pier
Runaway Train
Pier
Film o ničem a přesto o něčem...Námět působí jako z hlavy Zdeňka Trošky ale provedení se spíš ujal Jiří Menzel (to byla metafora :-D) …Úspěchem levnějšího thrilleru při svém tahu na diváka je pomocí atmosféry a střihu navození dojmu, že je film hodně akční, zatímco pod pokličkou zas tak přeakčnělý není...A to je přesně případ velmi atmosféricky zmrzlého Splašeného vlaku, kdy jediné opravdu akční scény jsou záběry na rychle jedoucí vlak...Navíc sledování charismatického Jona Voighta je lahodou pro diváky, z jeho gest, chování a hereckého umu, jde opravdu respekt...Co mi tak nějak nesedělo byl scénář, opravdu zvláštní a řekl bych dost laciný, je to škoda, protože to výsledný počín dost sráží do kolen...A ten závěrečný citát???Trocha literární výuky, která šla absolutně mimo mísu!!!
Whatever Works
Pier
O tom, jaký je Woody Allen šílenec nebo geniální režisér, se vedou dlouhé debaty už od dob dinosaurů...Nechci ho obhajovat nebo kritizovat, to nechám až na Bohu, ale myslím si, že i když jeho novější filmy jsou dobré, nikdy nedosáhnou kvalit svých starších „bratrů“...Mnoho jeho fanoušků věří že až zemře, bude zařazen do „Síně slávy“ po bok Sergia Leoneho, Stanleyho Kubricka a Alfreda Hitchcocka...Já si myslím že už tam dávno patří...Každý jeho snímek se chlubí svou originalitou, nenašli byste v jeho filmografii dva podobné filmy, ve všech byste našli něco jiného co se od ostatních odlišuje, a přesto se jeho tvorba dá lehce poznat...V tomto snímku, mě velmi překvapilo, když se hlavní hrdina zvedl a začal mluvit do kamery, a vypárvět své sentimentální nebo pesimistické teorie o tom že na světě není nic dobré...Charakter hlavní postavy by se dal lehce přirovnat k hlavní postavě seriálu dr. House...Nepříjemná, chladná, ironická ale přesto zábavná, inteligentní a nevybíravá...“V Americe existují tábory pro všechno. Pro bohatá děcka, basketbalový tábor, kouzelnický tábor, tenisový tábor, tábor pro režiséry. Měli by udělat i koncentrační tábor. Dal bych v něm povinně dva týdny všem dospívajícím děckům, aby konečně pochopili, čeho je lidská rasa schopná. „...Toto mluví za vše, scénář se Woodymu povedl stejně jako pevná ruka která svírá otěže celého štábu...Nemyslím si že by si tento nestárnoucí člověk dal někdy trochu pauzu, ale menší odmlka by mu neuškodila...Doporučuji si dát dva roky klid, a potom se pustit do něčeho co nám všem „doslova“ vyrazí dech!!!
Paranormal Activity
Pier
Asi ano, nicneznam má možná pravdu, v tom že Paranormal Activty je obyčejný možná i podprůměrný americký film který náhodou objevil Paramount a uviděl v něm rychlý tok peněz...Jenomže, v Activitách nejde ani tak o film jako spíš o noční záběry při kterých my slabší v kolenou ležíme na posteli čelem ke stěně a máme nastražené obě uši kdyby náhodou se nějaký ten „zvuk“ objevil i u nás doma...Líbí se mi, že se vrací ta stará škola hororů, všichni musí uznat že nás zaplavila horda rádoby hororů kde místo o ten pravý strach jak ho známe a jak je ukázán právě v Activitách, se objevují horory typu Saw, kde místo aby člověk se krčil pod dekou, leží u záchodové mísy a prohlíží si svůj oběd...Ano, jsou tam záběry které se opakují, ale jiné je chování hlavních postav, mísí se vztek, strach, nenávist, lhostejnost...A to je právě ten bod, kdy si říkám jak bych se zachoval já...Kdybych hodnotil jen film, tak by moje hodnocení nebylo vyšší než 50% ale jelikož já hodnotím nápad a moje pocity při nocích kdy jsem svítil všude po bytě, tak dávám podle mě zasloužených 70%!!!
Napola - Elite für den Führer
Pier
Velmi silní příběh o Německé cti a houževnatosti...Hlavní hrdina je mi už od první chvíle sympatický, jeho pevné zásady a cílevědomost, mi krapet imponovala...Vlastně je to nahlédnutí do Vůdcových škol pro elitu...Říkám si, že kdybych žil v té době, šel bych do toho taky, byla to životní šance, kterou mnoho mladých němců chytlo za pačesy, o pár let později jich většina zahynula při naivním bránění „tisícileté říše“ o tom ale mluvit nechci...Divácky je to velmi poučné, věděl jsem že existovaly takové školy, ale neměl jsem tušení co všechno se tam vyučovalo, poezie o německé nadřazenosti, matematika tím stylem, za jak dlouhou dobu dokáže bombardér vyhladit město když hází bomby každou minutu, a další...Nám to může přijít jako velmi absurdní a až vtipné, ale oni to mysleli smrtelně vážně, to byl právě ten fanatismus, který na nás skrz film dýchá...Aby film nebyl jen ukázkou na německou školu, zařadil do toho režisér podle mě zbytečnou část o boxu, díky tomu to není tak jednotvárné ale opravdu to bylo zbytečné...Film se mi opravdu velmi líbil, a byl jsem i poučen, to je dobré znamení, ale znám podobný film který je lepší!!!
The Man from Earth
Pier
Naprosto vyzrálý film, o kterém bych si dokázal představit že o něm píšu svou maturitní slohovou práci...Snímek mě tak dostal, že po skončení jsem si ho musel pustit ještě jednou abych dokázal pořádně vstřebat tu pozitivní energii...Když si člověk přečtě v obsahu, o čem snímek vypráví, může si oprávněně zaklepat na čelo a říct si že tenhle film opravdu vidět nechci...To si radši pustím Disaster Movie který mi do života dá víc než tohle...Ani nevíte jak moc se budete mýlit, vlastně to je i takový dokument, skupinka lidí, kde jsou převážně profesoři z Vysokých škol, postupně vyvracejí a obhajují všechno co se učili a co znají...Všechny zákony které jsme se ve škole učili se zde ocitají na tenkém ledě, zdravý rozum nám radí abychom tomu nevěřili, ale právě kvalitní scénář který se opírá o všechny různé konspirační teorie se zaslouží o tom že budete pochybovat...Navíc hlavní hrdina působí velmi charismatickým dojmem a když vypráví svůj životní příběh, polikáte každé jeho slovo...Čistě konverzační sci-fi bez jediného zvláštního efektu, s prakticky neznámými herci, dodržující divadelní jednotu místa i času, odehrávající se totiž prakticky celé pouze v jedné místnosti, které je navíc v podstatě toho slova strhující, to zní až neuvěřitelně, ovšem je to fakt...Nepochybná intelektuální síla, která je ukryta uvnitř dialogů, v nichž nejde ani tak o sci-fi zápletku, ale o možnost analyzovat základní filosofické a náboženské otázky...Něco takového, něco takhle originálního se opravdu jen tak nevidí...Film je zvládnut naprosto perfektně, a to jak po dějové stránce, kdy film nenechá diváka ani nadechnout, tak po stránce herecké, kdy hercům věříte naprosto vše...Tenhle film u mě jednoznačně aspiruje na nejoriginálnější film, který jsem letos viděl...Opravdu paráda a víc nemám, co dodat!!!
Marketa Lazarová
Pier
Když v roce 1966 natočil Sergie Leone vynikající western Hodný, zlý a ošklivý tak Vláčil měl polovinu svého filmu natočenou, po dvou letech vzniklo jedno z nejvýpravnějších český filmů všech dob...Byl pro mě zážitek sledovat jeho novější dílo Údolí včel a proto jsem se těšil na Markétu Lazarovou, asi jsem se těšil moc, protože tento film vystihuje jedno slovo...Divný, ano opravdu divný, Vláčil se snažil natočit něco co nemá obdoby až mu mezi prsty proklouzla pointa...Naprostá většina herců mi přišla zbytečná, bez jejich postav bych se klidně obešel, a to mluvím o takovém esu jako je Menšík, nebo sama představitelka Markétky...Z moderních spisovatelů mi je Vančura nejbližší knihnu jsem nečetl ale asi to udělám protože, mi je záhadou proč Vláčil to natočil tak moc umělecky...Ano, já chápu že je to skvost české kinematografie, a dokonce vím že to bude nejspíš ve mně, proč jsem z filmu tak nějak na větvy, ale co nedokážu pochopit, je fakt že finančně nákladnější film je o třídu horší než film který vznikl vlastně ze zbytku oděvů, a peněz...Pochopitelně mluvím o Údolí včel...Jsem ochoten pochválit hudbu a režisérovu novou vlnu natáčení kterou poznamenal českou vlnu nových filmů...Ale to je tak vše!!!
Garden State
Pier
I já jsem si říkal, že u tohoto filmu nevydržím ale s nástupem Natalie, film nebývale ožil...Zach Braff odvedl velmi solidní multivýkon, Natalie je ve své roli jednoduše k sežrání a v podstatě ani ostatním hercům není co vytknout...Když k tomu všemu přidáte velmi příjemné písničky, stojí před vámi film, který určitě netrhá rekordy v návštěvnosti ale hodí se spíše do filmového klubu, ale zároveň má potenciál k tomu, aby zaujal, pobavil a předal divákům i trochu hlubšího požitku...Co je ale největším plusem snímku, je scénář, vtipný, tvrdý, romantický přesně to co se lidem líbí...Braff se předvedl, naložil si veliké sousto ale dokázal téměř nemožné, napsal, natočil a zahrál hlavní roli, většina jeho kolegů kteří zkouší to samé, velmi pohoří, Zach má talent a věřím že tohle nebyl jeho poslední film...Skoro jako Sly v Rockym nebo v Rambovy :-)...
Importance of Being Earnest, The
Pier
Jestli je literární předloha tak vtipná jako tento film, pak nemám žádné výčitky svědomí, že se mi to velmi líbilo...Břitký anglický humor vyšperkovaný hereckýmy esy, se neskutečně vyvedl...Je vidět že se film natáčel v Anglii, tyto filmy komerční Amerika natáčet absolutně neumí, domnívám se že by z toho udělali jen suchou anglickou povídku se všemy různýmy patosy...I když Colina Firtha vůbec nemusím ani jako herce ani jako člověka, zde mě překvapil a myslím že ze suchara, (tak mi totiž přijde ve všech filmech co jsem s ním viděl) se stal stylový herec který na ostrovech nemá v tomto ohledu konkurenci...Oscar Wilde je zárukou výtečné zábavy a s nadsázkou lze říci – co replika, to vtip – tedy pro toho, kdo má tento typ humoru rád!!!
Údolí včel
Pier
vůbec nechápu jak jsem dokázal něco takového přehlížet...Slyšel jsem, že Údolí včel vzniklo na popud studia Barandov kterému se nelíbilo že Franišek Vláčil natočil Markétu Lazarovou na tu dobu neuvěřitelně megalomansky, a tudíž se zavázal že natočí další film ze středověku a použije kostýmy právě z Markéty Lazarové...Je to neuvěřitelné ale myslím si že tohle „dílko“ musí být daleko lepší než Markéta Lazarová, ještě jsem ji neviděl ale je mi proti mysli že může být vůbec něco lepšího než tohle...Údolí včel je tak temné, jak jen Vláčilova adaptace možná nejtemnějšího románu Vladimíra Körnera za doprovodu mrazivých gregoriánských chorálů Zdeňka Lišky může být...Dokonce i prosluněné okamžiky jsou v tomto filmu jen předzvěstí a kulisou obrazů bolesti, marnosti a zkázy...Strhne vás k sobě do hloubky a vy, se studeným potem na čele, budete vědět, že nemůžete zpátky, dokud temné poselství, vypovídající o bolestném bezčasí středověku v mezičase dvou křižáckých výprav, nedojde ve velkolepém finále naplnění...Troufám si tvrdit že Údolí včel je jedním z nejlepších klenotů české kinematografie, né-li vůbec nejlepší!!!
Flashbacks of a Fool
Pier
V prvních minutách filmu jsem si myslel že koukám na nějaký přírodovědný dokument, všude samá koza a pták...Na první pohled je vidět že snímek nevznikal v Americe ale u nás na starém kontinetu...Líbí se mi, že sází na originalitu filmu a na nic si nehraje...Craig jako zhýčkaná hollywodská hvězda která pomalu ale jistě dohasíná, je perfektní, přijde mi že vůbec nehrál, ale prožíval a vcítil se do hlavní postavy, proto byl tak přesvědčivý...Co ale vůbec nechápu je příběh, buď režisér zapomněl co natáčí a nebo v tom je skryt nějaký hlubší význam, který mi unikl...Ve zmíněných flasbacích by se mělo rozebírat jak moc si byli blízcí s jeho přítelem z dětství, místo toho nám režisér porcuje proč Joe utekl z domova...Flashbacks of a Fool bych rozdělil na dvě různé poloviny, první polovina filmu, byla mírně zábavná a neřešila vůbec žádné problémy ani starosti, v druhé polovině filmu, je vidět že scénáristé přidali na otáčkách a vytvořili tvrdou realitu, při které mrazí v zádech...Vtip je v tom, že tenhle film podle mého názoru vůbec nestojí na hvězdném Craigovi ale na silném příběhu a jeho povedeném vyzobrazení...Dobrý film!!!
Star Trek
Pier
Star Trek jsem nikdy nemiloval, vyrostl jsem na Hvězdných válkách, a tak to taky zůstane, vždy budu upřednostňovat rytíře Jedi a jejich světelné meče...Problém je v tom, že Star Trek je ve všem možném už několik desítek let...První díly vznikly dávno před tím než Lucas dostal nápad na Luca Skywalkera nebo Hana Sola...Nevím kolik bylo natočeno všech možných seriálů a ani nevím kolik různých herců se vystřídalo na roli kapitána Kirka a upřímně mě to ani nezajímá...Tohle je první díl který jsem viděl, nikdy předtím jsem o to prostě nestál...Ale vím jistě, že tohle bylo jiné než díly předchozí, víc lidské, žádní hrdinové kteří nakopou všechny do zadku a ještě se přitom škrábou na hlavě...Zde bylo vidět že i hlavní hrdinové dělají chyby, krvácí a jsou nesympatičtí...Všechno to má na svědomí vynikající J.J.Abrams, člověk který moc zkušeností nemá, ale má vynikající úsudek a dar od boha, člověk který by dokázal vymáčknout to nejlepší i z Víly Amálky...Bohužel vtipné momenty se Scottyho pomocníkem byly jako špatná kopie Star Warsů...Hudba nic moc...Přes to všechno si velmi cením Abramsovy motivace do Star Treku jít - taky už jsem přejedený apokalyptických filmů...Čeho jsem se docela obával byl Zachary Quinto jehož jéhá má zaškatulkovano jako zabijáka Sylara z Heroesů...Ale musím přiznat že opravdu zaválal...I když se mi z nějakého zvláštního důvodu snímek líbil, pořád mám radši Star Wars!!!
Transformers: Revenge of the Fallen
Pier
Vůbec nevím na čem jsem...Na jednu stranu to byl obrovský nářez ale bohužel jen ten nářez...První díl měl styl, a přišlo to v dobu kdy si všichni říkali že taková pohádka bude velké fiasko...Bay to měl v tu chvíli jen ve vlastních rukou, na rozdíl od dílu druhého kde byl pod velkým tlakem aby dokázal zdolat laťku kterou si sám stanovil prvním dílem...Připadá mi ale že režisér použil peníze jen na efekty protože nic nového jsem nezahlédl, dokonce mi přišlo že nás ošidil...Hudba která v prvním díle byla tak neskutečná že jí nezastínili ani bitkující roboti v druhém díle vůbec jakoby neexistovala...Mě opravdu nestačí koukat na krásnou Megan jak sedí na motorce a vystrkuje na nás všechno možné...Možná jsem sentimentální ale přišlo mi že jsem viděl vykrádačky z jeho vlastních děl, Armagedonu a Pearl Harboru, ale to by nebyl Bay aby nenatočil americké hrdiny ve zpomaleném pochudu za obrovských výbuchů v pozadí...Je to jednoduchá podívaná pro jednoduché osoby kteří hledají jednoduchou podívanou!!!
Away We Go
Pier
Sam Mendes natáčí každý film, pro jinou skupinu lidí...Americká krása byla pro dospělé středního věku, kteří se nudí svým rodinným stereotypem...Road to Perdition byla zase pro fanšmejkry kteří mají radi gangsterky ze 30.let...Odlišným se stal a velkým překvapením pro všechny byl Mariňák, velká neznámá ale i tak to nebyl marný počin...O tři roky později natočil Nouzový východ kde se po 11 letech setkalo herecké duo Winslet-DiCaprio, a Mendes se vracel zpátky k rodinému stereotypu s tím rozdílem že se děj odehrával v 50.letech...Ale v posledním filmu se Mendes rozhodl poukazovat na to co se děje před rodiným životem...Lítost, smutek, vztek, zábavu, lásku to vše zažívají hlavní hrdinové, kteří se bojí právě toho že zapadnou a budou se po zbytek života nudit...Místy je to až neuvěřitelně komické ale vzápětí se ukáže opačná strana mince a divák má husí kůži a s hrůzou vytřeštěné oči...Dějově to sice opravdu moc objevné není, ale Mendesův velice jemný a citlivý přístup k vyprávění dělá z obyčejného a "řvavě nezávislého" komediálního dramatu něco víc než jednohubku, na kterou by šlo přes noc zapomenout...Tam, kde se české komedie plné obyčejných českých lidiček snaží působit jako ze života...Mendesova novinka přesně takhle působí...Hlavní herecká dvojice je sympatická a výborně to mezi nimi funguje a i herecké výkony těch menších rolí jsou výborné...Celé to navíc velmi hezky plyne, humorné situace se střídají s vážnějšími a vy máte celou dobu pocit, že hlavním hrdinům zcela rozumíte...Navíc se povedl výběr hudebního doprovodu, přirovnal bych jí k Ůtěku do divočiny, jemná, nenápadná ale přesto se hezky poslouchá...Na konci filmu jsem se málem utopil v pocitu štěstí které na mě z obrazovky sálalo!!!
Year One, The
Pier
Asi zklamu Jacka Blacka ale mě to vážně jako Život Briana nepřijde ani z daleko…Všechny vtipy jsou úchylné a perverzní a inteligentnímu humoru z Briana se to vyhýbá jak čert kříži…Malým plusem pro producenty je fakt že většina lidí nezná biblické příběhy, a ke všemu ty které vznikli ještě za časů kdy Ježíš Kristus byl na houbách…Ale pro věřící, všechny ty vtipy o Ábelovi nebo o Kainovi museli fungovat jako mávat červeným ubrusem býkovi před očima…Podle mě režisér nedokázal skloubit své rozdílné herce…Drsný Vinnie Jones nedostal tolik prostoru jak bych si představoval, to samé bylo s krásnou Olivii Wilde ta dostala víc prostoru ale byl tak hloupě napsaný že to byla jedna velká taškařice…Všechno se točí okolo dvou hlavních postav Michael Cera a Jacka Blacka, ti prakticky neslezou z obrazovky, navíc se k sobě jako dva herci kteří hrají v jednom filmu vůbec nehodí…Black mi nevadí, líbí se mi že jde proti proudu Hollywodské řeky, ale někdy to fakt přehání…Hloupá taškařice pro děti a dospělé bez vkusu!!!
Duel
Pier
Je vidět jak moc se mladý Spielberg, snažil odlišit od svých starších kolegů kteří se vezli na vlně filmů z 50. a 60.let…Nebýt jeho nápadů a splněných snů, dnešní filmy by vypadali úplně jinak…Jasným příkladem je právě tento snímek, z minima vytřískal maximum…V jistých záběrech je atmosféra na tak vysoké úrovni že k thrilleru to má celkem dost daleko, a každý kdo rozumí filmu, mi dá za pravdu když řeknu že z velké části na tom má podíl, kamera...I ten obyčejný záběr dokázal Steven natočit tak aby se divák vcítil do pocitů hlavního hrdiny, úzkost, strach to všechno je naservírované v přijatelném množství...Udivuje mě že Spielbergovy stačilo pouhých 14 dnů aby tohle všechno natočil…Všechno vyvrcholí v záběr který demonstruje Spielbergův um… Žádné počítačové triky prostě všechno jak má být!!!
District 9
Pier
Svět se zbláznil a já sním, neuvěřitelné se stalo skutečností, v dnešní době dokázal obyčejný nadšenec vymyslet do této doby něco nevídaného a nového...Dokumentárně pojatá sci-fi, mě okamžitě usadila do sedačky, a hltal jsem záběr za záběrem...Snímek snad potěší jak fanoušky sci-fi, tak akce, tak krve...Dokonce je to i dosti netradiční skličující drama, kromě závěrečné části, která je skoro čistou rubačkou a jako jediná mi ne zcela sedla...Už od začátku District 9 naznačí, že nebude tak úplně tradičním zástupcem subžánru "invaze mimozemšťanů na Zemi" a to tím, že děj filmu nenasměřuje do nějakého velkoměsta Spojených statů, ale do velmi netradičního a zajímavého Johannesburgu v JAR...Úplně zde byl pach rasismu, ale producenti si mazaně uvědomili, že divák je už přesycen, rasismem ohledně černochů, indiánů nebo cikánů a tudíž smutnými hrdiny se stali emzáci...Blomkamp na začátku filmu experimentuje čistě jen s dokumentárním stylem, přesně jak jsem čekal, ale i tak jsem jen těžko zakrýval překvapení, něco takového tu ještě nebylo - jednoduché, přirozené a přesto dokonalé...Avšak v nejlepším se má přestat...Ve střední části tedy sledujete "jen" bravůrně natočený příběh jednoho lidstvem vyvrženého muže s jedinou možností na cestě za záchranou...Konec filmu mě osobně přišel otevřený a proto bych se nedivil kdyby se za pár let vyklubal druhý díl!!!
Almost Famous
Pier
Nepsané pravidlo které zní „čím méně očekáváte, tím více se zamilujete“ se právě u tohohle filmu osvědčilo…Nevěděl jsem že se ve filmu objevují tak zvučná jména, nevěděl jsem o čem film je a už vůbec jsem netušil že budu tak unešen…I když rock vážně zbožňuji nenávidím vše okolo, drogy, alkohol, šlapky prostě nezávazný život který se tu hojně pěstuje…Nicméně Na pokraji slávy je natočen s takovou grácií že i já jsem na pár okamžiků zatoužil zažít ten pocit z úspěchu a slávy…Jeden herecký koncert střídá druhý, příběh je protknutý jemným humorem a pocukrovaný hodně slušnými vtípky; co ale nejde opomenout je ten nejlepší písničkový soundtrack, který jsem snad kdy slyšel…Led Zeppelin,The Who, Black, Sabbath, Deep Purple, Iggy Pop, David Bowie, Elton John, Simon and Garfunkel, Jimmy Hendrix, je to tam všechno…Co ale film vynáší do nebeských výšin není ani tak hudba jako scénář…Oprávněně si došel pro „Zlatého plešouna“ a porazil „neporazitelného“ Gladiátora, Erin Brockovich atd…Zdánlivě nenápadný snímek který proplouvá mezi filmovými fanoušky a nikdo ho nedokáže chytit, má co říct a rozhodně stojí za shlédnutí!!!
Hotaru no haka
Pier
Japonskou animaci, pozná úplně každý, mají svůj vlastní styl který se nemění už hezkých pár let...A byl bych pokrytec kdybych tvrdil že si přeju aby zkusili i něco odlišného...Japonsko si šlo vždy svou cestou, nebralo ohled na Evropu nebo dokonce Hollywod...Byl jsem vychován na Pokémonech takže vím, jak si animátoři hravě poradí s všemi různými odstíny, barvami a grimasy...I zde je to částečně stejné, s tím rozdílem že tohle není pohádka pro děti ale je to drama se vším co k tomu patří...Také jsem slyšel že jedna půlka u filmu vystřídala mnoho kapesníků, a druhá půlka jen s chladným pohledem sledovala příběh Seita a jeho malé sestřičky...Ani já jsem u filmu nebrečel ale chladným mě opravdu nenechal...Hned po zhlédnutí jsem dostal takovou depku jakou jsem měl naposledy u Crashe...Částečně na tom má podíl i fakt že se jedná o příběh který se zakládá částečně na pravdě...Jednoduchý příběh zachycuje přesvědčivě nejen zrůdnosti války, ale i lidskost, kterou všichni dospělejší postrádají a která se vynořuje se na povrch až ve chvílích, kdy jí již není zapotřebí...Některé pasáže zobrazují představy jednotlivých postav, což je velice přirozené, pokud si přejeme sledovat jejich pocity...Nejedná se tedy o žádné citové vydírání, které zde mnoho lidí zmiňuje...Jestli je hraná verze stejně dobrá jako tahle animovaná, ihned jí chci vidět!!!
Brüno
Pier
Borat se mi nelíbil a ani Bruno se mi nelíbí...Jestliže si Borat dělal srandu s Židů, Bruno dělá to samé jen s tím rozdílem že si utahuje s teploušů...Někdo tvrdí že je Cohen odvážní a revoluční umělec, já tvrdím že je namyšlený a vulgární ke všem kdo jsou nablízku...Ničeho si neváží a zesměšňuje vše co je lidem dobré...Je pravda že ukazuje jak to ve světě chodí, zvláště když vybírá miminka pro své fotky, a jejich rodičům nevadí ani fakt, že jejich ratolesti budou ukřižováni, pracovat s kyselinou atd...Na druhou stranu se divím že kvůli němu nevypukla Svatá válka na Středním východě, jak si vůbec někdo může dělat srandu z dvou rozdílných národních zvyků???Které jsou už tak daleko se svou nenávistí že každý den kvůli tomu zabíjejí...Už to není ani tak o demenci Amerického národa jako spíš o ponížení jednotlivých lidí, protože jak se zachovat v daných situací, které si sám hlavní herec vytváří, si nedokážu ani sám představit a vtipné chvíli nenechají diváka dlouho čekat...Plno nápadů mi ale přišlo, že to všecko je trošičku moc nucené, ne ze strany Bruna, ale ze strany jeho okolí...A tak se ptám: myslel tu závěrečnou píseň co zpíval s Bonem, Eltonem a dalšími, vážně???
Muk gong / Battle of Wits
Pier
Čínská historie mě neustále překvapuje…Mají tolik, legend a faktů že budou mít ještě milion let o čem natáčet filmy…Jak už to v historických filmech východní kinematografie bývá, je to všechno natočené aby si divák myslel že je to obří projekt…Bývá zvykem že producenti najmou pravou čínskou armádu aby se nezdržovali počítačovými triky…Tohle bude první věc kterou kritizuji…Žádné mohutné záběry které se konaly ve spoustě jiných filmů, se tu nekonali, všechno bylo uděláno počítačovou animací, která byla navíc velmi slabá…Další věc kterou bych si dovolil kritizovat je, mnoho zbytečných řečí okolo, a mnoho jmen, po chvilce na to rezignujete a jen čtete že nějaký Xiang Yangzhong napadne ze zálohy slabě opevněnou jižní bránu, kterou bude bránit hlavní hrdina Ge Li z Mo-Tsu…Jedna z mála věcí která se mi líbila, byla ta že hlavní hrdina nebyl pojat jako božský kung-fu bojovník kterému se nemůže nic stát…Zde byl pojat jako obyčejný člověk, který má sám své problémy, a rozmlouvá se sebou jestli je správné to co dělá…Sečteno podtrženo byly to příjemně strávené dvě hodiny, ale nebylo to nic tak ohromujícího, abych si tenhle film zařadil mezi historickou popkornovou špičku!!!
The Hangover
Pier
Nikdy bych neřekl že se zasměju u tak šílené komedie typu, Pineapple Express nebo Hele vole, kde mám káru...Něco ale Pařbu ve Vegas odlišuje, zde se jedná o inteligentní humor, založený na scénáři…Je až neuvěřitelné co se dokáže zrodit v jedné hlavě, a v zápětí je ještě neuvěřitelnější že to dokázal někdo natočit…Vše začíná celkem nevinně, ale divák ví že se něco semele…A najednou je to tady, hlavní hrdinové kteří nejsou ani nějak slavní se probudí v hotelovém pokoji, kde se promenáduje slepice, v koupelně čeká tygr a nikdo si nic nepamatuje…Říkáte že by tohle neměla být zábava???To se neuvěřitelně pletete, z Ameriky letos ještě nic vtipnějšího nevylezlo…Ani se nedivím že se to umístilo v TOP 250 na imdb…Možná vypadá levně, ale má toho v sobě fakt hrozně moc...a to jsem ani nemluvil o muzice, která je do komedie zanesena naprosto dokonale!!!
The Boat That Rocked
Pier
Richard Curtis, je asi ten nejvíc nadaný režisér co Británie má…Bohužel bych řekl že zastává názor, „Čím méně tím lépe“…Jeho Láska nebeská patří stále mezi nejoblíbenější ostrovní podívanou…Nutno dodat že Curtis se asi rád hecuje, možná si řekl že úspěch Lásky nebeský už mu leze krkem a natočí podívanou která bude stejně tak dokonalá jako dílo předešlé…Nevím jestli to úspěch překonalo ale určitě se mu vyrovnalo…Ve filmu hraje absolutní anglická nekomerční špička, která je vtipná a nemusí vůbec nic dělat…Velmistr americké herecké elity Philip Seymour Hoffman v roli Vévody???Kdo by to byl řekl že takhle seriózní herec kývne na podobnou roli…Ale jeho hlášky, jsou tak suché jako by je právě vyslovil Jiří Šlitr, naoko nezábavné ale uvnitř odzbrojující…Jsou něco jako Králové ro(c)ku, akorát s tím rozdílem, že zdejší postavičky jsou prokazatelně uchopitelnější pro diváka...Je super, když sledujete dění mimo loď…Lidé, kteří tančí za zvuků Rock radia, brečí, milují se, byli pro mě mnohdy větším zážitkem, než pohled na moderátory, kteří jsou u vytržení, když můžou pustit další pecku…Navíc, na konci filmu když jde loď ke dnu, je to stejně deprimující jako když se potápěl Titanic…Nechtěl bych tento film vidět v dabingu, ten britský akcent je prostě neodolatelný…Hudbu chválit nebudu, je to zbytečné…ROCK AND ROLL ŽIJE!!!
Drag Me to Hell
Pier
Horory nemám rád, ale přesto na ně koukám...Pořád se bojím a proto si říkám, tohle byl poslední, jiný už nechci vidět...Nakonec stejně jdu a pustím si nějaký jiný...U Stáhni mě do pekla, jsem se nebál, byla tu napínavá atmosféra, příběh měl spád...Ale nějak mi přijde že podobné věci jsem zažil u většiny vymítačských filmů...Čekal jsem děsivý horor ze starý školy, ale v tom problém není...Sice jsem se většinu času smál, ale lekačky byly nádherně děsivý a humor morbidní a absurdní, tak jak to mám rád...Dohromady mi to ale přišlo místy dost kýčovitý a i když je ve filmu spousta nepředvídatelnejch zvratů, tak na menších úsecích je film s postupem času dost předvídatelnej a jednotvárnej...Raimi natočil popcornový filmík, který vás ze židle nezvedne , protože všechno jste už někde viděli, a ne jednou...Zručně udělaná práce, ale neoriginální naprosto ve všem...Raimi do filmu nacpal guláš všeho, co zřejmě v dětství a mládí miloval, a já mám ten pocit, že kdyby s tímhle přišel někdo jiný, neprošlo by mu to...Ale potěšilo mě pár slov které tam padli v našem rodném jazyce!!!
Kite Runner, The
Pier
Talentovaný a ne příliš známý režisér Marc Forster natočil snímek který není ani tak syrový jako spíš krutý…Hned od začátku Vás snímek okouzlí svým optimismem svou nadějí…Dva mladí chlapci zažívají dobrodružství, soutěží v pouštění draků ale v zápětí se to změní v krutou realitu a boj kdo z koho…Napadá mě že zde čerpal Danny Boyle inspiraci pro svého Milionáře…I já jsem o Lovcích draků slyšel a také jsem se k tomu stavil skepticky…Ale přirovnal bych své nadšení k tomuto příkladu, jdete do baru kde budete vědět že tam jsou samé krásné ženy, ale Vám se stane že se tam zamilujete…Přesně tohle se stalo mě s tímto filmem…Lovec draků je velice citlivě natočené drama o přátelství a zradě, které má v první polovině neskutečný tah a chytlavost…Nikdy bych nečekal, že mi bude běhat mráz po zádech, když budu sledovat souboj papírových dráčků…Jenže to úžasné tempo se v druhé polovině vytrácí a upřímně řečeno snímek by mohl být o půl hodiny kratší…Navíc mě potěšilo že ve filmu bylo řečeno pár slov o mém oblíbeném herci, Stevu McQueenu…Zpočátku je Afgánistán v Amirových vzpomínkách znázorněn jako slibně se rozvíjející země, ale dvojitá revoluce, v obou případech vedená krutými tyrany s nesmyslnými zákony (absurdní zákon Talibanu, že každý muž musí nosit plnovous), ji totálně zruinovala a proměnila v doutnající trosky plné mrtvých těl a strachu!!!
State of Play
Pier
Jsou filmy na které čekáte jako na smilování boží, jsou filmy na které čekáte ale po čase zapomenete, a jsou filmy na které čekáte, zapomenete a už si nevzpomenete…Poslední psané „pravidlo“ je mojí největší noční můrou, a přiznám se že se mi bohužel stává dost často…Naneštěstí to nebyl problém tohoto filmu, nemohl jsem se dočkat pořádné kvality, a když jsem otevřel soubor a pustil film, byl jsem tak moc zklamán že jsem myslel že zanevřu na filmy…State of Play je prach obyčejný thriller který dávají ve středu večer na Nově…Jediné co tento film vynáší z toho pomyslného bahna jsou herecká esa…Od Croweho přes Afflecka po Helen Mirren, bohužel musím konstatovat že ani tyto „esa“ nepředvedli bůhví jaký herecký koncert jen hloupě papouškovali scénář…Napadá mě že Russell je roli od role tlustší a zarostlejší ale že by mu to nějak přidávalo na osobnosti to se říci nedá… Filmy popisující s vážnou tváří současná americká válečná dobrodružství v Iráku a okolí, moralizující a snažící se šokovat tím, že se na tom občas někdo snaží přiživit a něco si ulít, ve mně vyvolávají v kontextu s realitou okupovaných území odpor…Kvalitní filmařina, ovšem na rozpačité a kontroverzní téma, které by teoreticky mělo vyvolávat emoce pouze u řádně zmasírovaných Američanů…Velmi průměrný thriller!!!