home
Twilight sága: Nový měsíc

NÁZORY K FILMU

avatar uživatele
30 %

zklamání

Tenhle film stačí vidět jednou a dost. Bez upíří rodinky to není ono, i když se to podobá knížce, která je taky nejhorší z celé ságy. Některé scény jsou tam zbytečně zdlouhavé a věřím, že kdyby se toho ujal někdo šikovnější tak by to ani nemusel být takový propadák.

3. ledna 2012
avatar uživatele
40 %

Ashley Greene

Druhé pokračování Twilight ságy je o hodně klidnější a tedy i méně zajímavé. V příběhu dostaly více prostoru vlkodlaci a je tu ještě více romantického děje.

23. prosince 2011
avatar uživatele
80 %

Knížka je skvělá, film už mě bavil o trošku méně než ostatní. I tak mám tuhle sérii pořád stejně ráda. Kdykoliv se ráda podívám.

7. listopadu 2011

Pomalej vzestup

Stmívání byl podle mě díl jen tak pro seznámení s postavami a dějem. Nebylo to nic extra ale každopádně je to základ pro koukání dál. Nový měsíc už pomalu nabírá obrátky. Dochází tu ke změně Jacoba a ke zkoušce lásky mezi Belliu a Edwardem. Pomalu se to začíná rozjíždět :)

14. října 2011
avatar uživatele
70 %

Budu za vyvrhele, ale mně ta série prostě nevadí. Narozdíl od mnoha jiných pubertálních slátanin. Nevím proč - asi proto, že upíří téma mě docela bere (proto asi mám ráda i True Blood), Kristen s Robertem mi přijdou jako dost charismatický páreček, kterému jde házení smyslných pohledů i vzájemná chemie (víc třeba než Ronovi a Hermioně, že) a prostě jsem se po jedničce docela se zájmem koukla i na dvojku a čekám na trojku - protože mě prostě fakt zajímá, jak se příběh dál vyvine. Jo, je to bezduchá slátanina, ale některé recenze a názory mi přijdou až přehnaně kritické a zaujaté. Třeba Spáčilová psala, že se tady nedá mluvit o filmařině. Hmm. Zajímalo by mne, jakým metrem to slečna posuzuje a co musí film splňovat, aby se jí to pozdávalo. Že to nemá nějaké zajímavé dějové kličky a jde se přímočaře? To je přece problém předlohy i celého příběhu. Co má být filmařina? Super efekty, lekačky, rychlé střihy? To u takového filmu ani nečekám! Vím, že se koukám na upíří romantiku, která je (na můj dost náročný vkus) dobře obsazená (prostě žádné upištěné barbíny s Keny, kteří by byli na ránu) a vzhledem k chemii mezi těmi dvěma, kterou popřít nemůžete, se na to dá i se zaujetím koukat. Nečekám od takového filmu víc. Naopak teenagerské příběhy nesnáším - ale díky tomu, že postava Belly je z rodu těch rozumných dívčin, které jsou inteligenčně daleko nad svými vrstevnicemi, jako pubertální film Stmívání ani další díly vůbec nepůsobí, a dovedou se na ně zcela jistě dívat i maminky s tatínky (případ u nás doma). Samozřejmě že chlap/kluk bude celou dobu koulet očima a ožije, jen když se na plátno přiřítí nějaká "příšera", ale holt jsou prostě filmy, které jsou jen pro ženské. Jenže když si někdo hraje na filmového experta, pohlaví nepohlaví, měl by umět hodnotit nekriticky a objektivně všechny žánry, a nezatracovat film dopředu už jen kvůli tomu, že je z žánru červené knihovny á la Daniele Steele. Nechtěla bych se zoči voči střetnout s davem šílícících Edwardových/Robertových nohslednic - taky bych asi začila cenit tesáky a brousit si drápy - v tomto ohledu jde ono šílenství také mimo mne a ječicí fanynky je sorta lidí, které nevyhledávám. Ale jen proto, že ty fanynky existujou a že jich je tolik, přece nemůžu film rovnou zadupat do země.***
Dvojka je horší než jednička, ale prostě není špatná.

27. července 2011
avatar uživatele
10 %

Doufala jsem, že s příchodem nového režiséra se tato sága dostane alespoň na průměr, ale tenhle film je absolutní průšvih. Herecké výkony bych ještě zkousla, ale absolutní absenci děje nebo jakéhokoliv příběhu prostě ignorovat nemůžu... Tohle je fakt jedna velká šaškárna a už se moc těším, až to skončí, natočí se poslední díl a po Twilight už ani pes neštěkne. Emoce? Žádné... to že Edward odejde a Bella truchlí způsobem, že nějaký 3 měsíce sedí v křesle a blbě čumí... to mi nepřijde jako nějaké neštěstí a už vůbec mě to nedonutí abych nějak s hlavní hrdinkou soucítila... Ale víte co? Dám 10 %, protože sem hodná holka a ocenim dobrou hudbu. Alexandre Desplat byla dobrá volba... ale pokud je na filmu dobrá jenom hudba tak je fakt zle

25. července 2011
avatar uživatele
E Š
...
20 %

Oplatí sa k tomuto filmu ešte vôbec vyjadrovať? Človek by čakal, že po úspechu jednotky sa konečne bude zdať, že do toho filmu šli nejaké tie peniaze, ale to asi ťažko. Hrôza, des...

24. května 2011
avatar uživatele
100 %

Upír či vlkodlak

Zdravím,
nejsem náctiletá,ale napíši svůj názor.Viděla jsem Stmívání nedávno a zaujalo mě.Na Novém měsíci je zřetelně znát jiný režiser i použití více triků.Mladí(nadějní) herci hrají stejně jako u prvního filmu,nevidím žádný velký posun.Mně se líbí výběr hlavních postav,nejem vhledem,ale i hraním své role.í Jsou mladí,hezcí a i někdy do půl těla nahý.Je na ně opravdu hezký pohled.Jen je pravdou,že upír na světle zemře,ale pak by nebylo ,co točit a o čem tady psát .Děj filmu se změněn přidáním vlkodlaků,tak máme postaráno o zábavu a trochu vzrušení.Jsem zvědavá na 3.film(díl).Moc mě zaujala recenze a další názory kladné či záporné.Už se moc těším na knižní předlohu,až si počtu a sama budu vtažená s mou fantazii do příběhu.Až na výjimky,kniha je o hodně lepší než pak film.Doporučuji tento film těm,kdo chce vědět,jak bude vztach dvou odlišných bytostí pokračovat.Asi budu tady za divnou,ale mně se líbil i tento film,jinak pojetý a zfilmovaný.Já ho dopručuji vzhlédnout a nejen náctiletým.Láska přece kvete v každém věku.

12. ledna 2011
avatar uživatele
10 %

Nový měsíc

Co napsat o filmu, u kterého jsem se smála už od 10. minuty? Stmívání se mi ještě tak nějak líbilo, ale tohle bylo už moc... V nějaké recenzi jsem četla, že Nový měsíc je "sebevražedné porno pro mládež" a přinejmenším s těma sebevražednýma pokusama Belly musím souhlasit - to mě opravdu rozesmívalo.
Ráda bych napsala, že nerozumím tomu, jak mohou z údajně úžasných knížek udělat natolik stupidní filmy, ale bohuže něco podobného udělali z Eragona...

8. prosince 2010
avatar uživatele
20 %

Twilight Saga - New Moon:

I když podle mnozích Twilight na plátno nepatří a podle tich další je to zlatej film, já se přikláním na tu první stranu. Na téhle sagě se mi nejvíc nelíbí to, že vůbec není procítěná, což jsem od tohohle filmu hodně čekal. Problém není v příběhu nebo nápadu, (vlastně ten nápád to tak proslavil), ale ve scénáři. Prostě to filmové zpracování je příšerné a upřímně v tom nemůžu najít kapku citů. (On ji opouští a co ona, blbě kouká a nic neudělá a až potom začne fňukat.) Existuje dalších deset alternativ, jak to osolit, ale nejspíš je scénárista a režisér lenivý, aby z filmu udělal něco víc, něž nějakej béčkovej propadák. Aspoň trochu atmosféru to podle mě má, ale nápad oproti jedničce ne a celkově je to nuda, s klíšé tak ohranými, že se do moderní doby nehodí.

29. října 2010
avatar uživatele
30 %

Lepšie ako prvá časť, ale aj tak hrúza.. :/ nič nie je lepšie ako knihy.. síce vlkolaci sa mi celkom páčili :)

15. října 2010
avatar uživatele
60 %

*Twilight Saga: New Moon*

Určitě lepší, než první díl, dokonce i herci bych řekla, že začali trošku lépe hrát, oproti jedničce, ale stejně, šlo by to mnohem, mnohem lépe!

15. října 2010
avatar uživatele
80 %

Dlouho jsem se přemlouvala, ale nakonec jsem musela dát 80%. Stmívání se mi líbilo a nový měsíc zbožňuju. Nejspíš to bude věkem. Chápu, že se lidem starším 17-to let nebude líbit příběh o holce, která se zamiluje do upíra, ale mě tahle zápletka velice zajímá.
Pokud jde o herecké obsazení, je všechno v pořádku, tedy kromě hlavní trojce, kterou opravdu nemám ráda. Všichni mi přijdou takový nesimpatičtí, ale když to tak vezmu, kromě nich jsou tam samý simpatičtí herci.

30. srpna 2010
avatar uživatele
100 %

Nový měsíc je pokračování úžasného Stmívání !!! Je to dokonale zahrané, jen trošičku chyba v animacích, ale při takové herecké kvalitě se to i ztratí je to skvělééé:)

29. srpna 2010

Wow... Takže, jdeme na to. Film má téměř nulový děj. Herci jsou hrozní (ten našlapanej indián je nakonec nejmenší zlo). Herci také vypadají hrozně (Pattinson se mi jinak fakt líbí, ale ne tady. Na můj vkus by měl vypadat míň jako někdo, kdo je uprostřed stádia rozkladu). V Nekonečném příběhu, totiž filmu z roku 1984, jsem viděla povedenějšího a uvěřitelnějšího vlka. No a dialogy jsou už jen třešničkou na dortu:). Dřív jsem za nesmyslné dialogy trochu lehkomyslně považovala dialogy takové, které nemají pro film žádný význam a nijak s ním nesouvisí. Nyní jsem však byla poučena o tom, že dialog prostě nemusí dávat smysl jen tak, sám o sobě. Části dávající smysl pak byly k smrti nudné a žalostnější než rozhovor s fotbalistou. Když se pak znenadání objevila nějaká akce (kde by se taky ve filmu o upírech a vlkodlacích asi tak vzala, že...), byl to balzám. Shrnutí: až budete mít chuť na nějakou recesi, pusťte si to.

19. srpna 2010
avatar uživatele
nati
...
20 %

ehm...

Na tenhle film jsem koukala hned z několika důvodů: hrozně jsem se nudila; žádný jiný film, na který bych mohla kouknout, mě nenapadl; po přečtení si prvního dílu (který jsem mimochodem nedočetla a ani to neplánuju) a po mnoha reakcích mých přátel jsem byla zvědavá, co se z toho vyklube. No, abych pravdu řekla, ten den jsme si s kamarádkou udělaly krásnou přehlídku filmů na dvě věci. Děj o ničem, "krásný" Edward měl ďahu jak nevim co, snad jen ten Jacob mě zaujal, ale s filmem to rozhodně nesouviselo :P no, v podstatě jsem ani nic jiného nečekala, jen mě to utvrdilo v tom, že si první díl nedočtu a druhý číst ani nezačnu :P

14. července 2010
avatar uživatele
Ver
...
10 %

New Monn jsem viděla cca před 14 dny a vůbec toho nelituju. Tedy, nelituju toho, že jsem to viděla jako jedna z posledních. Je to totiž neuvěřitelná slátanina naprosto o ničem.
Docela obdivuju tvůrce filmu. Dokázali totiž děj sepsaný v jedné větě: ,,Belle zdrhne Edward, Jacob se snaží sbalit Bellu, taky je tu rudovlasá upírka snažící se vysát Belle krev a nakonci se Edward málem zabíl, následně zachráněn Bellou." dostat do 130min filmu. Docela záhul, co ?
Ještě bych ráda podotkla, že tenhle díl byl určitě horší než Stmívání, na to se dalo aspoň trochu koukat.
Ale dávám 10% za Kristen Stewart, ta dokáže i v blbosti jako je NM diváka nadchnout svým hereckým talentem.

6. července 2010
avatar uživatele
40 %

Bylo na čase položit si otázku : Čím to je, že ať už je Stmívání svěřeno do rukou toho či onoho režiséra, nikdy nedosahuje bůhví jaké kvality? Ha! Já už to vím! Přesněji, zjistila jsem to včera po "sblížení se" s tímto dílem nejprve v knižní podobě. Ono totiž z této knižní předlohy nejde vykouzlit bůhvíco... Je napsána velice jednoduše, bez nějakých zajímavých slovních obratů, děj knihy by se dal shrnout do pár stran (je to snad první případ, kdy si nemyslím, že 500-stránková kniha se nedá nacpat do filmu - ač je to neuvěřitelné, ve filmu nevynechali snad jedinou část knihy - tam jsou jednotlivé části akorát mnohem více rozvleklé) a samotná kniha prakticky žádnou pointu nemá - takže jak by ji mohl mít film, natočen podle její předlohy... Proto mi skutečně vrtá hlavou, jaktože jsem New Moon přečetla prakticky jedním dechem a poměrně se i při jeho čtení bavila? Nechápu... Myslím, že kdybych na film koukla bez přečtení knížky, po nějaké době bych ho vypla. Ale když už jsem to četla, byla jsem zvědavá, jak to ti filmaři všechno ztvárnili a film je skutečně velmi věrnou kopií knihy - spousta vět z knihy je použita ve scénáři (a pak to tak dopadá)... Pokud jde o herecké výkony, nejsem zdaleka tak kritická, jako autor recenze (nicméně při jejím čtení jsem se velice pobavila - v kladném slova smyslu a téměř se vším musím souhlasit, tudíž doporučuju její přečtení;-), film vystihuje dokonale...) a musím říct, že jsem s nimy byla i poměrně spokojená. Jasně, je možné, že mě podvědomě ovlivňuje krása R. Pattinsona, ale opravdu si nemyslím, že by ve filmu používal stále jeden výraz a jen přihlouple čučel. Až na pár okamžiků jsem mu jeho roli opravdu věřila. O K. Stewart si stále myslím, že je velký talent, a proto oboum přeju do budoucna pořádnou roli, která by je neomezovala pouze na pár hereckých poloh, a ve které budou moct skutečně zazářit. Velkým mínusem pro mě byla hudba - v prvním díle ságy jsem jí byla mile překvapena a dokonale podtrhovala atmosféru Twilight, tady mi ale hudba přišla zvláštní a do některých scén i nevhodná. Scénář je velice jednoduchý, neměli se, pokud jde o něj, tak moc držet knižní předlohy, která toho v tomto ohledu skutečně moc nenabízí. Pokud jde o ztvárnění vlků, bylo nevěrohodné a mohli se na nich trochu víc "vyřádit"... Pár scén mě upřímě pobavilo, například již mnohokrát zmiňovaná scéna, kdy si Jacob poprvé vyslékne tričko. To je mi náhodička, že si u toho musel stoupnout, ačkoliv to situace absolutně nevyžadovala a kamera ho tak mohla dokonale zabrat v celé jeho kráse. Jako žena bych si na takové scény stěžovat neměla, ale skutečně jsem se tomu musela smát. Shrnula bych to tak: Největší slabinou filmu je to, že je natočen podle předlohy, která nemá po dějové stránce co nabídnout a až příliš se jí drží. A pak je to holt nuda. A proč tak vysoké hodnocení? Při existenci některých "výtvorů" filmového plátna tento film pokládám pouze za malinko podprůměrný.

6. července 2010
avatar uživatele
60 %

...!

Ja si myslím, že kdyby do toho filmu vrazily trochu více peněz, nasadily lepšího režiséra a herce, tak by to byl fakt dobrý film, ale oni to uplně odbyli takže to je uplná srajda na kterou se nejde ani divat kdyz jste četli knihu! Ostuda vám povím!!!

24. června 2010
avatar uživatele
100 %

Jelikož jsem asi divná,tak mě takoveto blbosti dost baví.Četla jsem všechny díly a už se nemužu dočkat na další film.

14. června 2010
avatar uživatele
90 %

***

Nový měsíc - mě nadchnul. Souhlasím,že kniha je mnohem lepší.Ono přečíst si knihu a pak se dívat na film je podle mě u Ságy lepší. Po přečtení knihy tak nějak lépe dochází k pochopení gest, úsměvů. Tímto pozdravuji pána kritika. Asi nikdo nečekal efekty Avataru.Vždyť ani nikdo nečekal takovou histérii, kterou vyvolá Stmívání. Jeho druhý díl, je důstojným pokračováním. Kdy mi faninky plesáme nad Edwardem a muskulaturou Jacoba a myslím,že je mi úplně jedno, jestli je film dokonalý. Myslím si,že se povedl. A i muzika je skvělá. Příběh se rozvíjí a už se těším na další díl :)
K hereckým výkonům - mám trošku pocit, že pan kritik nemá Roba rád. Nechci ho tady bránit jako poblázněná faninka, ale možná že by to chtělo vidět i jeho ostatní filmy. Jako třeba Little Ashes.... otázka je jestli by smysl toho filmu byl panem kritikem pochopen :)

9. června 2010
avatar uživatele
70 %

Šlo to

Musím říct že mě Nový Měsíc nadchnul ale i v něčem zklamal.Kniha je mnohem lepší.V knižní předloze je Bella a Jackob mnohem zajímavější a lepé popsány.Jinak je film v efektech docala povedený a herecké obsazení taky jde.

3. června 2010
avatar uživatele
0 %

No, fanoušky tohoto filmu určitě nepotěším. Větší, s prominutím, stupiditu jsem v životě ještě neviděla. Nemůžu si pomoct, ale musela jsem se smát... Ale je to spíše k pláči. Nic pro mě.

29. dubna 2010
avatar uživatele
80 %

Fajn

Jako pokračování jedničky se to myslím docela povedlo. Sice tam na mě bylo opět moc zamilovanosti, ale ta v některých okamžicích dotvářela přece jenom tu pravou a nefalšovanou atmosféru protkanou strachem a nebezpečím. Objevovaly se tam zajímavé zvraty, které dodaly snímku na kouzlu. Pro milovníky prvního dílu určitě doporučuji.

5. dubna 2010
avatar uživatele
40 %

vynikajuco! vynikajuco som si pri tom pospal:)..jednotku som prehltol s tym,ze to bolo ocami zalubenej,sklamanej teenagerky,co ju trapi svet..v dvojke som sa uz do jej pocitov nevedel vtesnat..pripadalo mi to akoby isla vekom dole a nie hore..zbytocne dlhe,natiahnute o casti, v ktorych sa vyjadruje jej citove rozpolozenie..a pri tom dejovo nam chcu len povedat,ze su tu nejaki vlkodlaci a ze sa bude v dalsej casti bojovat..na to bolo treba dve hodiny?..aha,jasne,keby to bolo kratsie nevideli by sme dokonale postavy a dokonalu krasu..jeden tmavsej pleti, vypracovany,stale do pol tela nahy(ked spadla z motorky a dal si dole tricko aby ju utrel a...nikdy viac,dakujem..:)))..esteze sa ostrihal v polke filmu, lebo by som mal problem to dopozerat..druhy, pobledly, ale krasavec sam o sebe,aj ked neviem preco:)..ako pise meky - pre pubertiacky to je proste pecka a musia sa na tom "udelat", ked to vidia..pre ludi s triezvym nazorom o nicom s nadychom velkej trapnosti..

2. dubna 2010
avatar uživatele
Meky
...
30 %

**

Strašná blbost! Jiné označení si pokračování Twilight nezaslouží! Naštěstí jsem od toho vůbec nic neočekával, takže nemůžu mluvit o zklamání. První díl těžil z toho, že byl nový, pro většinu diváků i zajímavý a své fanoušky si rozhodně našel. Ač mladé divačky (puberťačky), ale našel. Tato skupina zaslepených fanynek bude pravděpodobně spokojena i s tímto pokračováním. Ale každý "normální" divák (nechci se nikoho dotknout) si musí položit otázku: Děláte si srandu?? New Moon je nehorázná trapárna, kravina, stupidita. Jak může vzniknout pokračování, když není na čem stavět?? Tady už není totálně mimo jen Edward, ale už i Bella. Neustále jen zmatkuje a její starosti s věkem (v osmnácti letech) jsou doslova na facku. Proboha! Jako pár je to jedna velká tragédie... vůbec to mezi nimi nejiskří, ba naopak, jsou oba křečovití, na plátně působí otráveně a na diváka také. Kdyby se alespoň děj mohl opřít o akci, ale ani tudy cesta nevede. Z Twilight se stal Underworld - upíři vs. vlkodlaci ale nijak netáhnou a je to spíš k smíchu. Dalším otravným prvkem byl chlapec, který má vysekanou postavu. To musí pořád chodit polonahý a být na každém druhém záběru? Chápu, že se z toho "náctky" udělají, ale čeho je moc, toho je příliš!! Herecky nemá film absolutně co nabídnout. Všechno při starém - Kristen Stewart jede na drogách a Robert Pattinson na pracím prášku! Závěr? Nemá cenu vše házet na režiséra, protože ani mistr Cameron by neuměl z kamene vysekat diamant (a to je přitom knižní podoba tak úspěšná). Prostě a jednoduše - pokračování se překvapivě nezdařilo, ale třetí díl už samozřejmě netrpělivě vyhlížím, protože se tato sága dobře kritizuje ;-)

28. března 2010
avatar uživatele
100 %

neviem

na dvojku sumraku som sa tesila pretože jednotka sa mi velmi pacila, ae ako som tak pozerala dvojku postupom xvilky som zistila ze to bolo o nicom a popravde si z toho deja nepamatam skoror nic, vobec jaksi neviiem o co tam islo,,edwarda bolo malo videť, a bolo to take chaoticke, ae presne na trojku sa tešim,,.p ved ktoby nie,....i ked viem ako to cele skonci, ae,

19. února 2010
avatar uživatele
30 %

Už si příliš nepamatuji, jaký průměrný ohlas mělo Stmívání, ale nedá se zapomenout ani si nevšímat toho, že ho drží nad vodou jen divačky, které jsou z knižní předlohy více než nadšené. V jistém slova smyslu musím uznat, že Stmívání bylo trochu originální, a že si nezasloužilo vyloženě nulová hodnocení, ale pokračování Nový měsíc? Vážně jsem neměl akutní potřebu ho vidět, ale přece jenom mě celkem zajímal, i když mi bylo jasné, že to nebude žádná sláva. A taky nebyla. Téměř vůbec nehraje roli, že sem přikvačili vlkodlaci, ale ten děj… Když Stmívání přišlo s romantickým vztahem mezi upírem a výjimečným člověkem, proč ne, to tu ještě nebylo, ale když už tohle všechno víme a nemůže nás nic moc překvapit, má přece film přijít s něčím novým, ne? Vždyť děj Nového měsíce je tak neuvěřitelně obyčejný a jednoduchý a nerovná se ani tomu ze Stmívání, který také na druhou stranu neukazuje o mnoho více než z normálního romantického filmu. Myslím, že byl celý tento díl úplně zbytečný, protože se v něm vlastně moc nestalo. Co víc, než upevnění vztahu jsme zde mohli vidět? T. Lautner jakožto nyní významnější postava nehrál špatně, ale vedle K. Stewart nevynikl zrovna nejlepším způsobem. R. Pattinsona už známe jako jasně druhou nejdůležitější postavu a s upíry jsme se už seznámili, ale seznámení s vlkodlaky už vedle toho nemohlo dopadnout lépe. Jejich příchod nic moc nezměnil, protože jejich přítomnosti si neužijeme tolik. Důležité je jen to, že teď víme, že tam jsou. Někdo má jisté výhrady ohledně vizuálního zpracování. Tak úplně nesouhlasím, protože jsem viděl už daleko horší a musím jednoznačně říct, že obrovští vlci jsou mnohem lepší než vlci na zadních nohou. Když se tito pohybovali pomalu a mohli jste si je pořádně prohlédnout, nebyl problém, ale jakmile se dali do složitějších pohybů, dopadlo to hůř. To spíš jejich nepřirozené pohyby kazily dojem a možná také mimické výrazy snad až příliš na vlky rozmanité. No, o průběhu děje platí to, co jsem už říkal. Obyčejná a neoriginální zápletka s dost trapným koncem. Jestli bylo ještě něco, na co jsem se těšil, tak na D. Fanning, ale těch 5 minut… Děj knihy si po tomto filmu nedovedu představit jako zajímavý, ale říkám rovnou, že mě třetí díl bude zajímat tak jako tak.

28. ledna 2010
avatar uživatele
100 %

Super!

Waw! Už po pár minutách se mi zalíbil. Řekla bych, že, provedením se povedl lépe než Stmívání. Sice jako milovnice kniží podoby dávám přednost prvnímu nebo čtvrtému dílu, jsem filmem velice nadšená a už se nemůžu dočkat třetího, ale hlavně čtvrtého dílu!

21. ledna 2010
avatar uživatele
100 %

Nesklamal

Po jednotke som sa strašne tešila na dvojku a bola som milo potešená. Keď si Jacob vizliekol tričko nebola som jediná, ktorá v kine vzdychla od úžasu. S Edwardom to bolo horšie on je upír, ale čo už prispel svojou štipkou do mlyna. Boli tam aj Vtipné hlášky Bella mi pripadala krajšia ako v jednotke film má plných a zaslúžených 100%.

21. ledna 2010

Líbil prostě!

Tak asi to nebudu srovnávat s prvním díle Twilight protože jednička je prostě vždy jednička tento celý film vzníká v dalších dílech už se pak vyvíjí!!! A te´d k New moon mě osobně se moc líbil trošku jde vidět změna režiséra a rychlost natáčení ale jinak spracováni hezké! Až na závěr který je dost useklý! Jinak Belle to v tomto díle sluší mnohem víc než v předchozím a Jake ten se také vydařil!

11. ledna 2010
avatar uživatele
70 %

NOvý měsíc

Šla jsem na to do kina,rptože už jsem viděla Stmívání a musím říct,že na efekty,líčená a kostýmy to bylo lepší než jednička.Jinak celkově na mě působilo lépe Stmívání než NOvý měsíc!! Ale bylo to celkem pěknéé! :)

10. ledna 2010
avatar uživatele
Ajja
...
50 %

Vážení, já fakt nevím...

Co bych tak asi na to měla říct. Stmívání se mi líbilo, a to dokonce tak, že jsem si ho i koupila na DVD. Na Nový měsíc jsem šla s tím, že od něho raději nic nečekám...a také jsem se ničeho nedočkala. Komentovat děj nemá smysl, neboť "zpracovat" knižní předlohu muselo být samo o sobě docela vyčerpávající. Přejděme tedy rovnou k hlavním představitelům. Kristen vyloudila za celou dobu asi tak dva výrazy - jsem vzhůru a chovám se nesmyslně, spím a křičím při tom hrůzou, Robert se po celou dobu toho mála, co byl na plátně, evidentně nudil (no, možná poslední půlhodinu ho to začalo trochu bavit) a Taylorův herecký (ne)výkon snad omlouvá jen to, že je ještě mladý. Zkrátka a dobře nuda a nejspíš nejen pro mě. Nutno totiž dotat, že takové davové odchody na toaletu během promítání jsem ještě nezažila. Za soundtrack, který se mi sám o sobě líbí (uznávám, do filmu moc nesedí) a Edwardovu poslední větu (která mě fakt rozesmála) dávám ryzích 50 %.

10. ledna 2010
avatar uživatele
100 %

New moon

Musim říct,že 2 je mnohem lepší ve všech směrech.Užila jsem si vše a hlavně Taylera,který vypadá opravdu dobře.hodně jsem zvědavá na další díl,doufám,že mě příjemně překvapí jako ,,Nový měsíc"

8. ledna 2010
avatar uživatele
Sech
...
50 %

WTF???

Ten film mě překvapil! Dokonce jsem ho i chvilku brala (když tam nebyl šajnící kluk), ale s tím jsem přišla o všechnu tu zábavu, co jsem si užila s prvním dílem... Nebudu komentovat děj, protože jsem od něj nic nečekala. Bella s Edem nezklamali a byli stejní, možná ještě "lepěí" než v prvním díle (bohužel tam většinu filmu byla jenom ona...).
Ale co mě na tom filmu nejvíc naštvalo byl fakt, že jsem v roli hlavního badass upíra poznala Luciana z Underworldu. Jak můžou dát do role upíra někho, kdo už je známý ze série filmů jako vlkodlak???
Ale nakonec se to všechno vylepšilo a poslední věta mě dostala natolik, že mě popadl hlasitý smích...
Možná bych tomu dala i víc (hlavně za ten konec), ale zkazili mi představy o mém nejoblíbenějším vlkodlakovi...

3. ledna 2010
avatar uživatele
0 %

Co k tomuto filmu... Nenazval bych ho ani filmem, jako pokrokovou formou nelidského mučení. Je stupidní, spousta věcí v něm nedává smysl, některé postavy se oběvují, a pak náhle zmizí a není o nich ani vidu ani slechu. Robert Pattinson tam pořád hází smutný kukuče, jako kdyby se svou nesmrtelností, a prakticky nezničitelností byl největší chudák pod širým nebem. Kristen Stewart, zoufale běhající od upíra k vlkodlakovi, ta má stavy jako by byla na detoxu a Taylor Lautner by se hodil spíše do filmu Rudý Terminátor. Jediná postava co mi byla jakž takž sympatická byla sežrána cca po 5 minutách na plátně. To bychom měli herce, teď k celému principu filmu. JEŽÍŠMARIA. Chápu, museli se řídit knihou, ale co to tam s nadpřirozenými bytostmi provedli. Upíři co na slunci jiskří jak Las Vegas, vlkodlaci objevující se za deního světla.... Prostě celý film označuji jako stupidní a 0% dávám jen proto, že tady nefunguje mínusové hodnocení.

31. prosince 2009
avatar uživatele
20 %

Chris Weitz a nezajímavý příběh dávají dohromady neskutečnou nudu. Edwarda nahradil nějaký polonahý vlk Jacob a celá podívaná se odprostila od toho, co dělalo první díl zajímavým a dobře koukatelným. Scénář Melissy Rosenberg není filmu žádnou oporou, ale kdo ví, jestli vůbec byla oporou kniha při psaní scénáře. Zjišťovat to nehodlám, ale doufám, že to David Slade ve trojce pořádně nakopne, abychom se zase vrátili na úroveň. Chris Weitz ať si raději natočí remake svého Zlatého kompasu, ale tentokrát pořádně. Teď bych si zkrátka po povedené Hardwickeovské romantice a zmršené Weitzovské neromantice nechal líbil Sladeovské drama s několika koncentrovanými kapkami atmosféry, kde bude tlachání vyvažováno nějakým děním. Na výsledek se těším.

30. prosince 2009
avatar uživatele
40 %

Jednou a dost

Zklamalo mě to...Jako velká fanynka knížek ( i když tento díl knižně taky není nic moc) jsem očekávala rozhodně víc. Takže nudným příběhem začínaje a katastrofickým soundtrackem konče to byla hrůza! Plus ještě absolutní nenávaznost scén - vypadalo to že si režisér udělal seznam scén který musí dát do filmu a postupně si je odškrtával nepáraje se s tím je nějak spojit dohromady. A když k tomu ještě připočteme laciné striptéry v podání Jacoba a jeho kámošů (které doteď nemůžu rozeznat od sebe - možná tak Paula/Alexe Meraze), a vzdychajícího a tragicky se tvářícího Edwarda/Pattinsona vznikne z toho směs kterou trochu ředí celkem ucházející Kristen Stewart, i když k ní mám pořád averzi. Za mě 40% .

25. prosince 2009
avatar uživatele
40 %

Abych byl upřímný, dvojka mě lehce zklamala.. čekal jsem víc, než jsem dostal. Otevřený konec, který u jedničky splnil své už tady byl tak nějak navíc, už to chtělo něco jiného.. a vůbec, ten děj.. mno nic moc

19. prosince 2009
avatar uživatele
70 %

No, docela bych si chtěla pokecat s tím člověkem, který psal recenzi. Já šla na první díl bez znalostí knižní předlohy, ale působilo to na mě jako zjevení. Hodně lidí prostě nedokáže pochopit sny a ,,touhy,, náctiletých dívek a puberťaček. Není to tak dávno, co jsem mezi ně oficiálně patřila a teď si půjčím jednu hlášku z filmu. ,,Věk je jen číslo, baby." Chápu, že někdo, kdo nečetl knihy, nepochopí, proč Bella řeší stárnutí a další věci, na který naráží pan recenzent... a pak se mu to nelíbí, ale je strašně jednoduchý na to plivat špínu, protože to dělá skoro každý.
Ano, film má chyby, já bych si něco taky představovala jinak, ale celkový dojem je kladný. K hercům... Volturiovi stojí za houby, bohužel se mi teda až na Marcuse vůbec nelíbí, Aro je jak sjetý a hlavně se musím vždycky smát, když si uvědomím, že ten chlápek hrál v Underworld vlkodlaka. Vlkodlaci jsou lepší, Taylor ale neumí hrát, jde mu to líp s tou parukou :). Kristen a Billy Burke (Charlie) jsou skvělí a Cullenovi se těžko můžou nějak víc projevit, když tam jsou tak půl hodiny. Ovšem Jasper válí....
Ale ten film je prostě slušnej...a myslete si o nás (co se nám to líbí) co chcete, my taky nenadáváme na filmy jako je Terminátor a podobně, to je podle mě blbost.
Když vás to tak zklamalo, tak na to nechoďte, většina z vás stejně viděla jedničku a řekla, že je děsná, tak proč jste chodili na dvojku?

15. prosince 2009

Teprve druhej díl???

Furt o jednom a tom samím... :-// Všichni jsou ze ságy udělaní...a při tom je to film o ho*nech...další zklamání...R.Pattinson vypadá v každý scéně jako když zvrací...film pro -náctiletý, který se nechaj oblbnout... 10% a brečím (nechci dát 0%)

14. prosince 2009

Tak upřímě řečeno mě tohle docela zklamalo a to ani nepatřím mezi ty, co by odsuzovali i první díl, který se mi docela líbil. V tomhle filmu šlo vlastně jenom o jednu věc, a to o Bellu, která se hrozně bála stáří a vyhledávala Edwardovu přítomnost. Žádné zvraty, žádná překvapení, divákovi bylo vše už předem jasné. Navíc ani hudba se moc nevyvedla, místo aby některé chvíle podtrhla a přidala jim na tajemnosti, jen děj zbytečně rušila. Celkově jsem docela litovala času, který jsem nad tímhle dlouhým "něčím" strávila, protože bylo podle mě uplně zbytečné to točit. Nedozvěděli jsme se vlastně nic zásadního, co by nás nutilo podívat se i na další díl - tedy až na poslední větu ;)

13. prosince 2009
avatar uživatele
80 %

Nic moc...

No, knížku jsem zatím nečetla, ale stejně si myslím, že děj filmu byl dost osekaný... Chvíli se v tom člověk i trochu ztrácel, co se děje nebo o co vlastně jde. První díl byl rozhodně lepší než tento. Nebýt těch hezkých kluků vlkodlaků, asi už bych si tehle díl nepouštěla...

10. prosince 2009
avatar uživatele
70 %

Knižní tetralogie je sérií pro dívky, které mají rády romantiku s trochou tajemna. Asi to nebude bavit někoho, kdo dosáhl už staršího věku, ale tyhle věci mu připadají nudné, stupidní a hlavně jako projev nedospělosti. Osobně mám knižní sérii ráda, i když nepatří mezi vrchol. New moon jako film se s přehledem drží takové té hlavní linie. Jistě, některé věci musíte vystřihnout, vyškrnout a vyhodit nebo alespoň trošku přepracovat. Prakticky proti filmu nic nemám, nevím, proč na něj bylo tolik negativních recenzí a názorů, zřejmě proto, že kritici, kteří film hodnotili, jsou již zmíněného staršího věku a nedokážou se vcítit do myšlené náctiletých dívek, které v hloubi duše touží něco podobného prožít. Je pravda, že nad některými momenty se musíte lehce usmát, možná i zasmát, především se jedná o projevy první náklonosti mezi párem. Líbilo se mi useknutí na konci. Je to takové nabuzení pro další díl. I když ti, co to četli, moc dobře vědí, jak to bude pokračovat a jak to zkončí.

9. prosince 2009
avatar uživatele
k1k1
...
60 %

New Moon

Vlastně po Twilightu, který mi vadil svým obsahem (díky knížce jsem si myslela, že bude lepší) mě lehce překvapil. Možná se stal lepší i tím, že ho po Twilightu podle mých informací převzal jiný režisér. Neříkám, že film byl stoprocentní, to vůbec, ale zase. Takže ldyby bylo 68% tak bych je dala...Jelikož nesjou, tak 60%

8. prosince 2009
avatar uživatele
joda
...
50 %

Twilight 2

Asi takhle, já k celému tomu fenoménu přistupovala jako k sh!tu, aniž bych to viděla. Přečetla jsem něco v Premiere a viděla jsem to jako High School Musical s upírama, což by mě bavilo možná tak po konzumaci alkoholu.. Potom mi začalo spousta lidí říkat, ať se podívám, že jako odpočinková nenáročná záležitost fakt dobrý.. no, po zhlédnutí jsem tak nadšená nebyla, ale dala jsem tomu šanci a po druhé hodnotila lépe. Tohle jsem tedy chtěla vidět taky. Nebyla bych až tak přísná jako většina lidí, možná se to někomu hnusí proto, že by se mu to hnusit mělo. Mně je tohle buřt. Nečetla jsem předlohy, nehodlám je číst, protože na mě nejsou filmy taková pecka, abych ještě četla tak tlusté knihy. Je to horší než Twilight, je to trapnější než Twilight a je to asi stejně dlouhé s dost nudnými místy jako Twilight. Ale já se bavila.. ono to asi není točeno, aby se člověk bavil, ale mě to přišlo vtipný.. Je tu dost vyloženě trapných situacích, kdy se člověk (pokud není teen milovník ságy) musí smát a je asi jediný v sále.. Edward se tu moc nevyskytuje, a když jo, tak je tragický (zachytila jsem pouze jeden výraz), přehnaně bílý a vypadá sjetě, Bella je šílená hloupá bláznivka, upíři z Volterry vypadají jak umělí a jsou oškliví, hodně bytostí se tu svlíká a spoustu dalších věcí, ale nadevšechnu trapnost mě to bavilo:D Pattinsonovi bych doporučila, ať si v žádném dalším filmu nesvlíká triko, a když jo, tak ať tam není někdo s figurou jako Lautner a nelítá tam skoro celou dobu svlečený, protože pak nad Pattinsonem těžko někdo uslintne. Plusem budiž i to, že mě naprosto uchvacují módní kreace Alice Cullen. Průměr.

6. prosince 2009

Diskokoule a epileptik. Kupte si in

Četla jsem knížky ještě dávno před tím, než se nějaký ňouma rozhodl tuhle ságu sfilmovat. Ty čtyři díly v psané podobě se musí brát s jakýmsi nadhledem. Je to něco jako Harlequinka pro náctky. A přesně tak to musí inteligentní čtenář vnímat. Jako trapnou přeslazenou tetralogii, ke které si sednete a čtete. Vydržíte tak dlouho, dokud si nebude muset píchat inzulín.
Od filmu jsem nečekala nic fenomenálního. K obsazení rolí mám už po New Moon gigantické výhrady. Robert Pattinson neumí absolutně hrát a já s radostí cituji slova jednoho kritika v Hanopisu na Twilight, který ho popsal jako 'diskokouli'. Jeho rádoby toužebné a vzrušené vzdychání mi přijde jako zvuky, které se linou ze záchodové mísy, když ji plníte zvratkami po probdělé a propařené noci. Herečka Kristen není o moc lepší. Její žádostivý pohled se rovná epileptickému záchvatu. Stačila by slina kapající jí z úst a měli byste blázna zralého do psychiatrické léčebny.
Jediné, co bych pochválila je zpracování. Ve srovnání s prvním filmovým dílem se dosti zlepšilo. Dále mě ještě potěšila 'vlkodlačí banda' nahoře bez. Na rozdíl od naběleného těla filmového Edwarda Cullena, byl pohled na jejich nahé hrudníky dosti líbivý.
Horší než knížka. Stupidní a přeslazené. Ovšem dosti povedeně zpracované. Na další dva natočené díly se dojdu podívat, ale to jen proto, že mne zajímá, jak to bude technicky udělané.
Suma Sumárum není o co stát. Celá tahle fraška je dělaná pro pubertální mládež a infantilní dospělé. Lidé s racionálním uvažováním a normálním uvažováním budou buď poťouchle vrtět hlavou anebo dokonce zvracet do kyblíčku s popkornem.

6. prosince 2009
avatar uživatele
20 %

Emo s all around me

Film, na který se snesla taková vlna odborné kritiky na jedné straně a příval neopodstatněného nadšení na straně druhé, jsem si nemohl nechat ujít. A musím říct, že nezapomenutelným zážitkem byla už samotná návštěva kina. Takové davy enormně nalíčených puberťaček jsem dlouho neviděl. Výrobci bílého zásypu na zadek musí mít rekordní tržby :) A mé dojmy z filmu? Paradoxně nedopadl nejhůř, do sálu jsem vcházel se spoustou obav, z nichž většina se nenaplnila v plné síle. Příjemně překvapily akční scény s vlkodlaky, bohužel ale šlo jen asi o tři minuty čistého času a to je na dvouhodinový film zoufale málo. Pozitivně hodnotím i některé rockové skladby na soundtracku, i když si nejsem jistý, jestli se úplně hodily k dění na plátně. Od minulého dílu se toho moc nezměnilo a děj ze všeho nejvíce připomíná brazilskou telenovelu. A to se vším, co k tomu patří - s výkony, dialogy, cílovým publikem i zápletkou. Bella má stavy, které by ji mohl závidět leckterý abstinující narkoman, plácá nesmysly o věčné lásce a stárnutí. Jakoby toho nebylo dost, hází očkem tu po jednom, tu po druhém pohádkovém strašidýlku v dosahu. Milostný trojúhelník jako když vyšije. A ač byl výsledek předem jasný, fandil jsem spíše Tayloru Lautnerovi, který tentokrát působil o fous sympatičtěji než Pattinson. Tomu snad režisér zabavil medvídka a on se z toho na place sesypal. Jak už jsem ale zmínil, výkony nejsou jediným slabým místem filmu, ale fanynkám to nevymluvím, ani kdybych se rozkrájel. 20 procent dávám se pár světlejších okamžiků a do jisté míry i originalitu námětu.

6. prosince 2009
avatar uživatele
90 %

Když jsem si přečetl recenze a některé názory tady, tak jsem nevěděl co od tohoto filmu mám čekat. Osobně jsem četl všechny díly této ságy. A velice se mi příběh líbí. Po shlédnutí celého filmu se mi nelíbil v některých místech soundtrack, místy tam fakt vůbec neseděl. Ale herci a jejich výkony se mi zdáli dobré. Na film bych do kina šel znova. Všem, kteří májí rádi tuto ságu, ji doporučuji slédnou.

6. prosince 2009
avatar uživatele
60 %

Naivně jsem si myslela, že horší jak stmívání 1 to být nemůže... Fakt mě to strašně mrzí, protože jsem twilight fanynka, ale nedá se to jinak ohodnotit. Režisér to absolutně nezvládnul, některé scény jsou až omračující-svou debilitou. Přesto jsem nedostatky zkousla, ale nebýt fanouškem, tak nevím nevím jestli by mě to bavilo.

6. prosince 2009
avatar uživatele
40 %

New Moon

Sice jsem z prvního dílu nebyla nijak odvařená, ale dvojku jsem prostě musela vidět v kině. Jediný, co tam stálo fakt za to, byl Jacob se svým vlčím klanem. Láska mezi Bellou a upírem působila poněkud kýčovitě. Kdyby to nebylo tak přehnaný, byl by to fakt povedený film, jelikož zápletka je zajímavá. Bohužel špatně zpracovaná.....

4. prosince 2009
avatar uživatele
80 %

Na Novy mesic jsme se tesili jako male deti, ale docela nas zklamal oproti 1 dilu kde byly emoce mnohem lepe vyjadreny. Jeji smutek byl dobre natocen ale Bella mela byt stastnejsi, ze se vratila k Edwardovi a to tam vubec nebylo...Jinak se nam film moc libil a tesime se na dalsi dil

2. prosince 2009
avatar uživatele
10 %

katastrofa

"Catherine Hardwicke měla režírovat celou sérii, ale při výsledné kvalitě prvního dílu se producenti rozhodli režii svěřit raději Chrisu Weitzovi." Jo, tak to si fakt pomohli. Celý film je příšerný. Opravdu se mi líbil první díl - a opravdu se mi hnusí ten druhý. Scény jsou totálně předělané a nepovedené (ano, přiznávám, četla jsem knížky - a dokonce několikrát, mám je ráda). Soundtrack originální i score soundtrack jsou příšerné (kde byl, do háje, Carter Burwell?!). Robert Pattinson hraje úděsně a pěkné tvářička - nadšené puberťačky prominou - to opravdu nezachrání. Make-upy otřesné. Všichni upíři jsou přímo odporní, místo toho, aby byli nadpozemsky krásní. Z kina jsem odcházela jednak otrávená, že jsem ztratila dvě hodiny času, jednak naštvaná, že jsem vyhodila tolik peněz, a nakonec ještě znechucená absolutním zprzněním toho díla. Nuda, nuda, nuda - to je celkem odpovídající osnova tohoto filmu, místy občas proložené naštváním. 10% (s přimhouřenýma oběma očima) pro mou oblíbenou Kristen Stewart a pro vtipný moment předávání dárku Rosalií Belle.

2. prosince 2009
avatar uživatele
70 %

Téměř všechny recenze píšou, jak hodně špatné to je, ale já se přesto na to koukla. Nemám a nikdy sem neměla v plánu marnit čas čtením knížky ani na film se koukat nechtěla. Bože, dyt je o upírech:/ Několik kolegyň z vš to žere a já se jednou podívala na stmívání a jak to šlo, koukala sem na stmívání2. Předem řikám, že peníze v kině bych za to nedala:D Jenže ono to je fakt hezký. Jo, tak dialogy někdy trochu skřípaly(někdy dost), náký záběry se mi nelíbili...atd(bylo toho víc). Jenže nevadilo mi to, koukala sem na zamilovanej příběh, kde prostě fandim Edwardovi, at má Jacob jaký tělo chce. Knihu sem nečetla, ale při filmu mě nedostatky doplnovala kamaradka. Kdo mě fakt překvapil, byla Dakota Fanning. Pryč je to dítě s vytřeštěnýma kukadlama ve válce světů. Líbila se mi,i když nebyla ve filmu dlouho. Nikdy sem nečekala, že budu dávat 70% upírovi zamilovanýmu do smrtelníka, ale asi je to tak.

1. prosince 2009
avatar uživatele
20 %

Ani mi není moc líto, že budu docela krutá! Už při psaní názoru na Stmívání jsem byla přesvědčená o chabé kvalitě následujícího pokračování a měla jsem pravdu. Od té doby se změnila jedna jediná věc, mám celou ságu poctivě přečtenou. Aby mě fanynky (možná i fandové) neukamenovali, musím podotknout, že knížky jsou naprostým šlágrem, jednoduše napsané, opravdu strhující a pro čtenáře, kteří tento žánr zbožňují naprosto dokonalé. I já jsem všechny díly přečetla jedním dechem a kdykoli se k nim ráda vrátím! Hrají prim v oblasti odpočinkové literatury. Vraťme se k filmu. Zkraje musím pochválit (ale to je poprvé a naposledy), že se filmařům opravdu povedlo podržet se předlohy, měla jsem pocit, jako bych četla a ne se dívala na film. V tomto směru opravdu klobouk dolů. Dál už se nedá chválit opravdu nic. Když už tolik vydělali na Stmívání, tak jsem tajně doufala v lepší efekty u dalšího pokračování. Asi si ty peníze hážou do prasátka, jinak to nejsem schopná pochopit. Chrise Weitze jsem si vážila za Zlatý kompas, sice to rovněž nebylo zrovna terno, ale ti lední medvědi byli tak krásní, že je každou noc před spaním počítám místo oveček! Kdyby v Novém měsíci poskakovali oni místo těch rádoby vlkodlaků, asi bych z toho byla možná i trochu nadšenější. Vlkodlaci? Ani náhodou, podle mě spíš trošku větší vlci, ale ani tak nevypadali realisticky a docela mi kazili už tak zlý dojem z filmu. O ději není potřeba ani mluvit, každé malé dítě i starší člověk si dovedou odvodit o čem to asi tak bylo (nebo spíš o čem to nebylo?). Prostě naprosto klasický milostný trojúhelník, ze začátku láska jako trám, pak jakési výčitky svědomí kvůli naprosto nepodstatné věci, odchod hlavního upírského hrdiny kamsi za oceán a veselé utužování vztahu Belly s Jacobem Blackem, které nakonec vyvrcholí zjištěním, že přeci jenom Bella stále miluje Edwarda, ale že by i Jacoba? Upír aby se v tom vyznal! No prostě kýč jako kráva, který by v jiných režisérských rukách a v jiném hereckém zastoupení možná vyzněl daleko lépe. Co je to za modu, když místo skvělých hereckých výkonů pozorujeme obnažené hrudníky nabušených svalovců? Taylor Lautner (Jacob Black) má sice senzační postavu, ale k čemu to je, když jinak neumí hrát a jeho výrazy jsou stejně tvrdé a nepoddajné jako svalstvo na břichu? To samo Robert Pattinson (Edward Cullen). Zaznamenala jsem jistou změnu od předchozího dílu a to v tom, že místo jednoho výrazu použil asi tři, ale přesto opět žádný zázrak, fanynky ozáří spíš svým vzhledem alá „aby bílá bíla byla“ než tím co předvede na plátně. Kristen Stewart (Bella Swan) se buď evidentně nelíbila představa honoráře, nebo měla po čas natáčení žaludeční potíže, protože její utrápený výraz opravdu mluvil za vše, a kdyby se aspoň jednou usmála, brala bych to jako výhru. Ve Stmívání jsem jí to ještě docela žrala, ale tady už ne. Docela mě mrzí, protože jsem jí tipovala na lepší výkony! Co mě ovšem mrzelo asi nejvíc, tak obsazení tak výborného herce jakým je Michael Sheen do role jakési krevsající potvory odkudsi z Itálie, možná dodal postavě ten správný šílený ráz, ale do takového braku je ho zatraceně škoda! Filmové zpracování celé této ságy (knihy chválím, kudy chodím) je naprostým výsměchem romantických a fantasy filmů. Proboha proč? Možná bychom se divili, kdyby se scénář dostal do rukou jinému režisérovi, ale zatím si statečně trhají ostudu všichni, kteří se kolem toho točí. Chápu mladé holky, že je pro ně tahle podívaná splněním jejich snů, že v noci spí v rakvích, používají bílý make-up a tajně doufají, že je někde nějaký ten upírský Romeo vyhlíží. Mít tak o 6 let míň, asi bych na tom byla stejně! Jenže mně se na tomto filmu nelíbilo naprosto nic. Stmívání ještě mělo jakýsi náboj, který mě docela okouzlil, a dala jsem 50%, ale tady jsem ten náboj spíš potřebovala proto, abych mohla prostřelit obrazovku! Navíc hudba, která doprovázela celé dvě hodiny mého trápení, byla jako vystřižená z rockového koncertu a samostatně bych si ji nikdy neposlechla. Ne, mrzí mě to, ale opravdu, i když jsem nečekala zázraky, jsem doufala alespoň v trochu zdařilejší pokračování! Moc bych si přála, aby celá tahle sága měla větší grády, protože se celou dobu bude srovnávat s knižní předlohou, která je opravdu dobrá. Jedinou věc, kterou můžu ohodnotit, je tedy ta snaha o držení se předlohy, to se opravdu povedlo a pak možná to krásné tělo Taylora Lautnera, které mě občas vytrhlo z transu, ale rozhodně to na celkové hodnocení nebude mít podstatný vliv. 20% bez skurpulí!

30. listopadu 2009
avatar uživatele
90 %

Kniha je 100% lepší !

Ano , jsem také veliká milovnice twilight ságy , miluju spisovatelku , jeji originalitu .... První díl - Stmívání byl lepší , byl víc detalnější , takže ho dokazali pochopit i lidi, kteří knihu nečetli ... Ale u druhého dílu sem se trochu sklamala .... Kdybych opravdu Nový měsíc nečetla, tak se v tom filmu docela nevyznám - Byl moc skrácený , nebylo tam zpracováno Bellino trápení tak, jak jej dokázala Stephanie popsat v její knize .

30. listopadu 2009
avatar uživatele
90 %

Ano, líbilo se mi to. Nebudu lhát, očekávala jsem trošičku víc. Ale jinak je to bomba. Film se krásně držel knižní předlohy, což je u zfilmovaných knih zázrak. Robert Pattinson opět předvedl, jak dokonalý herec to je a stejně tak představitelé Belly a Jackoba! Tento filmeček zařazuji mezi mé nejoblíbenější. A s napětím očekávám na další díly.

29. listopadu 2009
avatar uživatele
100 %

Miluju ten film!!

Asi si myslíte že jsem blázen (což možná jsem ale ne kvůli tomu že se mi líbí tenhle film) ale já když jsem odcházela z kina byla jsem nadšená!!Film se skoro dokonale schodoval s knížkou,scény byly dobře natočený,dobře vybraný herci (až na Dakotu v roli Jane to fakt ne) a hudba opět nádherná.Ano je to trochu romantická slátanina ale znám horší ptže tady si můžete říct že je to tím že Edward je upír a proto jí tolik miluje zatímco v normálních slaďácích jsou už happy endy naprosto nereálný.Je skvělej na odreagování a odpoutání od kruté reality ale to někteří lidi asi nepochopěj.Tak ať na to rovnou nechoděj.Myslim že tenhle film je určenej pro mladší spíše holčičí generaci takže nějaký géniové ať si radši zajdou na film s inteligentníma dialogama a asi více rozumějším námětem a nám puberťačkám nechaj náš sen.......

29. listopadu 2009
avatar uživatele
60 %

no...

Na zacatek reknu, ze jsem precetl celou sagu "Stmívání." Kniha má své nedostatky, například přílišnou rozvláčnost. Pokud bych ji mohl upravit, zkratila by se cela knizni ctverice na polovinu, ne-li na tretinu;-) A film??? Ten se bohuzel teto filmove predlohy drzi a je ponekud, no spis vlastne docela dost, dlouhy a nudny. I kdyz na druhou stranu vime, ze to je prostredek z celeho upiriho pribehu, a pokud si vzpomeneme na Pána prstenů a jeho prostřední díl (dvě věže), který byl také takovou nemastnou, neslanou slátaninou s hodně viditelnými švy, nemuzeme takove natahovani pred koncem prilis kritizovat. Dej je hodne oslaben. Tedy, on by byl kdyby to vse nebylo taaaak dlouhe:-( Ale zase, kdo by chodil na petiminutovy film, ze?? :-D Robert Pattison se na tuhle roli hodi. A hodil by se na ni kazdy, kdo je hezky,neumi hrat ale umi stat jako solny sloup. Ostatní herecke vykony take za moc nestoji... ale nejhorsi jsou ty dialogy:-( natahovane, plne hekani, nebo hlasek typu: "I trust you", "I love you"
Zaverem: Knizka jelepci, ale neni dobrou predlouhou pro film. Raci bez filmu, nez s filmem teto kvality:-)
Ale aspon jsem se obcas zasmal;-) Nejvic asi Alicine predstave, jak Edward a Bella bezi lesikem :-D

29. listopadu 2009
avatar uživatele
80 %

no neviem ale dal som sa nahovorit ze si to pozriem a bol som milo prekvapeny...podla mna to bolo aj celkom dobre :)...len co nechapem tak to je ze po cesky sa Nov povie novy mesiac??? :D alebo neviete preklada New Moon na Nov ;)

29. listopadu 2009
avatar uživatele
50 %

Zklamal mě...

Četla jsem všechny čtyři knihy.Líbily se mi i když musím říct,že jsou napsány jednoduchým způsobem...občas mi v nich chybí trochu víc napětí,ale nebyly tak špatné.Nejvíce se určitě líbily právě teenagerům mezi ,které patřím i já,takže můj názor nemusí být úplně objektivní :)
Filmová verze Stmívání se mi líbila.Celkem dobré herecké obsazení a skvělý soundtrack.Co,ale nechápu je jak může být tak málo akční film zařazen mezi akční filmy a horory.Zrovna tak Nový měsíc.Ten mě zklamal nejvíc a myslím,že ne jen mě.Režisérský výkon za moc nestál,soundtrack mi k jednotlivým scénám vůbec neseděl (ale to je samozřejmě jen můj názor) a kde byla ta akčtnost? Ta chyběla úplně-dokonce i ve scénách kde byla nepostradatelná.Moc dobrý dojem na mě tento film neudělal.Nejvíc jsem zvědavá jak dopadne třetí díl této ságy,jelikož tento režisér se zatím moc neukázal.

29. listopadu 2009
avatar uživatele
100 %

Originální... krásné...

Moje hodnocení je jasně na mezi 90 a 100%. Opravdu nechápu názory pode mnou. Jediná věc, která mě trochu zklamala, byla hudba v akčnějších scénách. Romantická část byla vyjádřena krásné, ale ve scénách (souboje vlků, cesta do Volterry a náseldně i scény s Volturiovými) bych uvítala trochu více dynamiky. Herecké výkony Roberta Pattinskona a Kristen Stewart byly velmi přesvědčivé. Bezchybná scéna v Itálii. Skutečně se tomu dalo věřit. Krásně napsaný scénář, který se držel knižní předlohy + také přidal mnoho dobrých vtipů. Taylor Lautner dokázal, že umí zahrát i složitější charakter postavy. Volturiovy skvělí. Aro skutečně chvílemi vypadal jako "šílený cvok", tak, jak je popisován v knize. Bojové scény byly rovněž velmi dobré. A jen takovou poznámku bych si dovolila k recenzi, kterou jsem proletěla na tomto webu k New Moon. Pokus by si její pisatel DOBŘE přečetl první kapitolu knihy Nového měsíce, tak by rozhodně nemohl napsat, že šlo o nějakou halucinaci a už vůbec ne, že Bella se začala připravovat na smrt, jelikož si myslela že nejlepší léta má za sebou. Opravdu psát recenzi na něco, čemu se za 1) pořádně nerozumí a za 2) nezná děj a postavy tak aby o se o nich něco vědělo ... no nemám co dodat.

29. listopadu 2009
avatar uživatele
100 %

Hrabe vám?

Docela nechápu ty názory pode mnou jako když se vám tenhle typ filmu nelíbí proč na to vubec chodíte. Si radši pusttě něco přiměřené vaší inteligenci.
Jinak já jsem taky četla všechny knížky a jsem ráda že se jich film drží u Harryho Pottera toho dost vynechali proto jsem se bála jak to bude u tehle sagy.Jsem fanda filmu o upírech a Stmívání jsem viděla až pul roku po premieře v Čr a zaujal mě hned jsem přečetla knihy a těšila se na další díl.Po shlédnutí new moon se těším ještě víc nejsem vubec zklamaná herecké výkony byli podle knížky obsazení volturiových bylo dobré když jsem je viděla na fotkách trochu jsem se bála jestli dobře obsadily Ara ale on oprac´vdu chvilemi vypdal jako cvok přesně jak je napsané v knížce.Už se těším na trojku.

29. listopadu 2009
avatar uživatele
30 %

Nepředstavitelně nudné a bez špetky originality. Zatímco na prvním díle se dalo lecos skousnout, druhý je směšný v každém ohledu. Dialogy jsou natahované a bohužel ještě více ukazují nedostatky knihy. Robert neustále nasazuje svůj "trpitelský" výraz, Taylor hraje evidentně jenom svaly a Kristen mě tam začala asi tak po deseti minutách celkem štvát. Doufám, že tohle neuvidím hodně dlouho.

28. listopadu 2009
avatar uživatele
10 %

Tak to vidím já...

Zoufalá urážka kinematografie. Ztělesněné zlo. Pattison znásilňující můj vkus. Nový měsíc je nejzoufalejší výkřik dnešní komerce. Příšerný scénář a zoufalé filmařské metody. Nic nefunguje. Většina příběhu je odvyprávěna v prvních deseti minutách a pak jen na sebe Bella a Edward čumí až do konce. Stupňování děje chybí. Dvě hodiny, které mi film ukradl, rozžvýkal a zase vyplivl, považuju za násilně uzmuté a zvažuju žalobu. Komu se to líbí, nemá vkus.

28. listopadu 2009
avatar uživatele
90 %

moc pěkné

Já si naopak myslím, že New moon je moc hezký. Twilight byl co si budeme povídat přece jen "béčkový" film natočený za "pár šušňáků" v New moon už bylo vidět, že se nešetřilo, herecké výkony byly opět super. Až na maličkosti, které mi přišly trošku přehnané např. když Bella hystericky křičela ze spaní, to mi přišlo trošku moc. Ale jinak super a svědčí o tom i to, že podle výdělku za první víkend vysílání v USA je film na třetím místě... Nevím co je před ním, možná nějaký Herry Potter, ale třetí místo je príma. Takže konečný verdikt je takový, že půjdu znova do kina.

27. listopadu 2009
avatar uživatele
30 %

...

Nevím proč, ale mám takový pocit, že tenhle film je v hodnoceních tak vysoko, díky velkému zastoupení mladé ganarce dívek na tomto portálu. Film je jen další ubohou romantickou slátaninou, rádoby obohacenou o zápletku s upíry.. Celému filmu dávám jen 30% a to kvůli mému zájmu o upíry..

27. listopadu 2009
avatar uživatele
50 %

Po docela dlouhé době jsem navštívila Palace Cinemas, jelikož tohle jsem si opravdu nemohla nechat ujít. Četla jsem ty vyloženě odstrašující recenze...a musím říct, že já nijak odstrašená nebyla. Jasně, v podstatě už jenom podle příběhu to nemůže být až tak kvalitní film. Na druhou stranu si myslím, že to není až tak hrozné... Podle mě v hodnocení některých jde vyloženě jen o tu pózu - prostě je to Twilight, je okolo toho moc velký humbuk, dobré to být nemůže. Já se nepovažuju za běžného filmového konzumenta, cítím se, byť možná neprávem, být na nějakém tom trošku vyšším pomyslném stupínku...přesto i já můžu mít obrovskou slabost pro něco takového. A mám, proto se zastávat prostě budu:) Ano, ve filmu bylo pár kýčovitých scén, které tam být nemusely...ale celkově jsem byla vcelku unešená. Kristen Stewart je dobrá, Pattinson velmi dobře vypadající... Lautner překvapil. Film má dobrý děj, jakous takous myšlenku, příjemně ubíhal, občas jsem si i zavzdychala:) Odpad to prostě není. Soundtrack úžasný, stejně jak při prvním díle. Splnil má očekávání.

27. listopadu 2009

New moon 75%

U Nového měsíce se bohužel ukázalo, že když dva dělají totéž,není to totéž. Druhý díl Twilight ságy ztratil atmosféru ze Stmívání. Soundtrack se také bohužel příliš nevyvedl. Bylo poznat, že ho natáčel muž. A časté vtipy také dost pokazili. Když jsem Stmívání dala 100% tak New Moon dávám jen 75%

26. listopadu 2009

bída

Je to dost bída. Pattison je možná fešák, a ikdyž nechci zpochyňovat jeho herecký výkony v jiných filmech (který sem neviděla) tak musim říct že role Edwarda mu moc nesedí. Sice na rozdíl od jiných adaptací New Moon vystihuje příběh podle knihy vcelku obstojně, ale herecký výkony nestojej za nic.
Edward je podle mě naprosto nepřesvědčivej a Bella je pořád taková křehulka. To sice je i v knize, ale Kristen to zkrátka přehání.
Docela slušnej výkon předvedla Dakota Fanning, byla to po Push další role kde nehrála jenom nevinnou holčičku a docela se jí to povedlo.

26. listopadu 2009
avatar uživatele
Ivka
...
90 %

Smích?

Film se mi jako celek líbil. Jen jsem se občas v kině smála...některé scény mi přišli přehnané a taky trapné. U stmívání jsem se spíš usmívala vzrušením a celkově mi to přišlo serioznější, což k těmto filmům prostě patří. Herecké výkony bych vůbec nezpochybňovala...Kirsten je jako Bella naprosto skvělá a role jí sedí jak dobře upletený svetr! Z té trojice předvedla právě Kirsten nejlepší herecký výkon. I Robertovi role sedí, si myslím, ale pokud jde o jeho výkon, tak za ostatními z trojky trochu pokulhává, i když ne nějak výrazně. Ovšem jako upír je povedený, to se musí nechat. 100% jsem filmu nedala, to jsem dala Stmívání, ale i tak to bylo více než dobré.

26. listopadu 2009