NÁZORY K FILMU
...
V jedné věci lepší
Obecně musím říct, že tím, jak je úplně stejný jako Ať vejde ten pravý, je prostě horší. Když divák viděl jeden z filmů, druhý ho nepřekvapí vůbec ničím.
Ale jedna věc je tady lepší, než ve skandinávské verzi a to to, že činy hlavních postav mají hlubší dopady a vše, co udělají, mnohem víc řeší policie a rodiče. Když ten kluk v původní verzi skoro připravil spolužáka o ucho, nic se nestalo, tady se to řešilo, tady byla vidět i policie a to se mi líbilo víc. Že nevynechali ten svět dospělých.
...
**
To jsou mi moresy, dělat remake po dvou letech, když je originál ještě v živé paměti většiny diváků, kteří jej viděli, protože na takový "umělecký horor" se nezapomíná! Tento argument bohatě postačí k tomu, abych Let Me In zavrhl. Je to další z příkladů, kdy "Evropa" vytvořila výborný film a "Amíci" jej museli mermomocí remakovat. A překvapivě, remake nemá kvality, kterými by mohl sahat originálu alespoň po kotníky! Hlavní příčiny jsou dvě: 1) Let Me In je trestuhodně stejný jako originál, ve všem, celá dějová linie je jako přes kopírák, včetně dialogů, což je nejhorší. Pak vám to připadá, jako by jste se dívali na úplně to stejné, jen v horší provedení, což se nikomu nemůže líbit. 2) Herecké obsazení - Je pravda, že dětská dvojice není vyloženě špatná, navíc v roli dívky se představila Chloe Moretz - ano, Hit Girl z úspěšného Kick Ass a v budoucnu jistě nadějná herečka, ale srovnat to s obsazením originálu nelze. A to i přesto, že tam byli neznámí švédští herci. Hráli mnohem více přirozeněji a Lina Leandersson (představitelka Eli) měla na upírku kukuč. Ani atmosféra není pořádně vyztužená, prostředí není tak dokonale ponuré a má rušivá místa. Závěr? Ten film sám o sobě není špatný, ale jen za předpokladu, že jste předtím neviděli mnohem lépe zpracovaný originál (Ať vejde ten pravý)!
...
Tak to vidím já...
Kdybych měl vymazávač paměti, měl by tenhle film naprosto nový rozměr. Já ho ale nemám, takže je to jen zbytečná kopie, jejíž smysl a cíl mě nemůže uspokojit. Vhodné jen pro ty, co originál neviděli.