avatar uživatele

Jandula

Jméno
Jana
Věk
35 let — narozeniny slaví za 7 měsíců (Rak)
Bydliště
Štětí
Twitter
Facebook
Instagram
Poznámka
Názory
plakát filmu
Avatar
Avatar
20 %

Avatar

Kdysi jsem si přečetla, že jistý časopis zařadil Forresta Gumpa mezi 10 nejpřeceňovanějších filmů, já bych v tomto případě Forresta rozhodně nahradila Avatarem. Ruku na srdce - odmyslet si dokonalé efekty, co by z Avataru zbylo? Tuctové sci-fi/fantasy, jehož hodnocení se pobybuje mezi 50-60%... Avatar je pro mě jen krásnou podívanou, ze které mě ovšem bolely oči. Skutečně jsem tomuto fenoménu nepropadla, ač tedy se na mě ti "šmoulové" smáli snad i z krabice od mléka. Uznám, že je po vizuální stránce dokonalý, ale to je všechno, pravdou je, že na podobný žánr skutečně nejsem, tudíž jsem možná neviděla věci, které viděli fanoušci sci-fi, ale zase na druhou stranu - nejsem na válečné filmy, přesto snímek "Černý jestřáb sestřelen" považuji za jeden ze svých nejoblíbenějších, bez ohledu na žánr, když má film děj, pointu, filmové charisma, má zaujmout, ať jde o drama, sci-fi, horor... Avatar je pro mě nafouklou modrou bublinou, která jednoho krásného dne splaskne, v současné době se už bohužel netočí filmy, které by si vytvořili neotřesitelnou pozici na žebříčcích nejlepších filmů.. v dnešní době nechť žije komerce. S těžkým srdcem jen koukám na to, co se dnes točí, režiséři se předhánějí v tom, v jakém filmu bude co nejvíc digitálních efektu, nadpozemským tvorů, emařských upírů, nebo přiblbů s jizvou na čele a kouzelnou hůlkou v ruce a podobných kravin...ale kde jsou filmy, kde byly na prvním místě herecké výkony, děj, který se dokázal člověka dotknout. Mě nedojme zničení Pandory - ať chceme nebo ne, to se nikdy nestane. Mě dojme Schindlerův seznam - kde jsou věci, které se staly, dojme mě proslov již zmíněného Forresta Gumpa k hrobu své mrtvé matky, ptz každý z nás jednou o rodiče příjde. Na tohle se zapomíná, proto já osobně jdu do kina na film tak jednou za dva měsíce, jinak si stále pouštím filmy staršího data. Není od věci zmínit, že za nejlepší filmy se nepovažuje Avatar, Batman, Harry Potter, ale stále to jsou - Vykoupení z věznice Shawshank, Kmotr, Sedm, Americká krása, Přelet nad kukaččím hnízdem.... Ač sice polovina mého názoru se netýká přímo Avataru, ale právě při něm jsem jen sledovala, jaké filmy že se to budou točit. Vidět už ho nechci, slyšet o něm nechci...a jinak věc, které se mi líbila - asi jako jediná a týkala se Avatara - tak to byl Ben Stiller na letošních Oscarech. Camerone, díky za Titanic, ale tohle - ne-e...

15. března 2010
plakát filmu
Prokletý ostrov
Shutter Island
70 %

Můj názor

Tak jak začít... možná citací "mnoho povyku pro nic". S obrovským nadšením jsem vyrazila na nové dílo M.Scorseseho, těšila jsem se na odzbrobující smršť, ale dostala jsem se do stavu, kdy ve mě bojovala rozpačitost se zklamáním. Zklamání z toho, že se snímek vyvíjí naprosto jiným směrem, než působil v traileru a rozpačitost ze samotného děje. Děj samotná je neuvěřitelně slibný a ambiciózní, ale při sledování jsem je marně tápala v tom, co je vlastně pravda, co není, do toho se přimotalo zbytečně moc snových sekvencí, jejichž nepřítomnost by filmu paradoxně spíše přilepšlila, ale budiž. Dle mého skromného názoru si vzal Scorsese příliš velké sousto, na které prostě nestačil... i přesto, že jde o mysteriózní thriller, tak potřebuje děj hlavu a patu a né jen spoustu zmatenosti, kde se snoubí realita kontra sen, co se týče mysteriózních snímku, tak je pro mě nejlepších a jediným mistrem M. Night Shyamalan. Vzhledem k celkovému vývoji děje se dal konec celkem předpokládat - ostatně konec v Prokletém ostrově byl asi jedinou možností aby film nebyl pouzou fantasmagórií. Bylo to snad poprvé, kdy jsem v kině po celou dobu zažila takové ticho jako při Prokletém ostrově, ovšem né proto, že by každý hltal děj, ale troufnu si říct, že každý tápal cože to vlastně znamená. Pro mě nepříliš originálního vysvětlení se dostane až na konci (který i tak byl více než rozpačitý a né příliš jasný) a i s tímto mám trochu problém - já si chci celý film, děj užívat už od začátku, a né jen koukat, nevědět a teprve po dvou hodinách si všechno dát dohromady. Pokud tohle byl Scorseseho záměr, tak vytvořil dokonalý film. Jinak Leonardo byl vynikající, snad už se také konečně dočká svého Oscara, ostatní herci mu ani za mák nestačili a byly pouze figurami, aby se mohl vést nějaký dialog. Trailer mě navodil na takovou vlnu, že jsem si myslela, že Prokletý ostrov bude jedním z nejlepších filmů roku 2010, ale tak myslela jsem si i, že Muzikál ze střední nebude mít pokračování, takže bohužel.. Myslím, že svůj názor zakončím opět citací, jež vzešla z úst mého spolusedícího v kině, který Prokletý ostrov při závěrečných titulkách okomentoval slovy "To si snad dělají p*del." - takže asi takhle.... Je mi líto, pane Scorsese, snad příště...

8. března 2010
plakát filmu
Katka
Katka
100 %

Můj názor

ufff...tak tohle je opravdu hodně silné kafe... Nejdrsnější a nejbrutálnější film, co jsem kdy viděla. I když tady bych to měla spíše upřesnit - nejdrsnější a nejbrutálnější scénář, který napsal sám život. Upřímně můžu říct, že než začít fetovat a dopadnout takto, tak radši skočím pod vlak - na férovku. Nějak nemám pocit, že by dokument měl za cíl moralizovat, proto debaty typu "ty feťáci si za to můžou sami" "jaký si to uděláš, takový to máš" apod. podle mě nejsou na místě, protože ať má člověk k drogám jakýkoliv přístup, tak tohle je to poslední, co se při sledování Katky honí hlavou. Jsem rozhodně pro, aby se dokument promítal na středních školách!! I když mám bohužel obavy, že se to mine účinkem.. některým to bude jedno, jiní se budou pochichtávát a ti, co s drogami experimentují, tak si řeknou "to mě se nikdy nemůže stát" paradoxem je, že toto samé i řekla i sama Katka a jak dopadla..... dokument má poměrně otevřený konec, ale v některých případech je už předem jasné, že některé příběhy zkrátka nekončí happyendem.......... "Katko, co bys chtěla vzkázat své dceři Terezce, která ten film možná jednou uvidí?" ..po chvíli váhání "že se omlouvám" ...Bohužel, více se rozepíšu, až se dostanu z té nejtvrdší deprese.

8. března 2010
plakát filmu
Paranormal Activity
Paranormal Activity
20 %

Můj názor....

Záhadu Blair Witch nepřekoná prostě nic.... a už vůbec ne "něco" co bouchá dveřma, nechává na zemi stopy atd....Nebudu si hrát na hrdinku, že mě film nechal úplně chladnou, byly chvíle, kdy jsem měla nepříjemné pocity, ale to bylo spíš v té první půlce... potom už se opakující scény, hlavní hrdinové spíš lezli na nervy. Dojmy ze Záhady Blair Witch jsem si v sobě nesla týdny, kdežto tohle se mi vytratilo z paměti asi hodinu po shlédnutí. Navození atmosféry, že jde o autentický film fungoval chvíli u Záhady (i když i dnes se najdou tací, kteří věří, že jsou záběry z Blair Witch autentické) ,ale prostě tady jde jen o tahák, jak přilákat diváky a umocnit v nich pocit strachu, ale věřit tomu může snad je konspiratik nebo milovník paranormálních jevů...... Paranormal activity bylo titulování nejděsivějším hororem všech dob - tak tohle je taková kravina, že se autorovi musím smát! ...

31. prosince 2009
plakát filmu
Schindlerův seznam
Schindler's List
100 %

Můj názor...

Syrový, silný, emocionální příběh s hrůzou, chladnokrevností, zvráceností v hlavní roli. Polemizovat tady, zda-li je charakter Oskara Schindlera vykreslen dle historických faktů nebo ne, je myslím úplně jedno – tedy já osobně jsem tohle řešila až na posledním místě. Geniálnost tohoto díla je dána režisérem, který některé scény zkomponoval tak, že jsou v jeden a ten samý moment dojímavé a téměř až paralyzující, znásobeno dokonalou hudbou, tak jde o dechberoucí podívanou, zejména scéna likvidace krakowského ghetta + holčička v červeném kabátku, scény z Osvětimi… Ani na okamžik jsem neměla potřebu barevného obrazu, černobílé zpracování vše jen umocní a nějak se k tomuto tématu ani barevnost nehodí. Zkrátka jde o úchvatný příběh, který se nepodbízivě dotýká lidského nitra, pokud by platilo, že čím kratší komentář, tím lepší film, tak bych sem nesměla napsat nic…. V neposlední řadě je na místě zmínit herecké obsazení, Liam Neeson byl skvělou volbou, i když v některých momentech mi nešel příliš „pod oko“… bez debat ho ovšem zastínil Ralph Fiennes, který i kdyby jen stál a koukal, tak vás naprosto odzbrojí – jeho obrovské charisma tady vyzařovalo nezaměnitelným zvráceným a perverzním způsobem, takže pokud se vám někdo vryje do paměti, bude to on, nikoliv Neeson. Těžko říct, kde udělal Fiennes chybu, že Oscara získal Tommy Lee Jones. Opomenout nejde ani vedlejší postavy, které podaly též vynikající výkony…. Steven Spielberg vytvořil dokonalé mistrovské dílo, nádherný film o čiré hrůze, které na své kvalitě a na své excelentnosti neztratí absolutně nic ani za několik desítek let a stále bude vyvolávat ty stejné pocity a emoce. Že je Schindlerův seznam stále zařazován do žebříčků o nejlepší filmy všech dob?? Jen ať – ono totiž něco takového nelze nazvat jinak, než že jako „To nejlepší, co kdy spatřilo plátna kin“.

29. prosince 2009
plakát filmu
Ctihodný občan
Law Abiding Citizen
70 %

Můj názor....

Vemte prvky z Útěku z vězení, Sawu a Vykoupení z věznice Shawshank a tak nějak vyjde Ctihodný občan. Zpočátku solidní psychologická hra se v půlce změnila v průměrný hollywoodský thriller a konec považuji za opravdu hodně nepovedený. Hlavní hrdina byl vylíčen jako „polobůh“ (viz. Věta „Pokud Shelton chce, abyste zemřeli, tak zemřete), ale na konci dopadne jako hloupý laik, tudíž se počáteční nadšení na konci změnilo v určité zklamání. Bála jsem se, aby na konci film nesklouzl k nějakému fantasy nebo sci-fi, i když možná by to bylo lepší, než ten na můj vkus odfláknutý konec (možná si měl režisér zavolat Shyamalana, aby měl závěr nějakou šťávu). Ctihodný občan byl zajisté ambiciózní snímek, který měl na to, vyčnívat mezi filmy podobného žánru, ale bohužel chybějícím důvtipem Gary Gray svého Občana uvrhl do průměrnosti… Aspoň, že Gerard Butler stál za to….Jak říkám, první půlka má potenciál, slušně odsýpá, Butler si s Foxxem slušně hraje, ale odbije 60.minuta a tendence začne klesat… Nadšení, vystřídá zklamání, protože vesměs je Ctihodný občan lehce nadprůměrnou záležitostí, která si své publikum najde, sledování není ztrátou času, ale zkrátka nečekejte zázrak, protože ten se konat nebude….

29. prosince 2009
plakát filmu
Krásná pokojská
Maid in Manhattan
10 %

Můj názor....

Při sledování tohoto filmu se mi hlavou honila jedna jediná věc a to otázka "PROČ?" - Proč pořád obsazují nesympatickou a 100% neherečku Jennifer Lopez? Proč tak mimořádně talentovaný herec, který exceloval v tak skvělém filmu jako je Schindlerův seznam Ralph Fiennes vzal tuhle roli? Proč se vlastně pořád točí tyhle bezduché, stupidní, trapné, zoufalé filmy? Proč, proč, proč???!!!!! Tuhle slátaninu můžou milovat opravdu jen náctileté dívenky, které se s hlavní hrdinkou ztotožní, vysní si svého prince na bílém koni (nebo spíš prince v limuzíně). Nejenže je film jedno velké klišé, ale navíc je i dokonalé hloupý – jediný rozdíl mezi Jennifer jako pokojskou a pak jejím „Já na úrovni“ je max. v šatech, ale Ralph prostě nepozná, že jde o jednu a tu samou osobu – bože, to je blbej nebo slepej??! Tak na závěr snad jen dodám, že si chci nafackovat za to, že jsem hodinu a půl promarnila sledování této kraviny a další ránu pěstí si chci dát za to, že jsem se na to podívala, přestože jsem věděla, že to bude stát za ……. Ale tak chybami se člověk učí. Dávám 10% a to jen kvůli charismatu Ralpha Fiennese, ale to, že hrál v tomhle mu neodspustim! Fiennesi - styď se!

25. prosince 2009
plakát filmu
Pianista
The Pianist
100 %

Můj názor....

Po Schindlerově seznamu nejlepší snímek o vylíčení hrůz druhé světové války, tentokrát z pohledu Židů. Názory o tom, že je film nadsazený, zbytečně emocionálně vyčerpávající mi připadají velice zcestné, jelikož nikdo z diváků nemá ponětí o tom, jak to ve skutečnosti bylo, vzhledem k přečtení několika knih si troufnu tvrdit, že se Polanski v jistých scénách držel ještě při zemi. Pianista je skutečně velice silným filmem a člověk by musel být naprostý ignorant, aby v něm nevyvolal aspoň minimální emoce... Netřeba zastírat, že hlavním tahounem je bezesporu Adrien Brody, který podal excelentní, životní výkon a zaslouženě získal Oscara (pořád mám v hlavě scénu, kdy se marně pokoušel otevřít plechovku s okurkami). Pokud mám přejít k samotnému zpracování, tak se nemůžu ubránit tomu, že některé scény jsou příliš zdlouhavé, viz. Např., kdy Brody jako Wladislaw hraje před nacistou na klavír, uznám, že scéna je mimořádně poutavá, ale je opravdu příliš dlouhá. Od začátku do tohoto momentu je navozená určitá atmosféra, film má své tempo, ale v tomto okamžiku jako byste přestřihli nitku, protože po chvíli začne nudit. A bohužel, Polanski není Tarantino , aby dokázal natočit dlouhou scénu tak, aby divák zíral po celou dobu s otevřenou pusou. Ale když se opět vrátíme k Brodyho výkonu, tak je tento „vroubek“ zapomenut….. Pianista i přesto patří mezi mé nejoblíbenější filmy a vidět by ho měl každý a pokaždé když ho vidím, mám na konci chuť Adrienu Brodymu zatleskat ve stoje!

24. prosince 2009
plakát filmu
Saw
Saw
0 %

můj názor

Tomuto filmu nebo prvnímu dílu z šestidílného seriálů (bojím bojím kolik jich ještě bude) a vůbec celé této odporné hře o přežití jako celku jsem na chuť nepřišla a ani nikdy nepříjdu. Zvrácenost od začátku do konce - jak může někdo nazývat tento paskvil filmem?? Když nestojí na žádném pevném základě, ale je založen pouze na tom, aby ze zúčastněných tryskalo co nejvíce krve, trpěli v ukrutných bolestech a způsobovali sami sobě co možná nejvíce bizarní zranění. Příjde mi nadmíru nechutné, že na něco takového se chodí s nadšeným očekáváním do kina s popcornem a cola-colou v ruce....víc není co dodat a ani nechci... tohle je pro mě vrchol nechutnosti, nevkusu..... a ještě jedna věc mě nepřestane udivovat - Saw je vyzdvihován, opěvovám, div né uctívám jako realistické dílo, kde jsou brutální scény něčím úžasným, ale Umučení Krista bylo za brutální scény zatracováno jako něco odporného... a já tvrdím - kam se - co do brutality - hrabe Umučení Krista na Saw......

7. prosince 2009
plakát filmu
Až na krev
There Will Be Blood
100 %

Můj názor

Až na krev

Až na krev – je mezi filmy to samé jako lanýže v potravinářství nebo Rolls Royce mezi auty – naprostý skvost, výjimečná záležitost, ovšem né pro každého. Na tento snímek nelze koukat stylem „sednu si k televizi a budu relaxovat“ , protože Až na krev se musí vstřebat, žít, vnímat každý detail, každý tón, každé gesto hlavních hrdinů. To, že snímek trvá téměř 3 hodiny a je v něm absolutně minimum dialogů – za celou dobu filmu se promluví tolikrát, kolikrát v jiném filmu během 15 minut (už jen to, že první slovo zazní až po úvodním 18 minutách) – a stejně je sledování maximální emocionální zážitek, potvrzuje fakt, že Až na krev má v sobě to „něco“, o čem si hollywoodské megatrháky mohou nechat jen zdát. A není to jen to, že film není založen na dialogu, ale opravdu na gestech a pohledech hlavních hrdinů, tak i hudba je jako z jiného světa. Nejde o líbivé melodie, ale pouze o na první poslech uchu nelahodící zvuky, ale v kontrastu s podmanivou (pro někoho) depresivní scenérií a charismatickým Danielem Day-Lewisem tvoří dohromady něco tak úžasného, co bych nazvala „diváckým orgasmem“. Pokud bych měla film rozebrat – minimum dialogů, místy nelíbivá hudba, depresivní krajina, chladnokrevný D.D.Lewis, tak si mnozí poklepou na čelo, ale dohromady to vytvoří syrovoou, husí kůži nahánějící emocionální podívanou. Paradoxem je, že právě toto z filmu nikdy neudělá kasovní trhák, a za pár let ho bude znát jen pár filmových fajnšmekrů (jsem ráda, že mezi ně budu patřit) a pozornost v podstatě začala a skončila udělením Oscara pro Lewise….ale to už je někdy úděl „hollywoodským standardům se vymykajících filmů. Několikrát už jsem nakousla další článek filmů a to Daniel Day-Lewis. Těžko hodnotit to, jak to zahrál, protože on postavou žil! A to doslova, nevědět, že se dívám na film, tak bych řekla, že jde o dokument. Protože každý jeho pohled, i pohyb rukou sedl do děje či do momentální scény, jak se lidově říká „jako pr*el na nočník“. A není to jen herecký projev, ale i jeho dokonalá, podmanivá angličtina. Zahrát člověka ambiciózního, charismatického, ale zároveň nekompromisního a chladnokrevného, by způsobem, jakým to zvládl Daniel, nedokázal nikdo – troufám si říci. Je hodně herců, kteří si Oscara zasloužili, ale pro mě jsou jen 4 herci, kteří kdyby nedostali Oscara za danou roli, tak bych to brala jako nespravedlnost a jsou to – Adrien Brody za Pianistu, Tom Hanks za Forresta Gumpa, Jack Nicholson za Přelet nad kukaččím hnízdem a Daniel Day-Lewis za Až na krev… Dodám snad jen – jde je filmovou lahůdkou a snímek jako celek se vám až na krev zaryje do kůže a jizva zůstane.

7. prosince 2009
plakát filmu
Šestý smysl
The Sixth Sense
80 %

můj názor

Jeden z nejlepších thrillerů všech dob – souhlasím, ale… Začnu u mě netradičně hned hereckými výkony – Haley Joel Osment bez debat, luxusní herecký výkon, Shyamalanovo eso v rukávu, Toni Collete úžasná jako ve všech svýcho rolích. A Bruce Willis tímto dokázal, že není jen akčním panáčkem, ale dokáže i charakterní role, které mu podle mě paradoxně sedí lépe. Ovšem herecké výkony jsou „až na druhém místě“, stejně tak děj není na první příčce, tím nejlepším je v tomto případě konec, u kterého zůstane člověk stát jako opařený, protože něco takového od začátku nejde předvídat, a to je přesně Shyamalanův styl… po dobu trvání celého snímku ve vzduchu lítá takový opar napětí, hlavou lítají otázky co teď bude, žádná akčnosti, jen plynulý děj a pak na konci – bomba! Škoda, že toto na 100% funguje jen u Šestého smyslu a dá se říci u Znamení, protože Vesnice a Stalo se… jsou v porovnání opravdu pod průměrem. Více Šestý smysl nedokážu rozebrat – a tím už se dostávám k tomu „ale“ – je to jeden z nejlepších thrillerů, ale ten pravý zážitek, ten šok, celkově ta atmosféra, zapůsobí bohužel jen jednou a to, když film vidíte poprvé. Shyamalan má svůj styl, který je pro diváka mimořádně přitažlivý, ale zapůsobí jen jednou. Pokud už znáte konec a vidíte film podruhé, tak je to – sakra, že to musím říct – ale prostě klasický thriller. Film má opravdu mimořádně silný konec, ale ten dojem udělá jen poprvé 

7. prosince 2009
plakát filmu
2012
2012
40 %

Můj názor....

2012
Tento film jsem viděla na popud své kamarádky, tudíž jsem o něm v podstatě nic nevěděla, což jsem na jednu stranu brala jako výhodu, že jsem nebyla ničím ovlivněná, ale na druhou stranu jsem se bála, že pro mě bude těch 150 minut k nepřežití. Takže film jsem přežila a dá se říct, že jsem se ani moc nenudila…je tu ovšem to „ale“ – sice jsem se nenudila, ale zároveň jsem nebyla uchvácená dějem, hereckými výkony, myšlenkou a zpracováním – dobře, ať nejsem zlá – některé akční scény byla vynikající, jinak jsem v podstatě jen seděla, četla titulky, chroupala popcorn a čekala jsem na ten – bohužel předvídatelný – happyend. Bohužel jsem naprostý laik v oblasti akčních filmů a oproti tomu jsem milovník dramat, tak více by myšlenku filmu podtrhl dramatický konec, nikoliv přemrštěný a skutečně naivní konec – ale tak asi k těm akčním filmům happyendy patří, budiž….Ovšem v čem jsem já osobně tápala a co mi hodně vadilo, ale to je opět způsobeno mojí náklonností ke komorným dramatům, tak film byl opravdu šíleně nadsazený, typicky hollywoodský, s předem předvídatelnými zápletkami a i to typické „hlavní hrdina vždy ví co dělat a vždy se mu to povede“. V tomto je pro mě film poněkud roztříštěný, že nevím jak ho brát – pokud ho mám brát pouze jako fantasy, tak ať ve filmu nepoužijí námět Mayského kalendáře předpovídajícího konec světa, což je založeno na pravdě a pokud ho mám brát jako film založený na faktech (Mayský kalendář), tak ať mi tam necpou „fantasmagórie“…takže nebudu takový detailista a pominu tyto drobnosti a budu to brát jako akční fantasy, tak musím uznat, že film není špatný – z kina jsem neutekla, film jsem bez potíží dokoukala a ani jsem se moc nenudila. Ale podruhé už si ho nepustím… vadila mi přehnanost, nadsazenost, což je zřejmě u tohoto žánrů běžné, ale vzhledem k tomu, že tyto filmy nevyhledávám, tak mi to vadilo. 2012 je věc aktuální, teď se o něm mluví, lidé na něj chodí, ale za půl roku zabředne do zapomnění jako většina filmů jemu podobným, bohužel 2012 není natolik výjimečný a originální, aby se z něj stala klasika. Na oddech záležitost dobrá, ale opravdoví zarytí filmový fajnšmejkři si zde na své určitě nepříjdou.

25. listopadu 2009
plakát filmu
Hříšný tanec
Dirty Dancing
50 %

Můj názor...

Hříšný tanec…
Těžko o tomto filmu říct – je dobrý nebo je špatný, jelikož v dnešní době jde opravdu už o klasiku – Hříšný tanec se stále v televizích promítá, písničky se pořád hrají, stále jsou jinými interprety přezpívávány, v podstatě se dá říct – s nadsázkou pochopitelně – že před Hříšným tancem není úniku. Já osobně jeho fanoušek nejsem, celý děj je pro mě jedno velké klišé, konec je předvídatelný, zápletka tuctová, herecké výkonu opravdu oslňující nejsou…ale tady je zapotřebí říct, abych film nehaněla, tak ve své době byl Hříšný tanec jistě průlomový a v kinech se najednou objevilo něco, co tu ještě nebylo… v dnešní době, kdy se podobné filmy točí jak na běžícím pásu a zkrátka je logicky nemožné vymyslet nějakou jinou zápletku nebo dodat mu něco nového, tak Hříšný tanec je z tohoto pohledu jen „jeden z mnoha“ a i když se pomine tento fakt, tak Hříšný tanec sám o sobě skutečně není filmovou delikatesou, ano – z producentského hlediska ten film zafungoval skvěle – přesně zasáhl cílovou skupinu, na kterou měl „políčeno“ , ale z toho „filmového“ pohledu je pro mě! – celý děj a celkově film – hloupý. Jedno velké sladkobolné předvídatelné klišé. V podstatě by nějaký „neznaboh“ :-D totéž mohl říct i o Pomádě, ale osobně je pro mě Pomáda nesrovnatelná s Hříšným tancem.. Pomáda je pro mě neuvěřitelně přitažlivá, sexy, vtipná, má spád a písničky jsou dokonalé. Kdežto u Hříšného tance toto všechno postrádám.. Jennifer Gray je pro mě nepřitažlivá, skoro až bezpohlavní, děj jakoby drhne, není plynulý, nemá spád… Jediné, kvůli čemu film nechám běžet, když ho dávají je Patrik – pohled na pěkného a krásně tancujícího chlapa je vždycky pastvou pro oči. Jinak je pro mě snímek podprůměrný – ale já nejsem cílová skupina.

25. listopadu 2009
plakát filmu
Lepší už to nebude
As Good As It Gets
90 %

Můj názor....

Po zhruba roce a půl jsem si opět pustila tento smínek a musím říct, že na něj mám trochu jiný názor, než když jsem ho viděla naposledy. Dříve jsem ho považovala za záležitost patřící do mé TOP5 NEJ filmů, nyní už bych ho odsunula na 6.místo. Začnu tím, co mě nepřestane bavit a to je Jack Nicholson, který zde podal - podle mě - svůj nejlepší výkon. Jeho charisma přímo teče z obrazovky a to obzvlášť, když se k tomu přidá jeho "ďábelský pohled", tak jdu do kolen. Zkrátka bez Jacka by ten film nebyl tím, čím je. On mu dal něco víc a díky němu má tento smínek - stejně jako Jack - charisma a to pověstně "něco". Ostatně, toto je věc předvídatelná, protože natočit film s Jackem Nicholsonem, kde má volné pole působnosti a navíc "nesleze" z obrazovky už je klíč k úspěchu. Lepší už to nebude není film party lidí nebo souhra hereckého osazenstva, tohle je koncert Jacka Nicholsona. Toto je věc, která mě nepřestane bavit a není to věc, na kterou změním názor. Na to ostatní už mám názor jiný. Celkově děj, nepočítám do něj hlášky Jacka N., mě od půlky přestane bavit. První půlka má spád, ale od druhé půlky už je film zdlouhavý, potácí se v podstatě na jednom místě a jaksi vázne. A bohužel jde o obvyklé klišé, kdy se bručoun, nemajícího nikoho rád, zamiluje a svůj postoj změní. Tím pro mě ztrácí Jackova postava to kouzlo, které měla na začátku, ale tak dobře, jde o romantickou komedii.... Ale jediný důvod, který mi sráží celý dojem z filmu je prostě Helen Hunt... opravdu ona je pro mě rušivým elementem, vadí mi její moudrost - až přemoudřelost, pevné zásady a tak nějak i její obličej... o hlase v originále nemluvě. Nějak jsem si na ní vypěstovala určitou alergii a ona je důvod, proč se k filmu vracím už je zřídka. Upřímně nemám ponětí, jak mohla za tuto roli získat Oscara. Nebýt jí, film se drží v mé TOP5. Jinak Greg Kinnear a Cuba Gooding jr. - ti jsou bez debat, perfektní ztvárnění jejich rolí... Film mám ráda, Jacka zbožňuju, ale pustím si ho asi zase za delší dobu - bohužel, díky Helen, kterou nemám ráda - což už dozajisté - lepší nebude.

18. listopadu 2009
plakát filmu
Gran Torino
Gran Torino
100 %

Můj názor....

Ať řeknu o tomto filmu cokoliv, tak to bude pořád málo, abych vyjádřila jeho excelentnost... dojmů je tolik, že je nedokážu plně popsat, ptz tento silný, emocionálně zdrcující snímek se musí vidět... ač je film lehce předvídatelný ( to zejména pro ty, kteří znají tvorbu C. Eastwooda, tudíž "no happyend") , tak mu to neubírá na vyjímečnosti a téměř až dokonalosti. Pointa filmu, ty skryté úmysly C. Eastwooda jsou husí kůži nahánějící.... představte si údolí plné nádherných mužů nebo žen, ale při jednom pohledu příjde něco, co jste nečekali a to láska na první pohled... já se do tohoto filmu zamilovala - co více dodat... Nikdy nebudeme schopni říct, co je to vlastně ten tak zvaný "x-factor", nikdy přesně nepochopíme proč dokážeme milovat, ale když nás z potká, tak víme... přesně jako u tohoto filmu - teprve až se s ním konfrontujete, tak pochopíte... tento snímek v celém jeho průběhu hladí člověka po srdci, až ho to bolí... nenávidět bysme měli tak, jak to Clint Eastwood zahrál - nenávidět tak, až budeme milovat...... Gran Torino - silný emocionální zážitek, a pokud nemáte srdce z kamene, tak vás to musí dohnat k slzám.... Tleskám Vám, pane Eastwoode!!!

20. srpna 2009
plakát filmu
Hannah Montana
Hannah Montana: The Movie
0 %

Můj názor

Moje nemoc a s ní související nuda mě přivedla na nápad, že zabrousím do sfér mimo můj obvyklý žánr (což je drama) a prozkoumám "poklady americké tvorby pro mladistvé" po Muzikálu ze střední byla na řadě Hannah Montana... a výsledek??? - Kopanec do slabin těm, kteří si mysleli, že největší zlo představuje Zac Efron v objetí Vanessy Hudgens.. Hannah Montana - infantilní ikona s thymolinovým úsměv a poruchou osobnosti, něco jako Jekyl a Hyde (kajícně se omlouvám že musím byť jen náznakem srovnat Hannah s tímto snímkem) ale v tomto případě je to jako kráva a ještě větší kráva. Hannah Montana je bezkonkurenční a nevyvratitelnou ukázkou toho, že v Americe je možné opravdu všechno, venku řádí ekonomická krize a oni se cpou peníze do takovýchto sra*ek. Jsem ráda, že mi není 12 a nemám povinnost šílet po tomto filmu...bože, co jsem to řekla - filmu???? šílet po tomto "cosi".... Je mi líto zvukařů, kameramanů a komparzu, že muselí být přítomni této kafastrofě, kdyby Edison věděl, k čemu se bude jeho vynález používat, zřejmě by se na to vykašlal.. takže, můj průzkum těch amerických slátanin skončil a opět se s radostí vrátím ke svému žánru....

3. srpna 2009
plakát filmu
Muzikál ze střední
High School Musical
0 %

Můj názor....

nééé, prosím nééééé!!!! přiblblost, která využívá zkaženého vkusu a naivity čtenářek Brava..... je to prostě zhovadilost s dějem jako ze špatné telenovely v cukrkandlovém obalu okořeněná dementními písničkami... herecké výkony horší, než výkony žáků z lidové umělecké školy... herci vypadají jako odlití z umělé hmoty do formy Barbie a Kenů... je mi blivno z toho, co se dnes dostane do TV!!!! s touhle, s prominutím sra*kou už nechci mít nic společného!!!! Prosebně a na kolenou volám zpět Travoltu!!!!!!!!!!!

2. srpna 2009
plakát filmu
REC
[Rec]
20 %

Můj názor

No, tak tohle opravdu ne! 90 minut křiku, rozostřeného obrazu, děj bez pointy... a abych nezapomněla, tak jednou za patnáct minut se tam pomatený šílenec zakousne někomu do krku. Ano, byli chvíle, kdy jsem měla strach, ale vesměs jsem si jen zacpávala uši kvůli hysterickému řevu a snažila se aspon trochu rozluštit, co se na plátně odehrává. A že se děj točil kolem infekce, která dělá z lidí krvežíznivá monstra - bože! kolikrát už tady něco podobného bylo?? Marně čekám na horror, kde bude něco jiného, než oživlé mrtvoly, nakažení šílenci, schizofrenní hrdinové, hektolitry krve, co možná nejbrutálnější formy mučení... to je pořád dokolečka, dokola... Tvůrci tohoto snímku se zjevně inspirovali Záhadou Blair Witch, ale forma natočení byla to jediné, v čem se dají tyto snímky srovnat, jelikož u Záhady Blair Witch je to opravdu od začátku až do konce nervy drásající podívaná, narozdíl od této - s prominutím - slátaniny. Tvůrci Záhady použili to, čeho se lidé bojí nejvíc - tma, les, divné zvuky, neznámo - dá se říct opravdu primitivní prostředky, ale zafungovalo to naprosto neskutečně. Ale když po baráku běhají nějací nakažení šašci, tak koho to vyděsí?? No, nikoho..člověk se tak maximálně lekne... A tak záměr byl dobrý, ale film opravdu nestál za nic... Pro mě prostě naprostou jedničkou byla, je a bude Záhada Blair Witch, tudíž se, možná i bojim, že každý další horror budu hodnotit jako brak, jelikož Záhada je něčím unikátním a dost silně pochybuji o tom, že nějaký režisér příjde s něčím tak jiným nebo vyjímečným, že to Záhadu překoná.... Takže snímek REC - přiblblost s minimem světlých záblesků...

29. června 2009
plakát filmu
Krvavý Valentýn
My Bloody Valentine
20 %

můj názor

Stručně jasně - film se mi nelíbil. Typická americká slátanina... a aby snímek příliš nezapadal do toho horrorového stereotypu, tak proč neudělat z hlavní mužské postavy schizofrenika? - oh, ubohý trend posledních let - když už nevím coby, udělám z hl. postavy hrdinu a vraha zároveň! K natočení dobrého filmu je potřeba talent a ne používání podobnýho "pomůcek". A bohužel, když je špatný film, nepomůže ani 3Déčko, protože za celý film jsem já osobně shledala jenom 3 pořádné efekty, kdy jsem se upřímně lekla. No a ruku na srdce, ono tři silné okamžiky je na hodinu a půl žalostně málo. Ač nejsem skrblík, tak 219kč za vstupné budu rozdýchávat hodně dlouho.. Dál už nevím, co dodat, ono totiž vyjadřovat se k trapnosti je krapet trapné. Uznám, že bylo pár momentů, kdy jsem pociťovala mírnou nervozitu (né strach), ale jinak pro mě nejlepší na celém filmu bylo, když jsem na plátně zahlédla závěrečné titulky.... No a vzhledem k tomu otevřenému plytkému konci, kdy tedy vrah přestrojený za horníka přežil, tak se "nemůžu dočkat", až zhruba za půl roku příjde do kin druhý díl. A budeme mít ze "slavného" Krvavého Valentýna další horrorový seriál (viz. Saw 1,2,3,4,5,6,.....). Takže se zavřenýma oběma očima dávám 20% - z toho 10% za těch pár 3D efektů a dalších 10% je za to, že měli v kině dobrý popcorn a pohodlné sedačky

28. června 2009
plakát filmu
Milionář z chatrče
Slumdog Millionaire
80 %

Můj názor

Z tohoto snímku mám opravdu hodně smíšené pocity... na jedné straně - pod přívalem vychvalujících kritik, nominací na filmové ceny jsem čekala něco naprosto uchvacujícího, ale bezprostředně po shlédnutí jsem ten pocit neměla... ale s odstupem času, kdy se mi celý ten dojem z filmu uložil v hlavě, tak jsem smekala klobouk před vůbec celým námětem.... po ještě delší době jsem se zase pozastavovala před tím určitím klišé, což v tomto snímku byl ten příběh osudové lásky, kdy tedy hlavní hrdina v dětství pozná dívku a i po několika letech jeho cit k ní vzrostli do takové míry, že byl ochoten udělat v podstatě cokoliv, aby jí našel.... Zrovna tento prvek na mě v celkovém tom kontextu působil nepatričně - buď jako režisér natočím drama se vším všudy anebo natočím příběh osudové lásky... takže se trochu ztrácím v tom, zda-li hlavním prvkem filmu bylo to, jak se hlavní hrdina dostal k pohádkové výhře nebo jeho láska k hlavní ženské hrdince.... proto ty moje rozpoluplné pocity a navíc - což je vyloženě můj subjektivní názor - tak jsem nikdy nebyla příznivce spojení dramatu s romantikou! Když chci vidět drama, tak očekávám emociálně vypjatou podívanou nezakončenou happyendem - jako např. u filmů Babel, Amorres perros a podobně... a když chci vidět romantiku, pustím si filmý s touto tématikou.... Ač sice režisér celou tu záležitost s láskou vsadil do filmu nenásilně, s citem, tak je to něco, bez čeho bych se tam obešla, ale zase na druhou stranu - nebýt toho, tak by ten film neměl v podstatě na čem stavět. Ale jinak - co opravdu vyzdvihnu a považuji za mimořádné, tak jsou to retrospektivní scény... to zpracování, kdy hlavní hrdina správně odpoví na otázku ve hře díky zážitkům, jež ho v dětství potkali a které jsou posléze divákovi poutavě promítány, jsou opravdu brilantní a dělají Milionáře z chatrče, tím čím je....S hereckým obsazením jsem byla též spokojená a troufám si říci, že o hercích z tohoto snímku ještě hodně uslyšíme, protože jejich herecké výkony nepatří mezi ty, že po tom humbuku kolem premiér a předávání filmových cen zapadnou a už o nich uslyšíme pouze v souvislosti s béčkovými filmy anebo vůbec. Po snímku Darjeeling s ručením omezeným je Milionář z chatrče druhým filmem, kde jsem velmi silně vnímala hudbu, která byla uchvacující a podmanivá a do celé té atmosféry filmu zapadala.... Na závěr řeknu, že ve filmu jsou věci, které PRO MĚ hraničí s klišé a utopií, ale přesto má tento snímek něco, co lze těžko definovat, zkrátka má ten pomyslný Xfactor, který diváka v pozornosti udrží a dodá mu na vyjímečnosti... nebyla jsem z filmu zklamaná, ale ani jsem z něj nepadla na zadek - pokud budu chtít vidět snímek, který mě doslova odzbrojí a zanechá ve mě něco víc, tak si Milionáře z chatrče nepustím, ale navrátím se k filmům, jak je 21gramů, Babel, Až na krev... Z tohoto snímku mám opravdu rozpoluplné pocity a to nerada u filmů cítím, takže si musím BOHUŽEL stát za tím, že víc emocí a větší filmový zážitek ve mě zanechali již zmíněné snímky Babel, 21gramů a Až na krev.... nedokážu ted říct, zda-li se z Milionáře z chatrče stane v budoucnu klasika, jako třeba z Forresta Gumpa, z Přeletu nad kukaččím hnízdem anebo například z filmu Lepší už to nebude... sice to tomuto snímku přeji, ale obávám se, že není až natolik vyjímečný, aby se z něj stala legenda - na to jsou ve filmovém světě jiní adepti!

9. února 2009
plakát filmu
Sbohem, baby
Gone Baby Gone
60 %

Můj názor

Co se týče tohoto filmu, tak jsem udělala tu samou zásadní chybu jako u Vykoupení z věznice Shawshank a to je ta, že nejdříve jsem si četla různé recenze a názory jiných uživatelů, což většinou nedělám, protože vím, že to dopadne stejně a to tak, že jsem pak ve finále zklamaná... A to se přesně stalo v tohoto filmu filmu i u Vykoupení z věznice Shawshank, i když věznici Shawshank hodnotím mnohem lépe, než tento snímek.... Ovlivněná nadmíru skvělou kritikou jsem čekala nějakou bombu, ale bohužel se tak nestalo... Nejprve k samotnému ději - téma filmu mě kdovíjak nenadchlo, asi jsem už překrmená snímky, kde je hlavním motivem hledání a pátrání viníka - zkrátka ten kriminální žánr, kde v hlavní roli nehrají kriminalisté, ale obyčejní lidé, kteří pochopitejně odvednou lepší práci, než skuteční vyšetřovatelé, potom že v každé větě zazní slovo fuck, shit a tak dále, budiž - tyto prvky byly, jsou a budou... závěr byl dramatický a překvapivý, ale bohužel mi nešel prostě pod kůži (když pocit ze šokujícího konce porovnám např. se Šestým smyslem) - prostě děj a myšlenka filmu není ničím vyjímečná, ale neříkám, že je špatná, prostě podobný námět už jsme mohli v několika filmech vidět...Co ale opravdu musím pohanět bylo herecké obsazení.. Morgan Freeman - bez debat, skvělý výkon, nic jiného se ani čekat nedalo.. ale Casey Affleck -proboha, tak to, že film natáčel Benn Affeck, tak neznámená, že zákonitě musí do hlavní role obsadit svého bratra! Jeho prkenný, nic neříkající a nevěrohodný výraz mi shazoval celý dojem z filmu, protože jsem mu jeho roli prostě nevěřila a nemůžu to říct jinak, ale Casey Affleck je podlě mě špatný herec - protože on měl stejný výraz když měl strach, když byl naštvaný, když měl projevit smutek, prostě pořád to samé... S čím souhlasím, tak je to, že Benn Affleck je rozhodně lepším režisérem, než hercem, protože některé prvky ve filmu Gone, baby, Gone se mi líbili... Sečteno, podtrženo - osobně mám asi jiný názor na to, jak má vypadat kvalitní film, říkám, jde o můj subjektivní názor, přesto vím, že se mnou bude většina nesouhlasit. Film si už podruhé nepustím, to si radši už po 10 pustím Amorres perros nebo Babel, ale zas až tak špatný film nebyl... přiznávám, že bych film hodnotila lépe, kdybych nebyla ovlivněna špičkovou kritikou... přístě si radši nejdříve pustím film a pak budu číst jeho recenze, abych nedošlo k takovému zklamání, jako jsem zažila v tohoto filmu....

19. června 2008
plakát filmu
21 gramů
21 Grams
100 %

21 gramů

21 gramů je velice silná emocionální záležitost, jež se ne každému bude líbit, zejména proto, že v žádné scéně nenajdeme ani moment, jenž by nám přivodil úsměv na rtech. Alejandro González přenesl na plátno téměř všechny tragické události, které mohou lidskou bytost postihnout a ve vteřině jim zničit život - smrt nejbližších, smrtelné onemocnění, drogy, alkohol.... Kvalitě dodává způsob, jakým režisér osudy hlavních hrdinů vystihl a to je nenuceným dojmem, bez jakýchkoliv dramatických prvků, které by ve finále působily kýčovitě, to znamená, že Alejandro González nesklouzl k využívání stupidních automobilových honiček, stříleček a podobných prvků, ale vše vylíčil neuvěřitelně realisticky a působivě, že to v divákovi rozhodně zanechá a vyvolá nějaké emoce... Za hodně dlouhou dobu jsem neviděla, tak působivý snímek, jako je právě 21 gramů... Alejandro González Iňarritů je podle mě jedním z nejlepších režisérů, protože v jeho filmech se rozhodně nenajdou typické hollywoodské počítačové efekty a podobné záležitosti, které jsou téměř v každém hollywoodském filmu, ale zabývá se lidskými osudy a životy a tuto látku neuvěřitelný způsobem přenese na filmové plátno. Hodně režiséru se snaží natáčet dramata zabývající se lidskými životy, ale v porovnání s díly Alejandra Gonzálese Iňarritu, budou vždy tyto pokusy působit směšně... Jestli je někdo opravdovým profesionálem ve vylíčení tragických osudů obyčejným lidí, tak je to Alejandro Gonzáles... K 21 gramům snad dodám ještě to, že herecké obsazení bylo více než skvělé... Naomi Watts mě mile překvapila, o Seannu Pennovi se všeobecně ví, že je velice schopným hercem, tudíš mě tento představitel jedné z hlavních rolí nezklamal... kým jsem byla naprosto nadšená byl Benicio del Toro, nechápu, že i přes jeho nesporný talent, není o tomto vynikajícím herci více slyšet a není obsazován do více filmů a místo toho se do většiny filmů obsazují ty typy herců, kteří sice mají hezkou tvářičku, ale talent jim jaksi uniká... Zkrátka 21 gramů na mě zapůsobil tak, jako málokterý film a jsem si jistá, že ho ještě dlouhou dobu budu mí v hlavě! Tomuto skvělému filmu nemůžu dát jinak, než 100%!!!!!

12. června 2008
plakát filmu
Darjeeling s ručením omezeným
Darjeeling Limited, The
100 %

Darjeeling

Darjeeling s ručením omezeným je film, který se velice nadchl a potěšil. Nejsem příznivce těch typických amerických komedií, které jsou od začátku až do konce plné dialogů, kdy herci mluví jeden přes druhého, až se kolikrát ztrácíme v tom, kdo vlastně mluví a dále plné trapných vtípků, kterým bysme se měli smát. Darjeeling je pravým opakem a proto mě tak zaujal. Tento snímek není založený na akčnosti, dynamických dialozích a už vůbec ne na zoufalých vtipech... Jde spíše o záležitost, která nutí k zamyšlení a jde o náhled na život tří bratrů, kteří, přestože se vydají na cestu po Indii, tak si navzájem nevěří a je i patrná jejich nespokojenost s vlastním životem. Jak už jsem řekla, tak tento snímek není založený na přehnané komunikativnosti mezi již zmíněnými bratry, přesto jsou scény, kdy jeden z bratrů pronese nějakou poznámku a další dva na něj jen tak koukají, kouzelné - na kouzlu těchto scén se zejména podepsal výběr kvalitních herců. Obsadit do tohoto filmu pubertální mladíky, tak by šlo ve finále o velice plytký snímek. Kdo mě velice překvapil a nejvíce mě na filmu bavil, byl Owen Wilson. Skvěle byl vykreslen jeho zájem o stmelení všech bratří, přesto jsem v mnoha scénách spatřovali, jak mu stejně šlo pouze o sebe. Jeho nápady a snaha, abych se výlet zdařil byly úžasné. Takže s obsazením herců jsem byla velice potěšená a co přihrává této komedii na půvabu je to, že byli obsazeni naprosto odlišní herci a režisér se nesnažil hledat si navzájem podobné herce - zkrátka výběr středně vysokého blonďatého, vysokého hubeného černovlasého a malého kníratého herce byla úžasnou volbou, která dodala celému snímku na atypičnosti. Co nemůžu opomenout je hudba, která byla úžasná a dodala celému filmu na atmosféře. Režisér natočil velice zvláštní snímek, jehož pointa je skrytá a ten, kdo ji odhalí, tak pro něj bude Darjeeling úžasnou podívanou, která v divákovi něco zanechá... komu pointa unikne, tak bude nejspíš zklamaný a bude považovat snímek za brak.
Darjeeling s ručením omezným je bezvadným snímkem, který si asi nespíš najde jen menší okruh fanoušků a nemůžu hodnotit jinak, než 100%

6. června 2008
plakát filmu
Telefonní budka
Phone Booth
40 %

Můj názor

Na film, předtím než jsem ho viděla, jsem se těšila...velmi mě zaujal námět...ale po shlédnutí jsem byla dosti rozpačitá....čekala jsem, že film bude parádní, ale vlastně zpětně mi dochází, že to byla dost naivní představa, protože, co se dá zajímavého a strhujícího vymyslet ve filmu, který se odehrává jen na newyorské ulici v telefonní budce... Film je prostě hodinu a čtvrt trvající rozhovor mezi dvěma muži, který je okořeněný nejdříve partou prostitutek a později houfem policistů, kteří pochopitelně přijedou ve velkém stylu a rozehrajou pompézní akci na záchranu, což je klasický hollywoodský trend, proto ho nechám bez delšího komentáře.... Snímek je pro mě zdlouhavý, nezáživný... Zpočátku mě film chytl, ale asi tak po 30 minutách jsem při sledování Colina a poslouchání hlasu v telefonu, ztrácela pozornost a na film jsem se nedokázala soustředit... Zpracování se zkrátka nezdařilo, přestože námět je nápaditý.... Colin se role zhostil dobře a vcelku mě i mile překvapil... Líbil se mi mírně šokující konec, kdy se ukázalo, kdo byl skutečným "hlasem v telefonu".... Snímek sice není špatný, ale vzhledem ke zpracování, tak necelá hodina a půl je na tento snímek opravdu moc... Film zkrátka patří mezi ty typy, které neudrží divákovu pozornost na celou dobu...Sečteno podtrženo, slabý průměr

25. srpna 2007
plakát filmu
Kruh
Ring
70 %

Můj názor

Film se mi opravdu líbil, i když nepovažuji ho za horror...Výbornýnámět i zpracování...Za skvělý považuji film na "vraždící kazetě", který je opravdu děsivý, a i když jsou na něm jen strohé, celkem obyčejné detaily, tak celkově působí impozantním dojmem... Líbilo se mi, že záběry ze smrtící kazety jsou vkládány do celého filmu, jde sice jen o krátké záběry, dá se říci i záblesky, ale i tak to dodá celému snímku tu správnou atmosféru...Pravdou je, že v některých pasážích je film přehnaný, což trošinku kazí celkový dojem z filmu, ale i tak jde o velice zdařilý snímek...S hereckým obsazením jsem byla též spokojená, nejlépe obsazeným hercem byl podle mě syn hlavní hrdinky... Souhlasím, že nexistují i lepší filmy, ale podívat se na Kruh nepovažuji za ztrátu času, i když přiznávám, že husí kůži jsem měla spíše ze sledování filmu na "vraždící kazetě", než ze snímku jako celku.... Původně jsem čekala nějaký tragický a trapný horror bez nápadu, ale po shlédnutí jsem byla spokojená...

24. srpna 2007