NÁZORY K FILMU
...
Koně. Čipy. Psychopat.
Že Roger Moore nelyžuje, už víme, tak proč se nás nepokusit přesvědčit, že se na stará kolena naučil jezdit na pseudosnowboardu? Ne, Bond s Moorem začínající ve sněhu nemůže dopadnout dobře. Dopadl sice o něco lépe než několik předchozích dílů - méně směšných situaci, méně hloupých vtípků, a hlavně dokonalý psychopat stojící proti Jamesovi a Silicon Valley. Bond girl pro jednou nevypadala, že by mohla být jeho dcerou, ale byla děsně uječená. (Jsem na sebe hrdá, že jsem to nevzdala a v rámci dívání se na Bondovky jsem nevynechala ty s Moorem.)
...
Neverending story...?
Poslední bondovka s Rogerem Moorem, která není vůbec tak špatná (kromě příšerné úvodní písně) a má možná nejlepšího padoucha (Christopher Walken) z celé série. Bondovky Johna Glena mě baví, jsou výborně natočené, některé kaskadérské kousky berou dech, příběh není tak naivní a do oči bijící jako v „Connery éře“ a Roger Moore má stále šmrnc. A že je starý? Stallone v Expendables I je o pět let starší, škrtí a bude škrtit „mladíky“ v džungli vesele dál a nikomu to nevadí. Tohle je pohádka pro dospělé a ne realita :-)
...
Tak to vidím já...
Ejtýs dědula James Bond v plné parádě. Zachraňuje to hlavně Christopher Walken, jehož charisma funguje jako málokterého záporáka. Jinak tuctový díl ve své době silně vyčpělé série
...
A View To Kill
Poslední bondovka s Rogerem Moorem a jelikož měl v té době Moore 58 roků, tak jsem si říkal jestli může "Vyhlídka na vraždu" dopadnout ještě hůře, než dopadla "Chobotnička". I kdyby ale dopadla hůře, stejně jsem se na ní těšil. Proč? Důvodem byl záporák s tváří Christophera Walkena. Konečně do bondovek (po Christopheru Leem) přišel nějaký herec většího kalibru a že to byl zrovna Walken si mohu jen pochvalovat. Walken jakoby donesl této bondovce štěstí, protože společně s ním se začala zlepšovat všechna odvětví bondovek. Roger Moore jakoby chytil druhý dech. I když pořád stárne a i když to na něm pořád jde vidět, tady se překonal a je to zase ten Moore z dob "Špion, který mě miloval". Scénář je taky chytlavější, než jsem si myslel, že bude. Psychotický gentleman a nacistický doktor byli přece jen tou lepší volbou, která se naskytla a scénáristé Wilson a Maibaum zpracovali tuto látku velice šikovně. Co se týče poskoka, tak "sexy stroj" May Day v podání Grace Jones se sice nedostane mezi "top bondovské poskoky", ale stoprocentně se Vám vryje do paměti. Akční scény jsou taky dobře natočené. Jde vidět, že režisér John Glen opravdu přišel na to, jak se správně točí bondovky. Úvodní scéna má švih, honička v hasičském autě je nápaditá a velmi dobře natočená a akční scéna v Paříží Vám připomene proč jsou bondovky tak jedinečné. Zkrátka mi příjde jako kdyby všichni (včetně Moorea) chtěli, aby se na Moorea jako Bonda vzpomínalo s respektem a alespoň u mně se jim to tedy povedlo. Závěrečná scéna se vzducholodí působí velkolepě. Nebál bych se říct, že v roce 1985 to byla nejlepší závěrečná scéna, jaká kdy v bondovce byla! Jediný problém tady jsou ta prokletá hluchá období, bez kterých by se film klidně obešel. Jak už jsem psal, Roger Moore mě zde velice potěšil, sebral všechny své síly a rozloučení s Bondem se mu opravdu povedlo! Bondgirl s tváří Tanya Roberts byla jedna z těch nevýrazných a nezapamatovatelných, takže žádné překvapení. Christopher Walken byl velmi dobrý záporák. Má na takovéto role image a i když psychotika není pro herce těžké zahrát, jeho visáž a strnulé grimasy posunuly jeho postavu kamsi výše. O Grace Jones mám podobný názor jako o Walkenovi, takže to tu nebudu znovu zbytečně rozepisovat. Jedním dechem: "Moore se zase vrátil do starých (a správných) kolejí a s ním i celá bondovka. Navíc Walken jako záporák. Co více si přát?" Dávám 80 %. Proč nemůžou být všechny bondovky takové?