pier
Mean Streets
Pier
„Nezpovídáš se ze svých hříchů v kostele, děláš to na ulici…U sebe doma.To ostatní jsou sračky a ty to víš“…Někdy i klasika, může znamenat velké znechucení, Špinavé ulice toto splňují od začátku až do konce…Jediná světlá chvilka filmu byl hned úvodní prolog a melodie do kterých šli titulky, to bylo fajn, co přišlo dál, mě dokonale zklamalo, a na pěknou řádku let si dám pozor na Scorseseho…Mám ho jako režiséra rád a vím že jeho filmy patří ke světové špičce, ale občas to opravdu přehání…Před Mean Streets natočil pár nekvalitních filmů a právě Mean Streets byla vstupenka do první ligy…Každý kdo má v malíčku pár Scorseseho filmů, ví a zná jeho styl natáčení, zprvu jsem si musel dlouho zvykat, ale teď už neřeším jen už vzdáleně konstatuji, tohle mě překvapilo, tohle bylo jako dycky…Robert De Niro už v tak mladém věku dokazoval svůj potencionál, který gradoval ke stále lepším výkonům a rolím…Nic víc nic míň, řeknu to narovinu Scorsese jak ho mám rád tak tady přestřelil…Nudné dialogy, děj nemá hlavu ani patu…Ztráta času!!!
International, The
Pier
Mohl jsem si vybrat Poslední pokušení Krista, mohl jsem si vybrat Panika v Needle Parku nebo dokonce Co žere Gilberta Grapea, nééé já si vyberu novinku s Clivem Owen v hlavní roli, jsem prostě naivní, pořád čekám něco extrovního, a dycky si dám na hubu…Ale je pravda, že ze začátku mě snímek dokonale pohltil, stupňované napětí, napínavé záběry a samotný příběh se zaobírá správným směrem, investigativní agent interpolu jde po těch zlých (takovéhle pojetí filmu má jeden uživatel tohoto webu )…Tak to opravdu není, ze začátku to má dokonce i nepatrnou hloubku a poselství, až k závěru se to změní v osobní pátrání na vlastní pěst, a přesně tohle zlomilo snímku vaz…Asi od půli filmu si začnete uvědomovat, že ať už příběh skončí jakkoli, Vám je to stejně fuk…Mě to bylo dvakrát fuk, jen jsem se modlil aby už zazvonil zvonec…I když Cilva Owena mám velmi rád, čas od času mám pocit že on ve svých filmech používá úplně stejný výrazy, jednou jedinkrát mě překvapil to jsem ho ani nepoznával, ve filmu Bent, (jeho první velká role) se předvedl jako herec s velkou budoucností, každopádně jeho charisma budoucnost má, ale měl by si uvědomovat že jeho filmy začínají být na jeho úkor nudné a těžko uvěřitelné!!!
Of Mice and Men
Pier
Já nechápu jak může zahazovat svůj obrovský talent v Kriminálce New York, když jako režisér natočil tuhle neuvěřitelně emocionálně vypjatou podívanou…Když jsem se podíval na trailer, okamžitě jsem věděl že u tohohle snímku budu brečet…Filmy s mentálně zaostalými lidmi je sázka na jistotu, Rain man, Forrest Gump…ale postava kterou vytvořil John Malkovich je naprosto nezapomenutelná, takhle nějak si představuju pomalejšího člověka, který žije ve svém světě, žere větvičky smrku, olizuje okno v autobuse…Sinise si pohrává a celou dobu balancuje na hranici kýče a dokonalosti, když mě tak napadá ve filmu není žádný záběr na přírodu nebo pohrávání si s kamerou kde, zaostří kapičku vody na pampelišce…Je to natočeno starou dobrou kamerou, žádné zběsilé honění okolo a za vším možným…Děj není rozvleklý ale má co nabídnout i za necelé dvě hodiny…Duo Sinice Malkovich takřka nezmizí z plátna, a je to hlavně jejich zásluha že film je tam kde je teď…Sladké scény při kterých vám tečou slzy dojetím se střídají s brutálními scénami při kterých vám naopak tečou slzy smutkem…O myších a lidech, stojí za zhlédnutí, a určitě ne jednou!!!!
Knowing
Pier
Tři názory a tři úplně různé názory, to je vizitka rozporuplnosti filmu…Jak jsem si tak pročítal ostatní myšlenky svých "kolegů", musím se přiznat že souhlasím nejvíc s Peccou007, nic proti Bettyně ale podle mě vzala film dost osobně, Jakupb ten film zase moc přecenil ale nejvíc ho vystihl právě Pecca…I já jsem v první polovině filmu hltal záběr za záběrem a v u srdce jsem cítil nepopsatelnou úzkost která s filmu v prvních minutách sršela…Byl jsem zvědavý co bude dál a všechno vyvrcholilo v neuvěřitelnou scénu s padajícím letadlem, čekal jsem také nějaké tornádo nebo po vzoru kolegů od dálniční policie z Kobry 11, nějakou zběsilou jízdu, a obrovskou bouračku, ale tohle mě dokonale zaskočilo, a sledoval jsem zbytek počínání s otevřenou pusou…Bohužel od tohoto záběru režisér upustil uzdu, a celý snímek mu proklouzl pod nataženými prsty…Zbytečně plácal pátý přes devátý, a nejhůř to zazdil s emzákama, to byl absolutní vrchol filmařské blamáže, jednu chvíli jsem režiséra Alexe Proyase přirovnával k packalovi Edu Woodovi…Ale i on by se divil jaký se dá uvařit guláš…Scéna s vesmírným korábem na konci filmu měla být asi nejsilnější z celého filmu, scénáristé asi neviděli Spielbergovo Blízké setkání, protože kdyby aspoň trochu dávali pozor, neudělali by z toho takový patos…Všichni chválíte Cage, bože proč??? Znám daleko lepší a kvalitnější výkony, je pravda že poslední byl ve filmu Obchodník se smrtí, od tohoto filmu nenatočil nic ale vůbec nic co by se dalo chválit…Ale jestli chcete vidět Cage v nadlidské formě, sežeňte si filmy z dob 1995 až 97 a budete zírat…Snímek mi přišel i zbytečně natahovaný, minimálně 20 minut materiálu bych schoval někam do šuplíku a zahodil klíč…Napadá mě jediné vysvětlení proč o zániku světa režisér přidal do děje emzáky, kdyby tam nebyly, byla by to laciná podívaná typu Den poté, o které by se mluvilo jen na premiéře filmu, na druhou stranu kdyby tam dal jen emzáky do kina by chodili jen osoby kteří holdují konspiračním teoriím…Co se ale musí nechat, je v jaký konec naší matičky zemi věří režisér, žádné vyhasnutí slunce, žádné globální oteplování ale jak to vyřešil zde, to se mi opravdu moc líbilo…Bohužel to nestačilo!!!
State of Grace
Pier
K tomuto filmu jsem se dostal přes svého známého Seana Penna…Překvapilo mě že se o tomto filmu moc nemluví, já osobně jsem o něm nikdy neslyšel…Je to až zarážející, protože jména co zde vystupují už mají velkou řádku zkušeností a velkých rolí…Ed Harris, Sean Penn, Gary Oldman no prostě maximální špička…Dlouho jsem neviděl tak povedenou gangsterku, naposled to byl Donnie Brasco, ale Stav milosti jasně vede…Přemýšlel jsem co napsat k hereckým výkonům, ale stačí napsat že Gary zahrál tak dokonale že na jeho výkon dlouho nezapomenu, naprosto převálcoval ostatní aktéry, protože jeho vyšinutý šílenec s pistolí v ruce se na mě podepsal…Všechno doplňuje podmanivá hudba, při které mrazí, hladí, a všechno v mezích normálnosti…Chvilkami to bylo rozvleklé ale to bylo tak nepatrné že se to téměř nedalo postřehnout, režisér všechno držel v pevných rukou!!!
Cassandra's Dream
Pier
Začátek filmu mě až překvapil svým pohádkovým vystupováním, dva bratři, kterým se vydaří vše, na co sáhnou…Říkal jsem si, že musí po tom všem štěstí přijít hluboký a tvrdý pád na samé dno svých možností…To by ale nebyl Allen aby nevymyslel něco úplně jiného, dokonale zamotaného a naprosto překvapujícího…Ve filmu se představí snad dvě nejznámější Irská a Skotská jména, ne není to Bono ale Ewan McGregor a Colin Farrell…Na rozdíl od Ewana, Colinovi role moc nesedla, zvláště ke konci filmu kdy měl propadat depresím, i když je Farrell zkušený herec, mě v této pasáži vůbec nepřesvědčil…Ufňukaný a slabošský výraz v obličeji prostě není jeho partie, on má hrát drsňáky jako tomu bylo třeba Pride and Glory…To Ewan hrál svůj standart, nenadchl ale ani nezklamal…Z dvojice bratrů to byl právě on kdo na sebe strhával veškerou pozornost, ať už to bylo mluveným slovem nebo jeho osobností…Nechci ale zase říct že celý filmy stojí a padá právě na McGregorovi, to určitě ne, film udržuje v pochodu jednoduchý o to víc precizní scénář…Není divu scénář vymyslel sám Woody Allen, ten má obrovské zkušenosti z let minulých…Musím se přiznat že právě Allenovskou tvorbu nemám úplně prozkoumanou, a nikdy mi nějak neimponovala, viděl jsem jen pár jeho děl, a to převážně ty novější…Ale Match Point byl dokonalý, a krapet mi přišlo že Kasandřin sen příběh kopíroval, ale i tak to vypadá velmi přesvědčivě…Na závěr bych chtěl dodat, že nebýt strhujícího a překvapivého konce, byl by to kvalitní leč průměrný film který by nevyčníval ze šedi průměrných filmů…Ale právě díky konci se film vyhoupl o stupínek výš!!!
Dirty Harry
Pier
Stará dobrá klasika s kriminální zápletkou, na rozdíl od ostatních se ale tahle může pyšnit prvním filmem s tímto druhem policejního inspektora…Otevřeli se tím nové možnosti, ani nevím kolikrát bylo natočeno pokračování svérázného policisty Harryho Callahana ale všechny se inspirovali právě na tomto druhu žánru, napadá mě Serpico kde v roce 1973 zářil tehdy mladý Al Pacino…Troufám si říct že film by měl úspěch i bez Clinta, ačkoli měl za sebou „leonovky“ tak z něj hvězda pořád ještě nebyla…Protože tady nejde ani tak o herecké výkony jako spíš o příběh, v té době musel nahánět obrovský strach a velké pobouření…V ulicích San Franciska řádí vrah který si říká „Škorpion“ který si nebere servítky a zabijí bez rozmyšlení…V roli padoucha a protihráče Clinta se předvedl Andrew Robinson a i když měl za sebou jen malé natáčení v jednom seriálu, svět filmu určitě našel obrovský talent, bohužel jsem četl že ve své roli byl natolik přesvědčivý že si o něm producenti začali myslet že musí být vyšinutý i ve skutečnosti, odmítali že by byl tak vynikající herec…Velká škoda pro něj a velká škoda pro ně…Skoro mě napadá že jeho hereckým výkonem se inspiroval Heath Ledger v Temném rytíři, protože podobnost jejich výkonu nemůže být náhodná…"Vím na co myslíš, vystřelil jsem šestkrát nebo pětkrát"…Nesmrtelná hláška která je kultovní jako hlášky ze Slunce seno…Dirty Harry je určitě klasika která musí být shlédnuta, kdo neviděl, neviděl kus filmové historie!!!
Femmes de l'ombre, Les / Female Agents
Pier
I když mi přijde že z filmu úplně srší přehršel feministických blábolů, které já absolutně nenávidím, tak nerad ale musím přiznat že jsem se docela bavil…Skutečné příběhy mají téměř vždy co nabídnout, a záleží už jen na režisérovy jak to všechno dá dohromady aby za necelé dvě hodiny, nezaujatý divák pochopil hlavní smysl příběhu. Na druhou stranu co byste chtěli chápat o ženským odboji za druhé světové války, to je už otázka druhá…Jsem rád že si scénáristé vybrali dívčí tým, protože kdyby si vybrali muže, můžete mávnout rukou a říct tohle mě nebaví, to jsem už párkrát viděl, aby taky ne, Kam orly nelétají nebyl typický odbojový snímek ale parta vojáků zatápěla němcům jen co je pravda…Velkým plusem je hlavní herečka Sophie Marceaunová, kterou můžeme všichni znát jako princeznu Isabelu z historického filmu od Mela Gibsona, Statečné srdce…I když nemám rád herečky které si hrají na tvrďačky, téhle dámě jsem to žral všema deseti…Navíc jí byl napsán scénář téměř na tělo, tudíž šlo vidět že se v roli Louise Desfontaines cítí jako ryba ve vodě…Poslední dobou mě překvapuje německý herec Moritz Bleibtreu který běham pár let natočil filmy za které by se nemusel stydět ani Tom Hanks, napadá mě jeho nejnovější snímek Baader Meinhof Komplex který byl nominován na Oscara za cizojazyčný film, a z těch starších bych mohl jmenovat třeba Mnichov…Na závěr bych rád napsal, že ač se nejedná o nejlepší válečný film, může sekundovat filmům o kterých se mluví daleko víc, Přežili jsem Ardeny nebo Pád třetí říše…Každopádně to byli příjemně zabité 2 hodinky!!!
X-Men Origins: Wolverine
Pier
Přiznám se, že film jsem viděl už asi před měsícem, trochu pobouřen že někdo z produkce film ukradl a dal ho na net...Na stranu druhou jsem byl jako fanoušek velmi potěšen a mile překvapen...Ještě předtím než jsem film viděl jsem si přečetl článek o tom jak bylo těžké nátáčet podobný film, že Hugh Jackman do toho dal všechno, půl roku tvrdě dřel aby se podobě Wolverina podobal...K mému rozčarování je to asi jediné plus které snímek přináší, Hugh Jackman opravdu vypadá jako hora svalů a testosteronů...Režisré Gavin Hood mi přišel že nemá všechnu moc v rukou, a dává hlavně na improvizaci herců, dalo by se říct, že to skoro vypadá jakoby nikdy o komiksu neslyšel...Příběh začíná velmi svižně, ale když se příběh posune dál, je to zbytečně zamotané a nějaké nedotáhlé do konce...Scénář je naprosto naivní a hloupý, přišlo mi že se má hlavně směřovat k mladšímu publiku, které nemá ještě rozum...Zbytečně moc nás režisér překvapoval, chtělo to podle mě jednu línii příběhu a né milion seskupení které nedávají smysl...Takže X-men 2 pro mě nebyl ani teď překonán...Snímek rozhodně nepředvedl plnou sílu příběhu protože Wolverine má daleko větší potenciál!!!
Mesrine: L'ennemi public n° 1
Pier
Nářez, nářez a ještě jednou nářez…Vincent Cassel je opravdu francouzský frajer…Tempo filmu se hned od první minuty zdá neuvěřitelně rychlé skoro jako závody Nascar...Bohužel mám pocit že druhý díl nenavazuje přímo na první díl ale je tam rozdíl pár let a to není zase to pravé ořechové…Na Casselovi to muselo být vidět, a taky že je…Pro roli Mesrineho přibral několik kil a hned se to na jeho postavě podepsalo, ten pupek byl neuvěřitelný…Bohužel jak film postupně graduje tak čekáte na nějakou neuvěřitelnou scénu která se vám vryje do paměti, bohužel žádná taková nepřichází, ba co hůř grády pomalu ale jistě ustupují, na konci toho všeho se vyskytne malinká trhlinka při které vám tuhne krev v žilách, ale jelikož už víte jak Mesri dopadne tak to „velkolepé finále“ není tak velkolepé jak se může na první pohled zdát…Zásadní problém je ve scénáři…Zatímco první část shrnuje poměrně velký časový úsek kdy se pořád děje něco jiného a postava Mesrina se vyvíjí, v této části se v příběhu moc pitvá a operuje…Je tam to co v části první, ale 4x nataženější… Škoda…Co se ale budu vymlouvat po shlédnutí filmu jsem byl stejně obrovsky unešen, bohužel názor píšu o 3 dny později a veškeré nadšení mě úplně opustilo…Když se snažím vybavit si nějaké nezapomenutelné scénu, vybavím si jen pár obyčejných…Film s velkým potenciálem nezklamal, jen nenaplnil vysoká očekávání!!!
Le scaphandre et le papillon
Pier
Jsou příběhy při kterých mrazí, jsou příběhy při kterých lidé znechuceně odchází z kin, příběhy které vám nic nedají a jen hloupě papouškují ostatní, a jsou příběhy které absolutně nevíte kam zařadit…Skafandr a motýl je velice depresivní snímek který využívá dvou faktorů při kterých diváka vtáhnete do děje…Prvním je kamera z první osoby, která má za úkol naladit diváka na stejnou vlnu jako je hlavní postava filmu…Musím se přiznat že při prvních minutách filmu jsem byl znechucen a dokonce jsem na sobě zpozoroval syndrom ponorkový nemoci úplně stejnou jakou měla hlavní postava…Po delší části filmu jsem si začal zvykat a úplně stejně jako postava z filmu jsem byl smířený se skutečností že litovat se, nemá smysl…Ten přechod byl na plátně vidět opravdu dokonale…Druhým faktorem je silný příběh filmu…Snad každého musí chytit za srdce, když vidíte jak se zdravému a úspěšnému člověku stane taková neuvěřitelná věc…Snímek dostal řadu ocenění v Evropě i ve světě, a upřímně ani se nedivím…Pohrávání si se záběry a prostřihy scén, neměli chybu a nápad zpodobnit pocit stísněnosti do skafandru je opravdu dobrý…Říkám to pořád a řeknu to znova, Francouzi jsou nejlepší filmaři starého kontinentu!!!
Boxer, The
Pier
Píšu to pořád a napíšu to znova, Daniel Day-Lewis je jedním z nejlepších a nejflexibilnějších herců jaké znám…On nehraje ale žije, v každé jeho roli to vypadá jako by si tu zkušenost sám zažil…Nechci říct že všechny jeho filmy jsou nějak dějově špatné, ale vždy to je tak že když si vzpomenete na nějaký film kde hrál, nevybaví se vám děj, hudba nebo nějaká nesmrtelná scéna, v první řadě se člověku vybaví jeho herecký koncert…Srovnávat většinu herců s ním je naprosto směšné, když řeknete že Brad Pitt hrál v Benjamina Buttona dokonale, tak ponižujete Danielovo umění…Film Boxer mě lákal ze dvou důvodů, první je jasný, Daniel Day-Lewis…Druhým pro mě dokonalým lákadlem bylo boxerské téma…Jsem vychován na Rockym a tudíž mě vždy strhne atmosféra a houževnatost boxerů…V tomto filmu to bylo trochu jinak než se může na první pohled zdát…I když se snímek jmenuje Boxer, tak hlavním smyslem filmu byl boj katolíků proti protestantům v Severním Irsku…Jak je vidno Daniel si toto natáčení už zažil jednou a to ve filmu Ve jménu otce…Boxer se trefoval do černého hlavně tím, že poukazoval na nesmyslnou nenávist rozhádaných stran…Neschopnost se dohodnout tu byla vidět na každém rohu, a to hlavně z úchvatných záběrů Belfástských ulic při vybuchování automobilů…Film který donutí zamyslet se nad smyslem nenávisti a tolerance, do toho herecké umění Lewise a je z toho dokonalá podívaná...Nevím co bych vytkl ale přesto mě to nutí dát malé hodnocení…Není to nejlepší film který jsem od Lewise viděl ale rozhodně patří mezi to lepší!!!
Red Cliff: Part II
Pier
Druhý díl historické ságy, a ještě velkolepější…Díl druhý předčil všechny mé očekávání, začal pozvolna tam kde první díl skončil, a vše pomalounku graduje do velkého finále…Na rozdíl od Red Cliff: Part I se Part II nesnaží zbytečně ukazovat brutalitu všeho možného, ale jsou tu prvky romantického filmu a smutného melodramatu…Už žádné litry krve které činili z dílu prvního velkolepou podívanou, ale herecké umění, pestrý scénář, krásně voňavá hudba a režisérský koncert který si zaslouží absolutorium…Co oceňuji je i pohrávání si z vizuálními efekty, se kterými se Číňané stále nevědí rady…I když všechno působí obrovsky, pořád si myslím že bratři z „továrny na sny“ by to dokázali mnohem lépe…Co určitě oceníte je i výprava filmu, i když Woo měl směšných 80 miliónů dokázal vše ukočírovat opravdu bravůrně…Přirovnal bych to asi k Hrdinovy nebo z těch západních filmů k Lawrenci z Arábie…Jako i v prvním díle se vše odehrává převážně okolo samotných „hrdinů“ kteří po vzoru Pána prstenu nějak nechtějí umírat a světě div se, mě to vážně nevadí…Do podobných historických legend se prostě čest, hrdinství a nebezpečí jen hodí…Pochybuju že by to platilo kdyby se natočil film o Ječmínkovi z českých luk a hájů…Velkolepé, místy malinko nudné ale přesto lepší než první díl, pěkně završený vrchol historické ságy!!!
Chi bi
Pier
Plně souhlasím se ShaoFuTzer, dokonale vystihla všechno co jsem k filmu cítil před shlédnutím, i po něm…Historické eposy z čínské nebo jakékoli východní kinematografie mají jedno velké plus, bohatou historii s mnoha velkými a starými legendami které na rozdíl od našich, se dají natočit přesvědčivě, reálně a dokonale…Red Cliff působí hned od prvních okamžiků jako nesmrtelný film o hrdinech…John Woo vystihl veškeré kamerové momenty, záběry herců a jejich zpocených obličejů, krvavé výstřiky, dlouhé záběry na blyštící se zbraně a mnoho dalšího…Dokázal ze synchronizovat veškeré vojenské manévry (které vypadali jako z Hrdiny)…Bohužel jak napsala ShaoFuTzer chyběli tam ty pravé emoce při kterých by se zastavil dech, občas vám to může připadat jako jeden hloupý bitevní film kde se s litry krve nešetří, ale za vším tímhle chaosem je ukryto poselství které vyvrcholí v druhém díle…Red cliff je ukázkovým filmem, v kterém jsou důležití pouze hrdinové a ti ostatní jsou jen kompars… Souboje jsou ikonické a nejednou se zde objeví hrdina, který poráží 50-80 mužů…Tito hrdinové jsou to pravé koření, které z Red cliffu dělají výjimečný akční film, který v poslední době nemá konkurenci!!!
Der Baader Meinhof Komplex
Pier
Když píšu tento názor tak mám před sebou otevřené encyklopedie plné faktů a záznamů o skupině RAF…Jsou tu i fotky a tudíž mohu porovnat autenticitu z reálu i z filmu…O teroristické skupině „Frakce rudé armády“ jsem něco málo věděl, slyšel jsem o nich ale nevěděl jsem proč to všechno dělali…Po shlédnutí Baader Meinhof Komplex jsem zůstal tak nějak při mražen k židli protože téměř se vším za co oni bojovali a proč to všechno dělali naprosto souhlasím…Co se mi ale nejvíc líbilo, byla brutalita se kterou si režisér nelámal hlavu, klidně nám ukázal díru v obličeji, nebo brutální bití demonstrantů na samém počátku filmu…Právě jsem se dostal k začátku filmu, okamžitě vás ohromí velikost projektu, když vidíte obrovské množství lidí jak protestují proti nějakému šejkovi…A v zápětí vás opět ohromí jak se to všechno vymkne z rukou a vše se spustí v obrovskou bitku mezi demonstranty a policisty…Po neuvěřitelném nástupu film na krátko ustoupí do pozadí a vy hltáte jeden dialog za druhým, aby vás zase v nečekaném okamžiku všechno překvapilo a vlna adrenalinu která se dere z plátna na diváka okamžitě uzemní každého kdo se nudil…Takovouhle „houpačkovou“ tendenci má příběh celou dobu, možná to je schválně aby si divák na okamžik odpočinul a možná taky ne...Německé herce moc neznám ale když tak koukám na jejich filmografii tak vidím že moc zkušeností s velkými projekty mají dva herci…Moritz Bleibtreu který se představil už Klepání na nebeskou bránu a ve snímku Lola běží o život, jeho zkušenost s velkými filmy je na plátně opravdu vidět, dokonale zastiňuje ostatní herce, a jeho výbuchy hněvu jsou naprosto famózní…Dalším hercem který je víceméně zkušený je Bruno Ganz který se nám předvedl že dokáže zahrát i smutného strýčka Hittlera v Pádu třetí říše…Jsem rád že jsem tento film viděl, a dokázal bych si i představit že jsem sám jedním z nich…Baader Meinhof Komplex asi dokáže zatřepat mým osobním TOP TEN!!!
Synecdoche, New York
Pier
Charlie Kaufman, kdo ho nezná, měl by s tím hned něco udělat…Charlie Kaufman, bůh mezi scénáristy…Charlie Kaufman, a tak bych mohl pokračovat, jeho díla jsou okouzlující a velmi divná, člověk se musí ponořit do děje a ani to není signál že se film bude líbit, ale zaručuju vám že ho z hlavy jen tak nedostanete…Tentokrát se Charlie Kaufman ujal i režie, natočil si vlastně svoje dílo, na scénáři prý pracoval dva roky, a při natáčení ho prakticky neměnil…Myslím si že je génius když dokáže natočit největší strach který člověka dokáže ovládnout…Osamělost, stáří a smrt vše je v tomto filmu pojato neuvěřitelně přesvědčivě, člověka mrazí při pomyšlení že v hlouby duše má stejný strach jako hlavní postava…Tenhle film znamená to, co znamená, a nemůže se stát, že byste ho pochopili špatně, zkrátka ho pochopíte po svém…Znamená to, co si vy osobně myslíte, že znamená…Je tím, čím je…Dokážu pochopit člověka který v tomhle filmu neuvidí nic světoborného ale musí si uvědomit že tenhle film má co nabídnout, donutí člověka se zamyslet co bude dál, a jak s tím naložit..Už se mi stalo že jsem Kaufmana nepochopil nebo že se mi nelíbil, ale s odstupem času jak stárnu a dostávám rozum dokážu si myšlenku která na mě z filmového plátna křičí, přebrat a pochopit…Philip Seymour Hoffman je neuvěřitelně flexibilní herec, neviděl jsem herce který si vybere během dvou svých filmů tak rozdílné role, v Doubt hrál kněze který se snažil bojovat se zásadovou sestrou, a v Synecdoche, New York hrál divadelního režiséra který je povrchní slaboch a má panickou hrůzu ze smrti kvůli které opustí svou rodinu a všechny přátelé…Philip Seymour Hoffman dokazuje že kvalitní herec nemusí mít vymakané břišáky a přes bicáky 45 cm, ale stačí se vcítit do postavy a dát ji veškerý svůj volný čas – výsledek se dostavý…Celkem mi neleze do hlavy proč nebyl nominován na Oscara za hlavní roli, protože bych si dokázal představit jak sedí na lavici místo Brada Pitta…Každopádně já jsem malý pán a můžu jen křičet a nadávat...Je to zkrátka zase inteligentní drama, které vás donutí přemýšlet, když ne o existenciálních otázkách, tak o smyslu života!!!
The Spirit
Pier
Na Spirit jsem se těšil už od zjištění že se film má natáčet, už Sin City se mi líbilo a tudíž jsem vkládal plnou naději do Franka Millera který předvedl že natáčet před zeleným pozadím prostě umí…Jaké bylo mé rozhořčení když mě snímek už po pěti minutách začal nudit, nesouvislé dialogy které jakoby omílali jednu věc pořád dokola…I když podobný příběh patří do tohoto prostředí barev, mě se to úplně hnusilo a měl jsem neuvěřitelnou chuť to vypnout celé…Na konec jsem se přemluvil a dokoukal jsem to s přesvědčením že to možná bude lepší…Nebylo, šlo to od 10 k 5, přišlo mi to jako hloupá přehlídka krásných hereček které nechtějí nic jiného než nezávazný sex…Ale co si budu nalhávat, roli kterou hrál Gabriel Macht bych bral levou zadní, hrát prakticky nemusel a ještě se okolo něj motala spousta nevěřitelně žhavých žen všechno za něj odehrálo temné pozadí, on se jen tvářil děsně drsně takže jsem mu nevěřil ani nos mezi očima...A navíc Samuel L. Jackson skáče z jedné hloupé role do druhé takže ani on nedokázal zachránit potápějící se Titanic, kde jsou ty časy kdy si mohl vybírat a hrál co chtěl!!!Spirit mě zklamal na plné čáre!!!
Yes Man
Pier
I když Jima Carreyho nemám moc rád a jeho filmy nevyhledávám, už jsem jich přece jen pár viděl…A mám radost že nezůstal jen u stupidních filmů typu Ace Ventura ale začal hledat i něco jiného…Dokonale mě překvapil ve filmu Věčný svit neposkvrněné mysli kde dokázal zahrát i na melancholickou strunu, a ve snímku Finty Dicka a Jane dokázal zahrát vtipně i bez obličejových grimas a stupidních šaškáren, to samé použil i v Yes manovi, přiznávám že se mi do toho moc nechtělo protože mi to trochu připomínalo jeho film Lhář, lhář, ale po přečtení názorů uživatelů které uznávám jsem si to rozmyslel…Ještě že jsem se na to podíval, letos jsem lepší komedii ještě neviděl, srší snad vším co správná komedie má mít, humor, příběh, romantická zápletka a kýč na konci…No a co že je to kýč, tenhle se navíc neuvěřitelně povedl a i díky tomu jsem Carlovi fandil a přál mu každý úspěch…Spousta příjemných srandiček a hlášek, žádná potrhlá americká rádoby komedie plná připitomnělých a ohraných scének…Jim má pořád svým fanouškům a filmovým plátnům co nabídnout, aspoň podle mě…Hned jsem dostal chuť stát se také člověkem co na vše říká YES…Co kdyby se mi stalo to co Jimovi…Navíc to Zooey Deschanel neuvěřitelně seklo a bylo navíc úžasně roztomilá, dokonale doplňovala Jimovu kreativitu…Když se mě někdo zeptá co se mi na filmu líbilo nejvíc, odpovím www.najdi sipersanku.com…Dobré názory Jakub10 a Pecca007!!!
Rachel Getting Married
Pier
Silný film pro silné nátury které mají rádi odvážné snímky...Nominace na Oscara herečky Anne Hathaway není hlavním lákadlem filmu Rachel se vdává...Podle mě je tu v první řadě pohyblivá kamera ale úplně jiného druhu než znám, není ani podobná Monstru režiréra Matta Reevese ale ani normální, typu ostatních filmů, možná bych ji přirovnal k dokumentární kameře...Ze začátku vám bude dost dlouho trvat než si na ní zvyknete, a až si na ní zvyknete tak bude skoro konec a vám uteče hlavní smysl režiréra Jonathana Demmeho...Začnete se zamýšlet co se ve filmu pro vás stalo nezapomenutelné a co ve vás zůstalo, já nepřišel na nic...Snímek pro mě nic neznamenal a už po půl hodině po skončení jsem si nedokázal vybavit skoro nic...Nad vodou to nicméně drží výborná Anne Hathaway, která zde všem potvrdila, že není jen hezkou tvářičkou, ale že s ní musíme do budoucna hodně počítat...A to je tak největší ponaučení, jaké jsem si od tohoto filmu mohl odnést!!!
In the Name of the Father
Pier
Nejlepší film Daniela Day Lewise, ale musím přiznat že je to poprvé co je samotný herec až na druhé „koleji“…Vždy to bylo tak že Daniel vyčníval nad vším ostatním, co dělalo z filmu film…Ve jménu otce je dokonalý příběh který se zakládá na pravdě a ještě lepší je styl samotného natáčení…Vše je podáno úplně jako na dlani ale zároveň zakryté rouškou pravdy, snímek má přes dvě hodiny a za tu dobu vidíme patnáct let života ve vězení, ano další film s vězeňskou tematikou, ale přesto na mě působil jinak, víc drsněji…Několikrát se divák přistihne se slzami v očích aniž by si to zprvu vůbec uvědomoval…Neuvěřitelný a syrovými emocemi doslova nabitý Daniel Day-Lewis a ještě lepší Jim Sheridan, režisér je sám z Irska tak natočil film který ukazuje Angličany jako bezohledné tyrany kteří nemají smysl pro spravedlnost, nevím jestli takhle se natáčí životopisný film ale kouká se na to dokonale…Oba nominovaní na Oscara a oba odešli s prázdnou – bohužel…Je tu i pro mě jedna neobyčejná scéna, při které jsem měl husí kůži po celém těle a slzy v očích dokud scéna neskončila a i po tom jsem ještě pociťoval lehké mrazení…Celkově musím říci, že má film opravdu hodně velkou sílu a rozhodně stojí za podívání!!!
My Left Foot: The Story of Christy Brown
Pier
Je až neuvěřitelný co kvůli téhle roli musel podstoupit Daniel Day-Lewis, slovo chvály jsou zbytečná protože vím že on hrát opravdu umí, ale to co předvedl v Moje levá noha je naprosto neuvěřitelné...Schválně jsem si zkoušel dělat to co on, a jako vůbec, nedokázal jsem ani otevřít dveře nohou :-D...Je to vlastně přímá ukázka toho jak vypadá celkem obyčejný film s neobyčejným hercem, celý film stojí a padá na Lewisovi...Daniel je ve všech scénách naprosto okouzlující, přirozený a uvěřitelný...Po shlédnutí tohoto skutečného životního příběhu snad nebude nikdo pochybovat o schopnostech lidského myšlení, když tělo neposlouchá...Silný zážitek, to se musí vidět...Na tohle zřejmě nikdy nezapomenu!!!
Pride and Glory
Pier
Název filmu je opravdu šitý na míru...Možná si někdo říká že už to může být okoukané, že už všechny filmy s policejní tematikou jsou natočeny, i já jsem si to myslel, ale jsem rád že mě vždy překvapý snímek od kterého jsem to skoro nečekal...Korupce byla, je a bude a právě to je ten důvod, proč se mi tenhle film libí...Je to docela aktuální téma a film lehce vtáhne diváka do děje...Je tu docela dost dialogů ale když je napínavý příběh tak hltáte jedno slovo za druhým a vůbec se nepřipouštíte že byste se měli na okamžik ztratit z dějové linie...Díky dokonalé kameře vám každá akce připadá jako neuvěřitelný nářez, dost často se stává že při roztřesené kameře nemáte s filmu nic, zde je to vyváženo opravdu bravůrně...Tempo filmu je sice pomalé...Ale každou minut roste...Každou minutu je to lepší a lepší až do posledních 15-ti minut...Právě poslední čtvrt hodina neměla chybu...Naprosto vygrádované napětí se špičkovým a nepředvídatelným koncem...Norton a Farrel jsou jedni z nejflexibilnějších herců jaké Hollywod má a je to vidět, když jsou na plátně oni dva ostaní vám jsou ukradení protože jejich charizma je jedinečný...Pride and Glory není žádný film který bude trhat rekordy návštěvnosti ( je to sice škoda ale je to tak ) ale určitě si dokáže získat srdce fanoušků žánru Krimi/Drama!!!
Che: Part Two
Pier
Tak za prvé, jsem dobrej že jsem to dokoukal, a za druhé - jsem prostě dobrej…Moje nadšení z tohoto filmu by se dalo přirovnat k výbuchu Černobylu…Nejenom že film nepokračuje tam kde první skončil ale stihl vypustit hned sedm let života…Styl natáčení bylo asi jediné plus které se dá hodnotit opravdu kladně…Kamera se diváka snaží vtáhnout do děje což se jí opravdu daří, bohužel toto povyražení netrvá ani půl hodinky protože divák začíná být částečně unaven z dialogů které nikam nevedou…Ono to chtělo velkou dávku odvahy natáčet vlastně jen v džungli, udržet atmosféru a napětí se bohužel nedaří…Špatný střih všemu dodává korunku, zbytečné a hloupé vteřinové prostřihy mají za následek ztrácení „nitky“ která vás má zachránit a udržet při vědomí, bohužel po chvíli přestanete pátrat kdo byl zabit a jak se jmenoval, všichni se budou plíst…Opět, jako v prvním díle zvrat nastal až v samém závěru snímku…Vynikající kamera která zachycuje popravu „Che“ Guevary z první osoby nemá chybu…Ale ani dokonalá kamera ani vynikající výkon Benicia Del Tora nezachránil tento snímek - pro mě navždy s nápisem NUDA!!!
Che: Part One
Pier
Tak a je to tady, symbol všech revolucí je na světě, bohužel nevím, jestli se tento film dá pokládat za Gevarovu životní pouť…Do Che Guevary jsem šel s tím, že nejsem velký znalec této části historie, ale to neznamená, že bych od filmu neočékaval, že mi pomůže nahlédnout a poukázat pravdu…Což se stalo…Část lidí určitě může odradit jakási nejednotnost tohoto snímku, kdy dochází ke střídání dokumentárního pojetí s klasickou dějovou linií, která je sama o sobě trochu roztřesená…Ale, abych mluvil za sebe, mě to neodradilo a naopak se mi tohle pojetí zalíbilo…Abych jen nehanil, Benicio Del Toro samozřejmě zaslouží velkou pochvalu za svůj zdařilý herecký výkon…I když se podle mě, mělo všechno motat kolem něj, a vlastně nebyl záběr kde by nestál a něco bouřlivě neartikuloval, ale většinou mi přišlo že Benicia někdo zastínil svým „charismem“ …Co mě docela nudilo byla začáteční pasáž která vlastně prezentovala počátky „revoluce“…Zdlouhavé a nudné rozhovory se vlekly v nekonečném čase, nedivil bych se kdyby to slabí jedinci v polovině filmu vzdali…Nicméně jak už to bývá se vše vynahradilo v závěrečné dvacetiminutovce, dobývání města nebylo jako z válečných filmů typu Vojín Ryan ale umělecky natočené drama, žádné litry krve ani dva milióny mrtvých ale prázdné ulice a zbloudilá kulka která se odrazilo od budovy, dělala tu správnou atmosféru…Bohužel narovinu říkám že tenhle film mě prostě neoslovil tolik jak jsem čekal...Možná se to ale po shlédnutí druhého dílu zlepší!!!
Cadillac Records
Pier
Vždy jsem prohlašoval že blues je mi daleko bližší než moderní hudba, a už díky tomu jsem se na tento film těšil od té doby co jsem ho zahlédl na internetu…Dost jsem vkládal naděje do Adriana Brodyho, který je bezesporu vynikající herec ale svojí životní roli má už za sebou…Dlouho jsem nevěděl jaké housle tady hraje, jestli si chce jen nahrabat nebo že má o ty své ovečky opravdu starost…Podle mého, přesně takhle chtěl ukázat svůj herecký talent, že ho schová do stínů pochybností…Cadillac Records je hlavně pocta hudebníkům o kterých se v našich lukách a hájích moc nemluví…Přiznám se že ani já jsem neznal všechny slavné muzikanty kteří byli reprezentování v tomto snímku ale když si před kameru stoupl herec který předváděl Chucka Berryho hned jsem ožil a broukal jsem si jeho „hitovky“…Ale co mě docela zklamalo bylo pojetí režiséra, Darnell Martin je především seriálový režisér a tudíž jeho zkušenosti s „celovečeráky“ nejsou velké…Měl se inspirovat filmem Ray, kde se řeší úplně stejná pohádka ale přesto se to dokázalo natočit jinak a daleko lépe ( i díky skvělému Jamiemu Foxxovi )…Chyběli tam zvraty a těch málo slz které tam byly rozlity, to prostě nestačí ve skutečnosti to bylo určitě větší drama, možná to byl záměr nám nepoodhalit celou pravdu ale právě díky tomu to ztratilo to pravé kouzlo…I když mě film mile zpříjemnil odpoledne od podobného žánru bych čekal víc, bohužel…Od úplného propadáku film ale zachránila dokonalá hudba, člověk když se díval na tu obrazovku tak sebou neustále šil jak se kroutil do rytmu černošské hudby…Cadillac Records mi otevřel oči a já se začnu ohánět starou klasikou...Film podle mého gusta to nebyl ale rozhodně potěšil!!!