Valkyrie
Poprvé jsem byla docela napjatá - ke konci, když došlo na věc, ale podruhé jsem se už docela nudila... Je to vlastně hodně ukecaný film, ve kterém se více mluví a plánuje, než něco koná. Což samozřejmě asi tak bylo... nejdřív detailní naplánovaní, pak teprve provést to, ale z filmu se tak stává spíše salonní drama než drama válečné, které by mělo dejme tomu změnit náš pohled na Němce - ne všichni byli nacisti svým přesvědčením. K lepšímu dojmu nepomůže ani zajímavé herecké obsazení v čele s Tomem.
It's Complicated
Já nemohu hodnotit jinak než sto pro. Meryl je moje životní láska a každý film stojí za to už jen proto, že tam je ONA. Ačkoli Nancy Meyers tyhle "komedie pro lidi středního věku" umí, přece jen je něco jiného, když na plátně skřepčí Meryl než třeba Diane Keaton... Meryl je prostě neuvěřitelná, a když si vezmu, kolik jí je, jak skvěle vypadá, kolik má energie a jak je neuvěřitelně pohybově nadaná a krásná, je mi skutečně líto, že má film jen tolik minut, kolik má, a nemůžu být s její postavou déle. Už jsem to asi někde psala, ale myslím že na Youtube byl k jednomu videu s Meryl postřeh, pod který se mohu jen podepsat. Ona je tak zvláštní a jedinečná svým charisma a kouzlem, že byste strašně chtěli být po jejím boku - a nevíte, v jaké roli. Ale to je jedno - ať je prostě vaše kamarádka, teta, matka či jiná příbuzná - ať s ní můžete být. Proto ji mnozí považují za nejlepší herečku vůbec - prostě proto, že je taková, jaká je, a ať hraje cokoli - matku, milenku, přísnou ředitelku školy, kuchařku... je lepší než kdokoli další... a díky tomu i film, který hodnotíte... Nějak se to komplikuje je prostě JEJÍ film. Je vidět, že jí byla role psaná na tělo... stárnoucí, přesto stále žádoucí a přitažlivá matka od dětí, která vypadá za zenitem a nemá moc sebevědomí, aspoň co se svého těla týče..., ale stále stojí za hřích! (už dlouho např. pozoruju, že třeba nikdy neodhaluje ruce, ani na akcích, ani ve filmech, ale to jen na okraj)... Je dobře, že Meryl dostává i ve svých šedesáti letech romantické role a nejen vážné role silných žen... Takže každý takový film jako tenhle a Mamma Mia! jsou oživením v její filmografii a mám je vlastně nejraději. Musím ale říct, že mě film příjemně překvapil jako celek (ne že bych čekala něco špatného, to ani s Meryl nejde, protože ona by do ničeho špatného nešla - anebo třeba ponouká všechny okolo k lepším výkonům...?). Vůbec mi nevadily scény s dětmi (ano, zeť byl nejlepší), podle některých kritik "ukecané řešící" pasáže ani Steve Martin, kterého jinak nemusím... jsem mimořádně spokojená se vším. Zábavná romantická komedie rozhodně nejen pro starší ročníky... Loni u Mamma Mia! jsem si říkala - tak a tenhle film v žánru romantické komedie u Meryl už nic nepřekoná, ale Nějak se to komplikuje muzikálu suverénně šlape na frak, takže snad ještě není všem takhle skvělým rolím Meryl konec! Nějak se to komplikuje... protože už nevim, jak víc bych mohla mít Meryl ráda... a navíc je čím dál tím lepší... S věkem je suverénnější, vtipnější i více sexy - a kdo ji aspoň trochu znáte, pochopíte, že i ty žertovné scénky se semenem nebo blitím jí padnou taky jako ulité... protože Meryl je fakt všechno jen ne seriózní a konzervativní šedesátnice.
Julie & Julia
Už když jsem viděla k J&J trailer, bylo mi jasné, že se opět dočkáme mimořádného výkonu Meryl a že jí jistě neunikne řada cen a minimálně oscarová nominace. A po zhlédnutí filmu (konečně) musím říct, že si ji rozhodně zaslouží (a to fakt ne z nějaké povinnosti ji každý rok nominovat, jak ji občas škarohlídi napadají). A i když je to role poloviční, protože není jediná hlavní, rozhodně je její výkon lepší než letošní konkurentky v podobě Sandry Bullock - to je jasné už dopředu, aniž by člověk viděl The Blind Side... Správně by měla cenu dostat Meryl, protože je její Julia Child vážně neobyčejná role i v jejím bohatém repertoáru... Ten její přízvuk a intonace... to je prostě lahoda poslouchat, naprostý herecký svátek. Film jako takový, ač je plný laskominek, pochutin a dobrot, samozřejmě nemá tak svěží a pohodovou atmosféru jako třeba Nějak se to komplikuje (filmy jsem viděla jeden večer za sebou)... ale je to prostě příběhem samotným, jeho atmosférou, zasazením do doby "retro" a elegantní (ne americky jásavé) Paříže... Nicméně je fajn, že se filmaři o Juliích Child i Powels rozhodli natočit film, protože příběhy obou jsou zábavné a zajímavé - a je hezké, že i v dnešní době fast foodů a polotovarů mladá žena (!) v Americe (!) dovede ocenit složité kuchařské umění a rozhodne se ukuchtit recepty staré půl století... Pro fandy Meryl nutnost, pro ostatní lze jen doporučit jako příjemnou oddechovku.
Inglourious Basterds
Pancharty označuju jedním slovem - jízda! Pokud bych hned v úvodu nepoznala typický killbillovský hudební doprovod, nezněly by do toho moderní písně, film nebyl rozdělený na kapitoly a občas se na plátně nemihly postmoderní nápisy, neměla bych vůbec potuchy o tom, že tohle je Tarantino! Musím uznat, že sonda do nacistické okupační doby mu jde perfektně a i když nám trošku pozměnil dějiny, jde v podstatě o hodně povedený historický film. Perfektní příběh vygradovaný až do konce, napínák, u kterého se fakt bojíte obavami, jestli půjde americký tvůrce proti proudu a bude náckům přát či udrží národní (spojeneckou) hrdost a pancharti jim to natřou... Skvěle jsem se bavila a napínala zároveň, a to se vidí málokdy! Perfektní herecké výkony - výborný Christoph Waltz, který si bezesporu zaslouží nominaci na Oscara a třeba jej i dostane; neodolatelný Brad Pitt, kvůli němuž je povinností koukat na film v originále... zejména jeho "italské" arrivederci se snad stane hláškou filmu... Skvělé ženské role (Diane Kruger díky své mateřštině konečně hraje, tak jak má), skvěle vypointovaná propletenost postav... no prostě vynikající Tarantino, který snad časem uzrál a z killbillovské exhibice se překlenul na skutečně vážnější a o to lepší notu... už chápu to nadšení a dokonce i nominaci na Oscara za film... rozhodně jeden z nejlepších letošních zážitků!
Juno
No konečně oscarový film, který stojí za to! A taky se to dalo čekat - téměř vždy platí, že film oceněný Oscarem za původní scénář je i originální a fakticky po stránce příběhu a dialogů zábavný. Celý ten příběh je zábavný - kdokoli jiný než dáma jménem Diablo by to pojal jako srdceryvné drama (trochu jsem se sice i tady bála, že hrdinka ke konci prozře a dítě si nechá...), ale když se někdo jmenuje Diablo Cody, nedá se čekat nic vážného a konzervativního... Juniny hlášky, otec dítěte ve vtipném sportovním munduru s trenclema a čelenkou na hlavě, Junin otec-instalatér... všechno to jsou postavičky, kterých je v amerických filmech jako šafránu, takže se na ně vždycky dobře kouká. Tyhle polo-nezávislé komedie jsou vždycky nejlepší, protože jsou upřímné a na nic si nehrajou. A i když třeba téma mladé matky není až tak veselé, jak by se zdálo, je to film, který pohladí, pobaví a rozhodně ve vás zanechá hodně příjemný pocit!
Six Days Seven Nights
No kdy by HArrisona tý holce nepřál, že jo? Těm dvěma tenhle dobrodružně-akční film sedl... i na relativně stará kolena má Harrison dost energie na to, aby zdolával kopce a skály (samozřejmě jen jako, víme), Anne Heche se svou chlapeckou postavou na to má dvakrát tak tolik... je to sympaťanda... takže samozřejmě každého potěší, že to dopadne, jak to dopadne, a celý film v to doufáte... no prostě klasický romanticko-dobrodružný film s dost dobrou hlavní dvojicí, který neomrzí ani po několikátém zhlédnutí
Accused, The
Překvapilo mě, že je to vlastně z většiny právnický film, odehrávající se v soudní síni... Čekala jsem spíš drama o post-traumatickém stavu znásilněné... nicméně i tak je to to rozhodně silný příběh... hlavně samotná scéna znásilnění, dokazující, že když dojde na pudy, chlapi jsou fakt prasata... (s prominutím)... nejvíce jsem si zapamatovala hudbu na konci
Burn After Reading
Z celého filmu si odnesu dvě věci: bláznivý účes jako vždy skvělé Coenovic sympaťačky Frances McDormand a to, jak dopadl Brad Pitt. Jeho konec mě dostal, protože role Chada byla jedna z jeho nejlepších. Už věřím tomu, že je asi něco pravdy na tom, že si s Angelinou doma moc nerozumí - Brad si ze sebe umí evidentně dělat srandu a má smysl pro komické kreace - to si u jeho slečny jaksi ani nedovedu představit. Ale zpátky k filmu. Jak jsem xkrát řekla, Coenovce velmi uznávám, už jen pro ten černý humor a herce, které vybírají (že jich tady je fakt požehnaně). Takže jim asi jsem schopná odpouštět více než ostatním a nějak ani neumím jejich filmy kritizovat. Ale tady musím. Přijde mi, že Po přečtení... je mix všeho možného a výsledek je značně nekompaktní. Často nechápete, kam které scény směřují a co se tím sleduje. Na konci postavy vyšuměly do ztracena... co se třeba stalo s Tildou Swinton? Vůbec jsem to nepostřehla. Nechyběly tu Coenovsky povinné absurdní vraždy a úchylné a ztřeštěné postavičky, ale s tak skvěle obsazenou četou prvotřídních herců bych čekala mnohem větší atak na černohumorné mozkové závity diváků... Opravdu skoro o ničem. Sice hlavní linie příběhu - co se všechno může stát, když jedna ženská zatouží po plastikách - je samozřejmě zajímavý, ale to všechno kolem - kromě Brada Pitta a skvělého obsazení, skutečně nudí. (Jo, body nahoru za vynález George Clooneyho - fakt zajímavé :-)
Mr. Bean's Holiday
Tohle byl náhodou roztomilej film. Při jedné z úvodních scén s krevetami jsem si říkala - áá, další prasárnička, dke bude ten šášula všechno kazit, šklebit se, dělat voloviny, ze kterých je vám na blití a nejradši byste ho přerazili... ale vyklubala se z toho milá komedie o rodinných vazbách, citech - a ještě k tomu se Bean ukázal taky v tom přívětivějším světle. Mně se to náhodou líbilo dost, a potěšil mně i Karel Roden. Klidně bych si to zopakovala.
The Firm
Skvělá předloha, velmi kvalitní filmové zpracování. Napínavý film - zejména při jedné z finálních scén se skenováním usvědčujících dokumentů... prostě vám běhá mráz po zádech z napětí, jestli to stihnou! Pro ěm bonus v psotavě Toma Cruise, i když to nebyl kdovíjaký výkon. Jinak dobré obsazení a jak jsem řekla už několikrát, pokud je dobrám předloha a filmaři její adaptaci vyloženě nezbabrají, nemůže z toho být nudný film.
Pouta
Skvělý film, jednoznačně doporučuji
Velmi dobrý český film, konečně! Sice asi nebude trhat rekordy v návštěvnosti, ale už teď je žhavým kandidátem na Českého lva a snad i dost cen získá. Silný příběh, naprosto vynikající herecké výkony a nevídaně perfektní technická stránka: perfektní hudba (= spíše zvuky, něco jako v Terminátorovi...), perfektní kamera a skvělý zvuk... normálně si toho nevšímám, ale tady byl jasný, všdchno tak nějak více znělo a zvučilo.
2,5 hodiny je poměrně dlouhá stopáž na jakýkoli film, takže samozřejmě i zde se najde několik hlušších míst... třeba rozjezdový začátek... ale jakmile na scénu přijde Antonín, nenechá vás v klidu a jen napjatě sledujete, na kom se zade vyřádí... Výkon Ondřeje Malého je z rodu těch, na které se nezapomíná a směle ho už teď, po první zhlédnutí na projekci, zařazuji jako dalšího kandidáta do žebříčku nejděsivějších záporáků filmové historie (celosvětové!). Je ďábelský, odporný, slizký... chováním i vizáží... takhle nějak si představuju éstébáka! Ve skutečnosti je to takový milý a vysmátý chlapík z Ostravy... skutečně parádní proměna. Výkony jsou skvělé bez výjimky... postava Kláry, Tomáše, jeho ženy, Martina... perfektní výkony, ať se jedná o Čechy či Slováky... Smekám před všemi tvůrci, že vsadili na masově neznámé kvalitní herce - jen díky tomu jim vše věříte, kam se hrabou všechny ty moderní hvězdičky, které vidíme u všech Hřebejkových filmů... Tohle jsou praví herci! Jsem tomu moc ráda, že to mohu říct: Pouta jsou skutečně skvělý, byť velmi temný film z doby, kterou jsme zvyklí vídat v té její přívětivější podobě (viz Hřebejk a spol.) a zasluhují si zhlédnutí na velkém plátně. Všechno funguje, tak jak má, i finální titulková píseň... skvělé dovršení hutné atmosféry... Bravo!
2012
Takto vysoko hodnotím 2012 kvůli skutečně realistickému zpracování zkázy - výbuchu sopky, tsunami, pukání zemského povrchu, autonehod ad. Rychlý střih vždy v takovýchto situacích zachraňuje, dodává ději patřičné napětí a vy si pokaždé řekněte "Tak stihne to"? Jenže - jsme ve filmu mistra patetických katastrofických dramat, Rolanda Emmericha, takže je jasné, že to stihne/stihnou vždy. A to je kámen úrazu. Nejen zde, ale u všech filmů žánru. Už mi to leze na nervy. Když jsem to viděla poprvé a u nějakého sympatického hlavního hrdiny, nevadilo mi to. Ale když hrdinu hraje John Cusack a jeho milou Amanda Peet, moc jim palce nedržím, protože to prostě pro mě nejsou dostateční hrdinové. Jo, Bruce Willis... A co že mi to vadí? No vždyť to víte. V LA praská země jako o závod, všichni umírají, nestíhají to... ale jediné auto s našimi hrdiny to stihne vždycky a vykličkuje to snad přes celé město - akorát jim odpadnou dveře. To samé u výbuchu sopky... Láva stříká všude kolem, země znovu puká... ale naši hrdinové nejenže utečou, ale dokonce odletí letadlem, které nemá ani škrábanec... No prostě ptákovina... a když už to je potřetí, hlasitě volám "Jděte s tím někam!". (Kdybych na jejich místě byla já, jsem dávno mrtvá, jako my všichni...) Jenže... nějak záhadně 2012 působí i tak, že narozdíl třeba od Dne poté mi to není úplně jedno, že to hrdinové přežijou, ale vždycky se mi uleví. Asi je to tím, že ty efekty jsou fakt hodně dobré, a asi i tím, že film přece jen nutí k myšlence - fakt nás to za dva roky (asi ne) nebo někdy vůbec (???) čeká? Dějově je to debilní film, u kterého se budete chechtat, ale vizuálně zdrcující... (O prezidentovi USA nemluvím, ten prostě v katastrofických filmech nikdy nechybí a už to beru jako samozřejmost... Co mě ale vlastně ale potěšilo, bylo zborcení svatopetrského chrámu během modlitby statisíců v čele se všemi kardinály - že by byl Emmerich ateista?)
Thomas Crown Affair, The
Na tenhle film se vždycky ráda kouknu... má totiž hodně dobrou, uvolněnou, typicky zlodějíčkovskou atmosféru. No a samozřejmě za to může hlavně Pierce Brosnan, můj nejoblíbenější Bond a (aspoň pro mne) hollywoodský štramák číslo 1. Ačkoli bych si v roli pojišťovací agentky, se kterou se tak krásně plazí po schodech, představovala spíš sebe než René Russo (která je sice pěkná ženská, ale trochu studený psí čumák), ten jejich milostný příběh mě baví a dojímá pokaždé. Samozřejmě že vrcholem je finální "davová" scéna s klobouky a "navrácením" obrazu, ale co zahřeje u srdce, je přece to, že se shledaj - a odletí do dalekých krajin... ó kéž bych mohla něco takového sama prožít... s Piercem Brosnanem po boku...
Doubt
Tak bezesporu film, který stojí za to vidět, nutnost pro všechny fandy MEryl Streep nebo koholi z dalších herců... ale jak už bylo řečeno hodněkrát - je to přece jen příliš komorní film. A i když do celé té atmosféry katolické školy vnáší svěží vítr výborná Amy Adams i Merylino urputné odhodlání a hudrování (plus fakt dobré úšklebky, no prostě typický její oscarový výkon), je to film, který rozhodně nepatří mezi top topy v její kariéře. Nicméně, stejně jako oscarový "kolega" Předčítač, dává vzniknout mnoha otázkám. Měla Meryl pravdu? Bylo to tak, jak si myslela? Skutečně byl pan kněz na chlapečky? V tomto ohledu je film originální - protože jen klade otázky a nedává odpovědi. To se nevidí moc často. Shrnutě ale dávám 80, protože u filmů s Meryl nejde dát méně. (PS: Meryl a přehrávat? To myslím nejde dohromady. Má svá typická gesta, kroucení pusou ad. - tady na to trochu více šlápla, protože hrála sebejistou ženskou, která na to taky šplápne, když chce! Viola Davis, která byla nominovaná na Oscara, měla snad menší roli než Judi Dench v Shakespearovi, a i když předvedla, že plakat umí pěkně, rozhodně nebyla lepší než Merly... jak by mohla, hrála tam všehovšudy pět minut! Zato ale chválím Amy Adams. Nevím, jestli Penélope Cruz, která jí vyfoukla Oscara, byla lepší..)
Avatar
Ok. Dobrá. Uznávám. Je to dobrý film. Nad technickou stránkou většiny filmů (jen se koukněte na animáky) už ani nemá smysl se pozastavovat - filmaři dnes prostě tvoří jiné světy kliknutím tlačítka na myši a u filmu tohohle typu se předpokládá, že vizuálně BUDOU dokonalé. Neviděla jsem ale 3D verzi, a ta je prý fantastická, ta je převratná... tak někdy příště. Spíš bych se zastavila u děje. Po Titanicu, filmu jednoho z těch, na kterém nenechám nit suchou, jsem bývalého skvělého tvůrce Terminátora, Vetřelců a Pravdivých lží odsoudila do zatracení - prostě mě naštval, stejně jako Eastwood Million Dollar Baby. Ale zdá se, že oba chlapci na stará kolena zmoudřeli a konečně svůj megalomanský záměr sdělovat velké pravdy zaobalují už ne do nevěrohodných a trapně prvoplánových příběhů boxerky resp. nesourodé milenecké dvojice Jack a Rose, ale do na první pohled upřímně myšlených dramat, které skutečně mají co říct. Avatar je pro mě velká ekologická agitka myšlená v tom dobrém slova smyslu, stejně jako byl svého času Tanec s vlky a později Jacksonův King Kong. Ostatně, z obou filmů Avatar jednoznačně a přiznaně čerpá - a nejen z nich, dojde i na velkého Michaela a Billie Jean a plno dalších filmů a věcí, které napoprvé jen tušíte - chce to vidět film znovu a znovu. K tomu jej ostatně předurčuje i délka. Jelikož jsem asi stejně myšlenkově, eticky a ekologicky zaměřená jako James Cameron, Avataru jsem co se týče příběhu zcela propadla. Nedojala jsem se tak jako u dvou zmíněných předchůdců - jelikož jsem tak nějak tušila, že to nemůže dopadnout jinak než... (pozor, spoiler) dobře (v rámci možností), ale skutečně oceňuji propracovanost myšlenky a celé filozofie světa modrých panáčků - který zase jasně dokazuje inspiraci velkým LOTRem. Držíte jim pěsti, nenávidíte záporáky/a, trpíte s nimi při pokácení stromu... stejně jako se dojímáte třeba u přírodopisného filmu Davida Attenbourougha o tíživé situaci nádherných zvířecích druhů v Africe, Asii, Evropě, Austrálii, Americe a na Antarktidě. Většina z vás kritizuje "scénář" - tím asi myslíte právě příběh. A vyzdvihujete film jako moderní technicky dokonalé cvičení. Já techniku pomíjím a uznale pokyvuji hlavou, že se Avatar svým příběhem může směle zařadit do zlatého fondu hned vedle jednoho z nejlepších filmů všech dob, Tance s vlky. Dávám 100 %, i když mám trochu námitky vůči chaotickému začátku, kdy jsem myslela, že se koukám na Vetřelce 5. PS: perfektní hudba, zvláště ten tragický motiv při porážce stromu...
Bathory
No, tak jsem konečně Bathoričku viděla a opět musím potvrdit, jak se nedá u filmů spoléhat na recenze a kritiky a názory ostatních, ale počkat si a film vidět sám. Nejsem zaujatá vůči "čarodějnici Deáně" ani Jakubiskovi, takže zcela bez zardění ráda prohlašuji, že se mi Bathory líbila a rozhodně to JE velkofilm. Film velký na české poměry, který vyniká především po technické stránce: nádherné kostýmy, výprava, kamera, hudba. Vizuálně je na film krása pohledět - z tohoto hlediska se může směle řadit vedle historických velkofilmů made in Europe or the US. Skvělé herecké výkony - film jsem viděla v českém znění, což je asi lepší, protože anglický originál z úst česko-slovenských herců musel znít strašně, i když byli obsazeni ti, kteří jakžtakž angličtinu ovládají (víme, do jakých (=ruských) rolí bývají Roden a Vašut obsazování, že...) Příběh? Nemusely tam být válečné scény, ale chápu, že vypovědět o době, v níž Alžběta žila, bez bitev a války by asi nebylo správné - a přece jen jsme ve filmu, ne ve knize, takže shnrout to pár slovy by nestačilo. Co se týče kontroverzního a netradičního očistného pohledu na "Čachtickou paní", k tomu se nechci vyjadřovat. Bathory je filmové dílo a k němu může kdokoli přistupovat jakkoli. Rudá koupel způsobená kvítím je přesvědčivým důkazem o tom, že legendy jsou asi z hodně velké části jen legendami, vraždy se film popírat ani nesnaží. Ať to bylo s "Eržébet" jakkoli, jisté je to, že se Jakubiskovi s Deánou podařilo docílit toho, že tuhle postavu už neznáme jen jako nějakou exotickou postavu z Guinessovky či průvodců Čachtického hradu, ale jako živou bytost, kterou si umíme představit a přemýšlíme o ní. A tohle určitě patří k jedné z povinností filmu - že by měla poučovat a nutit nás přemýšlet. A navíc, málokterý český film mne dovede zaujmout tak, že bych si vybavovala jeho scény, ráda se k ni v mysli vracela a navíc měla chuť se na ně podívat znovu. Takže jednoznačně - velmi dobrý zážitek a tleskám těm dvěma, ať je Deána krutá a hnusná čarodějnice nebo ne. Prostě ty peníze sehnala a na filmu je to vidět! Jakubisko potvrdil svůj velký talent a opravdu si stojím za tím, že stvořil film, který by se dal postavit třeba vedle Bessonovy Johanky z Arku, Krále Artuše, Prvního rytíře, Statečného srdce a všech dalších americko-britských slátanin, kterým všichni hlasitě přikyvují / přikyvujete jen proto, že nejsou vyrobeny u nás.
Kdopak by se vlka bál?
Musím říct, že ač jsem zpočátku při sledování filmu váhala, jestli to bude fakticky takový zážitek (vadil mi zpočátku výkon malé Terezky a televizní kamera), asi ve 30. minutě filmu jsem mu naprosto podlehla a na konci mě už měli celou. Sice jsem podobnou situaci nezažila a doufám, že ani nezažiju, ale musím říct, že film přispěl k mému porozumění lidem, kteří se nechtějí rozvádět kvůli dětem. Pokud jsou malé, říká se, že to tak dětem nevadí, protože nevnímají a zvyknou si. Ale fakt je, že každý má individuální myšlení a inteligenci, a příběh Terezky, který určitě v hrubém příběhu smyšlený, dokazuje, že je tomu naopak - dětem prostě tyhle situace naprosto naboří jejich vnímání světa a dovede to s nimi pořádně zamávat. Hezký film, ve kterém to dopadlo tak hezky, jako v pohádce - a kde vám to nepřipadá klišovité, ale vzhledem k sympatiím k tatínkovi i Terezce jim to štěstí přejete z celého srdce... Moc hezký film, který by rozhodně měli vidět lidi, co se zmítají mezi manželstvími a rozchody a neohlížejí se na následky.
The Reader
Velmi netradiční příběh o bývalé dozorkyni v koncentráku, který ve vás rozhodně vyvolá hodně pocitů a myšlenek. Téma nacistického vyhlazování Židů mě zajímá hodně, načetla jsem o tom hodně knížek, viděla snad všechny dokumenty... takže mne máloco překvapí. U Předčítače mě nepřekvapil film jako takový, jako kinematografické dílo je zcela obvykle zpracováno ve formě vyprávění s retrospektivou... Spíše mě zaujal ten příběh... Pohlíželi jste někdy na bachařku z Osvětimi jako na člověka, který si nezasloužil odsouzení a trest? Je to samozřejmě manipulace, protože v podobě Kate Winslet (která je skvělá, a to jsem film viděla v dabingu, v reálu s německým přízvukem to musí být ještě lepší) vypadá každý jako neviňátko a přejete mu dobrý konec... Ale kdoví, jestli podobně manipulováni při procesech nebyly/i i ostatní jejich "kolegové". Jak jsem pochopila, ona brala tento úděl jako každou obvyklou práci s příkazy a povinnostmi: prostě dělala to, co každá dozorkyně. Měla příkazy, nepřemýšlela o tom, co je dobré a co zlé. Je to špatně? Samozřejmě z nezaujatého pohledu bych vrhla všechny SS dozorce do jednoho pytle a nepřemýšlela bych ani chvilku o tom, že to mohli být dobří lidé. Ze zaujatého pohledu na jednu z nich ve ztvárnění Kate Winslet bych najednou dovedla o jejich povaze přemýšlet... Je to ale jenom film a fikce a vlastně o tom, že by Hana byla dobrým člověkem, se moc ze snímku nedozvíme... takže tyto myšlenky asi nechám plavat. Ale film je to náramně zajímavý a rozhodně lepší než třeba nudný Benjamin Button nebo Nouzový východ.
Vicky Cristina Barcelona
Jako každý film Woodyho Allena, kde Mistr nehraje, ani Vicky... nevypadá na jeho film. Může to být někdy plus, protože každý film je aspoň jiný, ale spíš je to mínus. I v tomto případě. Místo sebe Woody raději obsazuje svoji novou múzu, Scarlett Johansson, ta ale jeho filmům dává úplně jinou atmosféru. Pro mě je to herečka, kterou profesně nemusím, protože se mi nelíbí její herecký projev a navíc mi nesedí ani jako osobnost. Woody ji ale zbožňuje a staví ji do rolí femme fatale, po kterých touží každý chlap - ale když vedle ní postavíte Penélope Cruz, tmavou španělskou krásku, je to dost markantní rozdíl ve všech směrech. Penélope mě překvapila, i když Oscar byl asi moc, ale její uřvané scény byly vážně přesvědčivé. Vedle toho neustále bloumající a přemýšlející Scarlett působí mdle a nesympaticky, a takový je nějak i celý film. Obsazení a prostředí je celkově zajímavé, ale prostě to není Woody Allen. A že jsem jeho velká fanynka.
The Brothers Grimm
Nijak úchvatný film, ale taky na druhou stranu pohádka, která určitě nebude nudit. Matt Damon byl sice coby Jason Bourne skvělý, ale myslím, že jeho parodická postavička v Team America na něj jinak perfektně pasuje - prostě působí dojmem debílka - Heatha ledgera jsem nikdy ráda neměla a ani nemám, Monicu Bellucci taky ne... takže mi trochu vadí to obsazení. S jinými herci by to asi bylo lepší. Ale občas vtipné, občas napínavé... Takový nemastný neslaný film, takže i nemastný a neslaný je můj názor
Meet The Fockers
Skvělé pokračování velmi dobré komedie o povedených dětech a rodičích, které tentokrát dodávají dvojnásobné grády Dustin s Barbrou, kteří jsou naprosto k sežrání!!!! Zvláště u "křivonosé pěnice" je to role z těch velkolepých návratů, které si užíváte už jen kvůli té hvězdné auře, kterou daný herec má. Barbra je pojem - jedna z mála dobrých hereček (a režisérek!), která navíc zpívá a zpívá snad nejlépe ze všech (hereček). To ji zařazuje mezi naprosté unikáty a když se k tomu přičtě unikátní vzhled a v tomto filmu živočišná role ztřeštěné matky, masérky a žádostivé manželky, je z toho biják jedna báseň - a nemuselo by snad ani být Dustina. Že je tam on, a vedle něj jako vždy neselhávající Robert De Niro a báječný komik Ben Stiller, máme zaděláno na parádní komedii. (a skvělý je i soundtrack, zejména Gary Glitter ve scéně zápasu).
Meet the Parents
Skvělá komedie, i když dvojka je rozhodně výživnější. Má to tři důvody: velmi dobrého Bena Stillera, ještě lepšího Roberta De Nira s Blythe Danner, matkou slavnější Gwyneth, a vtip a humor. Samozřejmě že role přítelkyně by byla ještě lepší, kdyby ji hrála nějaká sympatičtějí a lepší herečka, ale tak by ti tři nevynikli... a že jim ty role padnou skvěle. Málokdy vidíme Roberta v komedii, ale je nutno uznat, že jako každý dobrý herec, má talentu na všechny typy rolí. Dobré scénky, dobré gagy (zejména kočka) - role chudáka smolaře, co všechno pos..e, je přece velmi vděčná, a když je zahrána sympa´tákem, kterým Ben Stiller rozhodně je, není nouze o zábavu...
First Knight
Já taky nemám moc co říct. Byly doby, kdy jsem zbožňovala Richarda Gerea. Tyto doby jsou ale dávno pryč a bohužel jsou tu doby, kdy mi filmy s ním vadí. Jeho prkenný pohled opuštěného psíka, sýpání a mrkání mi už lezou na nervy, stejně jako povinný dabing Vladimíra Beneše, který má ale tak skvělý hlas, když mluví Pierce Brosnana! (čím to asi bude?) Prvního rytíře jsem viděla někdy v mezidobí, kdy už jsem jej nezbožňovala, ale ještě mi nevadil. Samozřejmě, že tedy z tohoto pohledu přejete lásku milované ženy jemu, držíte mu pěsti, jste napnutí, jestli ji získá ad. Ale musím říct, že dnes bych byla na straně Jamese Bonda :-)
Speed
Další příklad toho, jak občas v hodnocení filmu pomůže odstup a kouknutí se na film po letech. Čučela jsem teď od začátku jak vyjevená, o čem všem že ten film je! Ten výtah jsem si fakt nepamatovala, ani metro. Musím říct, že ačkoli se mi kdysi film moc nelíbil - asi proto, že měl super recenze, a to mě vždycky odrazuje od toho se na film dívat objektivně (resp. vždy koukám skrz prsty a málokdy jsem příjemně překvapená). Ale on je vážně napínavý :-) Dobrý akčňák se sympaťákem Keanuem.
Tři životy
Mně se to líbilo, možná hlavně kvůli Vojtovi Dykovi :-) České pohádky jsou skvělé hlavně kvůli tomu krásnému a poetickému světu, který odkazuje na dávný venkovský život, který dnes vůbec neexistuje... jsem jeho příznivec a nejraději bych žila ve skanzenu, takže jelikož se tahle pohádka odehrává na venkově, už proto se mi líbí a má kouzlo, které nemají studiové pohádky nebo třeba americké filmy... Proto dávám palec nahoru. A pokud si pamatuju, docela to bylo napínavé. Strach umí - i když samozřejmě, na Anděla Páně to nemá - ale dá set o těžko srovnávat. Je to televizní pohádka, takže si k tomu připočtěte značně nižší rozpočet, a rozdíl je pochopitelný. Ale právě proto je dobře, že je to poádka kvalitní - -ač je televizní, není studiová a není to tak na ní vidět.