NÁZORY K FILMU
...
Tak to vidím já...
Bratry Coeny vážně nemusím, ale jsem rád, že to po dlouhé době neznamená "takže mi promiňte, že jim nedávám tolik hvězd", ale "přesto jim můžu napařit fakt hodně". Muž, který nebyl je jejich myslím nejlepším filmem a jeho atmosféra a gradace mě naprosto strhly.
...
Bratři Coenové opět nepřekvapili a jejich film působí jako hlavní hrdina - nenápadně a velmi nudně. Kamenná kouřící tvář, na kterou zapomenete hned jak vám zmizí z očí a někdy ještě dřív. Muž, který nebyl vsadil na stejnou notu jako povedné Fargo a nepřináší nám vůbec nic, co by stálo za doporučení film vidět. Opět jde ve filmu o peníze a o sled nešťastných okolností, které postupně narušují zprvu ideální a hladce proveditelný plán. Tentokrát pro jistotu v černobílém.
...
The Man Who Wasn't There
Proto mám rád filmy! Každý film je svým způsobem jiný, každý režisér jinak točí a každý herec jinak hraje a tady to je pochoutka. Tento film mě zaujal, možná tím označením "noir", možná díky Thortonovi nebo taky kvůli Coenovcům, kteří režírují tenhle film. Kamera je opravdu skvělá a jenom přilívá ten depresivní olej, který je zde nutný, do filmového ohně. Skvělá volba. Vlastně se tady Coenovcům všechno povedlo. Scénář byl neskutečný. Zápletka byla perfektní i když ke konci už ztrácela na kvalitě. Sledovat příběh muže, který není ničím zajímavý, je samotář a tváří se pořád stejně, pro mě bylo jako objevit něco nového. Neštěstí, u kterého nevíte jestli se máte smát nebo plakat se Coenovcům povedlo zobrazit dokonale. Po nějaké době Vám samozřejmě dojde, že se budou dít jen samé zlé věci, že scénář je napsaný tak, aby každá katastrofa byla spuštěna úplnou náhodou a navíc ještě spustila další katastrofu. Tady Vám dojde, jak moc jsou Coenovci dobří. Mě tedy scénářem vyrazili dech. Jediné, co mi paradoxně na filmu nesedí, je právě styl vyprávění. Coenovci měli potřebu tenhle film vyprávět stylem noir a to znamená, že každou scénku až otravně natahují a podávají co nejvíc obyčejně (respektive nudně). Tenhle jediný fakt byl pro mě těžko skousnutelný. Vůbec Vám nepříjde, když na konci filmu rekapitulujete celý film, že se toho stalo ve filmu tolik. On to taky Thornton vše podává, jako kdyby se nic nestalo, jako kdyby to čekal a to je na jeho hereckém výkonu to nejlepší a zároveň i nejhorší, záleží na divákovi. Já jsem si na to musel zvyknout. Musel jsem si zvyknout na film a až potom jsem ho mohl začít plně prožívat. Jak jsem řekl, scénář podle mě ke konci filmu upadá co se týče kvality. Ne, že bych čekal jiný konec, ale závěr (čili posledních deset minut) se mi zdá už trochu překombinovaný. Jak jsem řekl Thorntonův herecký výkon je hodně diskutabilní. Jedni jeho výkon nebudou chápat a druzí zase vyzdvihovat a já jsem ten, co ho vyzdvihuje, protože mě neskutečně bavil, sice je to dost paradoxní tvrzení, ale je tomu tak. Ten jeho styl jedné mimiky, málo slov a stále klidného tónu mě prostě uchvátil a já jen litoval, že jsem film neviděl v originálním znění. Vtipné je to, že nebyl nikdo jiný stejně mlčenlivý jako hlavní postava a třeba Michael Badalucco nebo Jon Polito si museli natáčení užívat. Hned za Thorntonem, ale u mě jasně vede Tony Shalhoub, který je jako právník neskutečně skutečný. Má charisma a já mu všechno sežral i s navijákem. Jedním dechem: "Temný, depresivní film, který na Vás stoprocentně dolehne. Navíc nekomunikativní Thornton a hyperkomunikativní Shalhoub Vás taky dostanou, film se ale brzdí kde může a tudíž Vás donutí í zívat." Asi mi příliš nesedlo to přílišné noir pojetí, to je jediný negativ tohoto filmu. Všechno ostatní je perfektní! Dávám 70 %.
...
Scarlett Johansson
Je to zpracováním i dějem hodně zajímavý a nevšední příběh, který upoutá i díky charismatickým hercům, jako Billy Bob Thornton, Scarlett Johansson nebo Tony Shalhoub.
...
PARáDA
Málokdy, dá se říct, že už skoro vůbec se černobílé filmy dnes netočí, a TO je jenom jedna z věcí od dvou bratrů co dělá z tohoto filmu Velkofilm, pak ještě Billy a pak ještě taky Frances a Scarlett a tak dále a tak dále a mnoho dalších detailů, které vytvořili toto skvělé dílko. parádička zápletka, nápady Zvraty ve filmu tak běžné, krutost osudu mírně promíchnutá s realitou a hlavně hodně s náhodou a taky všechno kolem dotvářející atmosféru neskutečna až tak neskutečného, že se člověk nazdává že se mu TO snad i může přihodit...jestli někdo dělá filmy s velkým F tak jsou TO určitě bratři Coenovi kloboukem smekám asi budu muset sehnat všechno co Ti dva vytvořili, aby jsem se moc neukvapil
kvalitní film bratří coenů
Na film jsem se těšil hlavně díky tomu, že je natočen černobíle. Tím pádem jsem od toho očekával vizuální bombu. A musím uznat, že to bomba je. A nejen vizuální! Kdybych musel vypisovat všechny věci, které se mi na filmu líbily, zabralo by to hodně času (a místa). Vezmu to tedy zkráceně... Kromě již zmíněné vizuální stránky mě zaujal děj. Je hodně zajímavé sledovat, co všechno může mít za následek jeden anonym. Film mě prostě na začátku chytnul a pustil mě až na konci... Muž, který nebyl není vůbec akční film. Děj zde plyne celkem pomalu, nikam nespěchá. A to se mi na tom líbí... Společně s kvalitním dějem jsou zde také kvalitní herecké výkony. Michael Badalucco, James Gandolfini, Scarlett Johansson, Tony Shalhoub. Ti všichni hrají hezky, příjemně. Ale celou pozornost na sebe (oprávněně) strhává Billy Bob Thornton. Tu jeho (za každé situace) kamennou tvář si ihned zamilujete. Ve filmu byl důležitý také Thorntonův hlas. Musím uznat, že hlas má doopravdy pěkný... Tento film bratří Coenů vám vřele doporučuji.