home
Fontána

NÁZORY K FILMU

avatar uživatele
E Š
...
100 %

Dokonalé.
Fascinujúce.
Nádherné.
Milujem, keď nejaký film vo mne vyvolá také "pohnutie", zmenu, ako tento.
Po hodine a pol mám zrazu pocit, že sa niečo zásadné zmenilo, že som práve zažila dôležitý prelom.
A to dokázal jeden 120 minútový film s nie najväčším rozpočtom. A nápad použiť chemické reakcie miesto drahých a umelých počítačových efektov? ÁNO!

7. prosince 2011
avatar uživatele
100 %

Dokonalé?

Je-li myslitelné v tomto hodnocení dát nějakému filmu rovných 100%, pak Fontáně. Žádný jiný film na mě tak hluboce nezapůsobil. Žádný jiný film ode mě 100 nedostal a asi ani nikdy nedostane. Žádný jiný film nebyl tak jednoduchý a zároveň tak spletitý, že ačkoli jsem ho viděla už třikrát, dosud si nejsem jistá, jestli jsem ho pochopila správně. Přitom v samé podstatě jde jen o lásku dvou lidí. Nevím co pochválit dřív. Vizuální stránka díla mě uchvátila hned napoprvé, říkala jsem si jak těžké muselo být něco takového vytvořit speciálními efekty. Když jsem se pak dočetla, že nebyl použit ani jeden, doslova mi spadla brada. Prostě neuvěřitelné. Dále - hudba. Je mi hloupé znovu a znovu používat superlativa, ale z tak jednoduchého hudebního motivu dokáže vytvořit takový zážitek jen génius. Herecké výkony byly také úžasné. Hugh Jackman u mě výrazně stoupl. Je jen málo filmů, u kterých koukám na obrazovku s otevřenou pusou, ale tenhle jednoznačně zvítězil svou genialitou, originalitou, nápadem, hudbou, herci, ... vším možným. Tento snímek jednoznačně doporučuji naprosto každému bez rozdílu vkusu. Budete koukat!:)

3. ledna 2010
avatar uživatele
90 %

Když mi někdo v budoucnu nadhodí téma "dokonalý film", Fontána bude figurovat na předních příčkách. Tak zaprvé, každému dojde, že jen málo výtvorů se může pyšnit takovou originalitou, navíc dopodrobna podloženou. Je jedno, jakou etapu mám na mysli, každá je totiž spjatá s Mayskou mytologií. Opravdu více než zajímavý námět, který dává obrovský prostor fantazii… a tu režisér pořádně využil. Estetická složka je excelentní a navíc když si přečtete, že k ní nebylo potřeba speciálních triků, musíte výtvarníkům blahořečit. Strom života a okolí v budoucnosti je skoro to nejhezčí, co jsem ve filmu kdy viděl. Té kráse se akorát vyrovná pocit z ní. Pak nejde opomíjet hudební doprovod. Každý ho zmiňuje a já nemůžu jinak. Co k němu dodat? Lepší si jde jen stěží představit. Další nedílnou součástí je děj. U něj, jak tak čtu, mělo pár lidí problémy. Já však netuším z jakého důvodu. Možná to bude znít sebejistě, jenže já si myslím, že jsem to plně pochopil. Pořád jsem měl krásný přehled co se děje a finální pasáž mě jen utvrzovala, že mám pravdu. Ano, je jasné, že velká část pozornosti padne už na sledování milostného vztahu hlavní dvojice, ovšem podbarvení ve smyslu hledání „elixíru“ života je zrovna tak snadno pochytitelné. Děj se tedy dá vystihnout jednou větou, žádné skryté významy patrné až na další zhlédnutí podle mě neexistují, to by totiž člověk musel sledovat obrazovku jen tak mimochodem. Tím však nechci ubírat na jeho hloubce a síle, vůbec ne. Je jednoznačně překrásný a zrovna tak citlivý. On jediný servíroval hercům jednu šanci na zviditelnění za druhou, a nebojím se říci, že oni ukázali své maximum. H. Jackman i R. Weisz se stali živou součástí scény, kdy jsem jim věřil každičkou grimasu. Nepřestávám se divit, že představitel Wolverina dokáže uhrát herecké polohy, kterými by se mohl chlubit ledajaký držitel Oscara. Hugh u mě výrazně stoupl v „ceně“. Takže, Fontána je opravdu dokonalý film, ale ne geniální, jak se tvrdí. Jistě, bez většího rozmýšlení dám 90-tku, ale hlavní podíl na ní má vizualita, soundtrack a až na třetím místě je příběh spolu s herci.

11. listopadu 2009
avatar uživatele
40 %

Tento film mě zklamal, s tak skvělými herci jsem čekala mnohem, mnohem víc. Jak už tady někdo psal, děj působí dost zmateně a já jsem se v něm pořád ztrácela, takže i ten konec na mě nijak nezapůsobil... Přiznávám, že nejsem milovník sci-fi, či co to bylo, ale důležité je pro mě, zda se mi to líbí, nebo ne. Tady se přikláním k druhé variantě, i když ne úplně jednoznačně. určitou atmosféru to mělo.

25. května 2009
avatar uživatele
100 %

The Fountain

Nádherné.. do tohoto filmu jsem se hned napoprvé zamilovala a taky díky němu přišla na své budoucí povolání! Děj na mě hluboce zapůsobil, je to zajímavé a hlavně originální! Ke konci mě to vždy rozbrečí, i když už jsem to viděla mockrát. Je to úžasné dílo se smutně šťastným koncem.

10. dubna 2009
avatar uživatele
100 %

Bezva

Výborný film. Opravdu se mi líbil dějově i prostě obsazení herců a Hugh Jackman patří mé oblíbené herce. Fontána je něco nádherného a pro mě nepochopitelného. Musela jsem si ten film pustit ještě 3x abych pochopila některé věci. Bezvadný film. Dávám 100%

13. března 2009
avatar uživatele
Meky
...
60 %

***

Koukám velmi kontroverzní snímek, který buď divák nepobere a odsoudí nebo pobere a vychvaluje do nebes... Já se bohužel řadím spíše mezi tu první skupinu. Neříkám, že to odsuzuji, to ne, ale ani vychvaluji. Bylo to velmi zvláštní! Nějak takhle si představuju umělecké dílo. Ten základní, jednoduchý příběh o lásce dvou lidí pobral snad každý. Ale ve spojení s hledáním "věčného života" se tento jednoduchý příběh roztrojíí a odehrává se ve třech různých dimenzích (v minulosti, přítomnosti a budoucnosti)! A právě díky vzájemnému prolínání těchto dimenzí je to dosti chaotické a nepřehledné! Jádro příběhu přitom zůstává pořád stejné! O konci se vyjadřovat nebudu, protože nevím, co si mám myslet... Nelze se nezmínit o vizuální stránce filmu. Ta byla úchvatná, ale spíše jen pro oko diváka. Tady asi moc neplatilo "účel světí prostředky". Dále se mi líbila velmi dynamická hudba, ta mě zaujala asi nejvíce. Teda kromě hereckého dua Hugh Jackmana a Rachel Weisz! Jako pár byly vynikající, chemie tam byla citit. Po herecké stránce se tady Hugh vytáhl! Všechny tři "dimenze" odehrál výborně. Rachel byla taky dobrá a docela jí to slušelo, s krátkým sestřihem a milým úsměvem. Co říct závěrem, je to fakt originálně natočeno, ale každému to rozhodně nesedne. Já i když jsem dost věcí nepochytil, tak v tom zajímavou myšlenku vidím a nejspíše se na to kouknu ještě jednou...

12. ledna 2009
avatar uživatele
100 %

Dying star

Barevně a vůbec vizuálně nádherná podívaná. To, co režisér Aronofsky obrazově dokázal téměř v každé scéně, obzvláště v těch z pásma budoucnosti, je čistá dech beroucí krása. Věčný život, jeho smysl a úloha smrti jako nového počátku - to nejsou jediná základní témata. Pro mě osobně vyčnívala tématika věčné lásky a marného boje s osudem. Hugh Jackman v roli zoufalce, který se marně snaží vytrhnout svou milovanou ze spáru smrti, podal obdivuhodný výkon a i jeho herecká partnerka působila velmi věrně a osobitě. Prolínání všech tří pásem mi přišlo dostatečně srozumitelné a velmi chytře byl využit knižní příběh z pera Izzi, s kterým jsem se naprosto přirozeně a nenásilně přenášela do Španělska minulosti. Myslím, že svou roli na výjimečnosti filmu měly všechny tyto pestré střípky svižně a přitom přirozeně do sebe zapadající. Pohádka - Fontána by stejně lízebně jako zfilmované dílo fungovala jako báseň ve verších, rozsáhlý epos, romantický chanson nebo barevná kresba. Fontána zkrátka oplývá příběhem, který ve vás vyvolá ty nejintenzivnější pocity, hluboké myšlenky či emocionální představy. Fontána je mistrovské dílo.

12. ledna 2009
avatar uživatele
100 %

Tak tenhle film je fakt úžasnej.. Musim se přiznat, že jsem ten film úplně nepochopil, ale má krásnej děj a když to shrnu, tak TENHLE FILM JE FAKT BOMBA!! A hlavně ten soundtrack :)

31. října 2008
avatar uživatele
80 %

Takovejhle druh filmu jsem teda ještě neviděl. Nevím, jsetli jsem vůbec pochopil, jakou to všechno má souvislost. Tady děj probíhal na třech úplně odlišných místech. Vůbec jsem nepochopil, co mělo znamenat to odehrávání v tý jakýsi bublině nebo co. Film neměl skoro žádnej příběh, akorát jeden tu byl. Těch dějů tu bylo vlastně víc, ale nějakým způsobem na sebe navazovaly. Na film jsem se díval zejména kvůli dvěm filmovým hvězdám. Hughovi Jackmanovi a Rachel Weisz. Rachel se mi tady ale moc nelíbila s krátkýma vlasama. Ale Hugh J. tu měl ve všech dějích jiný vlasy. No, celej film byl takovej dost podivnej. Trochu mě zklamala délka filmu, ale nadruhou stranu, vzhledem k příběhu to myslím stačilo. Taky tu byl dost podivnej konec, kterej mi teda moc nepověděl. Jak už tady všichni říkali, film měl moc pěknej soundtrack, kterej si zaslouží vysoký hodnocení. Celkovej film hodnotím za 80%.

12. října 2008
avatar uživatele
100 %

Úžasný film. Nemám k němu co dodat. Děj je nádherně podkreslený výborným soundtrackem a jsem rád že pořád ještě vznikají takto kvalitní filmy, které na rozdíl od těch stamilionových mají duši. 100%...

12. července 2008
avatar uživatele
100 %

Smířit se se smrtí

Naprosto uchvacující snímek Fontána.Tohle je přesně můj žánr.Tento film mám jasné poselství - smířit se se svým osudem a přijmout ho tak, jak je.Tak takhle dlouho se mi moje mozkové závity nezavařily.Musím vzdát hold Panu Jackmanovi za dokonale zahranou roli.Podle mě je to jeho nejlepší, ale také zároveň nejtěžší role. A není to jen o hercích.Je tu naprosto božská hudba, uklidňující, ale tak emotivní...nádhera.A co se týče vyobrazení té Šibalby, tak to je prostě skvost! Zajímavé záběry vzhůru nohama jsou suprové.No - já padám na kolena a plazím se před tímto filmem.Tak dlouho jsem z žádného filmu nebyla unešena.

13. června 2008
avatar uživatele
20 %

Fontána

Tak od tohoto filmu jem si slibovala hodně a to byla chyba také jsem byla hodně zklamaná.Tomu to filmu se film ani nedá říkat.Děj byl zmatený,nepřehledný,nudný,byl-li vůbec nějaký.Pořád jsem čekala na nějakou pointu lepší podání děje,snesu hodně ale tohle bylo moc,moc zmatené přeplácané.Divím se vůbec že hlavní představitelé rolí Hugh Jackman a Rachel Weisz do tohoto filmu šli asi byl honorář pěkně tučný jinak si neumím vysvětlit že ty role vzaly.Nic méně oba umí zahrát lepší role než tyto.A také jsou mí oblíbení herci tak jen kvůli nim dávám filmu 20%

22. května 2008
avatar uživatele
80 %

Velmi působivý film. Nejdřív jsem se v tom trochu ztrácela. Ale to není výtka, takové filmy mám ráda, protože se na ně můžu dívat několikrát a stále budu nacházet nové souvislosti. Oba hlavní protagonisté se mi tu líbili, Hugh Jackman podal vynikající výkon, dokonale svoji postavu prožíval. Ani si neumím představit někoho jiného, třeba Brada Pitta, který tu měl hrát. Ne že by to nezvládl, ale bylo by to jiné a tohle bylo prostě ONO. A ještě maličkost - moc se mi líbil zajímavý záběr vzhůru nohama na jedoucí auto nebo cválajícího koně.

15. května 2008
avatar uživatele
T!mo
...
70 %

Neuvěřitelně emotivní příběh dvou lidí, kteří se napříč časem znovu setkávají. Výborně zpracované, ať už hra stínů a světla, nebo ta maličká planetka, na které je vyobrazen H. Jackman v 26. století. Neustále jsem měl pocit, že ten film se snaží být až moc dokonalý. Point jsem na konci moc nepochopil, asi to bude chtít mrknout se ještě jednou, rozhodně už kvůli stylu, jakým je to natočeno to stojí vidět znovu..

9. května 2008
avatar uživatele
70 %

Hugh Jackman

Když se ve filmu odvíjel děj, tak to bylo super. Navíc scény jsou vyobrazeny umělecky, se stínovými kompozicemi a spoustou efektních prvků. Po této stránce je film pestrý, ale samotný příběh přávě v tomto zaostává.

6. května 2008
avatar uživatele
70 %

Absolutně dechberoucí a nádherně vyprávěný. Avšak vnitřně trochu prázdný. Darren Aronofsky natočil sice film zvláštní a také vizuálně nádherný. Hugh Jackman exceluje a poklidný konec příjmete s tím, že jste to tak nějak věděli... Ale čekala trochu víc...

20. dubna 2008
avatar uživatele
80 %

The Fountain

Psát názor na Fontánu je pro mě dosti těžké, jelikož na mě snímek působil velmi zvláštně... Budu ho muset shlédnout ještě jednou či dvakrát, abych ho mohla později někam konkrétně zařadit. O čem ale není pochyb je skutečnost, že Fontána je nádherný milostný příběh dvou bytostí. To co se vytvořilo mezi Tommem a Izzi byla ta nejčistší láska, která může vzniknout snad jen ve filmu. Darren Aronofsky na mě svým dílem působí tak, že ať žijeme v jakékoli době a na jakémkoli místě, tak smrt - ať chceme či ne - vždycky zvítězí. Každý ale snímek můžu pochopit úplně jinak a v tom také tkví jeho kouzlo. Fontána je první co jsem od Aronofského viděla a po tom co jsem si přečetla o jeho další tvorbě je režisér asi právem označován za filmového génia. Po shlédnutí snímku můžu s klidem v duši říct, že Hugh Jackman je skutečně herec s velkým H. Za tuhle trojroli, kterou zde tak procítěně ztvárnil si zaslouží moje velké uznání... Režisér měl celé dílo hodně promyšlené protože ani po vizuální stránce nezahálel (tak například v momentě, kdy Tommy se zoufalstvím v očích pozoruje měsíc, kouká vlastně na detailní záběry chemických reakcí podmořských mikroorganismů – jak jsem se později dočetla). Jak už se zde zmínil JimMorrison, tak je Fontána hodně umělecký film a já bych dodala, že ať už se zdá jakkoli neobvyklý, že by si ho neměl nikdo nechat ujít.

15. dubna 2008
avatar uživatele
100 %

Fontána je dle mého názoru velice umělecký film který opravdu do žánru drama příspěl nečím svým...něčím novým!Naprosto uhrančivý je již příběh který je vlastně jen o hledání věčného života a už to samo má hloubku!Ovšem díky skvělé režii Darrena Aronofského jsme viděli vážně učiněný skvost který nenechá a nesmí nechat nikoho chladným!Křehký vztah mezi Hughem Jackmanem a Rachel Weisz ač to bylo v jakémkoliv období byl absolutně čistý a krásný!Doslova geniálním nápadem bylo rozdělit film do časových linií, protože díky tomuto se snímek vyšvihl do úplně jiných dimenzí a my mohli sledovat ty nádherné příběhy plné tajemna, lásky a touze po žívotu!Co bylo dále úžasné byla hudba společně s efekty které perfektně podbarvili ten už tak úžasný zážitek z filmu!CO jsem asi nejvíce odcenil bylo to, že režisér se pustil vážně do úplně něčeho jiného, originálního a konečně to nestroskotalo na provedení, ale naopak se to výjmečně povedlo!A musím říct, že ikdyž Fontána není zcela jistě žádnou tuctovkou...nemyslím si, že to je pro spíše užší náročné publikum, protože to celé není natočené vyloženě složitě a tu pointu z filmu si vezme průměrně vnímavý divák vždycky!Takže za mě nezbývá jen říci přání aby se podobných takhle geniálních filmů točilo více..

20. března 2008
avatar uživatele
50 %

Tak to vidím já...

Tenhle film jsem mírně nepobral. Některé souvislosti mi docela unikly a podle mě je film moc překombinovaný. Skvělé audio-vizuální zpracování se sice upřít nedá, to mě skutečně dostalo, ale dějově je film o ničem. Pointa je až zoufale vykřičená z ničeho a je vidět, že celý film k ní až moc nápadně směřoval. Aronofsky si dal natolik záležet na vzhedu, že zapoměl na děj. Je to škoda. Zvlášť, když po Rekviem za sen bych čekal, že tu uvidím něco víc. A to, že se mi film nelíbí mě neuvěřitelně mrzí. Dokonalé audiovizuálví zpracování bych si rád pouštěl zas a znova. jen kdyby film nebyl k usnutí nudný. Těším se na nový sestřih, který má prý film prezentovat pořádně.

19. března 2008
avatar uživatele
Pony
...
40 %

Ukázky se mi moc líbili. Fotky jakbysmet. Ale film ne. Vizuálně a trikově, to bylo celkem zajímavé, ale dějově mě to príliš neuchvátilo. Celou dobu jsem se nudila a přemýšlela o čem to je. Pointa, totiž byla tak ošklivá, že se mi neukázala.

16. března 2008
avatar uživatele
70 %

Ad Michal

Napsala bych sem takřka totéž co Michal o pár řádků níže, takže se nemá cenu moc rozepisovat. Snímek se tváří na víc, než v něm ve skutečnosti je, a zdá se, že se mu podařilo většinu (včetně profesionální kritiky) obalamutit. Náboženská stránka mě naprosto zklamala, stejně tak jsem od hereckých představitelů dvou hlavních rolí čekala více. Nadprůměrné hodnocení je za hudbu, kameru a hlavně vizuální stránku.

11. března 2008
avatar uživatele
100 %

Xibalba

Už ani nevím kolikrát jsem Fontánu viděl, ale po každém shlédnutí mě spolehlivě dostane. Prostě jeden z mála filmů který jen tak z hlavy nedostanu, jestli vůbec někdy ano. A ten soundtrack, můj bože naprostá dokonalost.

9. března 2008
avatar uživatele
100 %

Tak co říci k Fontáně!Podle mě je to jeden z vůbec nejlepších filmů všech dob který je absolutně strhující a s obrovskou vypovídající hodnotou!Je to prostě nádhera kde se snoubí kvalitní režie, skvělý propletený scénář, úžasné herecké výkony, triky a v neposlední řadě hudba!!A jestli nebude nikomu vadit, že je to jak bych to řekl...?Velice především UMĚLECKY natočeno...nebude se po dvaceti minutách filmu takříkajíc ošívat...ale zabředne do tohoto nádherného křehkého milostného příběhu který se hemží tak nádhernými poselstvými, že prostě nemám slov.!Fontánu jsem si opravdu užil a byl to opravdový zážitek...

24. ledna 2008
avatar uživatele
90 %

Váhám jak moc to bylo vlastně dobrý! Rozhodně to nemá sílu Requiem, ale přesto je to film co se zaryje pod kůži! Vygradovaný závěr je sice famózní a s nádhernou hudbou, přesto působí splácaně! Nevím, asi by to chtělo vidět ještě jednou!...Kadopádně Jackman si to teď u mě vylepšil a Rachel Weisz jen potvrdila, že je jednou z největších krásek současnosti, ale i prvotřídní herečka!

21. ledna 2008
avatar uživatele
100 %

Tomuto filmu dávám 100 %, i když prolínání tří epoch způsobuje trošku "zmatek", nemůžu nevyzdnihnout úžasného Hugh Jackmana, který mě svým hereckým výkonem úplně dostal a dojal. Je vidět, že je to velký herec a schopnost vyjadřovat lásku, touhu a odhodlání, mu rozhodně nechybí.

31. prosince 2007
avatar uživatele
90 %

Není z mé hlavy: Nádherné a těžko popsatelné "cosi", co člověka během chvíle pohltí, emocionálně naplní a nechá ho koukat na televizi a následně přemýšlet o tom, co to vlastně viděl. Ale tahle zkušenost zato stojí. - Já s tím jen naprosto souhlasím.

27. prosince 2007

Skvělý zážitek

Na film jsem chtěla zajít hned, když mě upoutal na stránkách Premiere. Z rozličných důvodů se tak nestalo. Proto mě velmi potěšil PFF. Díky němu jsem nebyla ochucena o zážitek z tohoto filmu. Kdo neviděl, moc doporučuji. Skvělý námět, výborné herecké ztvárnění, má to pointu a o hudbě raději ani nemluvím, byla opravdu téměř rajská.

12. listopadu 2007

Film byl zajímavý, střídají se tu obrazy, které se nakonec spojí. Scénář je dobrý i zpracování, ale místy to bylo až moc dlouhé a těžké. Bohužel uplný konec jsem nejspíš tak úplně nepochopil tak se na to asi budu muset po čase kouknout znovu, takaže proto teď jen 60%

1. října 2007
avatar uživatele
100 %

Úžasný film

Když sem četl recenzi v Premiere,čekal jsem dobře udělané sci-fi,leč bez pointy(i když to dostalo 5 hvězdiček).Když sem to však spatřil,dojetím mi ukápla slza z oka.Tak dojemný a chytrý film jsem již dlouho neviděl.A výkon Rachel Weisz i Hugh Jackamana je famózní.Možná nejlepší dojemné sci-fi všech dob.

22. září 2007
avatar uživatele
80 %

Strom věčného života...

Vizuální extáze, doprovodná hudba balzám pro uši a Hugh Jackman předvedl herecké kvality; snad jen, už to tady někdo řekl, film se snažil být až moc dokonalý, s tím souhlasím a to je možná trochu škoda... Nicméně Darren Aronofsky odvedl velmi dobrou práci.

2. září 2007
avatar uživatele
70 %

Je to příběh života. Příběh lásky a strachu. Je to film se skvělými hereckými výkony a nezapomenutelnou hudbou. Je to film, který se snáží být až moc "čistý" a "nádherný".

1. září 2007
avatar uživatele
100 %

Vizuálně velice působivý film, jsem zvědavá, jaký budu mít názor po druhém shlédnutí. Nevím, jestli bylo opravdu potřeba opakovat některé scény tolikrát, ale říkám: jedno podívání nestačí, u některých filmů. A Fontána k nim patří. Rozhodně úžasné efekty, údajně netvořené na počítači, ale zvětšením světa pod sklíčkem mikroskopu. Darren Aronofsky určitě má co říct a ukázat. I kdyby to měl být "jen" další netradiční říběh o lásce. "Filosofická filmová báseň o lásce, smrti a naději.". ( Tosim, www.csfd.cz )

19. srpna 2007
avatar uživatele
50 %

Mám takový dojem, že tu někdo ušil pěknou boudu, a že to byl Darren Aronofsky, který se teď nesmírně baví, jak v tom hledáme hluboké filosofické jsoucno a věci, který tam vůbec nejsou. Jediné co tam vidím já, je příběh o lásce, která by mohla být i věčná. A nejvíc na mě zapůsobila, překvapivě, Rachel Weisz jako umírající Izzi. Ale nevylučuji, že po druhém shlédnutí a s odstupem času neuskutečním duchovní seanci na téma významu a symboliky tohoto filmu.

17. srpna 2007
avatar uživatele
100 %

fontána pro Issy

víte,říkali mi že dvanáctiletej kluk tenhle film nemůže pochopit a pochopil jsem ho.já říkal že u něj nebudu brečet a brečel jsem.po zveřejnění tohohle článku se asi propadnu hambou.víte,bylo skvělý to prolínání těch dějů

7. srpna 2007
avatar uživatele
100 %

Dlouho očekávaný film, který jsem chtěla vidět, a který byl neustále půjčený. Nakonec se mi jej podařilo ukořistit a v klidu jsem se na něj podívala. Tři základní navzájem se prolínající linie jsou skvěle propracované. Asi nejdojemnější je příběh ze současnosti. Připadalo mi, že i když se Tommy snaží udělat pro svou ženu to nejlepší, mnohem lepší by bylo, kdyby s ní strávil poslední chvíle života, aby nebyla sama. Taky je velmi emotivní, jak je Izzy silná a smířená se svou smrtí. Minulost měla dobrou práci s náboženstvím a vírou v záchranu Španělska. Naděje v jednoho člověka, aby zachránil říši... Trošičku mě ale zklamalo, že nakonci sám podlehl víře v nesmrtelnost a zneužil mízy Stromu poznání. Zřejmě proto ho stihl ten trest, proměnit se v květinu. Nebo to nebyl trest, ale byla to ta nesmrtelnost...? Budoucnost. Tady byla vynikající práce se světlem a barvami vesmíru. Vše vypadalo v pohybu a zároveň jako by se nic neměnilo. Mnich měnící minulost a s péčí opatrující svůj strom. Bylo to velmi láskyplné. Hlavní zásluhu na dokonalosti filmu mají hlavní herci. Skvěle zžití a prožívající dobře své role. Dále prolínaní příběhů a samozřejmě světla, barvy a v neposlední straně hudba. Při sledování mi upadlo i pár slziček. Je to skvělý film.

24. července 2007
avatar uživatele
60 %

Je mi líto, ale Fontána mě neoslovila. Prolínání realit těžce dopadlo na oba hlavní představitele, kteří tak na mě snad ani nemohli zapůsobit. Přehnaná filozofičnost snímku skloubené s těžkou vykonstruovaností mi byla na obtíž a chvílemi nudila. Rachel Weisz mě nikterak nepřesvědčila, Jackman na tom byl o něco málo lépe. Je možné, že mám nedostatečně imaginativní myšlení nebo jsem jednoduše hloupý, ale tady nemohu souhlasit s většinou, která film vynáší o nebes a nebudu to dělat jen proto, abych zapadl. Bylo tu pár silných momentů, u kterých jsem i já tajil dech, ale celkově mi vadila nekonzistence příběhu a celkové uchopení. Znám mnohem silnější snímky, i ty nezávislé (kupříkladu mistrný Donnie Darko). Ta atmosféra, která dýchla na většinu z vás jen lehce ofoukla mě. Že by náladou? Kdo ví...

17. července 2007
avatar uživatele
60 %

Trochu zmatené, místy lehce kýčovité. Námět byl přinejmenším zajímavý, ale zdálo se mi, že pointa vyšuměla trochu do prázdna - jinak jako celek se mi film jevil maličko nadprůměrný, díky skvělé hudbě a i to (jak už jsem řekla příliš krásné, místy až kýčovité - častý úděl filmů s nemalým rozpočtem) výtvarné zpracování a efekty, které jistě nestály málo peněz stojí za zmínku. Přijde mi škoda, že film mohl být dojemný, ale mě prostě nedojal, a snad za to mohlo mé duševní rozpoložení... Proto to průměrné hodnocení.

7. července 2007
avatar uživatele
100 %

Úžasný...

Naprosto až neskutečně úžasný film - snad ani nelze k tomu nic víc dodat. Snad jen to, že jsem na něm byl 2x. Poprvé se svojí přítelkyní v multikině a perfektním zvukem - oběma se nám tento příběh o životě a smrti líbil. Podruhé, se svými přáteli v "normálním" kině - zvuk u takto "tichého" filmu s velkými problémy a přátelé rozhodně nenaladěni na tento typ filmu. Výsledek po konci filmu cituji: "To byla ale schíza". O něčem to holt svědčí; každý nemůže mít stejné chutě.
Hodnotím film jako to nejlepší, co jsem kdy viděl.

4. července 2007
avatar uživatele
100 %

WOW!!

Tohle je úchvatný film, je tak moc zvláštní, emoční i evokující. Veřejně se přiznávám, že asi od půlky filmu střídavě brečim, ale asi proto, že ten film chápu. To, že některé momenty se vyjasní až na konci, a pak stejně vznikne další zádrhel, který se už nerozluští a nechá nás o tom dlouho přemýšlet, je unikátní. Celý film je hodně filozofický.
Zvláštní je, že jsou tam tři vzájemně prolínající se dějové linie.
Strašně moc mě překvapilo, že tam nejsou použity speciální efekty. Celý film je prostě skvělý - hudba, HERCI,střih....
Takovýhle film se málokdy povede. Z mé strany, díky za něj.

30. června 2007
avatar uživatele
100 %

The Fountain

Já nemám co dodat. Tohle je film, který vás zvedne ze židle. Je hrozně intimní, emotivní..no prostě hlavní roli tam hraje hlavně cit a pocit k někomu. Někoho milovat. Je to velice pěkný film se skvělými herci dokonce i hudbou doporučuji.

27. června 2007
avatar uživatele
100 %

Pro mne srdeční záležitost, nejlepší film roku 2006. Vyjma asijské produkce, ta si zaslouží vlastní žebříček. Aronovského režie je zde naprosto odlišná od předchozích filmů. Film je pomalejší, barevnější, krásnější. Divák má dostatek času během filmu přemýšlet. A během toho se mu příběh, za pomoci překrásné hudby vryje do podvědomí. Aronovsky dokazuje, že je dokonalý režiser, který opět vytvořil skvost.

1. června 2007
avatar uživatele
100 %

Bolo to absolutne brilantne...skvele spracovane, uzasne podane a vynikajuco zahrane...
neda sa dat hodnotenie viac ako 100%?

19. května 2007
avatar uživatele
100 %

Fountain

Když film skončil, ještě chvíli jsem seděl přikovaný k židli a přemýtal o tom, co se stalo. Nemohl jsem se od Fontány myšlenkama vůbec odtrhnout. Děj byl dokonalý, to, jak si oba pamatovali (někdy nevědomky) to z "minulých životů" bylo super. Celý děj byl bezchybný a naprosto dokonale propracovaný, hudba...k tomu se nedá říct nic jinýho než vynikající nebo skvělá, herecké výkony byly naprosto super, animace na jedničku, střih moc dobrý...mohl bych pokračovat dál. Celé zpracování bylo skvělé. Taky byla hrozně těžká na pochopení, já jsem jí vlastně celou ani nepochopil a společně jsme to rozlouskávali s jedním kamarádem, to bylo dobrý protože nejasné konce se mi docela líbí. A konec filmu...musím znovu říct to slovo dokonalý!!!!! U něho jsem i uronil nějakou tu slzu... Je to holt skvělý film který ještě mockrát uvidím a doporučím ho spoustě lidem. Stojí za to se na něj podívat, proto ho všem rád doporučuju. Kdyby šlo dát víc než 100%, tenhle film by to ode mě určitě dostal. Hugha Jackmana jsem si vždy pamatoval jako Wolwerina nebo Van Helsinga ale netušil jsem, že je to takhle dobrý herec. I Rachel Weisz mě překvapila. Asi nic nemůžu Fontáně vytknout!

14. května 2007
avatar uživatele
100 %

Absolutně nádherné přemítání o smrti. Celý film je taknějak spíše duchovním zážitek. Všechny tři světy jsou nádherné zpracování jedné myšlenky. Z vizuálního hlediska jsem unešená. Barevně, kostýmy, interiéry, scénářově, hudbou, hereckejma výkonama....nechci říct vyloženě dokonalý, ale rozhodně to k tomu nemá daleko :) 100%

7. května 2007
avatar uživatele
100 %

úchvatné

stačilo by jen pár slov, bylo to : božské, vizuálně dokonalé, poutavé, scénáři se nedá nic vytknout...ale hlavně tohle byla krása která se musí vidět. Xibalba, umírající hvězda . Krása

4. května 2007
avatar uživatele
100 %

Prostě krása

čím víc nad tímhle filmem přemýšlím, tím víc ho obdivuju a tím víc o něm budu prohlašovat, že je prostě dokonalý. Má tolik možných výkladů, tolik kliček a jednu a zároveň tisíce hlavních i vedlejších nitek, že bych byla schopná vidět ho nesčetněkrát. Je to smutek a odevzdanost a zároveň nesmírná smířenost se životem, s čím člověk kino opouští (aspoň pokud aspoň trochu sleduje :/ ). Jedná se o něco tak jednoduchého a zároveň složitého, že by se daly psát sáhodlouhé názory, recenze, popisy.... a trvalo by dlouho, než by s eněkdo mohl doopravdy opakovat.
Aspoň takovýhle pocit z Fontány mám jí.

1. května 2007
avatar uživatele
100 %

Zápletka je tak stará, že už by člověk nevěřil, že se dá pojmout nějak originálně. Dá. Fontána je nádherný příběh pro ty, kteří se chtějí vcítit do jeho aktérů a zároveň nechtějí vysvětlení zápletky naservírovat až pod nos. Nepochopíte ji. A zároveň víte, co znamená. Může mít nespočet variací a každá je správná a pravdivá.
Hodnocení recenzentů v zámoří mě ale bohužel utvrdilo o smutné pravdě - ti zmlsaní letními hollywoodskými trháky už opravdu nedokáží docenit doopravdy umělecký film. Snad nemá smysl ani říkat, že jsem velmi rád za to, že Brad Pitt roli díky Troje odmítl. Jackmana by nepředčil ani omylem.
A nakonec vzkaz uživateli Paul5: Tvůj názor ti neberu ani nevyvracím, na to koneckonců právo nemám. Ale udělej nám laskavost. Příště, až nebudeš vědět na co máš do kina zajít, dojdi si třeba na Harry Pottera nebo na něco jako byl Van Helsing, tam nemůžeš nic zkazit.

23. dubna 2007
avatar uživatele
100 %

Nadherny dej. Paci sa mi hlavne ako je cely fim pojaty, velmi nevsedne. Prekrasny pribeh o tom co dokaze laska, a ze je vecna, nadcasova. Zit s milovanou(s milovanym ;)) navzdy a naveky? Kto by to nechcel?

20. dubna 2007
avatar uživatele
90 %

Pohádka o věčné lásce

Asi jsem nebyl v tom správném rozpoložení, ne že bych Fontánu nepochopil, nýbrž mně přišla jako jedna velká, obrazově strhující nuda. Tři časové linie o neutuchající lásce byla krásná věc, bohužel mě naprosto nechávaly chladným a vůbec mi nepřišli zajímavé. Naopak, působily na mě zdlouhavě a nudně. Příběh o lásce a hledání nesmrtelnosti absolutně postrádal děj, a tak všechny scény byly naprosto o ničem. No a konec filmu jednoznačně nejhorší, silně mi připomínal zásady hinduismu, totiž že svět je periodicky soustavně ničen a tvořen. Když si k tomu přidáte jeho vzhled a hlavně posed s překříženejma nohama, tak ani není co řešit. Kamera byla občas dobrá, některý záběry měly myšlenku. Takže film bez děje, u kterýho je navíc i hrozná vizuální stránka (což by u filmu bez děje být nemělo:). Hudba pro jistotu snad ani nebyla žádná, protože mé ucho si nezapamatovalo žádnou melodii. Za snahu kameramana a sympatie k hlavním hercům oceňuji tuto dlouhou nudu vysokými 20%... ***** Na film jsem se podíval po třech letech znovu, kdy jsem trochu zestárl, trochu zmoudřel a hlavně jsem na něj měl náladu.... a musím říct, že mě velmi ohromil. Především mě zaujal svým silným příběhem (nebo spíš trojicí příběhu vzájemně tvořící jeden), perfektními hereckými výkony a také svou výtvarnou stránkou. Rozhodně se zařadil mezi mé oblíbené filmy. 90%

19. dubna 2007
avatar uživatele
90 %

Možná je Fontána přeceňovaný film, ale musí se jí nechat, že je to opravdu nevšední dílo, od kterého se neodtrhnete a plnými doušky nasáváte tu zvláštní atmosféru. Příběh přes všechno to vizuální pozlátko není nakonec nijak složitý, ale zatím nevím, jak přesně si ho přebrat. Chce to asi nechat si film nějakou dobu uležet v hlavě a pak se uvidí, zatím to jsou jen takové neurčité, ale silné dojmy.

15. dubna 2007
avatar uživatele
100 %

Navěky

Velmi nevšední děj, ale naprosto ohromující.Ze začátku jsem si sice říkala že se to určitě musí rozjet.Ale to bylo asi prvních 5 minut.Konec byl perfektní...to jsem nečekala.Pojinta se vlastně ani nedá pochopit, takhle to prostě je a hotovo.

11. dubna 2007
avatar uživatele
100 %

Izzy+Tom=večná láska...

:) Na začiatku filmu som mala neblahý pocit, že to nem dopadne dobre. :-D Začiatok som nexápala a ani sa mi nepáčil. Ale postupne keď sa dej začal rozvíjať a gradovať, tak sa mi Fontánka zapáčila. A ako veľmi... :) Veľmi pekný príbeh spracovaný do dobrého scenára, sqelé herecké obsadenie (Hugh, Rachel nay) a prelínanie dejov a nakoniec aj tie "vizuálne triky"... Námet večnej lásky jednoducho musím. Smrrrrk... Musím dať jedine 100%. :)

7. dubna 2007
avatar uživatele
90 %

Všední nevšední příběh

Na Fontánu jsem se taky moc těšila. Moc mě potěšilo, že se nakonec setkala s pozitivními ohlasy, protože to tak dopadnout vůbec nemuselo. Film je to totiž z těch, které mají dvě strany mince, ale mezi tím nic víc. Buď film odsoudíte, nebo ho budete milovat. Toho jsem se původně bála, protože to zdaleka nemuselo dopadnout takhle dobře, mohla to být ptákovina. Rachel a Hugh se svých rolí zhostili skvěle, určitě to neměli jednoduché. Co dále obdivuju je, že Aronofsky nepoužil digitální triky, ale místo toho snímal mikrosvět. To se musí ocenit. Taky celá jeho výtvarná stylizace filmu je nádherná. A příběh? To je to, na čem film stojí a padá. Komorní a přitom tak rozsáhlý, příběh, který vás nenechá chladnými, zaujme, je rozhodně nevšední a přitom tak prostý... Plný vášně, tragičnosti a lásky. Fontána je prostě moc krásný film, který zaslouží pochvalu!

6. dubna 2007
avatar uživatele
100 %

Pramen nesmrtelné lásky

Uff, charakterizovat jedinečný, symboly protkaný snímek, kterým Fontána bezesporu je, je téměř v nadlidských silách. Je zde využito hromady abstrakcí, fantazie se prolíná s realitou, dějová posloupnost neustále mění svou konzistenci. Propojení tří dějových línií - raně novověkého období španělské conquisty, současnost a nespecifikovaná budoucnost - působí roztřepeným dojmem. Ale skutečnost může, a v tomto případě i je, jiná. Konfrontace španělské královny [hlavy Španělska] se zrůdnou a zákeřnou Inkvizicí a [v podání nekompromisní Velkého Inkvizitora] má nápadně podobnou paralelu s postupující rakovinou v těle Izzi.
Vesmír je zde znázorněn prapodivnými chemickými reakcemi, které působí mysteriózně, vzdáleně a cize, přesto proč nevěřit tomu, že to tam někde ve Vesmíru vypadá nějak takhle?
Rachel Weisz je charakterově jedinečnou herečkou, která procítěně, jímavě a s ladností hraje na dojmy diváka jako Královna i jako umírající manželka. Budí, alespoň ve mě, pochopení a pokoru. Hugh Jackman je oproti ní temperamentnější, ctižádostivější a drsnější, přesto citlivý, milující a bezbranný. Oba spolu před očima diváků ztvárňují lidsky přítulný a příjemný příběh o hledání věčného života, věčné lásky ... o hledání sama sebe.

3. dubna 2007
avatar uživatele
Ajja
...
90 %

První informace o filmu Fontána jsem získala zhruba v okamžiku, kdy jsem na netu náhodou objevila jeho trailer, a přijde mi, že už je to hodně dávno... . Po jeho zhlédnutí, jsem se patřičně namlsala, a tak nějak se nemohla dočkat, až to uvidím celé... a teď se mi to konečně splnilo.
Projekce, narušená odchodem několika diváků uprostřed promítání, skončila, sál stále tonul ve tmě a já si v duchu pomyslela: divné?, pozoruhodné, úchvatné....
Hluboká myšlenka, vizuálně nádhera (především pasáže z budoucnosti), hudba podmanivá a herecké výkony - co dodat? Nic podobného jsem zatím neviděla. Upřímně přiznávám, že některé scény mi nesedly a při záběrech na holohlavého Hugha mě podivně mrazilo v zádech. Jinak, já romantik, nemůžu nezmínit scénu ve vaně, při kterém jsem si spokojeně předla.
A co dodat závěrem.. Po dlouhé době jsem viděla film, o kterém budu ještě hodně dlouho přemýšlet. Pokud se mě pak někdo zeptá: Stojí tento film vůbec za vidění? S klidným svědomím odpovím, že určitě ano.

22. března 2007
avatar uživatele
90 %

THE FOUNTAIN BY 2MIG1

tak další z filmů, který lidi bud obdivujou, nebo zatracujou... hrdě se hlásim k první skupině.. první arafonskyho film, kterej jsem viděl, na mě zapůsobil hodně.. co mě na něm nejvíc překvapilo bylo to, že ačkoli všechno nasvědčovalo filmu obrovskýho rozsahu, z fontány se vyklubal nádhernej komorní(!) příběh plnej touhy, naděje, odhodlání, smutku, lásky.. zpracování je nadmíru zajímavý a originální, vizuálně ve vás největší stopu zanechaj sekvence z budoucnosti, který jsou z celýho filmu nejmagičtější a člověku se nechce ani uvěřit, že arofonsky nevyužil počítačový triky.. sílu příběhu podtrhávaj skvělý herecký výkony .což se rachel weisz i očekávalo, ale příjemně překvapil hugh jackman, kterej snad poprvý skutečně měl co hrát a zahrál to výborně.. mnohé pd fontány odradí zdánlivá složitost a nelogičnost, ale pokud vydržíte až do konce, fontána vás pohltí, vysvětlení všeho příjde samo a překvapí vás, jak prosté bude..

19. března 2007
avatar uživatele
90 %

The Fountain

Vizuálně neskutečná podívaná. Děj není ani tak podstatný jako poselství filmu. Fontána je přiměřeně dlouhá, nádherně zpravovaná a skvěle zahraná úvaha, jež si pohrává s myšlenky života a smrti. Výborná kamera, dialogy a hudba. V každé scéně se snažíte podchytit nějaký náznak, který by vám pomohl přijít na každý skrytý symbol a rozluštit poselství Fontány. Což není k zahození, ale jako celek by vám mohlo ledacos uniknout. Fontána totiž ve svém celku není tak složitá, jak by se na první pohled zdálo.

16. března 2007

Nadšení je jen slovo.

Fontána, sedm písmen, jedno slovo, obrovský film. Hlubší poselství a lepšího režiséra si snad tento film přát ani nemohl. Naprosto úžasná hudba, kamera a dokonce i originálně pojaté efekty (Viz. Mlhovina kolem umírající hvězdy apod.) dělají z filmu intelektální a geniální jízdu, při které se leckomu může zamotat kebulka. Dojemné pasáže jsou natočeny s určitou nepřítomostí čímž jsou natočeny ještě dojemněji. Samotný film ve vás poté zanechá (Pokud se příběhu zcela otevřete.) pocit či dojem, že jste smířeni se svým osudem a zvláště se smrtí. Prostě naprosto skvěle natočený film, kam se hrabe Rekviem za sen, toto je nový Aronofsky. Nacucaný nadšením (Kterým ani z jednoho procenta nedokáži vyjádřit své pocity, ohledně filmu.) dávám vyjímečně, rovnou 100%.

12. března 2007
avatar uživatele
100 %

skvele

Pro me to byl jeden z nejlepsich filmu, ktere jsem videla - nadhera. Jednoznacne nejlepsi Aronofskeho film. Tezko ho popsat, dej nema skoro zadny - lekar hleda lek proti rakovine na kterou umira jeho zena, spanelsky bojovnik se vyda s druzinou do Guatemaly hledat Maysky chram se stromem zivota a v tretim pohledu je strom a chlapek, co ten strom porad ozira:) Divny film, divny dej, ale nadherna atmosfera, co vas dokonale pohlti v prubehu filmu vas bude dojimat a napinat, nebudete si vubec jisti, o cem tedy ten film je, ke konci nechcete, aby film koncil a po zhlednuti filmu nebudete moci pekne dlouho Fontanu vyhnat ze sve hlavy - To je ve zkratce fontana

10. března 2007
avatar uživatele
100 %

Darren Aronofsky natočil vizuálně podmanivý snímek. Hugh Jackman tady ze sebe ždíme doslova to nejlepší, co v něm je. kouzlo mezi ním a Rachel Weisz funguje na sto procent. Příběh je velice zajímavý a vtáhne diváka do děje. Finále je opravdu grandiozní. Začátek roku 2007 nasadil laťku hodně vysoko.

3. března 2007