pier
Le silence de Lorna
Pier
Tohle byl těžký film, opravdu těžký a určitě nebyl pro diváky kteří preferují popcornovou zábavu...U tohoto díla nesmíte ani na okamžik přestat myslet na ústřední postavu, jestli se zamyslíte nad něčím jiným jste ztracení, a pointa vám začne unikat...V poslední době začínám vyhledávat spíš evropskou kinematografii, je jiná než ta hollywodská a to ve všech směrech...Evropané dokáží podat příběh naproste syrově a reálně, na konci filmu se divákovy neukáže konec který by chtěl vidět ale konec tak jak to ve většině případů končí ve skutečnosti a tudíž bez konce...Film odhaluje svět lidí na okraji společnosti, kde přežívají jen ti nejsilnější, a i když vám Lorna bude ze začátku připadat jako bezcitná mrcha, časem se ukáže že je všechno jinak...Všechno má v rukou režisér který předvádí svoje umění víc než dokonale, rozhodně vás nebude vodit za ručičku a vysvětlovat každičký detail, šikovně nechává otevřená místa která si musí divák domyslet...Závěr filmu je dokonale poetický, který působí jako vytržený z kontextu předešlých scén...Mlčení Lorny je film který donutí člověka zamyslet se, nad svou osobností!!!
The Unborn
Pier
Čas od času si člověk musí udělat volno a podívat se na film který nemá příliš vysoké hodnocení ani na jedné z filmových stránek...Tudíž padla volba na snímek Nenarození...Horory moc rád nemám a dalo by se říct že se v nich vůbec nevyznám ale zde to byl takový mišmaš, záběr střídá záběr a divák se brzo začne v tomhle šíleném světě ztrácet...Celý příběh je sám o sobě docela zdařilý snaha o vytvoření napětí se docela daří nicméně všechno postrádá moment překvapení...Ten nám režisér ukázal hned na začátku a tudíž se snaží aby se divák vezl na vlně napětí, leč marně...K hereckým výkonům bych dodal jen že hlavní aktérce to v kalhotkách moc slušelo ale o hereckém výkonu se mluvit nedá, celý film jsem si říkal není ten muž Gary Oldman? Není,co by dělal v takovém filmu- bohužel byl...Ale i jeho nezdorné charizma film nezachránilo, výběr špatného filmu mě stálo hodinu a půl nudy!!!
Frozen River
Pier
Snad nikdy se mi nestalo že mě film který jsem od počátečních minut odsuzoval do zatracení, mě dokázal od poloviny tak moc překvapit že už teď jsem schopen napsat jen samé absolutoria...Samotný příběh je velmi drsný a dechberoucí, osamělá matka dvou dětí bojuje o svůj dům a sáhne po zločinu který se jako jediný zdá být možnou šáncí jak dosáhnout svých vytužených cílů...Melissa Leo dobře zahrála již v 21 gramech, teď však teprve ukázala, co se v ní skrývalo...Nechápu jaktože až teď, v téměř padesáti letech, získala pořádnou roli...S její postavou se ztotožní více diváků, než kdyby ji hrála známější tvář...Po skončení filmu jsem měl poprvé ve svém životě chuť někoho obejmout, připadal jsem si sám...Dávám 70 jen proto že strhující to začalo být až od poloviny, nicméně i tak je to velmi milý, krásný a voňavý film!!!
Il y a longtemps que je t'aime
Pier
Tento snímek dokazuje že Evropa na rozdíl od Ameriky natáčí filmy ze života jinak než kýčovitě…Může to i vypadat že na starém kontinentě vznikají daleko lepší a vyzrálejší filmy…A snímek I've Loved You So Long to přesně dokazuje, tak syrové drama jsem dlouho neviděl, a nejlepší na tom bylo že režisér dokázal celý film držet v té správné linii, což je i na druhou stranu i největší chyba...Chyběli mi tam emoce, na takový film s takovým příběhem bych chtěl vidět víc slz, a víc bouřlivých hádek…Všechno skvěle doplňuje Kristin Scott Thomas která předvádí opravdu skvělý výkon a mě přišla i tak nějak sexy…Hudba která doprovází film mi přišla jiná než bych čekal, řekl bych že byla víc americká nevím jestli se tam hodila ale byla krásná ( podobnost se Zkrocenou horou, byla moje myšlenka a Jim mi jí ukradl :-D )…Jením dechem jen dodávám: křehké ztvárnění bezmoci, krutosti a nevyzpytatelnosti lidského osudu!!!
J.C.V.D.
Pier
Van Damme pro mě nikdy nebyl dobrý akční hrdina natož dobrý herec…Jeho filmy jsem nenáviděl, ať už Krvavý sport nebo Univerzální voják, všechno to bylo takové moc jednoduché, a navíc moji akční hvězdou dětských let byl Stalone…Ale v tomto filmu mi ukázal že dokáže natočit dobrý film, musel se pro něj vrátit sice do Belgie ale myslím si, že se mu asi otevřely dveře na lepší projekty, teď je to už jen a jen na něm…Kočírovaní tohoto projektu si vzal na starosti režisér který nemá téměř žádné zkušenosti s filmy, a k tomuto filmu se dostal asi díky tomu že je fanoušek JCVD…Překvapilo mě jak si vzal Van Damme na paškál své „kolegy“ z 80.let vedle Segala se tu mluví i o Stalonem a to né zrovna vybíravě, jeho J.C.V.D. je totiž plný rýpanců do kariéry jeho a také jiných akčních borců…Zároveň ale také jeho osobní výpovědí, o tom že to také neměl dvakrát lehký…A překvapivě to obojí velice funguje, hlavně díky Van Dammovi, který dokázal, že za těmi všemi svaly se přece skrývá nějaký ten herecký talent a hlavně ten jeho monolog to plně dokazuje…Jen by mě zajímalo jestli to všechno co říkal myslel upřímně nebo to byl kvalitní tah na diváky…Nicméně tah se podařil!!!
Seven Pounds
Pier
Trailer na tento film mě přesvědčil že Seven Pounds bude dojemná kašička která mě dokonale dojme…Bohužel, jak jsem měl oči zvlhlé od traileru tak samotný film mě dojel na začátku a na konci…Zbytek byl laciný a vyčůraný tah producentů a režiséra…Dáme do filmu herce který teď táhne Hollywood a napíšeme mu roli člověka který se snaží utéct před minulostí a dělá vše proto aby se vykoupil…Snímek o pocitu viny a jejím odčinění trpí, podle mě, až přílišnou rozvláčností, zpočátku lehkou zmateností pro diváka a až příliš okatou snahou dojmout…Sedm životů je popravdě docela průměrné drama, od kterého jsem očekával hodně a nakonec jsem dostal čistou várku stereotypu, který se z Hollywoodu na mě valí poslední dobou častěji a častěji…Film nás trochu poučí o životě, ukáže nám, že ještě stále existuje dobro v lidech a nakonec se dozvíme, jak vypadá pravé sebeobětování…Seven Pounds ve mě vyvolal akorát rozvleklost, místy nudu a kupodivu i obyčejnost…Což je hlavní chyba tohoto snímku…Film mě nenudil, ale také nenadchl…Proto čistě průměrné hodnocení…Rád bych tomuhle snímku dal víc, ale bohužel vážně nemůžu!!!
Nothing But the Truth
Pier
Nothing But the Truth je určitě povedené drama které místo aby se pyšnilo skvělími hereckými výkony tak se pyšní hlavním smyslem celého snímku...Jde tu v první a hlavní řadě o zásady člověka a jeho charakter, Kate Beckinsale tu hraje reportérku která "vyšťourala velkou rybu" a to by mohlo mít neblahý vliv na Bílí dům, všechno šlo dobře jen do doby kdy musela před velkou komisí prozradit svůj zdroj...Kate se v poslední době objevuje v ne příliš známých filmech o to ale kvalitnějších (Sněžní andělé ) dalo by se říct že v těhle malých dramatech jí to neskutečně šlape...Postavy jsou i velmi dobře napsané, že není problém se do nich po pár minutách vžít, což mi u filmu poslední dobou chybí čím dál víc...Matt Dillon v roli chladného vyšetřovaltele nám ukazuje svůj pravý potenciál, není komediální herec jak nám chtěl ukázat v (My dva a křen ) ale herec který dokáže zahrát velmi osobité postavy s výraznou slovní zásobou...Žádný patos se ve finále nekonná, ale dokonale vás zamrazí při odhalené pravdě!!!
Taegukgi hwinallimyeo/ Tae Guk Gi: The Brotherhood of W
Pier
Ach jo, nemám rád lidi, kteří mě nutí do filmů do kterých se mi vůbec nechce, a potom je nemám rád ještě víc když mi ho pustí, ale vrchol je ten že se mi ten film potom děsně líbí a já musím uznat že jsem se pletl…Stejný pocit jsem měl i z Pout Války, začátek filmu na mě zapůsobil obrovskou výpravou kterou bych přirovnal k Lawrencovy z Arábie nebo Ben-Hůru…Jen východní kinematografie dokáže natočit nejkrvavější válečný film všech dob a přitom hlavní pointa filmu je tak neskutečně dojemná…Do teď jsem měl za nejbrutálnější a nejkrvavější scénu v Zachraňte vojínu Ryanovy, vylodění v Normandii, to co bylo v tomto filmu celého Ryana strčí hravě do kapsy…Co se patosu týče, Pouta války si nijak s Ryanem a další plakátovou produkcí made in USA nezadá, všechny ty strojené věty...Přesto je tu zásadní rozdíl…Patos nesměřuje k propagaci vlajky, ale k vykreslení vztahu dvou bratrů, jejichž vztah brutálním způsobem poznamená válka…Nevím jak bych se zachovával já v podobné situaci…Pravdou zůstáva, že z příběhu dvou bratrů v půlce filmu stane pohádka, která je tak zmatená a překombinovaná, že by jí omlouval pouze fakt, že film čerpal ze skutečných událostí (o tom ale dost pochybuji)…Vytýkat filmu hollywoodský střih je nesmysl, každý se inspiruje továrnou na sny, ale jen někdo má peníze na to, aby to dokázal přenést na plátno…Je sice pravda že čím víc se film blíží ke konci, má divák knedlík v krku a pálení očí jak se brání slzám, byl jsem taky dojatý bohužel ne jako Jim, ale jeho berte s rezervou on brečel i u reklamy na….POSTARÁTE SE MI O BOBÍKA???.... Jinak je ale tento film skvělá volba pro milovníky válečných filmů a nejenom pro ně!!!
Donnie Brasco
Pier
"Forget about it"!!!Hláška kterou už nikdy nedostanu z hlavy...Gangsterské drama natočené ve stylu, Gaunerů nebo L.A. Přísně tajné, rozhodně neztrácí za těmito velikány, řekl bych že i naopak...Hlavním a velkým plusem tohoto filmu je že se to z části odehrává podle pravdy...Dalším obrovským kladem je herecká účast které vévodí vynikající Al Pacino, zdatně mu sekunduje Depp...Pacino a Depp se ve filmu objevují hlavně bok po boku, a je radost sledovat jejich dialogy a rozhovory...Místy vtipné ale v zápětí se ukáže pravá tvář filmu...Jak jsem řekl, nebýt kvalitního scénáře, tak by ani herci nedokázali vyzdvyhnout tento film tam kde je teď, byl by to jen další obyčejný film o těch špatných kteří mají mezi s sebou krysu...Jediné co mě trošku zklamalo byl samotný konec...Děj byl poměrně rychle ukončen a já bych třeba rád věděl co se dál stalo s Leftim, Sonny Blackem a ostatními, případně kolik vyfásli, jestli ještě sedí, nebo jestli jsou ještě vůbec naživu...Suché konstatování, že bylo vyneseno přes sto rozsudků mě nestačí!!!
Bullitt
Pier
Stará poctivá filmařina 60.let, nejen díky tomu vyhledávám starší filmy z této doby, ale hlavní důvod proč jsem si Bullittův případ sehnal byla hlavní hvězda - Steve McQueen...Sledovat nejlepšího herce jakého kdy Hollywod měl, je prostě radost, zatím všechny filmy které jsem s ním viděl, mě dokonale nažhavily přesně tak, jak bylo potřeba...Co na mě velmi zapůsobí u podobných filmů, je velmi náročná filmařina, scény kde se neobjevuje jediný počítačový trik, vypadají daleko reálněji než když si podobnou scénu vezme na paškál Michail Bay :-) ...Je sice pravda že některé záběry už "smrdí" tím stářím, a místy je vidět že něco nevypadá tak jako ve skutečnosti, ale Kmotr na tom nebyl o nic lépe a kde je teď, že...Film je ukázkou staré filmové školy se všemi svými klady i zápory...Bullittův případ si na nic nehraje, a jen nám ukazuje jak má vypadat pravá a nefalšovaná kriminálka...Jen co mě velmi mrzí na tomto díle, je scénář...Je sice pravda že McQueen hrál policistu který toho moc nenamluvil, ale když něco řekl tak to byla perla, a nejen on ale všichni...Všechny dialogy a rozhovory byly nemastné neslané, vlastně by se dalo říct že hodně suché, a jen díky tomu dávám méně než bych čekal!!!
Per qualche dollaro in più
Pier
Už vím proč je Eastwod tak vynikající režisér, učil se od toho nejlepšího z nejlepších - Sergia Leoneho...Opravdu jen on dokáže zachytit pravý western, všechny ostaní omáčky které se chvástají že se jejich děj odehrává na divokém Západě, jsou oproti Leoneho dílům jen mouchy na jeho zadku...Režisér Sergio Leone opět dokázal, že byl mistr žánru, atmosféry a vůbec prostředí jaké vytvořil ve svých filmech, to je opravdu až do nebe volající jak dokázal zachytit každičký kousek té doby...V Tenkrát na Západě šlo především o pomstu, v Hodný, zlý a ošklivý šlo o prachy, a v Pro pár dolarů navíc šlo o obojí...Nic víc, nic míň, co byste také chtěli aby se na divokém Západě odehrávalo...Už to bývá pravidlem že westerny v podání mnohokrát jmenovaného režiséra, mají nezapomenutelnou hudbu, vrzaní něčeho co neznám, foukací harmonika, harmonika, a další a další věcičky...Pak tu je ještě zvykem mít ve filmu naprosto božské herce, často Clinta Eastwooda...Právě díky filmům tohoto režiséra se stal naprostým prototypem pistolníka...Když se řekne pistolník, objeví se člověku obraz Clinta Eastwooda, o tom není pochyb...Dalším obrovským kladem je pohrávání si s kamerou, záběr střídá záběr, je až neuvěřitelné co všechno Leoneho napadlo...Škoda jen, že takových vynikajících filmů není více!!!
Nae meorisokui jiwoogae / Moment to remember, A
Pier
Věděl jsem, že to bude smutná romantická podívaná ale že na konci filmu mi budou téct slzy jako z protržené hráze, to jsem opravdu nečekal...Příběh o lásce mezi kterou se násilně vetře nemoc, může znít jako ultra-kýč ale opak je pravdou...Z každého záběru na zamilovanou dvojci cítítě opravdu kvantum emocí které pocítí při mražení na zádech...Řada věcí je předvídatelných a přece zpracovaných tak, že to bere dech...Závěrečnou scénu si z určitých náznaků můžete do značné míry domyslet a stejně vás zaskočí a dojme k slzám...Jsem velká citlivka a u filmů brečím skoro pravidelně :-) ale u Moment to remember to nešlo zastavit, když už to vypadalo že to přejde, "bum - bác" dálší dojemná scéna a vše začalo opět od začátku...I teď při psaní tohoto názoru se mi derou slzy do očí a přemýšlím zda něco podobného ve mě zanechal nějaký jiný snímek...Jestli ano, tak to bylo opravdu hodně dávno, protože si momentálně nic neumím vybavit...Na poslední půlhodinku filmu nechci nikdy zapomenout...Vyvolali ve mě pocit, že věci které řešíme my, jsou opravdu nepodstatné...Člověk má nejdenou pocit, že si nemá na co stěžovat a má chuť bojovat seč mu síly stačí!!!
Escape from Alcatraz
Pier
Když nevíte co roupama dělat, sáhněte po osvědčené klasice, pokud možno s Clintem Eastwodem v hlavní roli...Píšu to pořád ale vězeňská filmová tematika je pro mě zlatÝ důl, v tomto žánru se nedá absolutně nic skazit...Motýlek, Frajer Luke, Vykoupení, Zelená míle a teď Útěk z Alcatrazu všechny tyto filmy mají společné rysy, nemyslím tím že se všechny odehrávájí ve vězení ( to je jasné ) ale společné mají hlavně to, že hlavní hrdinové i když jsou padouši, jsou nesmírně sympatičtí, a já jako divák jim fandím...Tyto filmy jsou ale prakticky všechny stejné, ono totiž tolik možností, jak z kriminálu utéci také není a pořád je lepší, když se na to samé téma natočí kvalitní, byť velice podobný film, než fantasmagorická hloupost, která by se snažila objevovat stále nové a nové cesty útěků...Deprese vězňů, kteří nemají žádná práva je zde ztvárněna na nejvyšší úrovni...Skvělý (ostatně jako vždy) Clint v hlavní roli ještě více dopomáhá reálnosti celého příběhu...Útěk z Alcatrazu se inspiroval skutečným příběh, a proto by mě zajímalo jestli to opravdu dokázali, to film nepoví!!!
Scent of a Woman
Pier
Krásné, nenapadá mě jiné slovo než krásné, jinak neumím svůj pocit popsat...Hned jak se mi film rozjel v DVD a začala hrát hudba, věděl jsem že to nebude jen tak obyčejný film, věděl jsem že až film skončí budu jen zírat s otevřenou pusou a budu mít blažený pocit v srdci...Viděl jsem už hezkou řádku filmů s Al Pacinem, od Kmotra počínaje přes Serpica až k Vítěžům a poraženým konče, ale jedno musím přiznat, vždy jsem byl tak trochu překvapen a udiven, že nikdy za svou roli nedostal pořádné ocenění, ale teď vím že kdyby dostal zlatou sošku za Kmotra, vypadala by hloupě oproti sošce za tuto roli, nedá se to vůbec srovnávat...Výkon slepého plukovníka v záloze je jedna z nejlépe zahraných rolí jaké jsem kdy viděl, je skvěle napsaná Pacinovy na tělo, a právě jeho vrozené charizma táhne celý film...Samozřejmě je tu mnoho dalších faktorů které nemoho opomenout, dokonalá melodie, jakoby vybarvovala všechny různé emoce a pocity hlavního hrdiny...Dále je tu značně kvalitní sekundování Chrise O'Donnella, ten i přes svůj mladý a nevyzrálý věk dokázal stát velmi statečně po boku Pacina...Když si za pár let vzpomenu na Vůni ženy vybavím si taneční scénu v restauraci, to je pro mě jedna z filmových scén na které se nezapomíná, já bych ji zařadil klidně mezi rozhovor Al Pacina a Marlona Branda v Kmotrovi protože svojí dokonalastí mě opravdu zasáhla...Jsem z tohoto filmu unešen!!!
The Hurt Locker
Pier
Když jsem si přečetl kteří herci hrají ve válečném filmu, byl jsem dost šokován, Guy Pearce a Ralph Fiennes? To by mohlo být opravdu dobré...Naneštěstí Guy řekl pět vět a vyletěl do vzduchu, Ralph vydržel o trochu déle, tipoval bych že na plátně strávil dobrých pět minut, a dostal jednu do hlavy...The Hurt Locker se odlišuje od všech různých válečných filmů...Nevypráví o hrdinech a tvrdých bojích jako třeba v Black Howk down ale ukazuje jak žijí v Iráku američtí vojáci, jak to tam nenávidí, a počítají každý den...Nakonec když se vrátí zjistí že jim to chybí...Film nahlíží do duší vojáků, kteří každý den riskují svoje životy, aby mohli další den vstát a jít zneškodnit novou bombu, která má za úkol napáchat co nejvíc škody...V hlavních rolích jsme viděli herce kteří nemají tolik zkušeností s hlavní rolí, nutno dodat že se snaží pěkně, ale bylo vidět že přehrávají a ty role jsou nad jejich možnosti...Ale co mě ve filmu nejvíc překvapilo byla režie, v závěrečných titulcích jsem zůstal zírat s otevřenou pusou, Kathryn Bigelow??? Nikdy jsem o ní neslyšel ale to překvapení je v tom že jsem neslyšel o NÍ...Žena režíruje válečný film, to tady ještě nebylo...Zase jí musím pochválit, svoje řemeslo zvládá opravdu skvěle, dost se mi líbili zpomalené záběry které měli vypadat asi dost umělecky, a docela to i vycházelo, některé záběry byly opravdu pěkné...Celkový dojem z filmu mám ale takový že lituju, mohl jsem si vybrat o mnoho lépe!!!
The Changeling
Pier
K Výměně jsem se dlouho nechtěl mít, odrazovala mě doba kdy se příběh odehrával a také Angelina Jolie kterou opravdu nemám rád a k této postavě se mi prakticky nehodila...Mám ji zaškatulkovanou jako drsnou ranařku která nemá v těle kouska citu...Nakonec mě ke shlédnutí přiměla Clintova forma, stařík si dal pár let pauzu a během jednoho měsíce vypustil do světa dvě extra díla - Gran Torino a Výměnu...Jedno se od druhého nemůže příběhem a stylem natáčení lišit více ale obě díla mají cosi co v člověku podivně hlodá...To je kouzlo Clintovi režie - příběh, on dokáže vymlátit ze všech libovolných žánrů, to pravé ořechové, to se týká Milion dolar Baby, Dopisy s Iwo Jimy i posledních dvou děl...Dá se to dost těžko popisovat lidem, kteří tenhle film neviděli...Ten zvláštní pocit bezmoci, kdy váš žaludek je v neustálém napětí a hlavně ve stresu...Eastwood na vás pokládá, čím dál tím větší břemena a doufá, že je unesete...Málokterý režisér dokáže přikovat sledující diváky na dvě a půl hodiny do sedačky...A co se týká Angeliny? Asi budu muset přehodnotit svoje kritéria vůči této herečce, mrzí mě že není favoritkou Oscarů, protože její výkon se mi zdál daleko lepší než Meryl Streepové...Takže, jak už jsme u mistra zvyklí, film má dlouhou stopáž, tady mi to ani nepřišlo, naopak, nakonci jsem doufal v ještě aspoň hodinku...Eastwood na hrad!!!
Pier
V Disney už nevědí jaký animák mají vypustit do světa, po všech různých pohádkových příbězích kteří nám zpříjemňovali nebo naopak ztrpčovali všední den, je Bolt to pravé odpočinkové...Nudit se nebudete, ani jestli už vám ke šťastnému smíchu stačí jenom legračně poskakující figurky...Na Boltovi je vidět, že po sloučení Disneyho s Pixarem nad filmem bděli ti spravní lidé...Většina animáků v posledních let jen hloupě poučovala, a ruku na srdce to asi nemá nikdo moc rád...Disney se také snad poprvé nezaměřil jen na dětského diváka a pod příběh nacpal hromadu věcí které chytnou za srdce i dospělé, které navíc otravuje a znechucuje nevyrovnaný a nesnesitelný patos a mravní poučení, jak to bylo běžné...Příjemná a milá pohádka!!!
12 angry men
Pier
I když se to nezdá, z prvu primitivní příběh se rozjel do nebývale vynikajícího dramatu...K mimořádnému filmovému zážitku stačí jedna místnost, dvanáct herců a famózní scénář...Henry Fonda jako Ježíš Kristus, přesvědčuje 11 nevěřících Tomášů o nevině obviněného osmnáctiletého mladíka, jenž měl zavraždit svého otce...Nesnesitelné dusno k zalknutí, propocené košile nervózních porotců, vztek, emoce a dým z věčně zapálených cigaret vytvářejí ponurou atmosféru totální klaustrofobie, která postupně prostupuje všemi póry, jimiž divák tohoto skvostu dýchá...Co bylo pro snímek důležité byl fakt, že ani Henry Fonda, si nebyl úplně jistý chlapcovou nevinou, ale chtěl ukázat že ve všem jsou jisté pochybnosti, že nic není takové jaké se to z prvu může zdát...Pak je tu taky skvělá kamera, která dokaže vytvořit krásný dlouhý záběr z dálky, a když jde do tuhého, tak se přiblíží k tvářím těch, co zrovna mluví, aby pak zase jednoho hocha střihla na druhého a tak pořád dokola...Což si myslím, že nás ještě více pohltí, už do tak dusné atmosféry...Ke konci začne pršet, což mi vůbec nevadilo, ba naopak ještě víc to přidalo na husté atmosféře, do oken bušily velké kapky deště a oni pokračovali v rozebírání faktů a pochybností...Těžko hledat lepší film, který v jedné místnosti o necelých 100 minutách filmu, dokáže tohle všechno dát dohromady tak přirozeným a uvěřitelným způsobem!!!
Doubt
Pier
Dalo by se říci že mám jisté pochyby o kvalitě tohoto díla...I já jsem se velmi těšil na duo Streep a Hoffman, ale to bylo také jediné co ve filmu stojí za podívanou...Příběh mi přišel nedotáhlý do konce, v každé scéně jakoby chyběl ten pomyslný závěrečný šťouch který udělá tečku...Zde režisér nechal všechno otevřené a bez jediného smyslu...Na druhou stranu se režisér Shanley snaží nést to v takovém komorním duchu a některé scény mezi Streepovou a Hoffmanem byly vážně výborné...Tím se dostáváme k hereckým výkonům, které byly vlastně tak trochu sázkou na jistotu, protože dva již zmiňovaní herci si chodí pro herecké nominace stejně často, jako pro rohlíky do krámu...Jednoduše řečeno tento film stojí jen na hereckém výkonu Meryl Streep, Seymour Hoffmana a jejich nelítostných hádkách a rozzuřených rozhovorech!!!
Mesrine: L'instinct de mort
Pier
Snad na žádný film jsem nečekal tak dlouho kvůli tomu, že nevyšly titulky...Když už jsem začal ztrácet víru, zničeho nic se objevily...Už trailer ukázal že tohle bude pecka a neuvěřitelná jízda...Taky že byla, na začátku filmu byl ukázán zlom v charizmatu a povaze hlavního hrdiny...Vincent Cassel je charizmatický herec který ale nemůže hrát jiné postavy než padouchy, jeho výraz, jeho pohled všechno nasvědčuje že on takový doopravdy je...Z jeho role šel opravdu strach, nicméně já jako divák jsem mu fandil, dokonale si mě získal...Režisér se snažil být objektivní a tutíž nevykreslil Mesrineho jako hrdinu ale ani jako úplného grázla, tomu všemu nasvěčuje fakt že měl rád svoje děti, ale v zápětí dokázal úplně otočit a svojí ženě strčil zbraň do pusy...Zaskočilo mě s jakou grácií si režisér pohrával s obrazem, takový způsob natáční jsem myslel že s pádem Arnolda skončil, díky bohu jsem se pletl...Líbilo se mi že se čas od času obraz rozčtvrtil a Vy jste sledovali děj na různých místech zároveň...Nejvíc sem se bavil u pasáže ve vězení...Tam sem prožíval každou chvíli s hlavním “hrdinou“, trochu ho litoval a přitom si v duchu říkal že si to zaslouží...A zasloužil...Věnujte tomu ty skoro dvě hodiny, vyplatí se to!!!
The Wrestler
Pier
Neuvěřitelný příběh o zlomeném a osamoceném wrestlerovy...Zajímavý pohled do života stárnoucího sportovce, pro kterého je wrestling naprosto vše a chce se vrátit zpět, i kdyby pro to měl objetovat to nejcennější...Podobný příběh měl i Rocky, to je vše, zbytek byl úplně jiný pohrávání s kamerou, střih a umělecky natočené záběry...Dost možná nejtalentovanější režisér Hollywoodu opět natočil komorní drama, od dob Rekviemu za sen a opět se mu to povedlo na více jak sto procent...Darrena osobně moc neuznávám, není to tim že bych ho považoval za špatného režiséra, ale díky tomu že natáčí filmy které jsou jiné než jsem zvyklí, uznávám že všechny jeho filmy jsou šperk ale nejsou pro mě...Přiznám se, že od Wrestlera jsem moc nečekal, ale jsem tak nadšen, jako už dlouho ne...Sledovat všechny ty praktiky těchto borců, co si píchaj steroidy, berou prášky proti bolesti, bylo pro mně opravdu zajímavé...Nejsmutnější na tom je, že to asi tak vážně je...Zápasů se také moc nedočkáme...Na zápas se sešívačkou nezapomenu nikdy...Hlavně se to točí kolem života Randyho v podání excelentního Mickeyeho Rourka...Můj favorit na zlatou sošku za film byl Milionář z chatrče, teď si nejsem zase až tak jist...Klobouk dolů, dost kvalitní film!!!
Frost/Nixon
Pier
Natočené interview o pádu prezidenta Nixona, mohlo působit jako jedna velká nuda nebo jako skvělí počin Rona Howarda...Někde nastala chyba protože to má od všeho trochu, Howard není Stone a proto Frost/Nixon není tak kontroverzní jak bych čekal, spíše to vypadá jako vyprávění o litujícím starém člověku který se snaží odpustit sám sobě...Film má neuvěřitelný nástup, na politický film až nebývale veliký, svým podáním informací je divák vtažen do drsného příběhu, bohužel s odstupem času a jak minuty filmu běží, napětí místo aby se stupňovalo z ničeho nic mizí...Režisér dal podle mého hercům volnou ruku při hraní a to je velké mínus, ke konci filmu kdy zbývalo poslední interviewú jakoby Howard který vše až do teď sledoval jakoby z velké dálky se vrátil na plac a vše chytil opět do svých rukou...Nicméně podle mě bylo už pozdě, krásná výměna názorů, neůstupnost pohledů, z filmového plátna byli vidět všechny různé emoce - od strachu až po sebelítost...Dlouhou dobu jsem si v hlavě kladl otázku proč právě Frank Langella je nominován na Oscara, na konci filmu mi to bylo jasné, ty jeho změny v intonaci, neuvěřilné výbuchy vzteku, zkrátka nominaci si zaslouží!!!
The Reader
Pier
Na tenhle film se asi čekalo jak na smilování, jinak si neumím představit tři názory během jednoho dne...Z námětu, o kterým jsem si zprvu myslel, že jde jen o další film o holocaustu, dokázal režisér vymlátit mnohem silnější a lidštější příběh, než se dalo čekat...Režisér Daldry taktéž potvrdil, že vyprávět příběh v několika časových liniích mu nečiní žádný problém...Předčítač na mě působil dost smutným až bolestivým dojmem ale přece jen je v něm cosi pozitivního, ukazuje nám že pravá láska nevyprchá ani po letech...První polovina filmu nám ukazuje že vztah dvou lidí odlišného věku kteří žijí jen sexuálními orgiemi a četbou knih, může fungovat, druhá polovina filmu je už víc nostalgická a zaobírá se ztrátou v minulosti...Ani v jednom případě to není vyobrazeno jako zvrhlé nebo kýčovité vyprávění, vždy si drží svůj zlatý střed...Kate Winslet se poslední dobou pouští do odvážných snímků, vedle Nouzového východu je to další syrové drama kde se herecky opravdu vyřádila...Oproti tomu Ralph Fiennes nemá moc velký prostor, ale snad nikdo nedokáže zahrát tolik emocí a pocitů jen ze svého pohledu, jeho smutný výraz se mi dostal pod kůži...Po celou dobu filmu je tam trocha melodie, zprvu ji nevěnujete žádnou vážnost ale čím víc film běží ke svému konci tím víc ve Vás vzbuzuje touhu po spravedlnosti...Každý člověk má svá tajemství a často z důvodu, které by ostatní lidi nepřijali, a proto je nechce sdělit světu...Ovšem vždy Vám může být odpuštěno!!!
The Boy in the Striped Pyjamas
Pier
Skromný film se žádnými ambicemi nicméně o to je větší zážitek jsem získal...Příběh malého Bruna a jeho touha po prozkoumání, se může zdát kýčová ale opak je pravdou...Toto drsné drama ukazuje likvidaci židů úplně jinak než jsem zvyklý, trochu mi to dějem připomínalo můj srdeční film Život je krásný, také si Vás získá svoji jednoduchostí a originalitou...Když vezmu Chlapce v pruhovaném pyžamu do přísného oka, bude na tom docela průměrně...Dost se na můj vkus opakujících se scén nicméně každá mi ukázala jiný úhel pohledu na danou věc...Co mě mile překvapilo, byl děj který se postupně měnil a divák pomaličku začal cítit stejné pocity jaké měli hlavní aktéři...Konec filmu dopadl nejhůře jak mohl, nejhůře pro příběh ale dokonale pro film...Nikdo nemůže říct ani popel, jen sedět v tichosti s otevřenou pusou, oči mít zalité slzamy a ani nedutat, takovéhle pocity jsem měl já...Ještě na začátku filmu jsem se dozvěděl že pro tento film složil hudbu James Horner měl jsem radost, hudba byla opravdu krásná, jen už asi žádná hudba nikdy nepřekoná hudbu ze Statečného srdce...Snímek je milé překvapení!!!
Revolutionary Road
Pier
Já jsem na vážkách, od Jima jsem neslyšel jiná slova než úchvatné, okouzlující, dokonalé...(On byl vždycky jiný :-D) K mému vzteku měl bohužel pravdu, už jsem se těšil jak mu to nandám, zase nic...Sam Mendes natočil rodiný stereotyp tak dokonale přesně jak ho zná většina lidí ale nikdy nebyl natočen jako film...Chápu lidi kteří tvrdí že se u filmu nudili, k podobným filmům musíte dozrát, jinak Vás budou nudit všechny různé dialogy a vyumělkovanost těchto snímků...Viděl jsem všechny Mendesovi filmy ale Nouzový východ nemá vtip Americké krásy, originální zpracování Mariňáka...Revolutionary Road představuje Mendese v nezvykle civilní a na sebe neupozorňující formě, která dává maximální prostor k vyniknutí zatím toho nejrealističtějšího, nejuvěřitelnějšího, nejpřímějšího a nejtíživejšího lidského dramatu, do jakého se talentovaný režisér kdy pustil...Herecké výkony by nezklamaly ani kdyby Leo a Kate neměli ruce, nohy a na kontě aspoň jeden filmový trhák...Názor píšu v době kdy už vím kdo je nominovaný na Oscara a kdo ne, jsem smutný kvůli Leovi protože ten je nedoceněný, v dnešní době se najde opravdu minimum mladých herců kteří mají takový dar k herecké dráze jako právě Leonardo, tak snad příště...Kate má také nespočet nominací ale žádnou ještě neproměnila, jsme zvědav v letošní předávání protože ženská skvadra je neskutečně vyrovnaná, budu držet palce Kate...Jak Jakub10 tak JimMorrison jsou moji přátelé a nechci ani jednoho urazit ale musím se přiklonit na stranu Jima, i když na 100% mě to neuchvátilo přesto to je kvalitní snímek...Jeho hudební doprovot na piánu mě trošičku připomněl Forresta, ta líbezná melodie která doprovází celý film je neskutečně krásná...Mou nejhlubší poklonu ale má Michael Shannon, který pro film z hlediska vedlejší role udělal v mých očích to, co Ledgerův Joker pro Temného rytíře!!!