miror
Gladiator
wow
Až teď, když sem to viděl ve vysokým rozlišení, sem si uvědomil, jakej skvělej film to je...bojový scény sou dokonalý se spoustou detailů a gest, který tomu dodávaj tu správnou atmosféru, herecký výkony všech důležitějších postav sou výborný, zápletka taky excelentní a kupodivu ani ne moc přitažená za vlasy. Ještě sem neviděl film, kde zemře hlavní hrdina a přitom to končí happyendem... přiznám se, že ke konci sem taky uronil slzu (a ne jednu), což bylo jednak tou poslední scénou, kdy císař leží opodál a středem pozornosti je člověk, který pomstil svou rodinu a zachránil Řím, a jednak vynikající hudbou. Přidávám si Hanse Zimmera do seznamu svejch oblíbenejch skladatelů (K Johnu Williamsovi, Jamesi Hornerovi a Michaelu Kamenovi). Taky tam byla nádherně zpracovaná ta atmosféra míst, kam se nikdo z nás nikdy nepodívá: hlavně Řím a středověká Afrika. Úplně se mi z toho zatajil dech...
Prostě dávám Scottovi a Croweovi 100%. Holt kdo umí, ten umí...Ale obávám se, že dvojka, kdyby byla, zkazila by dojem z jedničky...ale třeba ne...
The Untouchables
Tenhle film je opravdu hodně podobnej hře Mafia, a vzhledem k tomu, že Mafii dodnes považuji za jednu z nejlepších her, i film se u mě drží na předních příčkách. Myslím, že pěkně vykresluje atmosféru, která panovala v chicagu 30. let, zmítaném korupcí a boji o alkoholovou nadvládu. Všechny filmové postavy vypadají tak, jak vypadat mají, gangsteři v kloboucích a pláštích, hlavně ten s náplastí na nose ne povedl, policisté s vojenským držením těla a hrdým výrazem. I z dramatické stránky je to pěkný zážitek. Nejvíc mě dojalo, jak se Jim Malone alias Sean Connery plazí v louži vlastní krve k telefonu a když je již se silami v koncích, odevzdaně skloní hlavu, pak ji ale zase zvedne a s vypětím všech sil se plazí dál, a do toho ten operní zpěv...pravda že někdy to působí trochu moc akčně, ale aspoň pak má divák, stejně jako postavy filmu, dobrý a slavnostní pocit, že to dobře dopadlo. Nejvíc mě ohromil Robert de Niro jako al Capone, i když, jak to tak bývá, je o něco sympatičtější než pravý Al, který, jak ho znám z policejní fotografie, měl kulatý obličej, hlavu tupě nakloněnou na stranu a na ní velký klobouk, pod kterým vypadal jak myš, naproti tomu de Niro působí energicky, odhodlaně a i celkem sympaticky, vyjma té scény, kdy z pro mě nepochopitelných důvodů rozbil hlavu jednoho ze svých hostů baseballovou pálkou, ale nikdo není dokonalej...až budu moct, podívám se na to znova.
Astérix et les Vikings
Ehm
Tenhle díl se mi moc nelíbil, ale je to lepší než asterix a velký boj. Použili tady modernější a tím pádem hezčí způsob animace, ale na úkor velikost, která je oproti starším dílům dvojnásobná. Zničehonix je takovej odpornej spratek, až je to roztomilý, jména Vikingů v sobě nesou známé pojmy, což je pro Asterixe typický. Zápletka nic moc, je to založený na natvrdlosti náčelníka Vikingů, kterej nepochopil, že s tim lítáním to Věštihlav nemyslel vážně, ale budiž. Sranda taky nic moc a ty moderní prvky interpretovaný Zničehonixem mi tam vyloženě nesedly...mimochodem nevim, co vedlo tvůrce k tomu, udělat Abbě šedý kalhotky, který docela často ukazuje (pusťte si to v BSplayeru poloviční rychlostí a sledujte třeba tu scénu, kdy se Abba propašuje na loď a Olaf ji nabízí "lososa nebo lososa", zajímavýje taky, když Zničehonix unáší Abbu ze svatby s Olafem, konkrétně když drží jednoho Vikinga jednou rukou nad hlavou, zatímco druhou drží Abbu)...asi si páni tvůrci trochu zapomněli srovnat hormony :-) dávám 60%
The Crocodile Hunter: Collision Course
šou
kdyby tm nebyly scény, kdy Steve s manželkou koukají do kamery a povídají něco o zvířatech, bylo by to fajn, takhle to působí moc okázale. Ty scény s krokodýlem sou pěkný, ale trochu mi kazí dojem fakt, že každej záběr natáčeli několikrát, než to bylo ono, a tak to ztratilo tu nenucenou akčnost, jakou by to mělo v dokumentu, navíc má Steve vždycky dost času říct do kamery nějakou hlášku, což vypadá moc strojeně...ale nápad je to originální, proto 80%
ROMing
CO TO MĚLO BEJT?
myslel sem, že tohle bude přinejmenším něco jako kurvahošigutntag, když v tom hraje Polívka, navíc s LAbudou vytváří pěknou dvojku, ten gag, jak Labuda pošle poš%tákovi místo 7.50 Kč tři láhve od piva, mě v tom ještě utvrdil, ale zbytek filmu to bylo čím dál horší a ke konci sem se přistihl, jak koukám na lištu přehrávače, kdy už bude konec. ten bezduchej slovník Stano Zaječí nebyl nějak moc vtipnej a do toho ten epos o jakýmsi týpkovi, kteej se za různejch okolností potkává s divnejma lidma, který všechny hraje Javorskej...jediný klad, který sem si vědom, je, jak Ivetka chytá jabka do sukně...vím že to je ubohej zážitek ale opravdu se nedá nic dělat...to, že tvůrci trailerů vyčerpali všechny gagy, je sice smutný, ale zas se jim to dá těžko zazlívat, protože jinak by ani ty trailery nebyly o ničem...takhle aspoň nalákaj diváka do kina a že odejde zklamanej, je jedno, hlavně že zaplatil..tak tak, to je správnej postup :-/
Der Untergang
:-O
Tenhle film...je dost silnej zážitek. Sice mě zezačátku mrzelo, že tam je jen posledních pár tejdnu Třetí Říše, ale aspoň konečně máme film, kterej věrně zpracoval tuto dobu...Bruno Ganz je jako Hitler ještě lepší než originál, a všichni jeho generálové vypadají opravdu jako generálové, film měl dobrý casting. Hilter je zde ukazován i z té lepší stránky, že má rád děti a dovede bejt hodnej na dámy, člověk se zde i dozví, že za svoje vrcholný činy zčásti nemůže kvůli svý psychický nemoci.I když je to celé o událostech na několika metrech bunkru pod Reichstagem, záběry z jiných míst stojí za to...třeba jak parta ani ne puberťáků obsluhuje Flak88, to je síla, a hlavně je to holá skutečnost. Ten rychlej sled úmrtí špiček velení mi vzal dech. Hádky generálů skutečně vypadají jako hádky, řvou po sobě, že se mi až nechce věřit, že to sou jen herci. Jak Goebblssová otráví svých 6 dětí, je silná scéna, jak se Erich ptá Goebblesse, na co potřeboval 200 litrů vzácného benzínu, a pak si všimne, že kolem pronášejí manžele Hitlerovy a zmlkne, jak Hitlera s chotí pálí v kráteru, všechno je to souvislý sled scén, z nichž každá má své místo v ději a nedá se nahradit...po tomhle filmu sem byl několik dnů dost zaraženej a pořád sem o něm přemejšlel. Miluju ho. Navíc si procvičim němčinu. (Věta "Ich mache schon keine Politik mehr" se vždycky hodí :-)) Když sekretářka Junge opustí Berlín a s cizím dítětem jedou po venkově, kde je jaro v plném proudu a kde se konečně dá uvěřit, že je po válce, i když všude jsou na ní památky,rozbrečel sem se...i když se mi to často nestává. Už se těšim na víkend, až se na tenhle film podívám znova!!!! Asi sem blázen, ale tenhle film bych chtěl prožít na vlastní kůži, ale samozřejmě ne jako Hitlerův generál. Je mi smrtelně líto že neodvratně ubývá lidí, kteří si to pamatují na vlastní kůži a že za nějakých 10-20 let už nebude nikdo, kdo by mohl říct, že u toho byl, proto považuji za nutnost točit filmy jako Pád Třetí Říše.
_______________________________________________________________
PS: Ale musím uznat, že jak to dávali v televizi s tim mizerným monotónním dabingem, bylo to tak na 60%. navíc se to hrozně vleklo, kdo si to chce užít, ať se na to podívá v originále. To je ta pravá síla...
Obsluhoval jsem anglického krále
Wow
Na tenhle film sme šli se školou, a proto sem čekal nějakou hlubokomyslnou slátaninu. Ale byl sem hodně překvapenej, už po pár minutách to byla sranda (jedna z prvních vět:,,Dostal sem 15 let, ale díky amnestii sem si odseděl jen 14 a 3/4 roku.") a jak film pokračoval, přidávala se i atmosféra bohatství, války a komunismu...Film mě potěšil jako puberťáka (trocha lehký erotiky neuškodí), jako někoho, kdo se zajímá o válku, její příčiny a důsledky (atmosféra těsně před válkou, po obsazení Sudet, je tam výborně ztvárněná),
jako scénáristu-amatéra (díky tomu, že to je jen to nejlepší z Hrabalovy předlohy, je to jedna velká pointa, nenudil sem se ani chvíli) i jako prostýho diváka, je to docela sranda, a zaujalo mě třeba i to, jak se ve filmu nešetří rekvizitama (scéna, jak Dítě podbrkne nohu jednomu z číšníků a ten pak převrátí stoly v celým lokále, je docela poutavá)
a každá postava má svůj osobitej charakter (vrchví Skřivan před válkou hovoří všema světovejma a mnoha dalšíma jazykama, ale po Mnichovským diktátě nerozumí Němci, kterej po něm chce menu). Tenhle film mě prostě imponuje, byli sme na něm od osmi a celej zbytek dne sem o něm přemejšlel (což mě stálo nevyvedenou písemku z bižule, protože sem se mezi 3. a 4. otázkou zamyslel nad osudem pana Tichoty, ale to nevadí). Tenhle film sem si hned napoprvé oblíbil, možná víc, než Zachraňte vojína Ryana (!!), kvůli tomu že film je objektivní, z blízkýho porstředí, ne moc vyumělkovanej a hlavně českej!!! Vzdávám hold panu Menzelovi a z úcty k němu tu nebudu uveřejňovat ty chyby, kterejch sem si tam všiml(a že jich je požehnaně), možná až pozdějc. Ale pár záporů zmínit musim: Ty scény s Kaiserem a Lasicou mě tam štvou, to by tam vůbec bejt nemuselo, efekty se moc nepovedly (myslim třeba známky, které vítr bere z kufru) a ta scéna. kdy se Líza miluje s Janem a během toho se změní v Hitlera, se mi taky nelíbí, kvůli tomu, že sem se hrozně lekl, ale je mi i líto Jana, kterýho má manželka ráda miň než Hitlera. Jinak ty lechtivější scény nejsou až tak trapný, jak by se dalo čekat, třeba ta scéna, jak Jan masturbuje na prohlídce kvůli potvrzení o Árijský rase, je sice absurdní a patří spíš do Prci prci prcičky, než do filmu tohohle typu, ale když si člověk řekne, že to tak vlastně opravdu bylo a že film jen reprodukuje skutečnost, tak se i zasměje. A takhle se to musí brát, aby se film líbil, není to umělej pokus o film, ale zfilmovaná skutečnost podle někoho, kdo ji zažil, takže pokud se vám to zdá jako absolutní blbost, máte částečně pravdu, ale je to zároveň užasnej film, protože tu absurditu dovede ztvárnit vážně. Nemyslim vážně, jako že se člověk nezasměje, vážně tak, že to do děje patří. Doufám, že si tohohle všimne i někd ze zahraičí, a dá tomu cenu, kterou si podle mýho názoru zaslouží. Je čas na dalšího Oscara pro ČR a její filmy, a myslim že film Obsluhoval jsem anglického krále má dost šancí.
Saving Private Ryan
Ale joo..
Je to výbornej film, nápaditý scénický efekty, třeba jak kapitán Miller na pláži, ohlušen tlakovou vlnou, pozoruje děj kolem sebe, to se mi líbilo. Taky se mi nezdá, že by se osm lidí vydalo hledat jednoho, navíc takovejch rodin, který přišli o všechny syny, a neštěkl po nich ani pes, bylo moc, ale autoři asi chtěli udělat originální zápletku, což chápu, sám píšu scénář a vim, jaký to je, věrohodně to zaonačit, aby hrstka vojáku šla sama neznámou krajinou, bez jakékoli podpory, aby nakonec polovina z nich zařvala a druhá se dožila posil, které se zničehonic objeví. Ty bojové scény sou perfektní, je tam i trocha nostalgie, která k válce patří, efekty, hlavně ohledně zranění, sou velice přesvědčivé, třeba jak zdravotníkovi teče z břicha krev, to by mě zajímalo, jak to udělali. Ale i jiné triky jsou dobré, i když někdy je poznat, co je opravdu člověk a co jen figurína, ale když o tom člověk moc nepřemejšlí, je to výbornej film. Nedělaj tam ze sebe až takový hrdiny, jak to v americkejch filmech většinou bejvá, naopak, třeba Aapen je pěknej šmejd, ověšenej střelivem, kvůli kterýmu umřou 2 lidi. Mám ten film rád, a když ho ještě mám v originále, je to mnohem působivější.
Pirates of the Caribbean: The Curse of the Black Pearl
Johny
Nejvíc se mi líbí jack Sparrow, je takovej nad věcí, ironickej, například jak přistane s lodí u mola, to je skvělej gag, u kterýho si neumim představit nikoho jinýho. A ty copánky na bradce, no prostě se jim povedl... 96 %
Behind Enemy Lines
Docela to de
Když na začátku sestřelení letci padali padákem okolo sochy anděla s poškozeným obličejem, moc se mi líbilo, jak to bylo symbolické, a doufal sem, že to tak bude pokračovat, ale nakonec se z toho stal jen mírně nadprůměrnej film. Dávám tak 70 %, Černý jestřáb sestřelen je lepší, i když to je trochu o něčem jiným.
Enemy at the Gates
Ůžo
tenhle film miluju: krásně ubohý, rozbombardovaný město pokrytý sněhem, věrně ztvárněná povaha Rusů, podmínky obyvatel města, prostě paráda. Vůbec mám rád atmosféru ruských měst za II. světové války, tady se jim perfektně povedla. A k tomu ta hudba, třeba při samotných záběrech na siluety trosek, ta se mi k tomu hodí. Fascinuje mě ten způsob boje, pěkně z dvouset metrů, schovanej bůhví kde, co rána, to kus. Jude Law je skutečnému Vasiliji Zaitsevovi podobný, Ed Harris vypadá jako rodilý skopčák, a ta Rachel Weisz, jak jí to v rudoarmejský uniformě se sniperkou přes rameno sluší, mnohem víc, než třeba v Mumii, tam se mi nehodí. Jen mi vadí, ža tam zase museli nacpat nějakej vztah a sex. A pohled na desetiletýho sašu, oběšenýho na pumpě na nádraží, mi docela vyrazil dech, to tam bejt nemuselo. Ale asi to je reálný, buhví, co všechno ve Stalingradu viselo na lampách. Je to jeden z mých nejoblíbenějších filmů, hned po vojínovi Ryanovi, chtěl bych si ho sehnat v originále, protože když je to nadabovaný, zaprvé hlášky sou úplně jiný a zadruhý to při bojovejch scénách není, že někdo řve, aby přeřval palbu z kulometu, ale normálně mluví a střelba je tam jen jako nenápadná zvuková kulisa. Připadá mi to mnohem efektnější. Vojína Ryana v angličtině sem si parádně užil, a navíc sem tam objevil i Čechy, co tam hráli Němce, uvidíme, co najdu v nepříteli před branami