Bisma
Ex offo
Velice vypovídající film o hrdinech doby, o ničem jiném. To, co je napsáno v recenzi neodpovídá, tady se nedozvíte nic o obhajobě a soudním procesu, ale opravdu jen o hrdinech. Ale tím to má tu hodnotu.
Krakatit
Kniha mohla mít svůj velký význam po světové válce, tento film mohl mít význam po druhé světové válce. Bohužel doba, ve teré byl film tvořen, je až nepřirozeně vtělená do filmu. Poválečná mírotvorná nálada a předsudky vůči Němcům jsou až nenormálně použity v tomto filmu. To, že Čapek ve své době vzniku díla vůbec nemohl poukazovat na Němce, ale na strašlivost vědy jako takovou, nelze zapřít. Ale ve filmu užití vojáci německých uniforem, je mnoho, ale Japonci, jakožto "spojenci" Němců, jsou až příliš. Ani film pro mě nic nevypovídá. Na druhou stranu se na film dá dívat jen jako na látku námětu užitou na určitou konkrétní dobu.
Láska jako trám
TV tvorba excelující
No prostě skvostný snímek bez jakýchkoli omezení. Nikdy bych nevěřil, jak může být pan Pivec vyníkající a tak bezprostřední. To co tady předvádí, své mudrlantské řeči, poslední slova, to je něco úžasného. A celý film je nádherný, přímý, ze života, a hlavně perfektní a vůči režimu i místy drzý, zároveň i vtipný - "Pro nepřekonatelný odpor. Jsme spolu padesát let. Chci žít." Trio Šejbalová, Pivec a Záhorský za tento televizní skvost zaslouží to nejvyšší hodnocení a tento snímek by se mohl rovnat i kinofilmům.
Sny o Zambezi
Příliš tuctový film s neutrální Afrikou na pozadí ale bez hlubšího zpracování. Bohužel ani roli Svatopluka Skopala jsem příliš nepochopil. Při tom námětu vězení a loupeží mohlo jít o napínavější podívanou.
Hodinářova svatební cesta korálovým mořem
Je to film hodně podobný Jen ho nechte ať se bojí, nebo Blázni, vodníci a podvodníci, které také tehdy vznikly a stavěly na nově objevené střeštěnosti pana Soboty. Jenomže zatímco u některých filmů se to vyvedlo, u některých to přerostlo v úsměvnou frašku. Bohužel mezi ztřeštěnou komedií a trapností je velmi tenký led. Nepomůže v tomto filmu ani dvojsmyslnost slov a frází.
Ležáky 42
Myslím, že to je slušně zpracovaný film, s prostřihy z filmů, z části dokument, z menší části film. Ale realisticky se povedlo. Až na scénu u tetičky, která působí hodně amatérsky.
Čekání na déšť
Příliš fádní a k smrti nudící film, který má k dobru jen to, že není dlouhý. Ani herci jako Z. Řehoř se nemohli předvednout a pro děti je to taky film na zapomenutí.
Skalpel, prosím
Tak rozhodně to není žádný excelentní film, spíše snůška přemýšlivého pana profesora. Vyloženě role psaná na míru pro pana Macháčka, ale z filmu žádný zážitek nemám.
Smrt krásných srnců
Emotivní film, především díky Karlu Heřmánkovi, který zde hraje bravurně, nicméně nikdy jsem nepochopil, proč byly natočeny dva takřka shodné filmy, tedy Zlatí úhoři a tento. I když asi z důvodu té tragiky. Bohužel jsou oba smutné, zato ale působivé.
Oldřich a Božena
Vcelku hodnotný film, ale se špatným nasvícením, přesto se zachováním historických prvků a z dnešního hlediska krutosti té doby.
Polski film
Originální počin, kdy zpočátku člověk neví, co se děje, ale přesto je to zajímavé. Jsme v dokumentu, nebo ve filmu? Na to se v podstatě odpověď hledá těžko. Ale některé věty typu šoustání už bývají přehnané a rádoby vtipné. Přesto ten film, i přes ocenění, půjde do zapomění.
Malé oslavy
Na jedno zhlédnutí je tento film o vztahu několika lidí, kteří se protloukají životem. Konec byl jen vyvrcholením happy endu. Ale "Jacksona" si asi zapamutuju nejvíc a spojím s filmem.
Láska je láska
Výborná podívaná pro nenáročnho diváka, která sice působí sklesle, zároveň ale odlehčeně. V celkovém sledu se film povedl, jen mohlo být více scén s Ondřejem Vetchým a především Simonou Stašovou, protože ta celý film vedla. Bohužel i zde jsme museli být svědky product placementu, i když v malé míře, tak přesto obě scénky byly až moc okaté.
Auto*Mat
Jednostranné
Za zpracování a ochotu bych dal hodnocení vysoké, ale všechno dokáže kazit účast jistých lidí na demonstracích, kteří ani nevědí, proti čemu protestují, ale hlavně protestují. Už na začátku autor trošku nedomýšlí, když křičí, že po přechodu se nejezdí. Když tolik propaguje jiný druh dopravy, mohl by vědět, že při objíždění překážky po přechodu můžu, nebo se má auto vznést a překážku přeletět? Navíc je film pro diváka nabídkou informací a argumentů jen z jedné strany - i když ke konci filmu se to mění. Ale stejně jako můžu říkat, že mimoúrovňové křižovatky a dálnice zabírají a rozdělují životní prostředí, ubírají přírodního místa, stejně tak můžu tvrdit, že dálnice přináší ekonomickou prosperitu, plynulejší dopravu, její vytlačení z města a snížení emisí a další aspekty. Stejně tak řečená informace, že jeden z tvůrců byl sražen autem a zemřel, ale už se nedozvíme, kdo tu nehodu způsobil - jestli řidič, nebo onen mrtvý. Konec filmu to trochu vyrovnává, kdy si poslechneme i druhou stranu v podobě propagačního videa, ale to je málo. Co ale bylo zajímavými momenty, to především konfrontace a vstupy tehdejšího primátora Prahy Pavla Béma. Celkově je ale dojem z filmu rozpačitý.
Kněžna Libuše
Opravdu otřesný film. Tady se nedá krom hudby obdivovat nic. Alespoň že z toho nezamýšleli velkofilm, což dokazuje velmi chudé obsazení kulisami, ale takřka vše se odehrává kdesi v lese.
Kozí příběh - Pověsti staré Prahy
Povedený animovaný film, který je dobře propletený dialogy a glosami z doby současné a v jedné chvíli - Japonci u orloje - i výtvarně. Jako klasický živý film by to musel být propadák, takhle je to ale umě zpracované a originální. Navíc je to hodně odlehčené a to dodává filmu solidní podívanou.
Horrible Bosses
Šílený film, místy až trapný. Když pominu absolutně naivní myšlení všech postav, pořád je to film na jedno zhlédnutí. Alespoň konec přináší trochu překvapení v rozuzlení, protože jsem sám byl zvědavý, jak se z toho ti tři dostanou, když nejsou schopni provést vraždu.
Trhala fialky dynamitem
Jako malý jsem se na ten film pořád díval a připadal mi komediální, což samozřejmě není pravda, protože je spíš tragikomický. Jak v počátku podnikání, tak v trapnosti scénáře. Takřka všechny scénky jsou tak naivní, že je s podivem, jak ten film je známý. Ale možná je to tím, že se nesutále šířil mýtus nějaké napodobeniny slunce seno...
Lištičky
Zbytečně vyhozené peníze. Z filmu opravdu pocítíte akorát atmosféru místa, ale to je tak vše. Obyčejný lidský příběh s propletenci vztahů, který je akorát zasazen do neobyčejného místa.
Prodavač humoru
Neúspěšný, i když trezorový film, který má zbytečně dlouhé pasáže – především samotný úvod je otřesný. Možná že k trezoru přispěl Pražský výběr, ale alespoň dokáže film popsat socialistickou estrádu, bohužel takřka nezáživně.
Tobě hrana zvonit nebude
Myslím, že toto snad ani Trapl nemohl myslet vážně. Jak se může tak trapná záležitost pronásledování objevit ve filmu v takové podobě? To je otřesná záležitost. Jeden z nejtrapnějších filmů naší kinematografie. Už jenom ty lidské řeči komunistických vrahů už nejsou ani k pláči, ani k smíchu.
Ztracená dovolená
Velmi zajímavá sonda, pokud by to mělo být podle skutečnosti, je neuvěřitelné, že někdo vynaloží takové prostředky, aby pátral po ničem - jen na základě zvědavosti. A počátek filmu přináší takové tajemno, že by očekával nějakou tajnou misi - krimi. Jako dokument vyníkající.
Jen si tak trochu písknout
Pěkný dětský film, velmi pohodový i o prvních láskách. A trošku se satirou - mírné zesměšnění soudruhů esenbáků. Prostě jen si tak trochu písknout.
Hrdina má strach
Ve své satiře ten film spíše vypadá jako propaganda režimu - všechno v obecné rovině. Stále se něco plánuje, rýsuje, podniká, ale nic konkrétního se nedozvíte. Ale jako narážka na režim je to slušné.
DonT Stop
Očekával jsem jednoduchý film revoltujících studentů, což se vlastně naplnilo, nicméně film krásně kloubí původní záběry staré přes dvacet let se svou tvorbou. Připadá mi, že tím opravdu dávají tvůrci najevo, že nechtějí dělat přímou profeionalitu, ale celkový dojem nakonec převáží, že se film opravdu odehrává za minulého režimu. Nejvíce se mi však líbily "vyhrocené" situace s rodiči mladíků.