NÁZORY K FILMU
...
Tomáš Hanák
Výstřední, ale výborné výstupy divadelních souborů, které minimálně zaujmou. Díky velké různorodosti jednotlivých scének je film pestrý a zajímavý.
...
Originální
Geniální tah. Film, nebo spíše soubor povídek je vskutku originálně zpracován. Některé povídky se můžou divákovi zdát příliš nudné, nicméně jako celek působí velmi propracovaně. Myslím si, že tento typ filmů má vždy kladnou odezvu. Hodnotit jednotlivé střihy je zbytečné, ovšem první povídka - Směr Karlštejn, je vskutku originální. Už jenom kvůli ní bych dal 100 %. Vyrovná se starým groteskám, a přitom nepůsobí nijak archaicky. No a břitký vtip a zesměšnění společnosti rukou (nebo spíše pusou) Milana Šteindlera dodává celému dílu skvělou atmosféru.
...
Pěkné...
Protože má příběh pět povídek a každou od jiného režiséra, je velice těžké ho hodnotit nějak celkově. První povídka, groteska od Tomáše Vorla, je perfektní, legrační a nemám ji co vytknout. Samotný Tomáš Vorel v roli úchyláckého skřítka je nepřekonatelný a strach z něj mám až dodnes :) Další tři povídky - výtvarná, recitační a taneční se mně moc nelíbily, nudil jsem se u nich a nebylo to ono. Jenže nejsem ani výtvarník, básník či tanečník, abych posoudil jejich kvalitu a náročnost v daném oboru. Takže ponechávám bez hodnocení. No a poslední povídka, inscenace divadla Sklep je naprosto dokonalá, mohl bych si ji pouštět znovu a znovu a nikdy by se mi neokoukala. Písničky v ní jsou super, zápletka vynikající a herecké výkony (zvlášť svazák Šteindler) prostě excelentní. Celkové mé ohodnocení je velmi vysoké, za první a poslední dávám 100%, prostřední povídky nehodnotím, protože jim jednoduše nerozumím. Celkový dojem se ustálil na velmi pěkných 70%