygraduje. Omar Epps sice hraje taky velice slušně, ale už jsem ho viděl hrát o hodně lépe v jiných filmech. Menší roličky Samuela L. Jacksona a Queen Latifahy potěšily. On film sám o sobě vypadá docela obyčejně a taky je velmi obyčejný. Průměr jak Brno, ale zvedá už zde mnohokrát zmiňovaný Shakur. Myslím, že záporáci mu šli mnohem lépe, než klaďasové. Ostatní herci už jsou pouze průměrní, ale každý z nich je sympraťák (tedy kromě Bishopa). Jedním dechem: "Juice je thriller, který Vás ničím nepřekvapí. Tedy ničím kromě Shakura, který je jako záporák neskutečně přesvědčivý a zachraňuje tak film od průměru!" Dávám 60 %. P.S. Film můžete v Česku najít také pod názvem "Respekt"! (To se zase jednou čeští distributoři předvedli!)
Daybreakers
Daybreakers
Mám potřebu filmy pokaždé žánrově měnit, takže dneska přišla na řadu tahle zbrusu nová upíří podívaná. Trailery vypadali namakaně a proto jsem se i docela těšil. Film měl zkrátka všechny lákadla, které mohl mít. Zajímavý námět, ještě zajímavější herecké obsazení (Willem Dafoe = hláškující cool borec? Cože?) a teď už jenom, aby se tahle nadějná látka dobře natočila. O to se měli postarat bratři Spierigové jež mají na starost jak režii, tak i scénář. Já osobně jsem filmu moc šancí nedával. Upíří filmy totiž nikdy nešlo úplně s klidem nazvat kvalitními. Byly buď zábavné, méně zábavné anebo úplně špatné. Trochu jsem měl strach, že Spierigovi budou chtít trochu napodobit Bladea, ale nebojte se, takový tah se nekoná. Film má totiž úplně jiný námět. Jeden z těch nápaditějších u kterých víte, že zde nepůjde jen o bezduché skalpování upírů. V tomhle filmu je upírství bráno jako sociální a politický problém. Upírům začíná docházet krev a jsou v úzkých. Při sledování filmu mi došlo, že by Spierigovi tady klidně mohli hrát na vážnější strunu, vyřadit všechny scény s bezduchým střílením a udělat z tohoto filmu spíše drama, protože takový náběh film opravdu měl. Jenže tohle Spierigovi neudělali. Místo toho postavili na scénu drsného "cool" hláškaře v podání Dafoea, jehož postavě navíc ani nedali tak dostatečný prostor, abych film vůbec mohl nazvat "akčním" natož "akční řežbou". Dafoe ještě k tomu vůbec nemá potřebnou image toho "cool" borce, jakého Spierigovy do filmu potřebují. Velký přešlap! Vizuální stránka upírské budoucnosti byla realistická a pomáhala filmu zvedat jeho kvalitu. Ovšem přesto film nezaujme tak jak by ve výsledku mohl a je to pochybení pouze Spierigových. Je sice hezké, že do scénáře nezapomněli napsat dost odkazů na upírské filmy (odraz v zrcadle, dřevěný kůl) a je v něm chytře vyřešena léčba upírů, přesto se však ve výsledku film jeví jako nezaujímavý a nedokáže diváka správně nadchnout. Režie z něho dělá jen další průměrný scénář. Ethan Hawke se může snažit jak chce, ale když Sam Neill selhává jakožto záporák a Willemovi Dafoemu jeho herecký výkon nevěříte, tak i po herecké stránce je film dost bída. Jedním dechem: "Zajímavý nápad film nepostrádá, postrádá zábavnější ztvárnění a tudiž tedy i kvalitní režii a potažmo i herce. Jediné, za co můžu Spierigovým pochválit je "look" budoucnosti." Takový průměr / nadprůměr. 60 % za některé opravdu libové scény (např. stylová smrt na operačním stole).