NÁZORY K FILMU
...
Hustle & Flow
Je to už sice dlouhá doba, ale tenhle film už jsem viděl. Nedávno se mi ovšem naskytla příležitost se na něho znovu podívat a tak jsem jí využil. Filmy režiséra Craiga Brewera jsem si velmi oblíbil. Jak "Hustle & Flow", tak i jeho novější "V řetězech" jsem si hodně rychle oblíbil. Všechny ty filmy mají zajímavý příběh a všechny jsou podbarveny hudbou, kterou poslouchám. Abych byl upřímný trochu mě zaskočily ty oplétačky s Oskarem a získání sošky za nejlepší píseň, ale stejně to vidím tak, že akademici si chtěli šplhnout u mladší generace diváků a chtěli vypadat, že jsou aktuální. Ta píseň se mi líbí, takže proti tomuto nic nemám. Pro někoho může být "Hustle & Flow" jen další černošský film pojednávající o černošských věcech. Tohle však není nějaká řídká černošská komedie nebo směšný film o gangsterech. Když se na film díváte ze správného pohledu, uvidíte drama pojednávající o docela aktuálním stylu života v Americe a drama o plnění svého snu. Brewer navíc není žádný zelenáč a umí jak napsat kvalitní scénář, tak natočit scény, které ve Vás vyvolají husí kůži. I když považuji "V řetězech" za Brewerův podařenější kousek, "Hustle & Flow" se taky umí místy hezky ozvat a předvést. Scéna ve studiu při nahrávání, scéna na toaletách v hospodě a spostu dalších se mi ihned docela silně zaryly do paměti. Ne zcela očekávaný happyend mi taky udělal radost a Brewer opravdu přesvědčil, že umí psát a píše pouze o životě. Je pravda, že občas je to nuda a díky tomu se film místy strašně táhne a nedaří se mu držet tempo, ale tyhle nedostatky naštěstí nemají dlouhé trvání. Herecky má film taky co nabídnout. Terrence Howard měl sice na Oskarech silnou konkurenci (Seymour Hoffman, Ledger, Pheonix), ale alespoň tu nominaci si zasloužil. Hrát pasáka sice podle mě není takové umění, ale mluvit celou dobu jižanským slangem je podle mě výkon a naučit se rapovat tak, aby to neznělo jako přednášení básničky ve stylu Mareše taky není úplně jednoduchá věc. Dále mu vypomáhá například Anthony Anderson, kterému padla vážnější role producenta a manažera daleko více, než ty jeho komediální výkony. Taraji P. Henson tady ještě byla začátečnice, je to na jejím výkonu znát. V jiných filmech byla daleko více vidět a slyšet. Ludacris za tu chvíli co byl na scéně taky moc nepředvedl a například jeho výkon ve filmu "Crash" byl stokrát lepší. Issac Hayes v miniroličce barmana potěšil, ale nic víc. Jedním dechem: "Příběh ze života, dobře odvyprávěný a navíc s jasným poselstvím. Nedrží si tempo a místy nudí, ale Howard to ještě zvládá utáhnout." Dávám 70 %. P.S. Film vysílali na Nově. Jestli si nechcete úplně zkazit zážitek z filmu, tak se na něho dívejte jen v originálním znění!
...
iwet
hudba ve filmu se mi stršně líbila. ale děj mi připadal takový moc tvrdý,hrubý. celkem obdivuju, jak režisér vylíčil realitu amerických čtvrtí a život lidí ulice. myslím, že film zaujme spíše mladší generace.