Dron
Silent Hill
Další herní hororový remake.
Před cca 15ti minutami jsem shlédl Silent Hill, což mě "donutilo" k sepsání tohoto sloupku. Obecně nejsem z herních předělávek do filmu zvlášť nadšen, pointa, atmosféra pojatá za své díky finančnímu úspěchu předlohy většinou dosti trpí. Bohužel nejinak je tomu i v případě Silent Hill. Nejedná se o tragédii ve stylu Alone In The Dark, nebo Resident Evil (hlavně druhý díl filmu), ale i tak je zde bohužel dosti cítit krédo "Mělo to úspěch? Co tam bylo? Prokleté město v mlze jménem SH, střídání "normální" vs SHlovská reality, Pyramide head, sestřičky v nemocnici, lidská torza atd. Pojďte, nacpeme to do filmu a počkáme, jak to dopadne." Když Akira říkal o Silent Hill,(hře) že ticho je také zvuk a že lže ke každému individuálně, bylo to vyjádření geniality japonských tvůrců, kteří přesně věděli kdy co podbarvit, napnout k nesnesení, nebo jen tak nechat rozplynout v hluboké depresi, která nás hráče (hrál jsem SH 2,3,4) deptala v průběhu hraní (a po něm). O tomto fenoménu bohužel tvůrci filmu věděli dost málo. Chtěl bych tímto vzkázat remakevoým tvůrcům "Pokud nedokážete stvořit dílo alespoň tak dobré jako "originál" raději ho netvořte vůbec. Konami dokázala vytvořit svět, který sice můžete "za peníze koupit", ale který nedokážete udržet tak, aby dělal čest svému jménu. Někdo může namítnout, že transformace do jiného média si nutí změny, je to pravda,ale u těchto filmů, které těží a staví na popularitě své předlohy, je to spíš smutná pravda "Byznys je byznys". 5/10ti bodů...