Tomac
Colette
Colette
Jsem velkým přiznivcem filmů s válečnou tématikou, nebo částeně spojenou s tou dobou a situacemi v průběhu. Když je to natáčené na motivy osudů Židu v koncentračních táborech, tak o to více. V Osvětimi jsem byl osobně, a ta atmosféra, která vám vleze pod kůži, když víte, co se tam před 60 lety odehrávalo, to je to velká motivace, shlédnout právě tento snímek. Doutnající kouř z komínů, který nevypadá skutečně, nedotažené detaily, které by měli realisticky vystihovat tu dobu, a ten největší problém pro mě byl zbytečně jednoduché rozzuzlení děje. To všechno mi tu atmosféru kazilo. Přiznám se, že jsem pořádně nepochopil úlohu spisovatele a ani jeho souvislost s dějem, který popisuje jako by ho sám prožil. Ten konec je pro mě nepochopitelný, až legrační. Bylo to pro mě velké zklamání i překvapení, jak snadno se dá celý film sprasit v konečných pár minutách. Je to škoda, film má velký potenciál, ale věci, které se mi tam nelíbili, mi zkazili tak optimisticky vyhlížejíci dojem. Přesto, že tu píšu hodně negativní věci na štít tvůrců, tak to špatně hodnotit nebudu. Je to spíš zklámání z velkého očekávání, které mě ale nezakonzervuje. I přesto je to dobrý snímek, ale s tak obrovským potenciálem, se dalo naložit mnohem lépe.
Rush
Neskutečná podívaná
Není možná uplně dobrý nápad, hodnotit tento film hned po shllédnutí, aniž bych si to nechal projít hlavou a zamyslel se nad tím. Ale. Do kina jsem nešel s nějakou velkou odhodlaností, přestože je to momentálně třetí nejlépe hodnocený film na csfd - a to už něco znamená. Přesto mi přišlo lepší, trávit večer u plátna než někde jinde. Nebudu tady hodnotit osoby a porovnávat je s jejími dalšími výkony v jiných snímcích, ani je pořádně neznám a není to ani moje potřeba. Už od začátku mě film vtáhnul do spár děje a nepustil mě. (kromě odchodu na záchod - už jsem prostě musel). Kamera je ve filmu velmi silný faktor, který ovlivnil celý pohled diváka. Děj je fantasticky, doufám že pravdivý, i když mi to vlastně uplně jedno. Nejsem nějaký náročný divák, ale toto dokáže ukojit i toho nejnáročnějšího. Příběh dvou rivalů za volantem je ukázka něčeho výjmečného, a jsem opravu štastný, že jsem mohl být divákem tohoto úžasnýho filmu, který mě donutil zamyslet se, i když vlastně pořádně nevím nad čím. jedním dechem: Dostalo mě to. Doporučuji.
The Mechanic
do TV dostačující
Co lze také očekávat, Pecku v podobě remake? To v žádném případě. Přestože se s tím dalo naložit daleko lépe. Nezajímavá dvojka, která není nijak atraktivní ani výkonnostně. Dávám lehký nadprůměr pouze kvůli Jasonu Stathamovi, od kterého jsem čekal víc. Vlastně ne. On jenom zahrál to co uměl, to scénaristi to posrali..
A Walk to Remember
Nebylo to špatný..
Kdyby bylo po mým, tak se na dlouhou cestu určitě nepodívám, a to z jednoho prostého důvodu. Nemám rád romantický filmy. Nemám rád to opakující se klišé, podobu každý známe. Shlédl jsem to pouze kvůli hodnocení filmu, v žebříčku si vede velmi slibně i když nevím jestli si zaslouží 19 řádku. Samozřejmě, že hodnocená stoprocenta jsou z 80% od něžných dušiček, kterým emotivní a strhující děj zapříčinil potůček slz až na koberec, mě to taky docela dostalo. Děj je hodně působivý až dojemný ale to lze očekávat a u takového žánru i vyžadovat. Začátek mi připadal jako komedie, zasmál jsem se u vtipkujícího Reverenda v kostele ale to co bylo před tím mě celkem nudilo. Až na Landonovu matku vypadající jako ropucha se mi obsazení herců zamlouvalo. Bavil mě Landon. Jak uměl zahrát drsňáka vytahující se před kamarády a naopak romantika užívající si posledních chvil z Jamie. Ta podle mého zahrála taky dostačující výkon ale neříkám, že bych si místo ni nedokázal představit jinou, ale tahle role inviduála ji vcelku sedla. Přestože nejsem přívrženec něčeho takového, tak kdybych řekl že mě to nebavilo a nudilo, tak bych kecal. Snímek má děj s řádnou zápletkou, není to takovýto kecání do větru o ničem. Také mě "potěšilo", že film neskončil happy endem, jak u mnoha podobných filmů. Je to dobrá oddechovka na večer k zamyšlení a pro někoho případně i uronění nějaké té slzy. doporučuji.
Melancholia
MELANCHOLIA BY Tomac
Aby filmaři vytvořili originální umělecké dílo, musí se stylově odlišovat od ostatních filmů - Toto je výrok Larse. Opět nám potvrdil, že se ho drží zuby nechty. Tajemný, nepředvídatelný, bezkonkurenční snímek pro někoho filmová bomba a něco neobjeveného a nepoznaného, pro mě až na vizuální parádu a herecké výkony zklamání. Z počátku na mě zapůsobil padající kůň a spoustu dalšího následujícího bezprostředně poté, ale bylo to přemrštěné touhou po ukojení a nabažení diváků, že toho bylo až nadmíru. Dvě části filmu = nebe a dudy. Do toho nebe zakomplexoval prvky Dogmy - což je ve spousta jeho dílech. I když jsem nepochopil takovou různorodost, to mohl rovnou natočit dva filmy. Tento snímek opět poukazuje na Larsovu individualitu a totální odlišnost od ostatních, což opravdu obdivuji, nesnáším dnešní hit opičáctví, ale nemluvim přímo o režisérech. Hvězdné obsazení herců, mezi které patří hlavně Kirsten Dunst, o jejím výkoně není pochyb, prostě byla úžasná jak po herecký stránce, tak i po té fyzické (Kvůli těmto momentům, bych si to pouštěl dokola jak večerníček). A samozřejmě i Charlotte Gainsbourg, která se už s Larsem podílela na natáčení předchozího, pro někoho dokonce šokujícího díla. Mezi přednosti patří bezesporu i hudba.. Ale dost vychvalování, abych se neprotiřečil z předchozích řádků. Pro mě je to všeobecně zklamání. Samozřejmě jsem neočekával klišé z katastrofálních filmů, to by si Lars nedovolil, opakovat se. Ale přesto mi to připadalo příliš nudné a bez koření. Je pravdou, že v první části jsme viděli pár úsměvných momentů ale také spoustu trapných situací. I přes to mi to bylo houby platný, když jsem se neustále ztrácel v ději a nevěděl jsem na čem vlastně jsem, co vlastně pozoruji, asi něco bez smyslového. Možná právě o to Larsovi šlo, o matoucí a málo pochopitelný děj ale to nic nemění - děj jsem nechápal. Nechci říci, že byl špatný, možná jsem jenom neměl chuť ho blíže poznat a pochopit, a to právě z důvodu, že mě to nudilo, že jsem to chtěl dokoukat za každou cenu (až tak přemáhat jsem se nemusel) abych mohl vyplodit tento názor, ve kterém ho pomlouvám a kritizuji co to jde.. Ale ne z důvodu zaujatosti proti Larsovi, i když by si to za nějaké jeho dílo zasloužil ale prostě pouze za to, že jsem od toho očekával víc podle recenzí a článků ve kterých to hodně chválí. Možná jsem jenom vystihl špatný okamžik shlédnutí, možná to odsuzuji neprávem ale jedno je jisté, za herecké výkony, nápaditost a vizualitu si alespoň částečný obdiv Lars bez debat zaslouží. Lepší průměr
Idioterne
Typický pro Larse..
Přesně tímhle a mnoho dalšího si Trier vysloužil, a to zcela zaslouženě, titul provokatéra, kontroverzního a snad nejdiskutovanějšího režiséra všech dob, nebo se alespoň drží velmi blízko TOPu. Je jasné, že tímto počinem si Lars zajistil pořádnou dávku kritiky, kdo by taky nekritizoval "vola" natáčejícího filmy z lidmi hrající si na kryply nebo debily posmívající se tělesně postiženým nebo jinak hendikepovaným lidem prostřednictvím filmu. Ale jsou tu i tací, kterým se Larsovy způsoby možná i líbí nebo alespoň ho neodsuzují. Mezi ně patřím i já. Nevim, čim si mě otec Dogmy 95 získal. Neříkám, že to je zrovna tímhle snímkem. To ne. Ale prostřednictvím Idiotů nám veřejně říká, že v dnešní kinematografii se nenacházejí pouze komerční snímky natočené podle laťky a k maximální spokojenosti skoro celé společnosti (prostě to, na co jsme zvyklý), ale že i lze veřejně šokovat a uspokojit ten druhý ostrůvek lidí, kterým to připadá originální a baví je dívat se na provokující snímky Larse šokující ostatní. A originální to vskutku je, o tom není pochyb. Těch 50 % nedávám za impozantně natočený snímek nebo nepřekonatelné herecké výkony herců, ty si to nezaslouží, ale naopak za pointu, za to že se režisér vůbec odváží něco takového natočit a poslat do amerických kin. Můžeme dlouho diskutovat o tom, jestli je Lars vor Trier blázen nebo génius, ale mě stačí vědět, že dělá něco odlišného, originálního a bezkonkurenčního. A proto se nemůžu dočkat až budu mít tu možnost, shlédnout jeho další snímky držící se pravidel Dogmy a doufám, že budou ještě originálnější, kontroverznější a provokativnější, protože právě toto je pro Larse typické, proto ho známe jako postrach společnosti a je každýho věc jestli to uznává nebo zatracuje.
Lidice
Zklamání roku!
Vnímám to jako podraz. Reklama, všude vidím reklamu s úžasně dojemným dějem obohacený o Rodenům neskutečný herecký výkon. Ano, je to hodně smutný příběh, je to část naší historie, která nám připomíná touhu po uskutečňování ideologie našich věrných německých sousedů a tvrdnou ironii reality. Je to vzácný kus, a tvůrci s ním měli naložit o poznání lépe. Bohužel šlo jenom o to, aby nalákali hromadu lidí do kin, masu lidí kupujících si lístky na pokladnách těšících se na neskutečný zážitek, který jim měl zaručit právě snímek Lidice. U mě to obdiv nesklidilo. Nechápu, jak někdo může psát a nazývat to neskutečným hitem a hlínou.. Jeden si to přečte v recenzi, která je psána od jednoho člověka a euforie masy lidí je na světě a šíří se jako hladomor v Somálsku. Pro mě nepochopitelná věc. Jak dokáží být ovladatelní prostředím a radši tvrdí věci přečtené v nějaké recenzi než aby se nad tím zamysleli a zkusili vyplodit svůj pohled na určitou věc, v tomhle případě film. Bez diskuze je to velmi emotivní a ještě k tomu skutečný příběh. S toho důvodu se k tomu měli tvůrci postavit s mnohem větší zodpovědností. Uvědomuji si, že takový souhrn událostí do jednoho filmu nelze obsadit ale představoval bych si to jinak. Určitě bych tam více věcí týkající se parašutistů, místo toho nudného pro někoho velice emotivního a dechberoucího se návratu Rodena do už neexistující vesnice - ještě k tomu vybrali opravdu pozoruhodné pole s vyjetýma kolejema od kombajnu, které tam na podzim sklízelo kukuřici. Pochybuji, že by tam toho zůstalo tak málo. A abych nezapomněl. Atentát na Heydricha se jim taky moc nepovedl. Auto bez známek poškození a chlap jako hora na zemi s protrhlou slezinou od střepiny. Ještě, že se režisér držel historie, až na pár nesouvisejících věcí to sedělo dokonale.
Bohužel jsem očekával něco jiného, silnějšího, dojemnějšího až dechberoucího a k zamyšlení hodného. Místo toho se mi dostali pořádné dávky "kýčovité" nudy fungující jen na ty základní linii.
Tvůrci si s tím měli více pohrát, dát tomu tu správnou atmosféru a udělat z toho opravdu silné drama ždímající slzy diváka. Ničeho takového jsem se nedočkal. I když to s chladnou hlavou, tak pořád to je na český poměry průměrný a bohužel pro někoho dostatečný. Tak napůl...
Drive
A Dokonce nejlepší snímek roku? Co to je? Hlavnímu hrdinovi zacpou hubu pomalu na celou dobu účinkování, atmosféru nám má dodávat jeho laxní pohledy a do toho nám občas zahrají nudný soundtrack, který má za úkol zveličovat pointu i tak houbovýho děje. Dobře, je to vskutku originální a odlišující - to beru, ale mě tohle nestačí. Scénka při zabití Perlmana u moře je taky povedená. Při nárazu přece nemůže auto zůstat nepoškozený a dál si jásavě svítit! Vždyť nenaboural do polystyrenu ale do možná ještě těžšího auta. Trochu mi to připomíná Grindhouse, ale ten si stojí na jiný úrovni. Nevidim v tom nic pozitivního, ničím si mě to nezískalo. Možná se na to podívám znovu a změním názor, možná jsem to jenom nepochopil a píšu tady nesmysly, který si to jinak tento dokonalý snímek nezaslouží, možná potřebuju čas abych to vstřebal ale prozatím to měnit nebudu. nemám důvod ho tady vyzdvihovat do nebes a psát o něm tak stupidní věc, řadit ho na tak prestižní příčku.. Zklamalo mě to, přečetl jsem si tady recenzi, kde o něm píšou hezký věci, možná pravdivý ale pro mě nepochopitelný. Toto není můj šálek kávy.
21
Z klišé je překvapení...
Když to řeknu upřímně, připadalo mi to jako kombinace Dannyho parťáků a začátek filmu Čistá duše z Russellem Crowem. Začátek mi připadal více dynamický, napínavější a smysluplnější než když to přecházelo do fáze návštěv kasín v Las Vegas - drobek mě to omrzelo..Líbila se mi zápletka. Na začátku se pokouším u každého filmu odhadnout děj, je to taková orientace, nebo spíše očekávání, co přesně bych si přál vidět, co přesně bych si přál zažít. Zajímaví, že jsem od tohodle čekal spíše "klasiku", jednoduchost, bandu chytrejch šprtů využívajících svých schopností v branži. Ale překvapilo mě to. Nejvíce Spacey, kterej tomu dává grády, ten motor, pohánějící film kupředu. Byl to dobrý tah v obsazení herce do této role. Ostatní jsem ani neznal, neříkám, že jsou špatný, ale na lepší řešení obsazení mladých herců bych stejně nepřišel. Potěšilo mě, že je to natočené podle skutečné události, nemám rád takový to kecání do větru, když někomu v hlavě proběhne myšlenka a hned se to snaží rvát na plátno, je to podložený dějem, což je pozitivní. Na začátku mě vadili takový detaily, třeba boxující Bosworthovou s dlouhýma nechtama, tvurci to chtěly samozřejmě za každou cenu oživit ale za jakou cenu. Film se mi líbil svými zápletkami, zvraty děje a pobavením ironie businessu mezi profesorem a studenty. Hodnotím to jako lehký nadprůměr.. nemůžu říct, že bych měl po dobu sledování pocit nudy.
So weit die Füse tragen
Zajímavý ale moc vleklý děj..
Nejsem odpůrce dlouhých filmů, to ne, ale tento snímek je natočen zajímavých způsobem, který mě po shlédnutí poloviny filmu přestával bavit. Hned v úvodních dvaceti minutách popojedeme dopředu o několik let, kde se odehraje "to rozhodující", ale co ten zbytek? Film byl na můj vkus až moc dynamický. Úvod měl veliký spád a závěr opačně hrozně pomalý, nezajímavý. Ale to ostatní, není až tak špatné. Na Němce docela dobrý. Děj je poutavý, neobyčejný ale moc vleklý. Těchto filmů moc nevidíme, protože SSSR nechtělo dávat na veřejnost krutou pravdu, která se v gulagách až několik let po válce děla, takže si musíme vážit alespon toho, "co máme". Na svou délku, mohl být snímek víc zajímavý - třebaže víc realističtější, krutější, toto je spíše lehký odvar toho, co se v táborech skutečně odehrávalo. Nepochopil jsem pointu honění kočky za myší, kterou předváděl Kameněv za Forellem. Ve skutečnosti by to tak určitě nebylo. V gulagách bylo několik tisíc vojenských zajatců, takže pochybuju, že by Sovětský svaz "dělal" takové opatření, aby dopadli jednoho uprchlíka. Mohli jsme pozorovat krásné Sibiřské prostředí s méně originální hudbou. Konec končil happy endem, a docela tomu i rozumim. Po takovéto cestě to ani jinak skončit nemohlo. Film je dobře natočený, někdy má poutavou atmosféru - pár pasáží. Jinak originální ztvárnění Dobré tváře Němce a negativní Rusů. to se moc často nevidí..
War, Inc.
Nezajímavý, neoriginální.. odpadové
Škoda psaných slov. Opakoval bych jen to, co jsem napsal v nadpise. Další z mnoha sračkovitých filmů nezasluhujících si místo ani na dně koše natož někde v kinematografii.
Hostel: Part II
Doufám, že nenatočí trojku!
Stejný jako jednička. Je to ubohé, nechutné, neoriginální prostě o ničem. Nevidim v tom nic kladného. Odpad.
Lord Of War
LORD OF WAR *****
Očekával jsem něco normálního, kde se vyskytují klišé - zabíjení, normální obchod se zbraněmi, jak to známe z mnoha podobných filmů. Tento, je však mnohem víc, než normálním akčním filmem. Je to jeden z mála, na který jsem se díval vícekrát, a až potom mě došlo, jak je skutečně originální. Yuri Orlov - Nicolas Cage nehrál roli, která mu úplně sedí, i on sám to po natáčení prozradil. Jeho výkon nepatřil k jeho nejlepším, možná díky ruskému přízvuku, který nemá vypilovaný, možná, že ho ta role prostě nebavila, ale i tak si zaslouží uznání za je herecký výkon. Hned v úvodu mě "uchvátila" originální sekvence kůlky - opravdu originální kousek, který diváka připoutal do křesla a nutil, co dalšího bude následovat. Děj doprovázaný vynikajícími hláškama, skvělého prostředí jedenácti zemí a skvělým výkonem kameramanů. Kolo přistávajícího letadlo, které zastavilo před nemluvnětem, Yurij sedící na Leninově soše a v zákrytu několik tankových divizí - tohle všechno jsou skvěle natočené momenty, které filmu dali ůžasnou atmosféru. Lord of War je to pravé, pro labužníka akčních filmů, doprovázaným inteligentním vtipem, hláškami a dobrými výkony herců, kameramanů a nakonec i hudbou. Je to jeden z mála filmů, co mě tak uchvátil svou originalitou a kouzlem zapůsobit na diváka. Vřele doporučuji.
The Fast and the Furious: Tokyo Drift
Spíše zklamání..!
Od třetího pokračování rychlých aut jsem očekával něco víc.. První zásadní chybu cítim v hercích. Neříkám, že to zahráli špatně, to ne, ale jelikož se jedná (zatím) o trilogii, tak nevidim logiku ve změnách herců v každém díle. Chybu považuji i změně režisérů. Paul Walker a Lucas Black jsou vynikající herci, ale Vin Diesel mě tam prostě chyběl. A ještě k tomu trapný 60 sekundový závěr s Dieselem, jen proto, aby mohli natočit další díl. Tahle návaznost tam být neměla, nebo alepson ne v takovém sledu. Konečně k ději.
Děj byl docela dobrý, nápaditý a v nějakých pasážích celkem originální. Úvodní románek Shauna s hezkou krasavicí barvíci si nechty na kapotě coopera mě opravdu dostal a celkem pobavil svou trapností. Tokio, co se týče prostředí docela dobrý, ale na Ameriku to prostě nemá. Problém vidim v tom, že trojka se vymiká z trilogie, kterou známe pod obsazením herců z jedničky, a herci v dalších dílech na ni ani v nejměnším nedosahují. To samé si myslim i o 2. pokračování. Zpestření bych viděl ve změně stylu jízdy. I když se tam objevovali zajímavé pasáže o driftování, trojku to nezachránilo. Tokijskou jízdu bych hodnotil stejně jako dvojku, změna herců tomu moc nepřispěla. Těšim se na další pokračování, ve kterém snad uvidíme Vina Diesela co by hlavní postavu. Trojka je dobrá pro ty, co ještě neviděli předcházející díly a nevědí, že ze všech tří hlavních postav v jednotlivých dílech je nejlepší Vin Diesel a toho nelze vyměnit, chtějí - li režiséři dosáhnout stejné uspěšnosti, nebo dokonce větší úspěšnosti než měl 1.díl.
Cannibal Holocaust
Originálně nezajímavý
Skoro mě dostal. Je to tak dokonale natočené, že to na diváka působí, jakoby to byli autentické záběry z jižní Ameriky. Děj je hodně úchylný až mrazivý. Je vidět, že se mu podařilo u diváka vyvolat to, o co mu celý film šlo. Není divu, že tento snímek je tak populární za svou nechutnost. Určitě si to zaslouží ale tyhle typy u mě nevyvolávají euforii a touhu znovu shlédnutí.