xxmartinxx
The Man with The Golden Gun
Tak to vidím já...
Tak takhle vznikly vtipy o hloupých blondýnkách! Bondgirl z Muže se zlatou zbraní je totiž největší, no, blondýna, jakou jsem kdy ve filmu viděl. Jinak ale slušnější Bondovka než několik předchozích. Má výraznější námět, s čímž umí Hamilton dobře pracovat. Trochu mě mrzí nevyužitý potenciál souboje 007 a Leeho.
The Spy Who Loved Me
Tak to vidím já...
007 na lyžích před promítačkou je vážně třída. Přesto bych neměl nic proti, aby byl Moore můj dědeček - byla by s ním aspoň sranda. Jen nevím, jestli chtěl takový dojem vzbudit. Vážně bude hrát Bonda ještě deset let? Sestrojí mu Q raketové berle?
Piel que habito, La
Tak to vidím já...
Umělecká křeč. Na docenění tohohle filmu mi během sledování chybělo slušných pár promile. Strašně pozérský film ve všem, co dělá a říká.
Moonraker
Tak to vidím já...
Bond in da Space mohl být daleko větší průšvih. Sympatický dědeček Moore to ale se svým (naprosto nebondovským) charismatem jaksi dotáhne do konce. Alespoň je tu Jaws - skvělá postava. Vesmírná přestřelka je svojí nevhodností (tím myslím nevhodností pro tuto sérii) až roztomilá.
For Your Eyes Only
Tak to vidím já...
Ježiš, dědo, co tu pobíháte?! Vás zase pustili na procházku? Ne, už se Mooreovu věku asi nemůžu smát, protože do téhle doby šlo o nadsázku, což se může, ale smát se OPRAVDU starému člověku, že je OPRAVDU starý, to už není hezké. Že podle toho vypadá i tahle jinak nadějná Bondovka, to je věc jiná. Jediná působivá část je pak lezení po skále, kde je Bond zabírán dostatečně zdálky na to, aby nám bylo jasné, že tam vlastně vůbec není Moore. Jo a uznávám, že i závěrečný fórek má šťávu. Opět proto, že v něm není Moore. :-D PS: Bondovské sérii budu vždy vyčítat, jakým způsobem nezvládla využít postavu Blofelda. Nejprve ji sáhodlouze představuje, pak, když je jí divák zaujat, zásadně rozmělní její stylizaci, aby nakonec skončila takto nedůstojně a vzhledem k Bondově spojení s ní nelogicky. Největší fail série! PPS: Výběr hudby je tak strašně osmdesátkový, že to snad nemůže být myšleno vážně.
Octopussy
Tak to vidím já...
Vysmívat se dědkovatému Mooreovi už mě nebaví, sledovat ho, jak se mě snaží přesvědčit, že na střeše toho vlaku a letadla opravdu je, mě spíš irituje. Indické ozvláštnění nepomáhá. Bond je v kómatu.
Never Say Never Again
Tak to vidím já...
Connery je zpět a s ním i jisté charisma a šmrnc. Bohužel je ale jinak tahle Bondovka strašně nudná a nezajímavá. To bude asi předlohou, protože samotný původní Thunderballl mě taky nebavil.
A View to Kill
Tak to vidím já...
Ejtýs dědula James Bond v plné parádě. Zachraňuje to hlavně Christopher Walken, jehož charisma funguje jako málokterého záporáka. Jinak tuctový díl ve své době silně vyčpělé série
The Living Daylights
Tak to vidím já...
Bond schopný rychlých pohybů i tehdy, kdy mu je vidět do obličeje? Oproti Mooreovi, jehož dubléři už ani nemuseli předstírat, že jde o jednoho člověka, protože by jim to nikdo nevěřil, jde o skvělou volbu. Dalton je úžasná změna a měl přijít na řadu zásadně dřív. Krom této castingové záležitosti ale zbytek Bondovky nestačí k úplnému štěstí. I pan režisér měl být odstřelen - také zásadně dřív.
Licence to Kill
Tak to vidím já...
Nasršvatný Bond se mstí. Potvrzení toho, že Dalton je na svém místě. Bondovská série se nicméně měla na tuto úroveň dostat někdy o patnáct let dřív, proto je to nadšení trochu zkalené - v době Povolení zabíjet už bylo pokračování na stejných základech jako Mooreovky ("pan" režisér) nemožné. Přesto nejlepší Bondovka za hodně dlouhou dobu, proto rád nadsadím hodnocení.
Goldeneye
Tak to vidím já...
Až když člověk vidí všechny předchozí Bondovky, dokáže docenit Zlaté oko, které představuje opravdu dlouho očekávané probuzení série z kómatu, kdy ještě třicet let po Connerym těžily Bondovky jen ze zašlé slávy. Od minulého dílu uplynulo možná šest let, vyspělostí je ale tenhle film od Glenovy křečovitosti na celá desetiletí. Campbell má nápady, aktivně něco dělá, nepřihlíží jen tomu, jak lidé pobíhají a střílí po sobě. Brosnan je vynikající Bond, nejlepší od Conneryho (i když proti Daltonovi jsem taky nic neměl). 85%
Tomorrow Never Dies
Tak to vidím já...
Nápaditý a slušně šílený záporák, skvělá akce. Sice chybí britské gentlemanství, ale přesto se jedná o další skvělou práci. Stálo to za těch dvacet let vaty od Conneryho odchodu...
The World is Not Enough
Tak to vidím já...
Další stylový záporák, překvapivá zrada Elektry, pěkná akce. Nemá smysl stěžovat si na poameričtění a nesmyslnou akci - jinak to nešlo. Navíc rozlučka s Q.
Die Another Day
Tak to vidím já...
Halle Berry to sekne. To drží značnou část filmu pohromadě. Jinak už je ale Dnes neumírej spíš mišmaš. Na druhou stranu zábavný a plně dostačující mišmaš se slušnou řádkou odkazů.
Casino Royale
Tak to vidím já...
Stále se nedokážu smířit s obsazením Craiga, po druhém zhlédnutí musím ale přiznat kvalitu filmu jako celku. Má to atmosféru. Trochu jinou, než jsme byli zvyklí doposud, ale má. PS: Karty, jaké padají hráčům, jsou zcela mimo realitu. Zásadně to kazí zážitek ze scén, které měly působit vygradovaně - jak mám pocítit napětí ze hry, když ona hra nefunguje uvěřitelně?
Quantum of Solace
Tak to vidím já...
Na Craiga jsem si prostě nezvyknul. Casino jsem si kvůli němu nepustil k tělu, což je možná škoda, ovšem odmítnutí Solace rozhodně litovat nebudu. Zůstane jen perfektní úvodní song, který je spolu s hitem Golden Eye asi nejlepší titulní písní historie 007, ale jinak skutečně není, co víc zmínit. A to je trošku málo.
Barry Lyndon
Tak to vidím já...
Po nějaké době jsem zhlédl Barryho Lyndona a musím mu přiznat pozici nejlepšího filmu Stanleyho Kubricka (doposud jsem to přisuzoval Stezkám slávy, samozřejmě nadále výborným). Film nabízí dokonalou filmařinu, kde tentokrát není tuctovému divákovi předhozena kontroverze, takže nebude chválit nikdo, kdo se chce jen zalíbit. Barry Lyndon je logicky jeden z méně známých Kubrickových filmů právě proto, že nenabízí berličku těm, kteří si na náročnější filmové diváky jen hrají. Naplno se projevuje Kubrickova schopnost zobrazovat lidské charaktery a emoce, ale zároveň jim nepodléhat. Zdlouhavý film (díky bohu zdlouhavý - kéž by každá vteřina té dokonalé kamery trvala stokrát déle - slovo "zdlouhavost" zde nabývá úplně jiných hodnot) se mazlí s každým záběrem, s každým motivem. Stroj času nás přenese do 18. století bez příkras - a je to krásné. K naprosté dokonalosti (víc než ve 2001!) je dovedena souhra hudby a obrazu.
Goemul
Tak to vidím já...
Zajímavým způsobem roztěkané. Jsem rád, že jsem to viděl, přesto nemůžu říct, že bych se bavil nebo bál. je to hodně jinačí a jako takové je to asi v pořádku. 65%
Starman
Tak to vidím já...
Perfektně mimózní Bridges v mírně naivní sci-fi, která má svoje kouzlo. Možná trochu odhadnutelné a přímočaré, takže musí pohltit čistě atmosféra, ale proč ne...
Repo Man
Tak to vidím já...
V Americe prý kult srovnatelný s Pulp Fiction... no proč ne. Ke konci jsem se maličko ztratil, ale i tak - proč ne. Kultovnímu statusu tohohle filmu rozumím. Stejně jako tomu, proč se u nás neprosadil. První polovina zásadně lepší.
Frida
Tak to vidím já...
K naprosté spokojenosti brání přímočarost děje. Taymorová zkrátka nemůže být tak odvázaná jako v Titovi, kterým mě naprosto dostala, a odvázat se může leda při více či méně nápadných citacích Fridina díla (nehraju si na znalce - její práci jsem jen ze zajímavosti zkouknul před filmem). Přesto pěkný zážitek se skvělou Hayek.
Across the Universe
Tak to vidím já...
Režírovala tenhle film určitě stejná režisérka jako perfektního Tita? Těžko se tomu věří, ale Taymorová straně nudí. Je tu pár zajímavých chvil, ale celkově to prostě nedrží pohromadě.
Green Lantern
Tak to vidím já...
Předigitalizovaná nuda, která přitom svého rozpočtu nedokáže využít. Triky rutinu nijak neobohacují, jen ji obalují pozlátkem. A to opravdu nestačí.
Good Night, And Good Luck
Tak to vidím já...
Je to námětem velmi silný film, který je s jistotou a přesně převeden na plátno. Nedokázal mě sice pohltit, ale rozhodně mě zaujal a donutil k zamyšlení. George Clooney je očividně velmi učenlivý - umím si představit, že zhruba stejně by to vypadalo od Soderbergha.
The Navigator: A Medieval Odyssey
Tak to vidím já...
Hodně divný film se vším všudy, jehož pointa mě maximálně zklamala. Body si to zaslouží hlavně za to, jak moc se podařilo zůstat mimo hlavní proud, ale to nestačí.