home
Malé ženy

INFORMACE O SOUNDTRACKU

  • Vydavatel
  • Datum vydání
  • Počet skladeb
  • Autor
  • Typ soundtracku

Ocenění a další info

Orchestrace: Thomas Pasatieri
Účinkují: The London Symphony Orchestra, Trini Alvarado, aj.
Producenti alba: Thomas Newman, Bill Bernstein

Ocenění

1995 - USA Academy Awards - nominace
1995 - BMI Film & TV Awards - vítěz

Seznam skladeb

03:28
  • Orchard House (Main Title)
  • Thomas Newman
00:46
  • Meg's Hair
  • Thomas Newman
00:47
  • Snowplay
  • Thomas Newman
01:10
  • Scarlet Fever
  • Thomas Newman
00:43
  • Ashes
  • Thomas Newman
00:58
  • Spring
  • Thomas Newman
01:03
  • La Fayette's Welcome
  • Thomas Newman
00:45
  • A Telegram
  • Thomas Newman
01:33
  • Two Couples
  • Thomas Newman
01:58
  • Burdens
  • Thomas Newman
02:16
  • New York
  • Thomas Newman
01:26
  • Harvest Time
  • Thomas Newman
01:24
  • Maria Redowa
  • Thomas Newman
01:19
  • Letter From Jo
  • Thomas Newman
01:05
  • Amy Abroad
  • Thomas Newman
00:35
  • Limes
  • Thomas Newman
02:08
  • Beth's Secret
  • Thomas Newman
00:25
  • For The Beauty Of The Earth
  • Trini Alvarado
01:21
  • Little Women
  • Thomas Newman, Trini Alvarado
02:21
  • Learning To Forget
  • Thomas Newman
02:10
  • Valley Of The Shadow
  • Thomas Newman
00:56
  • Port Royal Gallop
  • Thomas Newman
00:52
  • Domestic Experiences
  • Thomas Newman
00:38
  • The Laurence Boy
  • Thomas Newman
01:22
  • Lovelornity
  • Thomas Newman
03:41
  • Under The Umbrella (End Title)
  • Thomas Newman

Recenze

Film "Malé ženy" asi zná jen menšina z vás. A soundtrack nejspíš ještě méně lidí. A přitom je to škoda, neboť málokterý film má tak krásnou a kouzelnou hudbu jako tento. Nějaký čas po zhlédnutí filmu jsem měl možnost poslechnout si soundtrack. Přečtěte si tuto recenzi. Přiblížím vám jej a podělím se s vámi o zážitky, které ve mně nechal skladatel Thomas Newman. Už během filmu si všimnete hudby. Nelze jí přeslechnout. Ta melodičnost a barevnost mě okouzlila již během filmu. Při závěrečných titulcích jsem se podíval na jméno skladatele. Thomas Newman. Neznal jsem ho. Podíval jsem se na jeho profil a s překvapením jsem zjistil, že tento chlapík má na kontě už několik známých soundtracků a také nemálo nominací na Oscara (jednu zrovna za tento soundtrack). Od té doby se samozřejmě stal součástí mého hudebního vzdělání. Film Malé ženy se odehrává ve Spojených státech amerických 19. století. Příběh sleduje osudy čtyř mladých sester, jejich radosti a strasti spojené s obdobím dospívání a jejich první kroky v opravdovém životě. Celková nálada je spíše poklidná a hravá, i když samozřejmě nechybí i dramatičtější okamžiky. Prostě příběh z normálního života, tak jaký mohl být v té době. Film vyniká i hereckým obsazením: Winona Ryder v roli mladé talentované spisovatelky Jo; Kirsten Dunst jako malá Amy; Susan Sarandon si zde zahrála roli ochotné a chápající matky; a teprve dvacetiletý Christian Bale ztvárnil kamaráda Laurieho.
A teď již k samotné hudbě. Jistě chápete, že k takovému typu filmu se asi hodí spíše hudba v klasicko-romantickém slohu. Orchestr je tudíž složen výhradně z klasických nástrojů, což vás přiblíží k době, ve které se děj odehrává. Žádné počítačem změněné zvuky ani žádné syntezátory tu nejsou. A – světe, div se – ono to přesto funguje báječně. V dnešní době se totiž až moc používají počítače a stroje. Každý soundtrack musí být moderní. Věřte mi, nemusí. Podle mne musí být hlavně vkusný. A tenhle je vkusný a povedený. Stavebním kamenem tohoto hudebního doprovodu je velká melodičnost. Melodie zde hraje jednoznačně prim. Je chytlavá, snadno zapamatovatelná, dá se říci i jednoduchá. Ale my všichni víme, že v jednoduchosti je krása. Skladatel to pochopitelně také ví, a proto nám nabízí překrásnou jednoduchou hudbu. A, věřili byste tomu, je to scénický doprovod. Přitom, jako málokterá scénická hudba, vynikajícně funguje i samostatně. Na soundtracku najdete prakticky veškerou hudbu z filmu. Jediné, co chybí, jsou vánoční písničky a koledy ze scény rodinného shromáždění u klavíru a závěrečné titulky. Jinak tu máte opravdu vše. Pořadí, ve kterém jsou stopy uspořádány, je také optimální. Skladby nejsou sice uspořádány přesně chronologicky, ale veselá a smutnější nálada se rovnoměrně střídají. Skladba č. 4 Scarlet fever je skladba tajemná, neklidná. Č. 5 Ashes je naopak snivá a velice poetická stejně jako následující č. 6 Spring. Některé skladby jsou opravdu dojemné. Mluvím třeba o č. 10 Burdens. Tak zpěvné housle jsem u filmové hudby málokdy slyšel. Hned v zápětí vás z dojetí dostane skladba č. 11 New York. Takhle to kolísá. Vždy vás hudba dostane do patřičné nálady, jen aby vás pak odvedla jinam. Velice zábavná je skladba č. 22 Port Royal gallop. Pamatujete na tu vtipnou scénu na večírku, kde Jo a Laurie si dělají legraci z tancování svým vlastním "tanečním stylem"? Doprovodný taneček k jejich výkonu je právě ten z této skladby. Ze začátku vás asi překvapí, když zjistíte, že CD obsahuje úctyhodných 26 skladeb. Zaručuji vám ale, že nakonec vám to přijde i málo! Částečně je to způsobeno tím, že mnoho z nich nemá ani minutu (občas to trochu štve: člověk by se rád zaposlouchal a už je konec…). Hlavní je ale to, že se vám hudba prostě bude líbit, vy se zaposloucháte a pak, když je konec, bude vám líto, že už je po všem. Nemá cenu psát recenzi delší než samotný soundtrack. Zkrátka považujete-li se za příznivce filmové hudby, tento kousek by vám neměl uniknout. Nerad střílím 100% na všechny strany, ale v tomto případě nemám nejmenší důvod ochudit hodnocení o jakákoliv procenta.
hodnocení
100 %
jedním dechem
Dobrých soundtracků je celkem dost. Úžasných už méně. Tohle je jeden z nich. Překrásná romantická hudba nejen pro romantické duše.
John McClane
Autor si zatím nevyplnil svoje mikrobio. Zatím se musíte spokojit s tím, že umí číst a psát.