Ferdinandek
Kat nepočká
TV
Tak této inscenaci skutečně neubralo pravdivost ani televizní zpracování, ani doba ve které vznikla. A Jiřina Bohdalová hraje drama ještě přesvědčivěji a nepateticky než v Uchu nebo Hvězdě zvané Pelyněk. Strach a přetvářka lidí za Protektorátu byla opravdu velká.
Kdo přichází před půlnocí
Krimi
Opět to není ta "pravá krimi" jako třeba filmy s maj. Kalašem, protože zde jen pasívně sledujeme vyšetřování, a to ještě jen na pozadí, ale krásně se tu ukazuje, jak jsou tyto bandy silné a zároveň slabé podle toho nejslabšího článku, a jak je silné pokušení peníze utrácet a "žít". Trochu se zde soudruzi snaží ukazovat realitu přeci jen normálněji, než ve skutečnosti za normalizace bylo možno.
Kdo se bojí, utíká
Hraný dokument
Kdyby to natočili jako hraný dokument, tak bych dal třeba 90%. Ale protože zde se snaží ( marně )tvůrci o něco, co bych nazval pravdivý romatický film, téměř balada, tak optikou 21. století a zkušenostmi téměř po 70 letech od námětu příběhu dávám tak 20%.
Krakonoš a lyžníci
Máte taky pocit, že dneska už se netočí žádné! české! filmy pro děti, které i po letech rádi shlédnou i dospělí. Toto je jeden z nich, podobně třeba Páni kluci nebo Kaňka do Pohádky. V nejlepším případě se dají samozřejmě dokoukat starší pohádky, ale filmy pro děti a mládež po 1990 naprosto rezignovaly.
Kam nikdo nesmí
Slušné
Slušný film, dávám 80%. Spíše než kriminální žánr bych ale přiřadil psychologický, protože vyšetřování zločinu je spíše morální prohřešek. Řeší se tu různé roviny vztahů mezi jednotlivými protagonisty, a myslím že velmi důkladně a nevyumělkovaně, naprosto bez obvyklých klišé zde běží dialogy. Jediné co nemůžu stále pochopit, a nejenom u tohoto filmu je tkz. mezinárodní obsazení a nutné předabování českými hlasy ( M. Potocká/M.Vančurová, J.Durďiak/O. Kaiser ). Dabingu se tentokrát nevyhla ani postava L. Geprtové/L. Švormová. Myslím si že to bylo zbytečné, protože ten sametový alt paní Geprtové nebylo jistě nutné přetočit.
Jánošík - Pravdivá história
Katastrofa?
Film jsem shlédnul, až po důkladné masáži negativní kritiky, rozpačitých dojmech přátel a po nedávno odvysílaném pořadu Krásné ztráty jak s režisérkou, tak s představitelem hlavní role. Film je nesourodá směsice útržků, posloupnost pokulhává tak o dvě třídy, dabing/postsynchron také děs ( kdo ale zná originální hlas Jiráčka, tak se nediví, to je skutečně hlas nudného lenochoda ). Celý film mě utvrdil pouze v tom, že velkofilmům se v tomto teritoriu nedaří a že jen z velké úcty k Agniezce Hollandové se veřejně nemluví o její již neprosté senilitě.
Anglické jahody
Jsem rozčarován
Filmu chybí děj ( scénář ) a proto jsem byl téměř po 2 hodinách rozčarován. To by možná stačilo, ale já se přece jen pokusím z filmu vydolovat něco pozitivního. Je to hudba, či spíše hudební režie. Hudba zní vždy ve správný okamžik. Izolované výkony herců jsou také velmi dobré, sladění už je horší. Nejlépe zde hrají P. Tomicová a N. Divíšková, V. Preiss spíše pózuje a to je jistě na škodu věci, ústřední milenecká dvojice ( zaplať pánbůh to nejsou žádní "staří " mladí herci ) se snaží seč může, leč scénář všechno zhatí. Zvláštní výkon předvádí mladý sovětský voják, recituje básně Jesenina, ale dále se ve filmu uvádí, že je automechanik, touží po Francii, ale nepozná, že je v ČSSR,i když opět dále nepřímo říká, že tu už tvrdnou několik měsíců na cvičení apod. Hodnotím suma sumárum 50 %
Blázni a děvčátka
Radim Špaček
Film se opravdu velkým obloukem vyhnul politice 50. let v Praze, ale zároveň také zobrazil chlapecké vidění dospívání dost ploše. Líčení je černobílé. Dobrý byl výkon M. Šimáčka, ale Radim Špaček, který se se svoji orientací v reálném životě nevyrovnal dodnes, dost pokulhává i zde.
Buldoci a třešně
Bláznivá komedie
Buldoci a třešně patří mezi "crazy komedie reálného socialismu", kde si přes komediální kritiku kapitalistů dělá vlastně srandu z reálií našeho socialismu. Diváci tuto hru celkem vždy s povděkem přijali a na rozdíl od skutečně míněných filmů, které se staly nechtěnou parodií ( většinou s politickým podtextem ), tyto dopředu avizované parodie uměli Češi vždy solidně udělat. Proto dávám zasloužených 70%.
Báječní muži s klikou
Jeden z filmů, který vznikl na dobovou objednávku (k výročí české kinematografie) a přesto se zvláštním diváckým ohlasem až do dnešních dnů. Mistrovský výkon Vl. Menšíka i Vlasty Fabiánové. Jiří Menzel už zase mohl dát filmu vlastní nenalinkovaný ráz a je to opravdu znát.