Bisma
The Last Emperor
Je to sice výprávný film, ale mě osobně extrémně nezaujal. Chybí zde nějaká pachuť doby, která přišla po válce. Ale některé silně působící scény mi zůstanou v paměti, tedy představení tříletého císaře svému dvoru a jeho pozdější příchod k bráně zakázaného města, kde nakukují vojáci nově vzniklé republiky. Toto se povedlo.
Probudím se včera
Nárožný opět přehrává až do krajnosti, Mádl opět trapný při vyjadřování, přesto stále obsazovaný. Jinak zbylý dojem rozporuplný. Na jdenu stranu cítím originalitu, na druhou stranu je tato originalita nedotažená, možná proto, aby film nepůsobil až moc se zadostiučiněním, kdy vyloženě fandíte hlavní postavě v jeho životě.
Svatá čtveřice
Originální nápad, ale zpackané zpracování. Ten film musel být nákladný, ale totální propadák takřka ve všem, i když herci se snažili.
...a pozdravuji vlaštovky
Obyčejný vzpomínkový film mladé komunistky, který zaujme jen z úcty, ale falešné. Mě ničím nezaujal, kromě velmi mladého vzhledu herců Vašáryové a pana Zahajského.
Slečna Guru
Dobrá televizní nezávazná komedie, u které se nebudete přímo smát, ale pousmívat, a vzhledem k tomu, jak lehce působí děj, se opravdu povedla.
Tak láska začíná...
Tak film má teda perfektní nápad, tedy především první povídka. Sice se film neuchytil, ale i tak je dobrý. Především mladý Šteindler, Stropnický a Růžička. Sice zde nezazářili, ani nemohli, ale podívaná dobrá.
Vražedné pochybnosti
Takřka zapomenutá kriminálka, ve které je vám divné, že se z toho nemůže hlavní podezřelý vyvléct. Ale je to tak vše, co je na tom trochu zajímavého. Tak jako Chata na vyhlídce zmizela ze světa vyhořením, tak zmizel i tento film z paměti.
Dívka s mušlí
Hodně depresivní film, zato reálně působící. Aspoň že hlavní hrdinka není tolik ušlápnutá, ale vidět jednou stačí.
Čtyři slunce
Citové drama, které dokáže i unudit. Už zpočátku sledování člověk pochopí, co ho asi může čekat. Co se snad výjimečně povedlo, je scénka na poště, kdy Anna Geislerová nemůže vydat doporučené psaní jiné osobě. Detail, který si divák zapamatuje, jinak už jen maximálně pošetilého Karla Rodena.
Dopis psaný španělsky
Stále zdařilé malé rodinné drama. Ale nejvíce asi zaujme profesorka ztvárněná paní Havelkovou se svými vysoce odbornými výrazy, které působí až komicky.
Pražské noci
Nápad filmu je výtečný, jeho zpracování však už kulhá. Kvalita jde přesně sestupně s povídkami. Zatímco povídka o Golemovi je ještě zdařilá, o hospodské už je tichá, pouze se zpěvem a krátká, čímž jenom dokazuje vyplněné místo ve filmu.
Délka polibku devadesát
Doufal jsem v nějakou dobře střeštěnou komedii typu Ďábelských líbánek apod., bohužel je film spíš nedorozuměním komedie, která se moc nevydařila a člověk se v ní lehce ztrácí.
Lovec senzací
Poměrně vyzývavě zpracovaný film na svou dobu. Hlavně samotný závěr filmu dá člověku se nabažit i krátkého vtipu. Dvě povídky, které jsou celkem zajímavě ztvárněné, i když by mohly být lepší. Ale v porovnání je druhá povídka určitě zdařilejší.
Zátah
Povedený film, především s dobrým nápadem o dvou nečekaných setkáních při „výkonu jejich povolání“. Zpracování má trošku slabší trhliny, čímž se z toho nestala dobrá detektivka mezi lidmi známá, ale to ani nemohla, protože zde lupiče znáte od počátku a sledujete jejich unikání až do Polska. A Ladislav Potměšil se na takovou roli hodil víc než dost.
Den, kdy nevyšlo slunce
Celkem obyčejná televizní kriminálka, ale popravdě jsem se ve filmu ztratil, co je přítomnost, a co minulost, a až konec mě vysvobodil. Bohužel ale tento děj nijak nebočuje.
Drsná planina
Celkem srozumitelný pohled na tehdejší pohraničí, bez větší propagandy. Bohužel ale filmu chybí větší tah na branku a zaujetí nějakým "nelegálním" činem.
Svědkyně
I když se dá očekávat od takové povídky malou zápletku, tato byla až moc malá. Na druhou stranu tu Bohdalová perfektně ztělesňuje snad nejjednodušší ženu svého života.
Na konci světa
První polovina filmu je takřka o ničem, s normálním dějem, až později se začne rozvíjet děj s převaděčstvím, ale celkově je to nudný film. Navíc mě překvapuje, že by v reálu dali na ostrahu hranic vojáka, jehož bratr utekl přes čáru ilegálně.
Čas lásky a naděje
V tomto filmu nevidím žádnou velkou propagandu. Normálně zpracovaný film o pozvolném dělnickém hnutí - tedy alespoň ve filmu je jen okrajovou zálěžitostí, i když se tak netváří. Ale tendenčnost doby se z něj samozřejmě vycítit dá.
Tam, kde hnízdí čápi
Další z řady průměrných filmů, co se týče natočení, a podprůměrných, co se týče děje. Opět boj mezi obrozenci a staromilci. Opravdu velmi slabý snímek.
Atomová katedrála
Pojmenoval bych to klasickým normalizačním filmem, který se ztrácí sám sobě. Jeden správný stavbyvedoucí, jehož role je bezvýrazná jako celý film. Hodně to připomíná Bouřlivé víno, tedy alespoň hlavním motivem, kdy se ukáže, že ten starý harcovník má pravdu. Tento film už ale ztrácí vtip a není podruhé dívatelný.
Farářův konec
Je to vtipná fraška, i s vtipnými momenty. Bohužel film ukazuje, že má na víc, než kolik nabízí. Ovšem paní Pechlátová v roli babičky a se svými "ostrými" průpovidkami - ta má za sto procent.
Zabitá neděle
Absolutně nepochopený film, kde se nesutále dokola opakují scény střílení, aby se zabral prostor. I z psychologické podívané je to velmi nezáživný film.
Případ pro začínajícího kata
Perfektní film, který je bez problémů srozumitelný pro všechny. Nejen že scéna s poloviny skrytou místností pod podlahou je opravdu sugestivní, stejně tak je podmanivá hudba, která se sice monotónně prolíná v krátkých intervalech, zato ale vždy v profesionálně vybraných okamžicích, stejně jako ve filmu Valerie a týden divů. Pokud si navíc divák spojí po česku stvořené Gulliverovy cesty s okamžikem doby vzniku a narážkami na režim, nemůžete mít výhrady. Je to originální počin, už jen kvůli tomu spojení světové literatury se skutečnou dobou.
Den sedmý, osmá noc
Na můj vkus až přebujelý inteligentní film. Po pravdě je celkem složitý na pochopení, a to především tehdy, kdy neznáte kontext doby a dobu vzniku.