xxmartinxx
Spellbound
Tak to vidím já...
Neuvěřitelně hloupá (skutečně extrémně) postava Ingrid Bergmanové tenhle film sráží na kolena. Hitchcock nikdy nebyl žádný hlubinný průzkumník lidských duší a jeho pouťové pojetí psychoanaolýzy, které je naivně směšné a nepřesvědčivé, to jen podtrhuje. Je to mistr na zfilmování silných, jednoduchých námětů, kde využije své technické preciznosti... tohle prostě ne!
Gilda
Tak to vidím já...
Zásadní noir s bezchybným obsazením a vynikajícím příběhem. Tedy s jednou výjimkou. Samotný konec je krutě odbytý. A správný konec dělá film! Nicméně kdo by se dokázal zlobit na Ritu...
In a Lonely Place
Tak to vidím já...
Naprosto špičkový noir. Zatím nejlepší role Bogarda, kterou jsem viděl. Na těchhle filmech mi vždycky vadí, že rozehrají hru plnou narušených a zvrácených charakterů, ale končí povětšinou v nesmyslném happy endu nebo smíření. Na opuštěném místě se tomu elegantně vyhnulo a nabízí tak úžasný příběh s cynicky trefným závěrem.
Shadow of a Doubt
Tak to vidím já...
Typický Hitchcock, míněno dobrém slova smyslu. Silná zápletka, precizní provedení, žádná hloubka. Odsýpá to a velmi dobře se na to kouká. A Joseph Cotten je rozhodně jeden z nejméně využitých herců Hollywoodu, protože tuhle roli si "dal" znamenitě... Škoda, měl dostat víc příležitostí. Když vidím prkno-Granta v každém druhém filmu z té doby, je mi smutno...
Christmas Story, A
Tak to vidím já...
Velmi sympatický film, který ještě neobjevil otravnost moderních amerických vánočních komedií (zkrátka to, co odstartovalo Sám doma). Příjemné postavy, jednoduchý, ale pohodový příběh... není se čemu divit, že je to za mořem kult.
Horrible Bosses
Tak to vidím já...
Docela slušné zaplácnutí času, ale žádné zapamatovatelné hlášky ani situace, což je velká škoda. Ženy sobě nebo první Pařba byly lepší....
Extremely Loud and Incredibly Close
Tak to vidím já...
Zručně natočený, ale taky maximálně otravný film. Pořád nevím, co si mám o Daldrym myslet. Ten režisér je něco mezi mistrem a žabařem.
Shutter
Tak to vidím já...
Naprosto standardní horor "japonský režisér + americké vše ostatní". Až moc standardní. A to jsem neviděl ani originál - to by potom byla bezvýjimečná ztráta času.
Iron Lady, The
Tak to vidím já...
Phyllida Lloydová je oficiálně největší rutinérkou a fušerkou loňské sezóny. Může mě jen mrzet, že tím pohřbila nadějný film. Scénář skýtal halucinogenní jízdu, dostali jsme sterilní pařez.
My Week with Marilyn
Tak to vidím já...
Začátek je skvělý, ale nikam nesměřuje. Druhá polovina už je pak jen nekonečné opakování stejných frází. A nejvíc mě mrzí, že snímek vlastně Marilyn samotnou jinak nepředstaví, zůstane stejnou enigmou od začátku do konce. Za těch sto minut jsem se o ní dozvěděl to samé jako z článku v Rytmu života. A na cokoliv jiného je to moc povrchní. 65 %
Jacob's Ladder
Tak to vidím já...
Je to divný... Palec nahoru! Adrian Lyne sice není žádný ultimátní režisér, ale tenhle námět stačilo nezkazit. To se podařilo.
Kung Fu Panda 2
Tak to vidím já...
Z vynikající jedničky zbyla jen dobře zrežírovaná akce. Chybí tomu ale svěžest a originalita. Přesto silný nadprůměr v rámci animovaných rodinných podívaných.
Puss in Boots
Tak to vidím já...
Veskrze nudné. A tolik sexuálních dvojsmyslů ve filmu pro děti? To je i odporné... Humor Shreka naštěstí bez Shreka, ale zároveň bez čehokoli.
Une vie de chat
Tak to vidím já...
Pokud něco nepotřebuju, tak další pařískou povídačku. Je to dlouhé jen hodinu, přesto mě to dokonale uspalo. Ani ta animace se mi nelíbila - přišla mi velmi "povědomá".
Teenage Mutant Ninja Turtles
Tak to vidím já...
Ve všem na půl cesty. V akci, v příběhu, v postavách. Upřímně - nečekal jsem, že se to dostane tak daleko. V podstatě milé překvapení, i když víc než jedno zhlédnutí to nedá.
Black Death
Tak to vidím já...
Velmi působivý film. Režisér má smysl pro depresivní atmosféru. Míň se bát násilí a omezit roztřesenou kameru, a bylo by to perfektní.
Leave Her to Heaven
Tak to vidím já...
Poměrně odvážný film. Během rozumné stopáže stihne gradovat jako málokdo. Škoda je, že tam museli nacpat ten technicolor. Pokrok nepokrok, tomuhle by víc slušela noirová stylizace.
Pickup on South Street
Tak to vidím já...
Jeden z nejzásadnějších noirů rozhodně právem. Rozumná stopáž prospívá, ale představa, jak pouliční zloději a informátoři brojí proti komunismu, je mírně naivní. Kazí to jinak skvělý film.
M. Butterfly
Tak to vidím já...
Musím říct, že jsem o filmu nic nevěděl, tak jsem si říkal jenom, že "ta Číňanka vypadá nějak divně". Ale tohle?... Davide, ty jsi úchyl! Kéž by z toho filmu vyplynulo i něco dalšího... a tím si nejsem jistý, i když už sama atmosféra je dobrá.
Paranoid Park
Tak to vidím já...
Gus Van Sant není můj šálek kávy, ale Paranoid Park představuje to lepší z něj. A rozumná délka jen prospívá. Velmi se vydařilo obsazení. Nevím, nakolik je to hluboké (spíš moc ne), ale sežral jsem to s navijákem.
Elephant
Tak to vidím já...
Poprvé mě Gus Van Sant opravdu oslovil. To proto, že silný námět skvěle pasuje k jeho režii. Pamatuju si, když byla půlka redakce odvařená z filmu Třída a mně v něm něco chybělo. Chybělo mi přesně tohle!
Bad and the Beautiful, The
Tak to vidím já...
Skvělý film, ale jeho potenciál zůstal nedorovnán. Hlavně kvůli odbyté gradaci. Struktura se odhalí po půl hodině a od té chvíli už snímek nikam neroste, jen naplní očekávání. Douglas samozřejmě vynikající.
Anonymous
Tak to vidím já...
Mělo to kousek k tomu, aby to bylo skvělé. Ale v té ukecanosti je moc málo dramatu. Ke konci už jsem to jen prozíval. Pro Emmericha ale slušné vysvobození.
Magnificent Ambersons, The
Tak to vidím já...
Když Orsonu Wellesovi vystříháte třetinu stopáže a přitočíte dementní hapy end, jen těžko něčemu prospějete. Sledovat Ambersony je jako dívat se na nějakou antickou sochu bez hlavy a rukou. Takové torso je možná pěkné a dávnou krásu v něm vidíte, ale stejně vás bude vždycky mrzet, že ho nespatříte v plné kráse.
Signál
Tak to vidím já...
Dva hajzlové jsou v českém filmu zase za největší drsňáky a Jiří Menzel postaví za necelých sto tisíc nukleární reaktor (a rozdává moudra o tom, že se nemáme pokoušet nic měnit). Dokonale zabité dvě hodiny. Nejde se na to vyloženě naštvat - na to je to moc prázdné a hloupé. Bylo by to jako vysmívat se postiženému člověku. Tenhle film je prostě produkt naší perverzně zvrácené kinematografie a jen "se to nepokouší měnit".