Bisma
Chlap jak hora
Ani ne jako agitka, ale spíš film o jedinci, který se chce životem protloukat sám a nezapadá do společnosti, z čehož vzkvétají jen problémy a neustálé usmiřování a rozeštvávání lidí kolem sebe. František Peterka se na tuto roli výborně hodil.
Donnie Brasco
Jeden ze slabších filmů o mafiánském prostředí. Nechce se mi věřit, že by se mohl agent FBI, který má rodinu a děti, infiltrovat do mafie, a při tom se tak snadno stýkat se stranou zákona a žít normální život.
Man Who Would Be King, The
Vcelku směšný příběh dvou směšných dobrodruhů, kteří se vydají za svým cílem aby se stali bohy a takřka nic, krom filmařského klišé, jim nestálo v cestě. Jediné, co se mi ve filmu líbí, je jeho přímočarost a jasnost, což pomůže i jeho chápání pro slabší obecenstvo.
Dobrý den, město
Na svou dobu tuctový film, který neurazí, nezaujme a odehrává se v tehdejších klasických linií. Ničím nevybčuje a alespoň ukazuje realitu tehdejšího života.
O moravské zemi
Mně tento film nepřipadá příliš propagandistický, ale celkem úměrný své době, kdy se i kritika objeví, aby vše nakonec dopadlo dobře. R. Brzobohatý tady vlastně hraje tu samou roli jako ve Všech dobrých rodácích. Navíc se tu opět setkáme se stejnými herci obsazovaných do „jihomoravských filmů“.
Noční jazdci
Hodně sugestivní film, který se vyvíjí jinak, než by člověk čekal. Tady je člověk na straně finanční správy, ale překvapí reálné zachycení scény, a sblížení dvou protichůdných postav. Konec je velkým zklamáním nejen pro diváka, ale i pro spravedlnost. Bezmocnost se zde vykazuje ve své nejlepší podobě.
Kozí příběh se sýrem
Je to více rodinná pohádka, ale jednička byla určitě lepší, nejen návazností na historii. Bohužel film možná neuspěl, i tak ale je tam snaha něčeho českého originálního.
Na kometě
Sic uznávám kvality Karla Zemana, ale jeho filmy nemusím. Přesto tento je velmi působivý, především v detailních situacích jako třeba "zavírají cizince". Někdy se na něj ještě rád podívám.
Chobotnice z II. patra
Jako dítě jsem tento film miloval, dnes se na něj člověk podívá jen tak, ale je pořád dívatelný, ale trošku patetický.
Veselé vánoce přejí chobotnice
Velmi podobný jedničce, ale i zde, jako ve dvojce formeláků z filmů Lucie, čím více se blíží film ke konci, je smutnější a smutnější. Ale grafické zpracování je vyníkající.
Jedlíci aneb Sto kilo lásky
Jako nápad to není špatný, ale neuměle zpracovaný. Mě se film jako oddechovka líbí, ale cele působí nedotaženě. Všechny scény jsou jakoby neúplné. Obsazení perfektní, ale jediní, kteří tu stáli za to, jsou pan Stropnický a Veselý, který ale mohl dostat více prostoru.
In Darkness
Slušný film, který aspoň nevytváří hostroii černobíle, ale takovou, jaká byla. Každý byl svůj a nažil se přežít, bez jakékoli solidarity. Alespoň tak to vyznívá.
Good Morning, Vietnam
Americká slátanina, kde jsou opět generálové vyobrazeni jako ti špatní, aby divák měl hned od počátku kladnou a zápornou roli. Jedno ustačilo.
Babovřesky
Nevěřil jsem recenzentům, věřil jsem zprávám o úspěchu. Ale recenzenti měli pravdu. Prolíná se tu hudba a střih Slunce seno a Kameňáku, kteréžto filmy mám na rozdíl od jiných rád, ale toto bylo trapné, směšné, až moc amatérní. Na druhou stranu jsem zvědavý na dvojku.
Ve stínu
Je to syrově natočená kriminálka s perfektním pozadí doby. Překvapivé zvraty, herci všichni, kromě Štěpničky hráli skvěle. je ale pravda, že Hakl v roli Trojana byl buď podivín, nebo debil, nebo příliš spravedlivý naiva, který za ní jde přes mrtvoly i s vidinou svého konce.
Musím tě svést
Hodně průměrný a nízkonákladový film, ve kterém hrají v podstatě jen tři herci a nejedná se o žádnou velkou zápletku a podívanou. Jediné co se povedlo na sto procent je vystupování paní Chýlkové jako političky, především když promlouvá s něčím v médiu.
Tam na konečné
Stále slušný film, který neurazí ani dnes. Příjemná komedie. Jediná výtka je v tom, že žádná postava tu neměla větší prostor. Doufal jsem aspoň v pana Růžka.
Hledá se táta
Na svou dobu příjemná komedie, která by se mohla natočit i v dnešní době. Bohužel ale nebýt Menšíka, tak zapadne úplně. Ten jediný tu stojí za to.
Muž na drátě
Kriminálka je to ponurá, a nepříliš zajímavá. Bartoška je opět unavený z hraní a jeho postava by klidně mohla být i rychleji reagující. Co však překvapí, jsou dvě věci. Opět u kriminálky originální závěr, který nikdo nečeká, ale také neschopnost kriminálky a jejich amatérismus. Myslím, že tohle tvůrci nedomýšleli. Nemůžou být tak naivní, aby podobným stylem hlídali toaletu, nebo přijeli k paneláku, kde se skrývá potenciální vrah, tak viditelně. Čili to navíc body zbytečně ubírá.
Cesty mužů
Zbytečný film, který se už nehodí ani do normalizace. Na druhou stranu se tvůrcům podařilo působit jako o dvacet let zpátky. Druhá polovina filmu se začíná trošku dramatizovat, aby na druhou stranu působila příliš monotónně a zbytečně dlouze. Z filmu mi asi utkví jediná scénka, která je snad vytržena z nějaké grotesky a působí zde nepatřičně. To je zatčení Říčana a následná velmi solidní práce kamery při snímání zrcátka dějiště na zadních sedačkách automobilu.
Lucie, postrach ulice
Velmi výtečná pohádka, německé prostředí v českém hávu, a báječná podívaná, ne na nudu, ale pobavení.
...a zase ta Lucie!
Každý tuto duologii zná a věřím, že ji rád vidí, přesto se hodnotí tak záporně, přitom je to pořád jako jednička krásná oddechová podívaná.
Temné slunce
Nemůžu zastat názor, že by Krakatit bylo lepším zpracováním než tento film. První díl ještě rozhodně ujde, ten druhý se od poloviny stává příliš trapným. Nicméně oba filmy jsou dost neumělecké a přehnané. U tohoto filmu navíc opět režim poukazuje na to, co sám provádí, co chystá.
Dialóg 20 - 40 - 60
Nápad rozhodně dobrý, ale zpracování velmi kulhá. Je to příliš jednotvárný a nudný snímek. Bohužel zde ani neuvidíme žádného známějšího, resp. perfektního herce.
Nepodepsaný knoflík
Konec kriminálky je sice jistým tajemným nadchnutím, nikoli už ale výtečným zpracováním. Na druhou stranu je to dobrá oddechovka, i když jí chybí ta pověstná "šťáva".