ShaoFuTzer
Indiánské léto
Podle mého názoru geniální zálažitost.Chápu,že se to nebude líbit každému,protože děj plyne velmi pomalu a vlastně se tam ani nic moc nestane.Tady jde o pocity a o náladu,kterou snímek vzbuzuje a ne o nějaké dějové zvraty.Film byl velmi krátký,což mu sluší,protože i za tu dobu stihne říct vše,co říct měl.Originální a dotažené!
Wait Until Dark
Skvost!Tenhle film má nápad,spád,skvělé herecké výkony a dusnou atmosféru,která se scénu od scény stupňuje.Audrey Hepburn se role slepé ženy zhostila skvěle.Jiné hodnocení než nejvyšší nemůžu dát.
Knallhart
Důkaz,že i mimo vody Hollywoodu může vzniknou drsný snímek,který bude technologicky na té nejvyšší úrovni.Kamera a střih jsou moderní,vše doplněno skvělou hudbou.Násilí je zde vyobrazeno opravdu odpudivě,takže je člověku až trochu nepříjemné se na to koukat.Bohužel samotný děj filmu,který se zaobírá okolnostmi,kterak se hodný hoch na šikmou plochu dostal,není příliáš originální a neříká nic nového.Podobně laděných filmů už bylo spousty,ale na druhou stranu,kdyby se takový film natočil tady v Čechách,asi bych skákala radostí.Trefou do černého bylo obsazení hlavní role,ten klučina byl skutečně výborný.Na druhou stranu se mi moc nelíbil konec,který byl příliš otevřený.
Roman Holiday
Ani jsem netušila,že jsem tak romanticky založená,ale při závěrečné scéně jsem uronila nějakou tu slzičku.Klasický příběh,který korunují skvělé herecké výkony Gregoryho Pecka a Audrey Hepburn.Škoda,že už se dnes takoví herci nerodí a takové filmy netočí.
White Oleander
Tenhle film se mi opravdu moc líbil.Sice forma trochu převyšovala obsah,ale tentokrát mi to nějak nevadilo.Ze všech dějových peripetií hlavní hrdinky bylo cítit,že film vypráví o tom,jaké je to žít ve stínu silné osobnosti,o tom,jak je to těžké.A znovu mě udivilo,jak je Alison Lohman schopná zahrát holku mnohem mladší než je ona sama.
Rocky Balboa
Rocky!Rocky!!Rocky!!!
Předem upozorňuji,že tenhle film budu z nostalgie hodnotit trochu výš,než jak by si asi zasloužil.Však také nostalgie,melancholie a stárnutí jsou hlavními tématy posedního(snad) Rockyho.Film je natočen staromódně(v dobrém slova smyslu),žádné prostocviky s kamerou(kromě snahy stříhače během finálního zápasu) a staromódní je i ústřední hrdina.Tím myslím,že je to 100pro kladný charakter,dobrák a žádný extra myslitel-prostě všechno to,co vlastně dneska neletí.Jenomže tohle je Rocky a tomu odpustíme vše:-)Film vlastně není příliš o boxu,což mi kupodivu moc nevadí.Kupodivu,protože jinak mám pro boxerské filmy slabost.Viděla jsem spousty lepších tréninkových montáží,spousty líp nasnímaných zápasů,ale tohle má prostě takový zvláštní šmrnc.Rocky je i po těch letech neodolatelná postava,která se může deptat,brečet,být sentimentální,seřvat vlastního syna a přitom neztratí naše sympatie(ba naopak!!).Film obsahuje i několik značně povedených hlášek("To je ale bláznivej dědek!!").Kladem je stoprocentně to,že si Rocky nehraje na mladíka,ale přiznává svůj věk.Jsem ráda,že série,která už zažila i mnoho hlubokých propadů,se s námi rozloučí takto důstojně a osobně doufám,že Stallone ještě neřekl poslední slovo(tím myslím chystané pokračování Ramba).
Little Children
Určitě ne špatný film,který mě ovšem neskutečným způsobem iritoval.Bude to asi tím,že zobrazuje takový ten šedivý normální život,který nikdo z nás žít nechce a přece ho téměř všichni žijeme.A na plátně se lépe dívá na něco ne tak obyčejného.Všechny postavy působí trochu odtažitě a ani jedna z nich není vyloženě sympatická.Ještě tak nejblíž je k tomu Sarah v podání Kate Winslet.Film má vlastně dvě linie,jedna se točí kolem románku Sarah a jejího souseda a druhá kolem exhibicionisty propuštěného z vězení.Neříkám,že se ho autor vyloženě snažil obhajovat,ale na můj vkus k němu byl příliš shovívavý.Já bych například taky nechtěla,aby někdo takový byl můj soused.Kamera je většinou úplně statická,takže film působí dost neakčně.Prostě mě to nějak nenadchlo.
Babel
Další skládačka od mexického režiséra Iňárritua.Jeho 21 gramů se mi sice líbilo víc,ale stejně mě v kině čekal mimořádný zážitek.Babel není tak intinmím příběhem,je mnohem kosmopolitnější,což mu stejnou měrou dává,jako bere.Všechny čtyři příběhy spolu až tak nesouvisí,jako právě v 21 gramech,ale mají společné téma neporozumnění a bariér mezi lidmi.Film doplácí na to,že jednotlivé díly skládačky nejsou stejně zajímavé.Nejvíc prostoru dostává Marocké dobrodružství,které mi přišlo nejklišovitější(ale určitě ne špatné).Cate Blanchett si tu příliš nezahraje,zato potěší Brad Pitt,ketrému to jako stárnoucímu pánovi sluší mnohem víc než jako věčnému mladíkovi.Mexické dobrodružství mě sice nejdřív velmi bavilo,ale poléze mi přišlo,že je nejméně domyšlené a zápletka,díky které se nakonec americké děti dostanou do pouště dost šustila papírem.Brala bych větší ukázku mexické kultury a zvyků.O mexičanech mám určitou představu z knih Johna Steinbecka a Raye Bradburyho a krátká ukázka ze svatby na mě dýchla přesně tou samou atmosférou.Zamrzel také nevyužitý Gael Garcia Bernal.O tom,že japonská epizoda byla ze všech nejlepší se shodnu s ostatními uživateli.Neotřelá,zajímavá,navíc korunovaná skvělou Rinko Kikuchi v roli hluchoněmé dívky.babel je skvělý film,ale přesto mě nemrzí,že Oscara doslala Skrytá identita.
Sister Act
Zábavná kravina s energickou Whoopi Goldberg v hlavní roli.......kdyby tam nehrála ona,asi by to nestálo za pohled,ale takhle to mělo sympatický šmrnc.
Fly, The
Klasický horor,kerý už dneska asi nikoho moc nevyděsí,zato oslní originální zápletkou,hereckými výkony a na svou dobu propracovanými kostými.Přesvědčivé,neotřelé!!!
Goya's Ghosts
Tentokrát se mistr Forman tak trochu utnul.Chtěl toho říct tolik,až vlastně neřekl vůbec nic.Goyovy Přízraky skáčou z tématu na téma,jeden převrat,druhý převrat........Samozřejmě,pořád je mi sympatická ta snaha neukazovat jenom líbivé obrázky a cool hrdiny,ale tentokrát se to nepovedlo.Občas jsem se až musela smát urputné snaze lišit se od ostatních.Člověk se nemohl pořádně vžít do postav(především z počátku),takže se koukáte na uvěžnění a znásilnění nevinné dívky a nehne to s vámi.Nejlepší je prostřední část filmu,kde je otec Lorenzo na vrcholu moci,tam si alespoň můžeme vychutnat charizmatického Javiera Bardema,kterému tahle poloha sedla rozhodně líp,než ta inkvizitorská.Co se týče hereckých výkonů obecně,nejsou špatné,ale na druhou stranu nikdo nepředvede něco takového jako Jack Nicholson v Přeletu nad Kukaččím Hnízdem,nebo Tom Hulce v Amadeovi.Myslím,že kdyby se film víc zaměřil na psychologii postav a jejich vzájemné vztahy,než na detailní vykreslení doby,dopadlo by to lépe.
Hannibal Rising
Tak tohle bohužel nesežeru....
Tak to bychom měli.Hannibal-Zrození byl určitě pro spoustu fanoušků Mlčení Jehňátek jeden z nejočekávanějších filmů roku.Dle mého názoru to bude pro spoustu z nich velké zklamání,protože úrověň tohoto snímku je úplně někde jinde.Já osobně jsem se ani moc netěšila,protože jsem už dopředu tušila katastrofu.Příliš doslovně něco vysvětlit je ve většině případů méně zajímavé než to,co je schopna vytvořit vaše vlastní představivost.V Mlčení Jehňátek(čož považuji za zdaleka nejlepší snímek Lecterovské série) byl Hannibal Lecter vedlejší postavou(přestože Hopkins dostal Oscara za hlavní roli) a byla pojatá dost odtažitě a právě proto mohla působit tak nevyzpytatelně a nebezpečně.Hannibal stojící za skleněnou stěnou svého vězení a o kterém nic nevíte je prostě působivější než Hannibal,kterému vidíte do karet......Přesto mohl snímek dopadnout lépe,než dopadl.Drtivá většina scén postrádá patřičné napětí a divákovi je naprosto jedno,kdo umře.Většina postav je špatně napsaná a herci tudíž nemají moc co hrát.Například z takového inspektora Popila se dalo vytřískat mnohem víc.Úloha Lady Murasaki v příběhu je tak tajemná,až jí člověk vůbec nepochopí a Gong Li opět dokazuje,že by něměla hrát v angličtině.Dialogy balancují na hranici směšnosti,což se dá říct i o některých scénách celkově(Vašut umírající na lodi......).O nějaké interakci mezi postavami se nedá hovořit,prostě jenom chodí kolem sebe,mluví spolu,ale nemáte pocit,že taky společně něco prožívají.Film je plný klišé a upřímně,některé se tam ani nehodí.Například motiv pomsty za sestru vysvětluje proč se z Hannibala stal vrah,ale dostatečně neukazuje,proč se z něj stal úchylný vrah.Jediný kladem filmu je podle mě Gaspard Ulliel,kerý dokáže působit opravdu zvráceně a určitě by při jiném scénáři a jiném režijním vedení uhrál mnohem víc.
Last King of Scotland, The
S filmy z prostředí Afriky se poslední dobou roztrhl pytel(viz. Krvavý Diamant,Nepohodlný či Bílá Masajka) a tahle móda mě fakt baví.Poslední Skotský Král není výjimkou.Jedná se o poměrně klasický příběh mladého idealistického floutka,který z nerozvážnosti udělá jeden chybný krok(jde se podívat na přivítání prezidenta) a potom už je vlečen událostmi,které ho totálně připraví o iluze a téměř i o život.V hlavní roli lékaře se představuje James McAvoy,téměř neznámý skotský herec,a po celou dobu příběh spolehlivě utáhne.Jeho Garrigan nejprve přesně vyjadřuje frustraci ze zatuchlých poměrů v rodině,potom opilost z rostoucí kariéry a nakonec hrůzu z prozření.takže přátelé pozor,roste nám tu nová hvězda.....Forrest Whitaker je v roli Idiho Amina absolutně famózní,ta směsice charismatu a nebezpečí,která ho obklopuje,musela určitě obklopovat i samotného Amina,jinak by z něj asi nebyla taková legenda.Je zárověn hnusný i úchvatný a nemůžete se divit garriganovi,že mu,přinejmenším na čas,tak propadl.I když se usmívá a žertuje,pořád tušíte,že byste se ho měli bát.Prostě životní výkon,ketrý si jistě zaslouží mnohá ocenění.Musím pochválit i režii,zajména mě zaujal začátek,kde tvůrci stačí jediný záběr,aby člověk pochopil,jak se věci mají.Možná by nebylo na škodu ukázat trochu víc z Aminových zvěrstev,tedy ne že bych byla tak krvelačná,ale myslím,že by to příbehu i postavě prospělo.Nejhorší věci,jako například vražda vlastního dítěte a následné snědení jeho srdce(na radu šamana!!!),byly decentně vynechány.Withaker sice to zlo vycházející z Amina suveréně uhrál,ale přece jenom se o spoustě jeho činů jenom mluvilo a to člověk nikdy tak neprožije,jako když to vidí.Celkově hodnotím film velmi kladně a můžu ho doporučit.
Wo de fu qin mu qin
Tenhle film určitě nepřitáhne davy diváků do multiplexů.Co se mě týče,asi bych mu vytkla příliš pomalý tok děje,který byl i na krátkou stopáž devadesáti minut příliš řídký.Přece jenom celý film byl jenom o tom,jak se dva zamilují a dají se dohromady,přičemž z premisy už člověk věděl,jak to dopadne.Navíc se příběh odehrává ve dvou časových rovinách,které bohužel jdou každá tak trochu svou cestou a netvoří jeden harmonický celek.Celé to zachraňuje mistrná režie a především kamera,která využívá nádherných exteriérů čínského venkova.Prostě pořád platí,že nikdo neumí natočit tak nádherné barvy jako Zhang Yimou.Cesta domů je první film,kde obsadil herečku Zhang Ziyi a už zde je vidět,že objevil hvězdu.Ziyi není jen opravdu krásná(a to dokonce i v XXL oteplovačkách a ušmajdaných botách),ale i velmi talentovaná.Její roztomilost a přirozenost by jí mohl každý závidět a tam,kde jiná herečka použije celou škálu grimas a výrazů,tam si Ziyi vystačí jediným pohledem.Bohuže,jak už jsem zmínila,děj je rozdělen na dvě časové roviny,a když se právě v jedné z nich Ziyi vytratí z plátna,film okamžitě ztrácí polovinu svého kouzla.Určitě stojí za to Cestu domů vidět,obsahuje několik výborných scén(u studny,s košíkem...)ale pochybuji,že by někoho vyloženě uchvátila.
P.S-Deset procent přidávám za originální běžeckou techniku:-)
Apocalypto
Kdybych měla Apocalypto srovnat s předešlým projektem Mela Gibsona,Umučením Krista,určitě by,přinejmenším u mě,zvítězilo.Není tak nesmyslně brutální(brutální je,aby nedošlo k mýlce,ale ne tak samoúčelně),má lepší příběh a postavy,do kterých se člověk může vžít.Bohužel opět mi uniká,co tím chtěl vlastně autor říci...A obávám se,že nic:-)Po technické stránce je Apocalypto na té nejvyšší úrovni,potěšila mě skvělá hudba a pokud v něčem Gibson opravdu uspěl,pak je to vykreslení poklidného životu v pralesní vesničce v kontrastu s dekadencí Mayského kamenného města.Plus samozřejmě akční scény,které jsou příjemně nedigitální a docela originální.Prostě a jednoduše,jako film s poselstvím příšerné,jako adrenalinová honička skvělé.Záleží na vás,na co jste přišli do kina.
Meet Joe Black
Pardon,ale co to bylo?Myšlenka veškerá žádná,herecké výkony příšerné(samozřejmě až na Anthonyho Hopkinse),navíc neskonale nudné,přeslazené a hloupé.Ještě prvních deset minut ušlo,ale zbytek byla jenom neuvěřitelná slátanina,navíc natažená do tří hodin.
The Blood Diamond
Trochu klišé,trochu kýč........ale co,nebudu hérečka a přiznám to,líbilo se mi to.Moc se mi to líbilo.Klasicky vystavěný příběh využíval aktuálního tématu krvavých bojů v třetím světě a obsahoval docela dost momentů,při kterých mrazilo v zádech.Ty souvisely především s výcvikem dětských vojáků,což bohužel není fikce,ale krutá realita.Film byl dost drsný a krvavý,ale bez toho se dané téma neobejde,takže to nepůsobilo samoúčelně.Krásná kamera využívá afrických exteriérů,ale jak jsem už naznačila,trochu se pohybuje na hranici kýče.Filmu hodně pomáhají působivé herecké výkony.Leonardo DiCaprio je jako drsný frajer,co se vyzná,naprosto přesvědčivý a začíná se propracovávat mezi mé nejoblíbenější herce.Je přesvědčivý jak při akčních scénách,tak v momentech,kdy je těžce nad věcí,tak i ve chvílích vzteku.Například scéna stahování paviána je naprosto pamětihodná.Na Dannym Archerovi je bezvadná jeho nejednoznačnost,kdy nevíte,nakolik chce Solomonovi skutečně pomoct a nakolik ho jen vyčůraně využívá.Nadto je obdivuhodná,jak DiCaprio ustál závěrečnou proměnu charakteru svého hrdiny,která by v podání méně schopného herce mohla působit dost křečovitě.Je prostě roli od role lepší a už se těším,co předvede příště.Djimon Hounsou je úplně stejně skvělý,takže bych oběma pánům přála Oscara.Jennifer Connelly je kočka,ale z ústřední trojice mi přišla nejméně zajímavá,což bude i tím,že měla nejméně prostoru.Konec byl dost patetický,ale na druhou stranu,at se přihlásí ten,kdo při něm nezatlačoval slzičky.Nějaké body strhnu za přílišnou délku a přece jenom za neoriginalitu,ale všem silnějším povahám to můžu doporučit.
Holiday, The
Nemastné,neslané,tisíckrát viděné a zbytečně natahované.Přidejte k tomu křečovitou Cameron Diaz a máte nejhorší film od Nancy Meyers.Pár hezkých scén(ubrečený Jude Law,prohlídka sídla v L.A)to nezachrání.
Spartacus
Dívalo se na to docela pěkně,ale upřímě řečeno,žádný zázrak to není.Žánr antického eposu je zajímavý sám o sobě,takže není divu,že upoutá divákovu pozornost.Bohužel film ze všeho nejspíš připomíná sbírku klišé a nepřináší vůbec nic nového.Výprava není nijak okázalá,ale ne zase nějak šíleně papundeklová,takže se s tím člověk v pohodě smíří.Souboje a bitvy jsou zinscenované docela dobře,kamenem úrazu jsou,alespoň pro mě, dialogy,keré jako by vypadly z argentinské telenovely.Občas jsem se dost pobavila a vsadím se,že to tvůrci nezamýšleli.Goran Visnjic sice moc hrát neumí,ale je sexy,takže dokud bojuje polonahý v aréně,je vše o.k.Horší je to v momentech,kdy přijde řada na proslovy o svobodě,lidskosti a sebeobětování.Ty bohužel natolik šustí papírem,že by jim nevdechl život ani lepší herec.Hezká šedesátka bude Spartakovi slušet:-)
Where the Money Is
Svižné
Na tuhle svižnou krimikomedii se mi moc dobře koukalo.Sice neměla nějak prudce originální myšlenku,ale sekáč paul Newman v hlavní roli to spolehlivě utáhne.Asi nejlepší byl začátek,kdy teprve vzniká vztah mezi bankovním lupičem a jeho sympatickou ošetřovatelkou.Příjemná byla krátká stopáž,která se k nepříliš hutnému ději velmi hodila.Pochválit můžu i kameru a našlápnutou hudbu.
White Noise
Nuda
Horory a mysteriozní thrillery mám ráda,ale tohle se opravdu nepovedlo.Nápad to sice mělo docela dobrý(i když zase nic geniálního to taky nebylo),ale rutinní zpracování to dokonale pohřbilo.Hlas smrti nemá žádnou atmosféru a nebála jsem se ani chvilku.Michael Keaton je v hlavní roli slušný,ale nic víc.
The Prestige
Určitě výborný film,ovšem ze všech snímků Christophera Nolana se mi asi líbil nejméně,takže jsem trochu zklamaná.Co se týče dobového vykreslení Londýna,režie a hereckých výkonů,nemám nejmenší výhrady.Bale a Jackman jsou výborná dvojka,Caine je velmi charismatický a Johansson,i když její úloha není moc velká a tudíž nemůže moc předvést,je aspoń pěkná na pohled.Jediné,co trochu pokulhává je scénář,přesněji řečeno,závěrečná pointa.Nebyla vyloženě bez logiky,ale na můj vkus byla příliš křečovitá a navíc moc vysvětlená.To,co bych si(a se mnou kterýkoli vnímavější divák)už v pohodě domyslela,mi bylo ukázáno retrospektivou,což mě trošku naštvalo.
P.S-David Bowie je borec!
Eragon
Jak tak koukám,názory na tento film jsou dost různé.Já osobně jsem knihu nečetla,takže k němu můžu přistoupit s tak říkajíc čistou hlavou.Musím přiznat,že jsem se docela bavila,Přestože má film docela dost chyb.Především by mu slušela delší stopáž,protože takhle děj docela zběsile skáče a některé postavy dostanou o dost méně prostoru,než by měly.Ale na druhou stanu film skoro nemá hluchá místa,při kterých by se člověk nudil.Druhým problémem jsou dialogy,které jsou občas tak křečovité a směšné,že člověk skoro musí litovat herce,kteří je byli nuceni pronášet.Pak mi také přišlo,že v příběhu není žádný zajímavý záporák.John Malkovich se tam jenom mihne a Robert Carlyle je zase spíš přiteplalý zombík,než pořádný parchant.Kladem filmu jsou rozhodně krásné scenérie a také některé momenty s malou Safirou.Co se týče hereckých výkonů,tak Jeremy Irons je spolehlivě charismatický,s Edwardem Speleersem v hlavní roli jsem naprosto neměla problém,takže jediný,kdo mi vyloženě vadil byla Sienna Guillory,která byla naprosto nemastná neslaná.Srovnávat tenhle film s Pánem Prstenů mi přijde úplnš scestné,protože oba kopou naprosto jinou ligu.Přesto se u Eragona člověk nenáročně pobavil.
Déja Vu
Tony už nehulí
Před časem jsem režiséra Tonyho Scotta příšerně odsoudila za Domino a ted´musím úplně otočit.Pořád ještě umí,což dokazuje jeho nejnovější kousek DejaVu.To je vrámci žánru velmi povedené a neotřelé dílko.Po vizuální stránce je o dost klidnější než právě Domino,žádný mikrosekundový střih,žádná přehnaná exhibice a už člověku nepřijde,že byl režisér při natáčení zhulenej.Barvy jsou sice dost vybledlé a obraz občas zrní,ale to atmosféře pohromami stíhaného New Orleans jedině prospěje.Děj je tak logický,jak je to v příběhu zabývajího se cestováním v čase možné.Akčních scén tam není příliš mnoho a přinejmenším jedna z nich(honička na dálnici)je velice originální.Herecké výkony jsou výborné,přičemž pozornost na sebe strhává především Scottův oblíbenec Denzel Washington v hlavní roli.Jen tak dál
What About Bob?
Psychiatrova noční můra
Celkem průměrná rodinná komedie,kterou výkon Billa Murraye povyšuje na dokonalou zábavu.Například ukradený televizní výstup,to byla scéna,při které jsems e smála od začátku až do konce.