Potapo
The Dark Knight Rises
Nolan to opäť dokázal. Opäť ukázal svetu, že je skvelý režisér a že takisto výborne dokáže pracovať s veľkým rozpočtom. Film je skvelý, ale dvojku asi nedokázal tromfnúť. Nepáčilo sa mi, že v tomto diele fyzika prestávala platiť. Film je nabitý skvelými hercami a ich výbornými výkonmi. Záver bol taký typický "nolanovský". Vo filme bola skvelo vybratá hudba, ktorá pôsobila niekedy až impozantne. Škoda zbytočných rečí, treba vidieť. 85%...
Kagemusha
Môj prvý film od Kurosawa. Hneď som si všimol podobnosť s Kubrickom. Či už sa jednalo o precíznosť, o dialógy, alebo aj o prácu s kamerou. Hneď od prvých minút, bez toho, aby ste vedeli, kto to režíruje, tak je cítiť kvalitu. Film je veľmi detailný a herci podávajú skvelé výkony. Film krásne približuje japonskú kultúru a históriu. Takisto film obsahuje niekoľko výborných myšlienok a nápadov. Pre mňa tento film je predchodca Donnieho Brasca a Skrytej identity. Samozrejme, že rozdielnosť je vysoká, ale toto je najstarší film, aký som videl s myšlienkou straty identity. Ale k dokonalosti predsa len niečo chýbalo. Čas od času mi chýbalo logické prepojenie, alebo lepšie vykreslenie situácie. Režisér veľa nechával aj na predstavivosť diváka, ale niekedy to bolo príliš. Tak či tak som rád, že som sa dostal aj k tomuto velikánovi a určite to nebol posledný film, ktorý si od neho pozriem. 75%...
Into the Abyss
Dokument ma hneď zaujal svojou témou. Síce som už niečo podobné videl, ale to nebolo vo forme celevečeráku. Film začal výborne. Spracovanie je veľmi intímne a vidno, že štáb musel byť maličký. To vôbec nevadí, pretože tu ľudia sledujú najmä obsah. No ako film postupoval ďalej, tak moje nadšenie upadalo. Po čase som už mal plné zuby odvolávania sa na Boha a na americké zákony. Otázky a odpovede, ktoré boli vypočuté, boli len povrchné a vôbec neskúmali problém do hĺbky. Častokrát aj výpovede jednotlivcov boli poupravené nimi samými. Film ktorý mal priniesť nový pohľad na trest smrti a na ľudí, ktorí túto prácu vykonávajú, ma len viacej utvrdil v názore, že smrť je niekedy adekvátna. Dokument nezaujal stanovisko a z každého názoru niečo pokrytecky bral. Mňa to sklamalo, pretože to malo obrovský potenciál. Werner Herzog je uznávaný filmár, ale toto bolo podľa mňa mimo jeho štandardu. Čaro dokumentov je, že si každý odnesie to svoje a niekedy nevadí, že to nie je práve to, čo očakával režisér...
Ring
Horory nemám veľmi v obľube, ale to je najmä kvôli ich povrchnosti a prvoplánovosti. Tento film mal prvky hororu, ale nejednalo sa o typický horor, kde strieka krv a ľudí naháňajú zombíci. Film niesol aj myšlienku a popri hlavnej sa dali nájsť aj niekoľko pekných vedľajších. Mne film celkom sadol a páčil sa mi štýl natočenia. Bolo vidno, že sa určite nejedná o žiadneho režisérskeho nováčika. Herecké výkony boli uveriteľné. Takisto sa dej nedal úplne predvídať a to viedlo k určitému napätiu. Ja osobne som spokojný, že som tento film videl a určite patrí vo svojej kategórii k tým z lepších...
Buena Vista Social Club
Som rád, že som si našiel čas na tento dokument o mimoriadne zaujímavých ľuďoch, ktorí boli docenení až tesne na konci ich života. Natočenie je veľmi komorné a vidno, že sa jednalo o maličký štáb. To ale vôbec nevadí, lebo príbeh je natoľko silný a pútavý, že to v konečnom dôsledku nijak zážitok nekazí. Dokument nehodnotí, neporovnáva, iba čisto rozpráva príbeh jednotlivých členov. Je to veľmi poučné a najmä kontrastné. Krásna tradičná hudba v podaní neuveriteľných spevákov v porovnaní s kubánskou chudobou a špinou. Som rád, že som sa niečo nové dozvedel a ostáva mi len závidieť takúto krásnu ľudovú hudbu...
Dude, Where's My Car?
Tak, je to určite typická americká "hlúposť". Film ťahajú hlavne hlavní dvaja herci, ktorí hrajú presne ten istý typ postavy, ktorý aj hrajú v každom jednom inom ich filme. Film beriem ako oddychovku a ináč sa asi ani nedá brať. Bolo tam zopár vtipných scén a zopár menej vtipných. Ale tak aspoň sa to snažilo niečím odlišovať od ostatných teenage komédií...
Un chien andalou
Chcel som si pridať do zbierky videných filmov aj tento, pretože je dlhodobo považovaný za kult. V maliarskom umení mám surrealizmus rád, ale tento film nebola práve moja šálka kávy. Je mimoriadne čudné sledovať tieto nezmyselné výjavy v spojení s groteskou 20tych a 30tych rokov. Chápem, že to bolo niečo nové a niečo dovtedy nevídané, ale nemôžem si pomôcť, ale toto dielo vidím ako samoúčelné. Fantáziu mám rád, ale tu môj psychický automatizmus nefungoval a môj mozog mi len dával signály, aby som to vypol. Neľutujem, že som to videl, ale ťažko povedať, či má tento film uplatnenie aj v dnešnej dobe... A ešte si myslím, že každý, kto povie, že v tom vidí niečo racionálne, alebo že tomu chápe, tak musí byť psychicky narušený:D samozrejme bez urážky...
Zwartboek / Black Book
Filmy so židovsko-vojnovou tematikou, rovnako ako napríklad filmy o drogách, sú už po väčšine dosť obkukané a málo inovatívne. Tento film bol skôr však výnimka. Verhoeven nám nepodáva typický univerzálny pohľad na dobrú a zlú stranu a ukazuje nám, že svet nie je buď čierny, alebo buď biely. Aj keď sa možno nejedná o najprevratnejšiu myšlienku na svete, jej spracovanie je veľmi pekné. Takisto koniec vojny a následne obdobie po vojne, ktoré je zachytené, tiež nie je úplne bežné, čiže toto by som hodnotil ako klad. Počas filmu je cítiť, že sa nejedná o americký film, ale určite to nie je ani žiadny undergroundový, nízkorozpočtový európsky film. Vadili mi trošku surovejšie strihy. Herecké výkony, hudba, všetko bolo v poriadku. Režisér veľmi pekne pracoval s farebnosťou a práve ona spolu s nasvietením scén vytvára veľmi pekný dojem. Niekedy mi film pripomínal Pianistu, ale tomu sa asi nedá vyhnúť s takým scenárom. Som rád, že som si našiel cestu aj k tomuto filmu, pretože množstvo bežných a malicherných tém podáva expresívne a emocionálne a spolu s hlavnou myšlienkou film nesie aj množstvo iných, pekných podmyšlienok...
The Adventures of Tintin
Musím povedať, že predlohu nepoznám, čiže film hodnotím iba ako samotný celok. Spôsob animácie je asi najlepšie, čo film ponúkol. Zachytenie emócií a takisto kvalita spracovania patrí určite medzi to najlepšie, čo daný žáner ponúka. Takisto vo filme je prítomný celkom milý humor, ktorý niekedy vychádza z karikatúry postáv a niekedy len zo samotného deja. Samotnému filmu chýba podľa mňa vyvrcholenie, pretože napäťový oblúk nie je jednoznačný a to môže spôsobiť určitú monotónnosť, poprípade nudu. Akčné scény boli natočené veľmi precízne a vizuálne vyzerali tiež veľmi dobre. No samotný žáner, alebo aj predloha nebol naplnený doplna. Aj pri technickej dokonalosti filmu ostávajú nedostatky. Či sa jedná o rýchle spády, prílišnú jednoduchosť alebo aj povrchnosť. Takisto film nezanecháva väčšiu stopu, samozrejme odhliadnuc od vizuálnej stránky. Film je milý a jeho pozretie neľutujem, ale nejedná sa o nič výnimočné a s postupom času, keď technológia bude ešte pokročilejšia, tak režiséri budú môcť touto technikou natáčať aj lepšie filmy a samotný film bude nižšie hodnotený. Ale jednoznačne sa jedná o lepší počin ako War Horse. 65%...
Sjunde inseglet, Det
Režisérov ako Bergman, Fellini ,či Allen som si stále nechával na neskôr. Ako prvý film od Bergmana som zvolil Siedmu pečať. Samotná myšlienka, že hlavný hrdina hraje so smrťou šach a rozjíma o živote sa mi páči. Film je filozofický a rieši otázku hľadania zmyslu života alebo dôležitosti viery. Hranie je na môj vkus príliš teatrálne a celkovo si celý film viem veľmi dobre predstaviť na doskách javiska. Film prináša určité odpovede, alebo náznaky odpovedí, ale celkové logické prepojenie podľa mňa nie je úplne dokonalé. Na druhej strane si dokážem predstaviť, aké ohlasy musel mať film vo svojej dobe a i napriek svojmu veku film dokázal ponúknuť zopár naozaj pekných záberov. Neviem, možno keď budem starší a film si pozriem druhý, možno tretíkrát, tak ho budem môcť oceniť naplno. Dovtedy mi tu ale ešte stále niečo chýba, čo by i napriek krásnej myšlienke dokázalo film zdvihnúť ešte vyššie. 75%...
The Dark Knight
Už ostáva len posledná časť. Batman Begins má u mňa 80, Dark Knight 85, a snáď si aj posledný diel udrží nastolený trend. K samotnému filmu by som povedal len toľko, že sa už nejedná o "Batmana", ale že sa jedná o normálny plnohodnotný film, ktorý má naozaj čo povedať. Dobrá kritika je oprávnená a takisto aj ceny, ktoré film povyhrával. Tí, čo film odsudzujú bez pozretia, robia jednoznačne chybu. Christopher Nolan nám ukázal, ako sa točí film, ktorý spĺňa kritéria mainstreamového diváka a takisto má pozitívne hodnotenie u toho "alternatívneho"...
Starsky and Hutch
Príjemná bláznivá komédia, ktorá nijak obzvlášť nenadchne, ale zasa ani neurazí. Zopárkrát som sa aj zasmial a na spríjemnenie pohodového večera to bohato stačí. Film treba brať z nadhľadom a pre ľudí, ktorí vyslovene nemajú radi Owena Wilsona alebo Bena Stillera, tak film môže byť aj protivný. Mne osobne vôbec nevadil a humor mi celkom sadol. 65%...
Batman Begins
Nolan pozdvihol batmanovský žáner do dosiaľ nepoznaných hraníc. Z béčkového a aj céčkového žánru sa zrazu stáva fenomén, ktorý musím povedať je určite opodstatnený. Tí, čo videli, vedia o čom je reč a tí, čo nevideli, tak buď nechápu, alebo odmietajú chápať. Výborný začiatok trilógie - nie až tak dobrý ako Dark Knight, ale na začiatok to bohato stačilo. Pre mňa osobne jediným negatívom bolo obsadenie Katie Holmes, ktorá ma od slova herečka asi tak ďaleko, ako sa len dá. Dlho som Batmanov odmietal, ale robil som chybu a teraz sa už teším na uzavretie trilógie....
Cable Guy, The
Jedná sa o nenáročnú oddychovku, ktorá celkom pobavila. Nebolo to až také smiešne ako Ja, moje druhé ja a Irena, ale v zásade to neurazilo. Réžia Stillera je chaotická a nie úplne ucelená a aj keď miestami vidno, že sa snažil aj o niečo viac ako o komédiu, ktorú ťahá Carrey, tak mu to celkom nevyšlo. Ale na spríjemnenie nenáročného večera to bohato stačí. Určite zarytí fanúšikovia Carreyho by film hodnotili aj vyššie...
Once Upon a Time in the West
Tak tento film patrí medzi TOP aké kedy boli z mnohých pochopiteľných dôvodov. Je neuveriteľné ako napínavý dokáže byť príbeh, ktorého tempo je také pomalé. Sergio nám takisto necháva určitú voľnosť a v niektorých momentoch môže zapracovať i naša fantázia. Hudbu asi ani netreba zbytočne riešiť, pretože toto je to najlepšie, čo kedy bolo. Herecké výkony mimoriadne kvalitné. Na svete neexistuje charizmatickejší záporák ako Henry Fonda. Tento film je klasika klasík a je naozaj smutné, že tento žáner vymrel. Akčné scény a násilie v dnešných filmoch postrádajú hocijaký hlbší zmysel a právo a česť sú vo filmoch archaizmy. Keď človek pozerá Vtedy na Západe, tak má pocit, že sa tam naozaj nachádza. Prostredie je mimoriadne autentické. Na tomto filme nedokážem nájsť žiadny zápor. Chápem, že nie každému sa tento film musí páčiť, pretože nie každý mainstreamový divák dokáže oceniť prepracovanosť a nieprvoplánovosť každého jedného, aj keď niekedy aj dlhého záberu. Ja si osobne myslím, že tento film patrí do kategórie "have to see"...
Intouchables
Francúzi dokážu niekedy naozaj pekne zachytiť takéto citlivejšie témy. Miestami mi však film pripomínal Skafander a Motýľ. Neviem, na koľko samotný film je autentický, ale to by nemal byť taký veľký problém. Film obsahuje veľmi príjemný humor, ktorý je niekedy aj ostrejší a dá sa na ňom celkom slušne zasmiať. Popri hlavnej dejovej línii film načrtáva aj ďalšie problémy, ktoré sú ukázané len povrchne a rovnako sú aj vyriešené. Mimoriadnym pozitívom bola pre mňa hudba, ktorá niektoré scény krásne umocňovala. Samotný film je celkom silný a človek má z neho hneď po pozretí veľmi silné pocity. No postupne upadajú a s odstupom času som si uvedomil, že film mi nedal nič nové. Film je to určite pekný, ale opäť by som poznamenal, že sa nejedná o nič úplne výnimočné, ale prinajmenšom je to pekná zmena v porovnaní s tým, čo sa točí v Amerike. 75%...
No musím povedať, že keby som mal komplexne zhodnotiť tento film, tak ma sklamal. Film ma dosť vysoké hodnotenia a v kombinácii s hereckým obsadením človek musí očakávať dáku "pecku". Herecké obsadenie je naozaj dobré, ale musím povedať, že som videl x-filmov, kde aj Al Pacino a aj De Niro podávajú silnejšie výkony. Film je celkom zaujímavý, ale na moju smolu sa nedokáže vyhnúť americkému spôsobu natočenia, či už sa jedná o slabšie dialógy, nezmyselné akčno-hrdinovské scény, alebo aj občasnej iracionalite. Hudba bola pekná, čo ma prekvapilo, lebo som si pred tým nezistil, že soundtrack robí Moby. Film sa snaží hovoriť o všetkom a na pozadí súboja dvoch charakterov na opačných stranách sa snaží riešiť aj iné otázky, ale dokopy nevypovedá o ničom. Samotná záverečná scéna bola pre mňa už klišé. Myslím si, že sa dalo tomuto všetkému vyhnúť. Som fanúšik aj De Nira a aj Al Pacina, ale tento film je obyčajný podpriemer. Aspoň je pekne vidno, ako dokáže charizma ľudí ovplyvniť celkové zmýšľanie a hodnotenie ľudí...
12 Monkeys
Dosť dlhú dobu mi trvalo, kým som sa dostal k tomuto filmu. Musím povedať, že film je mimoriadne zvláštny. Post-apokalyprická vízia Terry Gilliama je zaujímavá, ale nie až tak expresívna a umelecká ako napríklad vo filme Delikatesy. Režisérsky je podľa mňa film mimoriadne náročný a veľmi slušne zvládnutý. Napriek tomu, že miestami bola prítomná iracionálnosť, film a jeho pointa dáva zmysel. Brad Pitt podal naozaj výborný výkon a zo všetkých jeho hereckých výkon, sa týmto podľa mňa najviac priblížil k získaniu zlatej sošky. Takisto dej nie je tak ľahko predvídateľný a človek čaká do konca, ako to skončí. Film nie je úplne nenáročný, ale svojím obsahom a spracovaním je skôr taká ľahko sci-fi oddychovka. Záporom by mohol byť "šialený" spôsob natočenia, ktorý veľmi dobre plní funkciu zmätenia, ale nedáva možnosť divákovi úplne sa vtiahnuť do deja. Film je určite ľahký nadštandard, ale takisto sa nejedná úplne o niečo svetoborné...
Spalovač mrtvol
Určite sa minimálne väčšina zhodneme na tom, že tento film patrí ku klenotom česko-slovenskej a českej filmovej tvorby. Nie preto, že ma štatút trezorového filmu, čo v mnohých prípadoch je reklama sama o sebe, ale preto, že si to naozaj zaslúži. V prvom rade pán Hrušínský v celom filme podáva neuveriteľný výkon. Chlad a monotónnosť sa nemusí zdať v porovnaní s hollywoodským krikom a plačom veľké umenie, ale opak je pravdou. Film patrí jednoznačne medzi najčudnejšie, aké som kedy videl, ale v dobrom slova zmysle. Film je silne expresívny a točený na pozadí pochmúrnej nálady. Krásne vykresľuje pomocou psychiky postavy črty človeka - ľudstva. Ako som film sledoval, som presvedčený, že muselo byť mimoriadne ťažké natočiť takýto film v tej dobe aj z technických dôvodov. Veľké množstvo prestrihov a kontinualita v dialógoch musela naozaj preveriť režisérke schopnosti. Film obsahuje aj určité symboly a a zachycuje režim zaujímavo - prostredníctvom človeka. Som rád, že som videl aj tento film a jedná sa o jeden z najlepších filmov, aké tu boli natočené a kvalitou filmu, réžie a hlavného herca by som ho porovnal s Obchodom na Korze. 85%...
Rok 2011 bol skúpy na filmy, tak človeku nerobí veľkú robotu pozrieť si tých pár "nadpriemerných". Hugo je považovaný za jeden z nich, no nie som si istý, či až tak oprávnene. Samotné 3D bolo určite veľmi slušné, no určite sa nejedná o žiadnu revolúciu, ako som sa mohol všelikde dočítať. Samotná technológia je ešte v plienkach a jednalo sa určite o lepšie 3D, ako filmy, ktorých obraz len dorýchla do 3D skonvertovali, ale i napriek určitým pekným 3D zobrazeniam sa nejedná úplne o niečo svetoborné. To, že film údajne je nepozerateľný v 3D, je podľa mňa čistá somarina typu, film je nepozerateľný, ak sa nejedná o 5.1 zvuk. V samotnom filme sa striedajú zaujímavejšie a nudnejšie pasáže. Scorseseho som v tomto filme nespoznal. Jeho podpis pre mňa nebol taký očividný. Dej je mierne naivný a romantický a celkovo prispieva k nenáročnosti filmu. Film nesie aj určitú myšlienku, ktorá sa pre mňa osobne nedokázala vyhnúť klišé. Z obsahovej formy film nepriniesol nič výnimočné a nejaké výraznejšie pozitívum sa mi hľadá ťažko. Odhliadnuc od reality, keby film bol natočený v roku 1994, tak som presvedčený, že jeho hodnotenie by nebolo vyššie ako 60%, no na dnešnú dobu je to zjavne nadštandard. Je to film, ktorý nejak výrazne neurazí a môže, ale nemusí očariť. Režijne je film zvládnutý veľmi slušne, ale celkovo som to nejak nedokázal dostať pod kožu. Ja osobne si myslím, že každé hodnotenie nad 70% je nadhodnotenie filmu. Ja by som dal 65...
Take Shelter
No tak toto bol konečne nový film podľa môjho gusta. Michael Shannon podal skvelý herecký výkon a nerozumiem, prečo je tento film a najmä tento skvelý herecký výkon ignorovaný na Oscaroch. Na filme jemne cítiť, že film nie je z technických stránok úplne dokonalý. Režisér film nemal ešte v pevných rukách. Takisto je škoda, že ku skvelému výkonu Shannona sa podľa mňa dajak nikto nepridával. No i napriek týmto malým negatívam sa film javí ako veľmi dobrý. Sú tam pasáže, kde film málinko nudí, ale ináč sa to vyvažuje relatívne zaujímavým dejom. Schizofrénia už v kinematografii nie je žiadny novátorsky prvok a práve preto, že film neupadol nejakému klasickému schizofrenickému klišé, je práve tak dobrý. Film nie je veľmi náročný na pochopenie, skôr rozvíja rôzne otázky ohľadom rodiny a existencie. Mne osobne sa takéto filmy veľmi páčia a som veľmi rád, že som si k tomuto filmu našiel cestu. Som zvedavý ako dopadnú tohtoročné Oscary, pretože tento film si zaslúžil minimálne 3 nominácie (herec v hlavnej úlohe, scenár, kamera)...
Midnight in Paris
Nové filmy Woodyho Allena predsa len nie sú ako tie staré, ale stále majú čo povedať. Hlavná postava, je Allenovi šitá na mieru a som presvedčený, že keby bol o 30-40 rokov mladší, hral by ju práve on. Samotný film čerpá hlavne z krásy Paríža. Myslím si, že efekt je, že väčšina ľudí po pozretí filmu si minimálne povie, že tam raz chce ísť, alebo sa vrátiť. Ja osobne som bol unesený touto krásnou atmosférou. Je evidentné, že Allen Paríž pozná a hlavne, že ho má rád. Film je viac-menej typický pre tohto režiséra. Intelektuálne dialógy s nádychom humoru a hlavne dva protiklady muža a ženy. Tento film bol aj zaujímavý myšlienkovo, pretože práve to poprepájanie tých všetkých umelcov vo mne budilo dojem určitého úžasu. Myšlienkovo je film tiež celkom zaujímavý, a to, že myšlienka nie je až taká náročná, skôr naopak, filmu prospieva, pretože k úprimnosti, romantike, naivite Paríža patrí aj takáto nenáročnosť. Zaokrúhľujem hodne hore, najmä vďaka čaru tohto mesta...
The Girl with the Dragon Tattoo
Osobne nepatrím medzi fanúšikov "remakov", ktoré majú premiéry ako napr. tento, do dvoch rokov od natočenia pôvodného filmu. V Amerike by na to mali vymyslieť nejaký nový výraz, ktorý by lepšie charakterizoval túto situáciu, ktorá je z väčšej polovice hlavne za účelom zisku. Nič to nemení na tom, že pôvodnú trilógiu som nevidel a ani som nečítal knihy. Samotný film nesie prvky "fincherovského" filmu od začiatku až po koniec. Niektorí ľudia považujú film za brutálny, no mne sa zdal v takých tých relatívne rozumných medziach. Hlavná herečka (Rooney Mara) podala seriózny výkon a tiež prispela k vierohodnosti filmu. Mne osobne sa ťažko hodnotí tento krimi-psycho žáner, pretože film sa snaží aby divák rozmýšľal počas celého filmu, aj keď motivácia postupne upadá, pretože ako film pokračuje, tak si je divák viac a viac istejší, že i tak mu všetko bude vysvetlené. Dej sa dá predvídať ale ani toto a ani jemná pritiahnutosť za vlasy by až tak nemala vadiť, pretože sa jedná o veľmi ľahko nadpriemerný film. Ale keby som si mal zvoliť podobný žáner od tohto režiséra, určite by som volil Zodiaca. Film určite nie je bohvieako výnimočný, ale kritéria dnešnej doby spĺňa....
Finding Nemo
Na rozprávkach najviac oceňujem úprimnosť. A toto bol asi najúprimnejší počin od Disneyho od čias Lion King a takisto aj dlho potom. Nadčasová rozprávka, ktorú dúfam budú poznať aj ďalšie a ďalšie generácie detí...
Paths of Glory
No konečne po dlhšej dobe nejaký naozaj poriadny film. Je naozaj neuveriteľné akými filmami dokázal Kubrick odštartovať svoju kariéru. Našťastie sa ukázalo, že asi ako jediný režisér na svete dokázal udržať latku počas celého života. Film je typický "kubrickovský" či sa to týka dialógov, v ktorých bolo spomenutých naozaj veľké množstvo krásnych myšlienok a pomocou ktorých sa dej posúva, alebo kamery, ktorá ako v každom jeho filme bola precízna (najmä vďaka tomu, že sám Kubrick dlhodobo pozoroval svet cez objektív). Zbytočne ho chváliť, pretože každý jeden aspekt filmu sa blíži k dokonalosti. Vec, ktorá sa mi páčila naozaj najviac a nedokážem si vybaviť film, kde by to bolo také výrazné, bolo vykreslenie ľudskej povahy. Nikde inde som nevidel tak kritické a tak reálne vykreslenie charakteru človeka. To je práve to, čo robí tento film nadčasový, pretože technológie sa menia, ale povaha človeka ostáva viac-menej rovnaká. Chlad a kritika kde do seba narážajú prvky existencionalizmu a naturalizmu a samozrejme fakt, že svet nie je miesto pre ideály, to sú proste vysoké témy, ktoré nedokáže každý tak verne a tak kvalitne spracovať. Naozaj zbytočne rozoberať a rozoberať. Za celý film hovorí jedno meno, aj keď to môže znieť ako klišé, ale mne je to jedno. Kubrick...