NÁZORY K FILMU
...
Pustil jsem se s natěšením do další velectěné klasiky, viděl jsem další podprůměr. Co si z filmu odneseme? Konec je opět prozrazen již na začátku, takže sledujeme šílenou ženskou, vedle které by normální člověk nevydržel ani za peníze. Ne, jeden floutek, který tam pořád okouní a nechává si říkat milášku, to dokázal. O společnosti sluhy-hrobníka, ani nemluvě. Jeho vnitřní vypravěč občas pronese humornou poznámku, nejčastěji o kvalitě scénáře, ale to je asi tak vše. Přitom nějaký druh humoru se od takového filmu očekává. Nemohl jsem si nevzpomenout na Kubrickou Lolitu, která je úplně o něčem jiném, podoba tam ale je. (kvalitativně rozdíl, že to nejde ani napsat) Nuda i při rozdělení na dvě poloviny, konec obyčejný. Kamery zkrátka přijely, no. Tak si to chudinka dobelhala a jde za katr. Jaká kritika hollywoodu a toho, co dělá s hvězdami? Hollywood si kritiku nezaslouží, možná tak jedině blbky a blbouni, kteří neví, kdy mají dost. Jsou jiné věci, které se dají na světě kritizovat, továrna na sny to není. Toto je rádoby kritika vlastního knízda, za kterou se ještě dávají oscary. Neuvěřitelné. Falešné ulice, ateliéry, zvuk ve filmech. Takových kydů. Ostatní vychvalovači ať se opět přetrhnou v ódách o nadčasovosti. Viz. seriál názorů z různých serverů. 40% za trochu jednoduchého humoru a dobrého hereckého výkonu od té ježibaby. A malé poučení - neodcházejte z domu šílené ženské, které má v ruce revolver a nechce, abyste odešli. A už vůbec ne v klidu a zády k této osobě.
...
Tak to vidím já...
Úžasný příběh s dokonalým závěrem. Přestárlá hvězda si vylévá srdce, ale ve skutečnosti zachází myšlenka mnohem dál, než se zprvu zdálo. Nečekal jsem tak silný film, který na mě zapůsobí takovým dojmem. Tísnivá atmosféra, kdy litujeme herečky, která je nám ale zároveň protivná a možná i odpudivá. Výborné herecké vkony a film v člověku krásně doznívá. Trefa do černého. Naprosté Must see.
...
Wow
Další klasika, na kterou jsem si dlouho brousila zuby, klasika, která mi prozatím unikala a já se za to styděla. Konečně můžu říct, že jsem TO viděla. Parádní film. Skvělý scénář, režie, o hereckých výkonech ani nemluvě. Musím tleskat tomu, jak hezky tvůrci vyhmátli atmosféru Hollywoodu, všechny ty zákulisní praktiky, ať už špinavé či ne. Parádní ukázka zchátralosti jedné hvězdy a zároveň její šílenosti a posedlosti. A mimochodem, Chaplin Swansonové byl parádní. A také jsem ráda, že jsem si mohla vychutnat hvězdy němých filmů, kteří hráli sami sebe. Už nemám co říct, musím chválit a tleskat, protože tohle se opravdu povedlo. Nevím, kdy a jestli se na to podívám znova, možná i proto "jen" 80 %, ale rozhodně nelituju, že jsem si na Sunset Boulevard vyšetřila čas.
...
Norma Desmond v záři soumraku
Nedávno jsem si pro tohoto Wildera zase vyšetřil čas a stojím si za svým dávným nepochopením, jak se ironická dramata studiové výroby pro pobavení oka i ucha diváka jako právě Sunset Boulevard dokázala tak hluboko zapsat do historie. Ba ne, tohle je úplně jasné. Jako z málokterého snímku té zmíněné "studiovky" je z něj skutečně cítit láska k filmu. Scénář nemá chybu, jestli nevíte co je na něm tak neobyčejného, tak začněte obyčejně žít. Wilder kraluje i na poli režie, navíc vychytané maličkosti, jež si zaslouží pozornost. (I když se mi v hlavě rodila jistá konspirační teorie, že toto dílo natočil "onen šimpanz", který se ze samé hrůzy, co to přenesl na plátno zbláznil, zavolal Billyho, ten když to viděl, zavolal Marylin, ta když viděla Billyho a šimpanze, zavolala fotografy z Playboye, a ti když spatřili šimpanze a Monroe, tak zavolali Wildera, jestli to nechce natočit, ten tam za dvanáct vteřin byl a chtěl aby to bylo akčnější, tak zavolal Erichovi a ten jelikož neuměl řídit, nabořil přímo zezadu postýlku "mrtvého šimpanze". Nepravděpodobné? Něco na tom bude. Sakra.) Herectví všech na place nepotřebuje komentář. SB je popravdě zcela zbytečný film, ale to pouze když si stojíte za myšlenkou, že filmové dílo může být skutečně politicky či jinak činné. Nádherná, reálná zábava.. A na Joa Gillise nemá žádnej Evropskej, ani jinej "panák". Miluju Betty Scheafer. Stovka, ne jinak.