NÁZORY K FILMU
...
Ač se mi zpočátku zdálo, že půjde o napínavé a povedené sci-fi, na konce jsem byla zklamaná. Něco mi v celém filmu zkrátka chybělo. A po zvážení všeho ostatního, dávám bohužel pouze...
...
Šlo to
Pro mě sci-fi o něco málo lepší než průměr. Bohužel snímek nezachránil ani vynikající hlavní hrdina. Film na mě působil chaoticky a až moc překombinovaně. A jeho složitosti neodpovídal ani konec, který byl až moc jednoduchý. Dívat se na to každopádně dalo, ale znovu bych si film asi nepustila.
...
Nápad. Načasování. Neotřelost
Konečně originální sci-fi. Velmi mě potěšil opakující se příběh, jehož části do sebe zapadaly přesně v takovém tempu a rytmu, v jakém to tvůrci naplánovali. Žádná nuda, jen očekávání, co přijde dál. O to více mi bylo líto, jak přihlouple to celé skončilo.
...
Jake Gyllenhaal
Je to hodně poutavé sci-fi se zajímavě poskládaným dějem a díky tajemnému začátku má film od první minuty napětí a spád.
...
Jake Gyllenhaal
Časové slučky sú vždy nevysvetliteľné z pohľadu logiky deja, no opakovaný návrat do jedného bodu je skvelou pomôckou scenáristu, umožňuje zmeniť dej, akciu alebo správanie sa hlavných hrdinov. Napriek tomu, že v tomto filme nie je možné pochopiť logiku posunu času v realite, film pôsobí sviežo a akčne a spolu so skvelým vykreslením pocitov a charakterov postáv patrí k tomu najlepšiemu vo svete sci-fi filmu. Najväčším kladom filmu je však bezosporu herec Jake Gyllenhaal, ktorý nesklamal v žiadnom filme, v ktorom hral a jeho stvárnenie postavy je vždy uveriteľné. Aj v tomto filme mu uveríte všetko a v rámci hodnotenia filmu jeho herecký výkon zdvíha hodnotenie vysoko nadpriemer.
...
Už podla názvu som si myslel že pôjde o niečo lepšie. Prelúskaním jednotlivách záberov som sa rozhodol že si film pozriem. Začiatok nuda, koniec neobyčajne obyčajný a stred? Stred bol zaujímavý svojim príbehom ale takisto zaujímavý svojim obyčajom, ničím zvláštnym a nijakým napätím. Proste ten film mal naviac. Tými istými zábermi no stále iným dejom mi stále pripomínal film "Uhoľ pohľadu", ktorý je z mojej strany predsa len zaujímavejší s väčšou porciou napätia.
...
Dobrej filmek se zajímavou zápletkou i dějem. I konec byl překvapivý, takže nemohu ani litovat. že jsem si tento film pustil. Ze začátku mě to sice moc nebavilo, ale jakmile se to rozjelo, bylo to ok.
...
Tak jde čas...
Fajn. Cestování časem mám rád. Film napínavý do konce a nepustí vás. Herci jsou supr. Rozuzlení zajímavé a trošku překvapivé. Závěrečná scéna mě donutila přemýšlet, jak to teda do sebe zapadá. A pořád přemýšlím... a tak to mám rád <(")
...
Zajímavý filmový zážitek
Byla bych spokojenější, kdyby filmaři utnuli film 5 minut před skutečným koncem. Podle mě daleko lepší varianta. Konec filmařů nabízí příliš nezodpovězených otázek a nelogičnosti. Jinak se mi film líbil, z velké části i díky vynikajícímu Gyllenhaalovi. Má formu, chlapec.
...
Pier
Mám pocit, že se z toho dalo vytřískat mnohem víc. Příběh o cestování časem je cesta kterou se můžu každý filmař vydat po svém. 12 opic nebo Déja Vu měli potenciál a dokázali ho na plátně předvést, Zdrojový kód také měl potenciál ale při natáčení ho nepoužívali. Film nezachránil ani vynikající Jake Gyllenhaal.
...
****
Po shlédnutí panuje menší zklamání. Bohužel, očekávání bylo díky vychvalujícím recenzím a názorům poměrně vysoké a mnohokrát to nemusí dopadnout podle představ. Vůbec to není špatný film, je zdánlivě promyšlený (ve své podstatě ovšem jednoduchý), poutavý a občas i zábavný. Technicky zdařile provedený, moc se netlačí na pilu, tempo má střízlivý krok až do cíle a dokonce mi ani moc nevadily logické boty, které se daly v průběhu děje očekávat. Tak v čem je problém? Těžce se to popisuje, ale prostě jsem čekal víc, propracovanější děj a silnější zážitek i emoce, přestože se potenciál celkem využil. Obsazení je "hvězdné" a všichni si drží svůj standart. Trochu mě mrzí téměř nulová gradace ve finále, i když jakousi snahu nelze upřít. SPOILER! Největší negativum vidím v jakési nadstavbové části v závěru. Úplně ideální by bylo ukončit film "stisknutím tlačítka" a nedat tak šanci happyendu. Výsledný dojem by byl mnohem více ocenitelnější a doslova s úsměvem na tváři i v srdci, než jak vidno u pokusu o nelogický a nedotažený happyend. KONEC SPOILERU! Závěr? Nadstandardní sci-fi, jež dokáže upoutat divákovu pozornost na plných 90 minut, ale k maximální spokojenosti to chce ještě přidat a vyvarovat se některých chyb.
...
Od filmu Zdrojový kód jsem očekával hlavně snímek, který bude vzhledem ke své stopáží nabitý akcí od začátku do konce. Ale toho jsem se ani moc nedočkal. Režisér Duncan Jones mi nabídl strhující sci-fi drama o tom, že všechno není tak, jak se na první pohled zdá. A dokázal, že film nemusí být plný výbuchů (nebo jednoho výbuchu několikrát?), aby dokázal udržet divákovu pozornost po celou svou délku. A tak to, co drží Zdrojový kód na vysoké úrovni, nejsou speciální efekty (i když i ty jsou na vysoké úrovni), ale hlavně skvělá kamera, scénář a také povedený soundtrack. Jediné, co mi trochu pokazilo výsledný dojem z celého filmu, je možná trochu zbytečný konec (myslím tím úplný konec, posledních 5 minut), bez kterého by se podle mě film v pohodě obešel. Ale to je věc názoru… Kromě již zmíněných věcí posouvají film o něco nahoru také skvělé herecké výkony. Jake Gyllenhaal doslova ukradl film pro sebe, neustále na sebe strhává pozornost a musím říct, že plným právem - hraje výborně. I ostatní – Michelle Monaghan, Vera Farmiga a Jeffrey Wright – si drží vysoký standart, ale Jake je tam prostě jenom jeden. V rámci žánru letos asi nejpovedenější film. Přesto není hodnocení tak vysoké, a to hlavně kvůli ne úplně povedenému závěru.
...
Takto vypadá povedená sezónní sci-fi. Lepší osm minut vzpomínek z vlaku než hodina a půl na Měsíci. Aneb jak je uspokojivě chytrá pointa v povedeném scénáři lepší než v nudném přechvalovaném filmu pointa debilní. Proto teď mají někteří problém optimálně hodnotit. Hype film této ráže ale opět nesnese. Chytrý tento film sice je, ale zmiňovat ho spolu s Počátkem je trochu příliš. Zdrojový kód je ale v souvislosti s ním filmem, nad kterým se rovněž lze zamyslet, debatovat a lze se k němu s chutí vrátit. (Ačkoli trvanlivost závratná nebude a logické otázky, které nebude možné schovat za zkratku sci-fi, budou možná příliš tíživé. Uvidíme.) Je to ale celkem jedno, film pobaví, zaujme, hned tak nevyšumí. Žádný vypočítavý zvrat, nemístný humor přitahující časová smyčka a dojemná love-story. Emoce není třeba budovat, je jimi postupně naplněný celý vlak už ze své podstaty. Čistá jízda. Jestli bude mít Jones dále štěstí na scénáře, budou filmy pod jeho vedením fajn. A hudba se rovněž velmi povedla. Podobně jako u Moonu.
...
Za málo peněz, hodně muziky. Zdrojový kód má zhruba všechno, co od správného sci-fi thrilleru očekávám. V prvé řadě – NÁPAD. Ano, vytváření paralelních světů začíná být ohrané, ale opět se ukázalo, že záleží především na podání. Příběh o super-revolučním projektu ohánějícím se kvantovou fyzikou, kde vám načtou 8 minut díky pár hadičkám v mozku je podán s takovou samozřejmostí, jako kdybyste sledovali Shakespeara. Scénáristé odvedli kus práce, a i přes přepálený konec můžou být spokojeni… Dalším kouskem do skládačky byla AKCE. Ač je rozpočet na dnešní poměry více než úsměvný, digitální omáčka obstojí i ve srovnání s konkurencí. Hlavní klad je navíc v pátrání po neznámém teroristovi. Máte plné kupé lidí a jen si zkuste zjistit, kdo je ten pravý. Tempo mělo příjemný spád a já se vážně bavil, hlavní postava mě dokázala okamžitě strhnout na svou stranu. Prvotřídní podívanou tedy zkompletovali HERCI. Jake Gyllenhaal odvedl svůj osvědčený standard, který povyšuje neuvěřitelně sympatickým projevem. Nadšení fanynek naprosto chápu… Nevím jak vy, ale já mám jasno. Filmový rok 2011 začal velmi dobře. Zdrojový kód je svěží popcorňák, jež i díky výborné REŽII může myslet na mnohem vyšší mety. Jones zkrátka umí… Těším se na další zhlédnutí.
...
Jupí, hurá, třikrát sláva, že ještě existují lidé s dobrými a kvalitními nápady. Zdrojový kód zavařil mé mozkové závity natolik, že se mi i z uší kouřilo. Kapitán Colter Stevens na bojové akci v Afghánistánu, mrtvý, živý, ve vlaku a v těle jiného muže, pak v jakési divné kovové kukani. Teď babo raď! Co je pravda, co se děje a kde je zakopaný pes? Jakmile jsem překousla fakt, že je hlavní hrdina v podstatě tajnou zbraní nasazenou v jiném těle, tak se do toho ještě zamíchala skutečnost, že je v podstatě mrtvý, nějaká další realita do toho a už jsem nad tím mávla rukou a nechala se unášet dějem, s tím, že na přemýšlení bude času habaděj, až vylezu z kina. Když vám před očima neustále bude hrát jedna a ta samá scéna, bude vás to nudit, ale Duncan Jones zvládl natočit stále stejnou scénu tak zajímavě, že v podstatě byla pokaždé jiná, pokaždé zaujala, navazovala, nenudila, napínala každý nerv a zavrtávala se hluboko do mozku. I já spolu s hlavním hrdinou jsem měla o čem přemýšlet a spolu s ním se snažila toho nezbedného teroristu odhalit, pravda, nepovedlo se mi, jemu nakonec ano. Jake Gyllenhaal se chlapec z okatého nesympatického ušáka vypracoval na pohledného chlapíka, co si získal moje sympatie a umí zahrát tak, že mu to žeru i s navijákem. Myslím si o sobě, že mám bujnou fantazii a jsem nesmírně ráda za to, že existuje ještě někdo s bohatší fantazií, co mě umí mile překvapit. Všechny palce nahoru, i ty na nohách!
...
Že už ve světě kinematografie došly nápady? Omyl. Zdrojový kód je důkazem, že nápady pořád visí ve vzduchu, že některé mají opravdu pořádně co do sebe, a že stačí jen je utrhnout. Možná, že to zní trochu divně, ale pořádně ani nevím, jak jsem se vlastně dostal do kina. Tento film mě nijak zvlášť nelákal, a stejně jsem úplně bez rozmyslu vsadil na tohoto koně. V mém případě je už asi klišé říct něco takového, ale přesto si nemohu pomoci nevyjádřit, jak moc jsem návštěvy nelitoval. Všechny nepříznivé vyhlídky a příslib obyčejného thrilleru strčil Zdrojový kód do kapsy. Člověk by si řekl, že film s takovýmto námětem bude, i přes snahu tomu zabránit, opakovat stejný motiv. Mé překvapení proto po právu zaujalo své místo, když si film dokázal udržet moji pozornost dynamickým a překvapivým dějem, o němž se opravdu nedá říct, že by se opakoval. Originalita námětu mě nenechala lhostejným o to víc, že jsem měl co dočinění s kombinací filmu Deja vu s hrou Assassins Creed. Působivá atmosféra, dvě rozdílné, ale prakticky silně propojené časové linie, a sci-fi nádech k tomu, vyvolávají v divákovi neustále spoustu otázek. Zde vidím příčinu úspěchu. Jakmile diváci porozumí námětu a hlavní myšlence, začne je o to více zajímat vnitřní příběh. A musím potvrdit, že s onou myšlenkou budou nadmíru spokojeni jak příznivci sci-fi, tak nepříliš zaujatí fanoušci thrillerů, kterých je dneska už všude plno. Ačkoliv se mi Jake Gyllenhaal v PoP líbil, musel jsem připustit, že nejde o žádnou průkopnou roli. Nyní mám ovšem pocit, že jeho kariéra míří pořád správnou cestou, a že nikdo jiný by roli ve Zdrojovém kódu neuhrál lépe. Co se týče konce, nemohu se zbavit podezření, že podobnost s Deja vu není úplně náhodná. Nicméně mohu být rád, že tvůrci Zdrojového kódu nezašli do trapného extrému, a náš zážitek završili vcelku uspokojivou formou.
...
Film splnil moje očakávania. Možno je to aj vďaka tomu, že som od filmu toho tak veľa vôbec neočakával... Hlavne som sa bál, aby som sa pri opakovaní pasáží nenudil, čo sa nestalo. Režisér určite ukázal svoju kvalitu a z filmu vyšťavil viac ako by sa dalo pôvodne čakať. Mám výhrady na koniec. Vedel som si predstaviť, že by to stopli asi 5 minút pred skutočným koncom filmu a myslím, že výsledok by bol len lepší. Takisto mi koniec neprišiel prepracovaný, pretože je nedotiahnutý a neposkytne odpoveď na dôležité otázky. Myslím si, že najmä kvôli tomu, že neexistuje správna odpoveď. Takáto mystéria mi vôbec nevadí, keď to je cieľom autora ako napr. v Donnie Darko, ale tu to podľa mňa určite nebol zámer, skôr to chceli dať na city a popri tom im niečo uniklo. Herecké výkony dobré, myšlienkovo celkom zaujímavé. Kultový film z toho nebude, ale tohtoročnú latku zdvihol celkom vysoko...
...
Trochu zmatek
Nejsem zrovna velký fanda žánru sci-fi a přímo nenávidím vše kolem alternativních realit, poněvadž uvažovat o těchto věcech je téměř bolestivé, proto jsem ze začátku z tohoto filmu moc nadšená nebyla. Přesto jsem ale vyrazila do kina a musím říct, film mne příjemně překvapil. Ze začátku to bylo sice trochu zmatené a mě nezbývalo než si jen vyměňovat s kamarádkami tiché "COŽE?". Ale tak to přece má být, v tom tkví pointa. Film má v sobě onu mysterióznost a člověk u toho opravdu musí myslet. Závěr byl jen třešničkou na dortu.
...
Tak to vidím já...
I přes strašně spatlaný scénář se mi to líbilo. Drží si to tempo a emoce. Jakeovi tu zapálenost věřím. Jones má šanci stát se skvělým žánrovým režisérem - po Moon předvádí další skvělý film, kde právě on odvádí tu nejlepší práci.