ShaoFuTzer
Předem musím říct,že žánr parodie mi není příliš blízký.Ovšem chvála,která se na Jednotku příliš rychlého nasazení snesla mě přiměla jít se na to podívat na vlastní oči.A pocity jsou výceméně takové,jaké jsem očekávala.jsem schopna poznat,že je to velmi dobrý snímek,ale přesto jsem se z výše zmíněného důvodu nebavila až tak dobře jako ostatní.Pochválit musím naprosto profesionální řemeslnou stránku,hudbu a herecké výkony.Simon Pegg a Nick Frost jsou sympatická dvojka a výborně je doplňuje výkvět britského herectva.Režisér Wright je takový machr,že by rozhodně nemusel točit parodie,ale mohl by se pustit i do originálu(za akční scény v jeho podání by se nemusel stydět ani Michael Bay),což bych já osobně viděla raději.Po nadupaném začátku mi přišel střed filmu trochu zdlouhavý a některé scény jsou i na mě trochu moc(např.babička kopnutá do obličeje).Jsem trochu v rozpacích jaké dát hodnocení,ale nakonec bych to shrnula asi takhle:Když mě nepřesvědčila ani Jednotka Příliš Rychlého Nasazení,tak se mi prostě parodie nikdy líbit nebudou.
Bridges Of Madison County, The
Totálně nepřesvědčivá,sladkobolná,příliš dlouhá,americká lovestory pro starší a pokročilé.Clinte,Clinte,tímhle jsi mě zklamal.
Die Hard 2
Naprostá klasika akčního žánru.Příběh byl poměrně dobrý,akční scény s nápadem a vůbec celá režie Renyho Harlina ještě tenkrát nepostrádala šmrnc.Ovšem důvodem,proč se celá série Smrtonosných pastí těší tak mimořádné divácké oblibě,je výborně napsaná a ještě líp obsazená hlavní postava.John McLane není žádný superman,ale člověk z masa a krve(občas z hodně krve),který dělá chyby,dává najevo bolest a člověk se s ním může poměrně dobře identifikovat.Prostě vám není volnej a ze všech sil mu fandíte.Na druhou stranu to není žádný ufňukánek s psychyckým traumatem(což je v dnešní době dost oblíbené klišé),ale pořádně drsnej řízek,který sype jednu hustou hlášku za druhou.Ostatní postavy zůstávají tak trochu v jeho stínu,ale například paní McLaneová taky není žádná něžná květinka,ale ženská od rány nebo šéf letištní policie nakonec ukáže,že má srdce na správném místě.Mezi klady taky patří jedna brutální smrt(vcucnutí do vrtule letadla).......Prostě jupijá-hej,těším se na čtyřku!
Pirates of the Caribbean: At Worlds End
To se nám letos ty trojky nějak nevyvedly.Spider man,Shrek a ted' i ti Piráti....Nehledě na to,že se ve trojce definitivně vytrácí moment překvapení z originálně pojaté postavy Jacka Sparrowa,je to celé přeplácané a nelogické.Pohybuje se tam příliš mnoho postav,z nichž půlka je pro příběh zbytečná a rozhodně měly jít ve střižně přes palubu a navíc je tam moc dějových zápletek,takže člověk většinu filmu vlastně neví,která bije.Navíc postavy mění svoje motivace doslova scénu od scény,každý podráží každého,což nepřispívá k tomu,aby si člověk někoho oblíbil.Stejně jako Spider man,ani Piráti nedrží pohromadě a na rozdíl od něj ani jednotlivé scény nejsou moc dobré.Vrcholem jsou momenty,kdy je kapitán Jack na plátně vícerát,nebo předbitevní agitace Elizabeth.To je vážný adept na nejtrapnější scénu roku a člověk musel až litovat chudinku K.Knightley,že se musí účastnit něčeho až tak příšerného.Osobně jsem se nejvíc těšila na Sao Fenga v podání ultracool borce Chow Yun-fata,ale bohužel,přestože má charismatu jak atomová elektrárna,se jeho postava na plátně příliš neohřeje a navíc je to jedna z těch naprosto zbytečných.To samé se týká i masivně propagovaného Keitha Richardse,který se objeví asi na pět minut....Docela povedená byla závěrečná bitka,ale na druhou stranu je spoustu lidí(ne tak režijně impotentních jako Gore Verbinsky),kteří by jí natočili mnohem líp.Zvlášt' při megarozpočtu,který Piráti měly.Prostě to bylo velké zklamání i přes to,že jsem on Pirátů ani moc neočekávala.
Zwartboek / Black Book
Na Paula Verhoevena docela normální film,možná až trošku moc...Nicméně i tak je to dost dobrý pohled nas Druhou Světovou Válku.Líbila se mi ta dvojznačnost charakterů,i nácek může být hodný a partyzán naopak pěkná svině(něco takového byste v typickém americkém blockbusteru těžko hledali).Výkon hlavní představitelky snese ty nejpřísnější měřítka,je roztomilá,svůdná,odvážná.....prostě věříte tomu,že s ní chtějí všichni spát.-)Děj je přesně vyvážený,nejsou tam hluchá místa,kdy by se člověk začal nudit a hledat na filmu mouchy,a to přes poměrně dlouhou stopáž.Výborný soundrack a co mě asi potěšilo nejvíc,byl poslední záběr,ve kterém bylo řečeno prostě všechno,co je potřeba.
Spider-Man 3
Třetí a nejhorší spider-man,bohužel.Dramaturgicky roztříštěný,děj se rozmělňuje mezi příliš mnoho postav,brutálně ostrouhá Venom,který je tam všeho všudy asi deset minut.Navíc herecky nepříliš zvládnuté od Tobeyho Maguirea(pořát trvám na tom,že je to dobrý herec,ale poloha frajírka mu tedy rozhodně nesedí).Mnoho scén je roztomilých(redakce,žádost o ruku v restauraci.....)nebo vizuálně úžasných(zrození Sandmana..),jenže to nedrží dohromady.Bud' ubrat a vystříhat některé záporáky a naprosto zbytečné postavy(Gwen Stacy),nebo naopak přidat na stopáži a věnovat všem trochu víc prostoru,abysme pořádně poznali jejich motivace a nevnímali je jen jako figurky.Z každého okýnka je vidět láska k předloze a snaha stvořit něco bombastického,ale bohužel ti to,Same Raimi,tantokrát nevyšlo.
The Painted Veil
Hodně dobré.....hodně.Je tu vynikající románová předloha,krásné autentické čínské exteriéry a výborně vybraný hudební doprovod.Co ovšem tuto podívanou povyšuje na mimořádné dílo,jsou Naomi Watts a Ed Norton v hlavních rolích.To,co dokážou dodat svým poměrně upjatým postavám je až neuvěřitelné.S tím,jak se oba poznávají navzájem je poznává i divák.Zprvu máte tendenci degradovat Kitty na rozmazlenou fiflenu a Waltena na prvotřídního suchara,ale později pochopíte(spolu s nimi),že jsou ve skutečnosti oba mnohem složitější.Tenhle herecký koncert s mimořádně dojemným koncem si rozhodně nenechte ujít.
King Arthur
Myslím,že to potřebuje docela dost velký talent,vzít tak výživné téma jako je legenda o králi Artušovi a udělat z toho dvouhodinovou nudu......
Učitel tance
Z mého pohledu tento film neměl chybu.Filmy z prostředí sanatoríí(nebo podobného extrémního prostředí) mají vždy velmi zvláštní atmosféru,ale Jaromil Jireš většinu z nich překonal(snad jen ten Formanův Přelet nad Kukaččím hnízdem bych postavila výš..).Vyprávění je to samozřejmě velmi smutné,ale režisér tu tam přidá jemný humor,který člověka ve výsledku vlastně ještě víc rozesmutní.Velmi mu pomáhá i famózní Martin Dejdar,který vystihne všechny polohy své role.Je přesvědčivý jako pásek,který nebere nařízení lékařů vážně,i jako člověk,který svůj boj s nemocí vzdal.Skvělý je i snový taneček na konci,kdy je už člověku jasné,jak to celé dopadlo,ale režisér natvrdo neukáže,co se s Mayerem stalo.skvělý zážitek!!
Shooter
Rádobyrealistický thriller,který má výborný začátek,horší prostředek a naprosto pošahaný konec.Film má slušné akční scény a drsného hlavního hrdinu(který je v podání Marka Wahlberga asi jediným výrazným kladem),ale logiku ztratil scénárista někde napůli cesty.Myslím,že by docela pomohlo,kdyby se do vyprávění vneslo trochu víc humoru a odstupu,jenže tady se hraje pekelně navážno,patriotismus na nás kouká odevšad,z každého záběru se zpomaleným plápoláním americké vlajky....Asi by člověk fakt musel být z USA,aby tohle ocenil.Hlavní hrdina je borec,to se cení,ale občas se zdálo,že je snad jasnovidec,například když hned věděl,kerý příslušník FBI stojí na jeho straně.No a ten několikrát natahovaný konec už definitivně zatloukl hřebíček do odstřelovačovy rakve:-)
Perfect Stranger
Jedno je jasné,James Foley preferuje formu před obsahem.To už bylo jasné z jeho předchozího filmu Chladnokrevně,který se mi na rozdíl od Neznámého Svůdce docela líbil,protože ten rozdíl nebyl tak markatní a překvapivá pointa tak dementní.Neznámý svůdce disponuje pěknými obrázky,atmosférou,která pořád naznačuje,že z tohohle se něco vyvine a třemi fajn lidmi v hlavních rolí,kteří dobře vypadají a i něco hrají.Člověk se nenudí,ale jak se příběh klopýtá k závěru začne mít pocit,že tohle už se nějak rozumně vysvětlit nedá.A taky že ne,jenom je to ještě horší,než by si kdy pomyslel.Závěrečné rozuzlení je natolik na hlavu,že si z nás tvůrce musel dělat srandu,nebo byl totálně sjetej.Škoda toho poměrně slibného rozjezdu.
My Father the Hero
Velmi roztomilé,viděla jsem to již několikrát a klidně se podívám zase.Krásné scenérie,vtipný scénář a navíc medvědí Depardieu opět v hlavní roli nepřekonatelný.
Hulk
I mistr Ang Lee se někdy utne.Podle mě se prostě nebyl schopen rozhodnout co vlastně točí a vznikl podivný hybrid psychologyckého a akčního fimu.Což by ještě nemuselo být na škodu,viz například Batman Začíná,nebo Utržený ze Řetězu.To jsou také akční filmy s psychologií a jsou výborné.Jenže tam na rozdíl od Hulka psychologie fungovala a akční scény měly říz.Zde se v první části zcela nevěrohodně deprimuje nezajímavý Eric Bana a ve druhé části nemastně neslaně řádí digitální Hulk.Pokud se člověk po nudném rozjezdu na toto zelené monstrum těšil,byl krutě zklamán.Jeho počínání je naprosto anticool,navíc člověk vlastně nevnímá,že je to alterego Bruce Bannera,ale má poocit,že se na plátně hemelí nějaká přerostlá želva ninja.Jedním slovem zklamání,ale zaslechla jsem šuškandu,že se prý chystá druhý díl,tentokrát s Edem Nortonem v hlavní dvojroli.Asi jsem nepoučitelná,ale těším se.
Pleasantville
Jsem uchvácena.Televizi jsem dnes zapnula spíž z nudy a přitom jsem vychytala tenhle opravdu výjimečný snímek.Fakt nemám,co bych vytkla.Není to jen o bezva výkonech všech zúčastněných,oku lahodící vyzuální stránce,ale především o myšlence a poselství,která se za tímto naivním(v dobrém slova smyslu) filmem skrývá.Je to zamyšlení nad tím,co to znamená lišit se,zaryje si to do předměstského způsobu života,jeho plytkosti,povrchnosti a falešné morálky.Honba za dokonalým životem je nesmysl,všichni přece známe z vlastní zkušenosti,že občas(spíš často) něco není tak jak bysme si představovali,nebo jak jsme si naplánovali,ale je to problém?Neposouvají nás tyhle zdánlivé nezdary právě dopředu?Nebudu déle trapně filozofovat,to se radši podívejte na Pleasantville, pak si jistě rádi zafilozofujete sami.
Alpha Dog
Jsem trochu na vážkách.Na jedné straně chválím,že se režisér nesnaží vykreslit svět Johnnyho Truelovea a jeho kumpánů z řad americké zlaté mládeže nějak sentimentálně,nebo hezčí,než ve skutečnosti je.V jeho podání všechno to sňupání,pařby a náhodný sex,působí skutečně odpudivě a člověk by si to ani na chvilku s hrdiny filmu nevyměnil(což je pocit,který občas člověk u filmu se zápornými nebo zkaženými hrdiny má,protože jsou vykresleni naivně).Ale možná je to i tím,že už nejsem teenager a mám trochu jiné životní hodnoty než se pořádně zhulit.Na druhou stranu mi přišly trochu směšné ty rádoby dokumentární scény,kde se některé vedlejší postavy zpovídají psychologovy(vrchol všeho byla latexem ztloustlá Sharon Stone) a prostocviky s titulkováním svědků,což mi přišlo jako dost samoúčelná exhibice.Navíc ani docela dobří herci(Justina Timberlakea nevyjímaje) nedokázali zakrýt řídkost děje.Film na motivy skutečných událostí o jednom neuváženém rozhodnutí,které ve výsledku vede ke smrti malého kluka mohl být o dost mrazivější.Ale možná se mi to nelíbilo jenom proto,že nejsem ta správná cílová skupina.
Sunshine
Sunshine je v podstatě skvělá scifárna,která ovšem trpí klasickým Boyle-Garlandovským syndromem.Tím myslím,že film má docela dobrou myšlenku,výborné zpracování,originální výpravu,schopné herce,hustou atmosféru,ale ve třech čtvrtinách filmu přichází nečekaný zvrat,který se tam vůbec nehodí a celkově dílo posouvá do béčkových vod.To se tomuto režisérsko-scénáristickému duu podařilo spáchat v Pláži,28 dnech poté a nyní i zde.V posledních minutách se Sunshine naštěstí poněkud uklidnilo,takže jsem ho mohla vzít zase na milost,což jsem opravdu ráda.Především úvod,kde Boyle obratně představuje členy posádky a kdy člověk skoro fyzicky cítí napětí mezi nimi a jejich klaustrofobní depresi,je téměř geniální.Na bledé,vyčerpané tváře Murphyho,Yeoh,Byrne,Curtise nebo Evanse bych se vydržela dívat klidně o dost dýl.Plusem je i samotná myšlenka házení atomové nálože do slunce,která není zdaleka tak nesmyslá,jako tomu bývá u hollywoodských bratranců téhož žánru.Mám v nejbližším příbuzenstvu dva jaderné fyziky,takže to můžu tvrdit docela fundovaně:-)Celkově bych přidala víc scén z "normálního" života posádky a vyhodila bych zombíka,kterého tam Boyle zřejmě šoupnul z 28 dní poté(pardon,už nebudu nic dalšího prozrazovat).Nakonec musím pochválit úžasnou hudbu a výpravu,která vypadá bombastičtěji(ale zase ne přeplácaně),než by napovídal docela malý rozpočet.Zamhouřím obě oči a dám sedmdesátku.
Pusinky
Pusinky jsou jako dravé piraně mezi mírumilovnými kapříky v rybníčku české kinematografie.V podstatě jediné,co se mi na nich vyloženě nelíbí je název,který vzbuzuje představu nějaké trapné teenagerovské zábavy(což je žánr,který opravdu,ale oravdu nemusím).Tento film nic nepřikrášluje,nic nebarví narůžovo,prostě zobrazuje věci tak jak jsou,někdy možná ještě trochu hůř.Cesta tří čerstvých maturantek za poznáním života je velmi sugestivní,tím spíš,že do hlavních rolí byly obsazeny skvělé,neokoukané herečky,které se navíc na svoje role typově hodí.Mě osobně přišla nejzajímavější Marie Doležalová jako lezbička Iška,ale věřím,že někdo jiný bude mít jiný názor a jiné preference.Pochválit musím i kameru a hudbu.malinko zaskřípaly momenty,kde režisérka torchu moc přitlačila na pilu,vybavuje se mi například moment v nemocnici,kdy ošetřovatel přiveze do výtahu psychycky nemocnou pacientku.Také mi film přišel možná až trochu moc feministický,to zobrazení veškerých mužů jako slabochů,prasat,nebo přinejlepším hodnejch blbců mi až tak úplně nesedělo a přišlo mi trochu extrémní.Já za svůj život například poznala spoustu chlápků,kteří byli docela fajn:-)takže abych to nějak uzavřela,Pusinky mají svoje mouchy,ale jsou velkým příslibem do budoucna.
3 hommes et un couffin
Klasická francouzská komedie,u které se pobavíte i dojmete.Má to dobrý nápad a je to pěkně zahrané.Inspirovalo to snad ještě povedenější americký remake,což je docela s podivem.Žádné velké umění,nebo myšlenkově bohatá záležitost,prostě fajn podívaná.
How to Steal a Million
Roztomilý film,s roztomilou zápletkou a roztomilými hlavními představiteli.Prostě takový ukázkový případ filmu z Ameriky šedesátých let minulého století.
French Kiss
Romantická komedie s ne zrovna originálním dějem,zato dotaženými gagy,výborným situačním humorem a především famózním obsazením.Meg Ryan a Kevin Kline tvoří dokonalou dvojku,mezi kterou to jiskří od první minuty,co se setkají.Film má spád,člověk se ani na chvilku nenudí a tudíž nevnímá,že něco podobného viděl už hodněkrát.
Green Card
Někdy mě napadá,co vlastně odděluje dobrou romantickou komedii od té méně dobré.....V zápletce to určitě nebude,protože jsem viděla spoustu filmů s podobnou zápletkou,jakou má Zelená Karta(dva totálně protikladní lidé jsou dáni do kupy,nejdřív se nesnáší a pak se zamilují...) a přesto se mi z nich asi líbí nejvíc.Jednak to bude obsazením,protože jak Andie McDowel tak především medvěd Gerard Depardieu jsou prostě skvělí a věříte jim všechno,co dělají.Také musím vyzvednou naprosto geniální hudbu,která neruší,naopak podtrhuje náladu,ketrou film vyvolává.Je to vtipné,ale i dojemné(zase ne příliš...),prostě ideální mix.
Sweet Home Alabama
Romantická komedie,která má dobrý a originální nápad,ale není tak úplně na sto procent zvládnutá.Trochu příliš natahované a děj působí řídce.Pochválit musím přirozenou Reese Witherspoon,která nejenom dobře hraje,ale na roli se dobře hodí i typově.
Tristan & Isolde
Faktem je,že tenhle film v rámci historických romantických dramat kope spíš druhou ligu.A to jak svým nehvězdným obsazením,tak rozpočtem,který nedovoluje tvůrcům užívat nějaké zběsilé digitální triky.Proto jsem od Tristana a Isoldy od začátku nic neočekávala,i jméno režiséra Kevina Reynoldse mě zrovna moc netáhlo.Byla jsem docela příjemně překvapená,protože to nebylo vůbec blbé.Exteriéry byly pěkně nasnímané,kostými působily autenticky a problematickým vztahům mezi ústřední trojkou se docela dalo věřit.Na druhou stranu na tomto filmu není nic,co bych toužila vidět podruhé.
Štěstí
Tohle je přesně typ filmu,který bude vyhrávat ceny na všech možných festivalech,ale mě to nic neřeklo.Slámova poetika jde prostě mimo mě.Film Štěstí mě spíš zdeprimoval,než cokoli jiného.Nepotrpím si zrovna na klasické americké happyendy,ale tady bylo těch ran osudu trochu moc.A vlastně asi nevím,co tím chtěl autor říct......Co se týče hereckých výkonů,tak Pavel Liška předvádí "iksipsilontou" variaci idiota,Aňa Geislerová měla v roli psychycky nemocné Dáši skutečně lehkou práci,takže snad jenom Táňa Vilhelmová dodala své postavě ten pravý šmrnc obyčejnosti.Hudba víceméně žádná,kamera se omezuje na záběry kouřících komínů továren a interiérů ošumělého paneláku.Někdo si v tom svoje poselství najde,alě mě to minulo velkým obloukem.
This is Spartaaaa.....!!!!!!
Mazec roku,beze srandy.Moje maximální hodnocení je možná trochu přehnané,protože film má určitě i svoje chyby,ale já jsem si nemohla pomoct.Moje nadšení po shlédnutí téhle pecky bylo prostě maximální.Po Sin City je toto druhá adaptace díla Franka Millera a podle mě Zac Snyder nad Robertem Rodriguezem vítězí o pěkných pár koňských délek.Třístovka má spád,zbytečně se nezatěžuje složitým dějem a s ničím se nemaže,stejně jako starověcí Spart´ané.Některým lidem tohle možná nevyhovuje,ale mě to prostě sedělo k duchu filmu.Vizuálně je to naprostá pecka,věrně to kopíruje komix,ale zároveň do toho tvůrci filmu vnáší i něco ze sebe.Historicky je to samozřejmě naprosto nevěrhodné,ale upříměně,komu to vadí.Co na tom,že falanga vypadala jinak,tohle není lekce dějepisu,ale koňská dávka testosteronu.Pro chlapy je tu krásná Lena Headey,pro dámy kterýkoli vymakaný,polonahý válečník.Všichni hlavní představitelé byli herecky v pohodě,nejhustší mi přišel Rodrigo Santoro jako opiercingovaný,sebestředný gay Xerxes.Prostě nářez a Slávisti necht´ si odečtou libovolný počet procent:-)