NÁZORY K FILMU
...
Obrazy. Život. Paparazzi.
Chvíli mi trvalo, než jsem si uvědomila, že Fellinimu vůbec nejde o vyprávění příběhu, ale o ukazování více či méně souvisejících výjevů. Nejsem si jistá, jestli jsem z výsledné koláže byla schopná zachytit většinu předkládaných myšlenek a emocí, ale rozhodně mě ta přehlídka deprimující povrchnosti zaujala.
...
Tak to vidím já...
Nemůžu říct, že by mě to bavilo. Rozhodně mě to ale velmi zajímalo. Na každý pád jsem si dokázal, že ocením i jiného než neorealistického Felliniho, zatím jsem s tím měl docela problém. Sladký život každopádně svým pesimizmem a cyničností každopádně dokáže strhnout.
...
Fellini
Můj čtvrtý Fellini. Někde na pomezí 8 a půl, které mě příliš nebavilo, a Silnice, která mě bavila, ale už ne tolik jako Cabiriiny noci. Tato filmová klasika opět přináší spoustu pro Felliniho typického, je to zajímavá mozaika lidí i příběhů, má hlubší rozměr, ovšem také více méně neoplývá žádným příběhem, který by vás dokázal strhnout. V kombinaci se skoro tříhodinovou stopáží to mnohdy byla smrtelná dávka. Je to dílo zasluhující uznání, ale už se v něm láme chleba. Už to není ten Fellini, kterého mám ráda.
Sladké, až z toho bolí zuby.
Film, jako z výkladní skříně, ukázkové drama či nakoukání pod pokličky soukromý italských celebrtit. Marcello (alias Marcello) je simpatický mladý muž a ani jeho herecké kolegyňe neotálejí. Film má však nesnesitelně dlouhou stopáž a některé figury ve filmu se zdají být nedotažené, což u Felliniho je nepřehlédnutelné. Klasicisticky dávám 85%.
...
Dobrej film
Další slavný film patřící do Zlatého fondu světové kinematografie se skvělým Marcellem Mastroiannim a režírovaný neméně skvělým Federicem Fellinim v sobě skrývá kus pravdy. Mnohým se při sledování tohoto filmu možná bude zdát, že děj jakoby obrážel jejich vlastní život. Je to vlastně tragikomedie při které si hezky popláčete ale také se dobře zasmějete.