Bisma
Stínu neutečeš
Zpočátku jsem díky skvělé práci zachycení historických snímků čekal větší drama, protože tyto opravdu tajemno filmu přináší. Postupem času se člověk dozvídá víc a víc, ale vzhledem k námětu je to pořád málo a snímek mohl být mnohem působivější. Potenciál historické skutečnosti zde nebyl plně využit. Zato obsazení paní Adamové a pana Landovského je určitě vrcholem vkusu a především vhodné intuice.
Konfident
Myslím že je to slušně reálně natočený film. Sice vás scénář nějak nenadchne, ale z celkového dojmu vychází poměrný film. I když dlouhodobé sympatie si asi nezíská.
Dvanáct měsíčků
Je pravdou, že ta pohádka působí příliš amatérsky a je nedodělaná. Především suchopární herci tomu nedokážou zabránit a opět jsou některé komentáře příliš "moderní".
Konec cesty
Film, který je svým hlavním námětem inspirovaný skutečností falešných britských bankovek vyráběných vězni v nacistickém táboře, a tvůrci jim zasadili kriminální příběh, který sice není nijak úchvatně zpracovaný, ale dívat se na něj dá, i když dopředu tušíte, jak vše dopadne.
Školní výlet
Je to sice nijaký děj, málo pravděpodobný, hlavně kdy na konci filmu tak naivně zvítězí dobro nad zlem, na druhou stranu ten film má vtip a je rozhodně zábavnější než film Pamětnice. Každopádně jsem panu Magnuskovi vděčný, že tolik "dříve narozených" herců dokáže pohromadě obsadit, a to i přesto, že jsou takřka všichni totožní s filmem Pamětnice a tudíž neoriginální.
Brácha za všechny peníze
Stále perfektní úroveň. Mladá rodina je už usazená, a mladý Pavelka dospívá. Herci jako S. Budínová a J. Bláha jsou taky dokonalí, jako vždy.
Rakev ve snu viděti...
Pro mě je překvapením, že zatímco nahou pastýřku natočili tvůrci jako seriózní kriminálku, tady se pustili do scrazy kriminálky. Ale je to dobrá podívaná, i když nemá příliš propracovaný děj, je to taková odlehčená verze.
Babička aneb Jak to bylo doopravdy
No musím říst, že první minuty filmu mě absolutně odradily, ale postupem děje není možné si nevšimnout, ač amatérského filmu, jaká je profesionální práce s kamerou, záběry a střihy. Tímto rozhodně filmu dává punc profesionality a i když některé scény vypadjí trapné, na film se podívat rozhodně dá.
Srpnová neděle
Typický poetický film, ve kterém zápletku nenajdete. Překvapením je Miloš Nedbal, který zde hraje tak milého člověka, jinak mě nic jiného nezaujalo.
Láska s vůní pryskyřice
Lehce zaměnitelný Vlado Müller s Gustávem Valachem zde hraje perfektně svěřenou roli stárnoucího mrzouta, který má ale srdce. Z filmařského hlediska však žádný zvláštní film.
Hvězda jede na jih
Celkem optimisticky laděný výpravný film. Nebýt spojení s jinou zemí, asi by se tyto záběry neuskutečnily. Tvůrci určitě nezapřou obsazení Deyla do stejné role rýpavého a nespokojeného rekreanta, a to jak ve vlaku tak na místě, stejně jako v Andělu na horách, ale ani toto neuškodí a je to velmi dobře doplňující záležitost, která neurazí, ale potěší.
Šmankote, babičko, čaruj!
Jediná Lucka Vondráčková mi v této zapomenuté a trochu nedodělané pohádce připadá, že se role zhostila perfektně. Jiní už tací nejsou a navíc mi film připadá, že místy nemá hlavu ani patu. Jednotlivé děje působí, jakoby byly střižené z delších scén a působí tak nelogicky, připadně nedokončené.
Micimutr
V pohádkách s drakem už je asi těžké co vymýšlet, a tak je pohádka slabá, až na pár detailních výkřiků kuchaře Dejdara a dá se odpustit i Dykovo pitomče. Ale za zcela perfektně vymyšlené beru propojenost pohádky se skoro-současnotí. Poprvé jsem si toho skoro ani nevšiml.
Narozeniny režiséra Z.K.
Film se pitvá v detailech, které ani na povrch nevyjdou. Je zbytečně dlouhý a po shlédnutí si z něj člověk stejně nic nezapamatuje. Maximálně hlas Rudolfa Hrušínského, který zde není schválně vidět a v malých sekvencích nástup bolševiků k moci i s tématem znárodňování.
Alois Nebel
Jako výtvarný počin je to za sto procent, protože podobné zpracování filmu tady nemáme. Příběh, který jsem čekal silný, nakonec nijak nevybočuje z řady, zato třetí rovina filmu - a to okrajový příběh Němého a poukázání "opět" na české hrdinství po válce - je trefná. Dejme tomu, že se tvůrci snažili o grafický počin na prvním místě, poté až o děj, ale vzhledem k tomu, že obě věci dělá jiná skupina lidí, mohli to zvládnout lépe. Nicméně film jako prvotina si zaslouží vysoké hodnocení.
Dokonalý muž, dokonalá žena
Jedinou výhodu k tomuto zajímavému pojetí vztahů dvou pohlaví shledávám především v krátké metráži a navíc do toho vtěsnaných čtyř povídek. Tím se opravdu některé scénky stávají poutavými, ale nejlepší je hned ta první od M. Kopeckého.
"Babičky dobíjejte přesně!"
Očekával jsem slaboduchou podívanou, ale zas tak špatný film to není, i když se v ději mohlo více přitvrdit v sousedských vztazích. Na druhou stranu oběšená kočka je celkem silný kafe. Celkově ale scény působí nedokonale, resp. nedosvětlené, kdy hned vidíme důsledky bez příčin a celkově pak film působí útržkovitě.
Kasaři
Standardní kriminálka, až na ten úvod a otevření sejfu v čele s příslušníkem SNB. Celkem originální počin, který nakonec ale ve filmu padá do ztracena.
Princ a Večernice
Ve skutečnosti se jedná o trošku depresivnější pohádku, kterou dvakrát nemusím, ale uznávám, že byla ztvárněna výtečně, především R. Brzobohatým a jeho Mrakomorem.
Za volantem nepřítel
Z hlediska filmařské práce je to standardně natočený film, spíše podprůměr, ale z hlediska ideologie je to trapnost nad trapnost. Agitačky padesátých let měly smysl, protože lidé měli ideál, pokud tomuto někdo věřil v sedmdesátých letech, je to ubohé v čele s Milošem Willigem a pododnými detaily jako je hakenkreuz na tričku.
Mezi námi kluky
Mohla by to být ještě lepší komedie pro oddech, sledovat boj učňů s vychovatelem, bohužel ale ty muzikálové vsuvky podle mě moc nezapadají a filmu ubírají na atraktivitě, protože jinak je to dobrá komedie.
V hlavní roli
Kriminální drama, které je ale příliš suché, a to jak s Kňažkem, tak s Nárožným. Filmu chybí nějaké větší drama a většina scén působí až moc naivně.
Železný dědek
Jen díky Jaroslavu Marvanovi se na film dá dívat, jinak je to poklidný snímek bez vážnějšího drama a napnutí děje.
První parta
Trošku ponurý film, který ani nemá tendenci vyzdvihovat povolání havíře. Dočkáme se zde malinkatého milostného dramatu a nijaké zachraňování uvězněných horníků.
Dům na Ořechovce
Na svou dobu rozhodně věcné téma, ale z pohledu filmařiny originální způsob poskytnutí děje divákovi. Zpočátku ze strany vypprávění domácího nabydete dojmu, že on je pouze tím ublýženým, až nakonec se zjistí, že je všemu jinak, a to díky opakování scén ovšem úplně od počátku, které v první části filmu chybí.