INFORMACE O FILMU
Film Macieje Żaka byl neoficiálně propagován jako silný, mužský, ambicióní film, jako svého druhu antidotum proti v Polsku populárnímu Pitbullovi. To se vyplnilo nejen kvůli zajímavému východisku celé zápletky, ale rovněž zásluhou vynikající, neotřelé kamery Michała Sobocińského a díky výrazným hereckým výkonům. Żakovo vyprávění o vězeňské službě je jasným svědectvím o tom, jaká je jím zobrazovaná realita, svět obydlený zloduchy a desperáty, kteří jsou přece těmi „dobrými“, přestože vypadají hrozivě. Eskorta klade otázku, v jakém stavu jsou ti, v jejichž duchovním pojivu se usazuje smog našeho světa. Existenciální otázky však nezastiňují žánrové zasazení filmu, což je bezpochyby dobře. Żaka podle všeho zajímá otázka morální ambivalence bez ohledu na to, že jeho úvahy zaznívají mezi hlasitou střelbou a úderem pěstí. Film Eskorta se odehrává ve dvou rovinách: je to dobrodružný film, a zároveň výraz autorského znepokojení.