NÁZORY K FILMU
...
Výborný film, kde se ukazuje, že pravda je jen relativním pojmem. Čtyři různé verze, ale která je pravdivá, to si jen můžeme myslet. Je to ta, kterou vykládá manželka, lupič, či snad chudák oběť samuraj? A nebo je to ve skutečnosti jinak a pravdu má očitý svědek nehody.
Jediným rušivým faktorem byla snad ta uřvaná ženská. Ne že by svého manžela osvobodila, kdepak, to se raději zhroutí na zem a bulí. A taky fakt, že v posledním příběhu, jak pobuda, tak samuraj jsou roztřesení? Vždyť to nedává vůbec smysl.
...
Kurosawa
Kurosawa je filmový pojem, ale celá japonská kinematografie šla prozatím mimo mě. Chtěla jsem začít právě u Kurosawy, ovšem na Sedm samurajů si kvůli jejich délce zatím moc netroufám. Rašomon pro mě byla, i kvůli příjemné stopáži, ideální volba. Kurosawa mě nezklamal. Příjemný film, u něhož mě ta poetika/mystika bavila. Má to v sobě něco víc, a to nutkání zamyslet se nad člověkem jako takovým a jeho chováním. A to je dobře. U mě Kurosawa svůj úkol splnil.
...
Tak to vidím já...
Díky příznivé délce zřejmě rozumné první setkání s Kurasawou. Povedený film se spoustou efektních scén, ale nedokázal mě zas tolik strhnout, abych dal i těch 90%.