NÁZORY K FILMU
...
Ďalší film ktorý myslím presne vystihuje dnešnú realitu. Po dlhej dobe vidím Gibsona vo filme ale môžem povedať že bol dobrý, na všetko išiel hneď a tvrdo. To je veľké plus tohto filmu. Jediné čo chýbalo tak to adrenalín.
...
dnešní situace
Po zhlednuti tohoto filmu musim napsat jedine: film krery neurazi snad jen prekvapi toho ktery si mysli, ze realita dnesni doby je jina. Mel to zahral fakt dobre. doporucuji
...
Edge of Darkness
Comeback Mela Gibsona jsem musel vidět i kdyby to byl propadák. Od "Znamení" nekápl na žádný dobrý film. Kritika si na tomhle filmu ale docela smlsla, takže jsem se připravoval na nejhorší. Nešlo mi ale do hlavy jak může režiser těch povedenějších bondovek, oskarový scénárista William Monahan a Mel Gibson v hlavní roli někoho zklamat. Navíc policajtské postavy Mel vždycky zvládal levou zadní, ať už ty s komediálním nádechem a nebo ty vážné. Než jsem film viděl, myslel jsem si, že lépe si už Mel roli pro svůj comeback vybrat nemohl, ale evidentně jsem se pletl. Začátek filmu není moc zdlouhavý a příběh se brzo rozjede. Zabití dcery přišlo v neočekávaný moment a bylo hodně efektivní. V tuhle dobu se ještě film vůbec nezdál nějak špatný. Mel hrál velmi dobře a roli jsem mu už od začátku věřil. Jeho postava byla prvních dvacet minut někde na prahu zešílení a psychického kolabsu. Jakmile na scénu ale přišli dceřiné "voice-overy" ze záhrobí a zápletka se pomalu začala odkrývat, kvalita filmu začala klesat. Budu souhlasit s většinou diváků a taky se přikloním k názoru, že film má spíše béčkovou zápletku a béčkové provedení. Díky scénáři se taky ve filmu nic neděje, ale nenudil mě a to je hlavní. To, že tvůrci až moc spoléhají na herecký výkon Mela Gibsona s tím bych už nesouhlasil. Danny Huston a Ray Winstone předvádí také pěkné výkony. Ta zde dokolečka omývaná scéna s autem, které porazí svědkyni, když vystupuje z auta hlavního hrdiny, vypadá jak hovadina, ale rozhodně funguje velmi efektivně. Tak moc efektivně, až mi vůbec nevadilo, že je to ve skutečnosti strašná blbost. :D Konec taky filmu moc nepřidá. Pořád film působí jako béčko včetně vyústění zápletky. Avšak jako signál, že Mel Gibson je zpět mi tenhle film rozhodně stačil. Žádná sláva to není, ale jako podprůměr bych film asi neoznačil, spíše jen jako průměr. Mel Gibson se nemusí za svůj výkon stydět. Po osmi letech si zase zahrál hlavní roli a jak hrát rozhodně nezapomněl. Danny Huston je jako hlavní záporák vždycky velmi přesvědčivý. Tenhle film není vyjímkou a po předchozím filmu, který jsem s ním viděl ("30 dní dlouhá noc"), je to milé překvapení. Ray Winstone uzavírá trojúhelník nejlepších hereckých výkonů z tohoto filmu. I když jsem díky konci nějak nepochopil proč tam ta jeho postava vlastně byla, Winstone působil sympaticky a jeho výkon byl bezesporu kvalitní. Jedním dechem: "Jako comeback Mela Gibsona by mi to stačilo, ale rozhodně to není bůhvíco. Scénárista William Monahan zklamal. Byl to tak neakční, béčkový příběh, že i chudák Martin Campbell se jako režisér nemohl ani v akčních scénách dostatečně vyblbnout!" Dávám 50 %. Opět další jednohubka!
...
Mel patří do mých Top 10 herců a tak jeho nové přírůstky zákonitě putují do přihrádky: vidět přednostně. Na hraně temnoty navíc bylo připepřeno o skončení Melovi herecké abstinence ve větším měřítku. Comeback to měl být se vším všudy. No ano, bohužel ale jenom měl… u plánování se zůstalo. Je zbytečné zastírat, že tenhle film je menší omyl a v poměrně nabušené filmografii už dvakrát (a ne naposled :-)) zmíněného herce bude černou kaňkou. Chvástat se ve stručném ději výrazy typu "propracovaný thriller" je do nebe volající!! Jsem ochoten připustit, že rozjezd mě mile překvapil a snad i mírně zaskočil, jenže jakmile se vyslovila věta: Dcera byla zabita při útoku mířeném na detektiva, veškeré naděje jsou promrhány v jednom momentu. A to doslova. Celkem často se snaží tvůrci divákovi lehce naznačit, jakým že směrem se bude děj asi ubírat, ovšem tohle není ani cvrnknutí do nosu, tohle je praštění palicí do hlavy! Od dobré patnácté minuty víte, jak vše skončí. Je totiž úplně irelevantní jakou verzi spiknutí si pro nás připraví. Už ze zmíněného stručného děje vás nic lákavého nečeká. Ale nechám vám alespoň kapičku naděje… nic víc vykládat nebudu. Pár okamžiků totiž skutečně stojí za to. Tenhle film není úplná katastrofa, jenomže když pomýšlíte na návrat svého dětského symbolu, hold se na věc díváte jinak. Utěšuje mě jediné, Mel nezklamal. Pravda, sice neukázal nic z novějšího repertoáru a zahrál si starého dobrého chlapa na cestě za pomstou… buďme však rádi za jeho snahu. V akčních pasážích měl stále na vrh a pořádně se předvedl, kam se na něj hrabe Saegal se svým - napřahující se ruka, střih, dublér dává ránu, střih, záběr na Saegalův obličej :-D. Pak i jeho dojemné scény dokázaly stále chytnout a přesvědčit o reálnosti. Je mi ho tedy líto, měl si prostě vybrat lépe a nechodit do projektu vrhající na mě dojem, že režisér plete páté přes deváté a zároveň nemůže na nic kloudného přijít z hrůzy nad průhledným scénářem, který je potřeba nějak na oko zaonačit. Snad to mému oblíbenci vyjde s připravovaným The Beaver.
...
Mně ten film až tak nevadil a docela jsem byla na něj zvědavá po zhlédnutí dost zajímavého a akcí napěchovaného thrilleru! Už samotná výchozí situace - přijde vám dcera domů a lup ho, začne zvracet krev a pak vám ji na verandě někdo odbouchne, dávala tušit zajímavého a mystického thrilleru, u kterého je jasné, že mrtvol začne přibývat a až na konci zjistíme, o co tady vlastně jde. Musím přiznat, že mě zklamalo pozadí toho všeho - čekala jsem nějaké větší spiknutí, a ne to, že dcera byla členkou malinké partičky "protestantů" (snažím se moc nevyzrazovat). Ano, Mel Gibson se nezbavil svých typických naříkavých a trpících pohledů, ale už to není tak hrozné jako před časem = resp. dosud (třeba ve Statečném srdci nebo Výkupném). Asi mu pomohlo, že se rozvedl, a nebere se tak vážně...? Film je to řekla bych jen malinko naprůměrný (prostě proto, že tam hraje Mel a je zajímavější než kdy jindy), nicméně narozdíl od Martina recenzenta jej nepovažuji vůbec za něco nudného, ač se dá mnohdy hodně předvídat. (co se dá předvídat, je ona v recenzi zmiňovaná likvidace kamarádky zavražděné-svědkyně, ale musím k tomu říct, že to auto nejelo z protisměru, naopak - proto ho jaksi neviděli, a je jasné, že byli celou dobu sledováni, ne-li odposloucháváni, takže ono načasování není přitažené za vlasy). Možná jsi měl Martine příliš velká očekávání, protože kritizuješ to, co v jiných filmech třebas ani nepostřehneš... takovýchto náhod je ve všech akčních thrillerech mraky!
...
Tak to vidím já...
Naprosto zoufale zbytečný film. Béčkové náměty umí áčkově zpracovat jen Verhoven - to je myslím jasné. Gibson tu chodí od člověka k člověku, mluví, mluví a mluví. Velmi to nudí. Hloupý a zároveň nezábavný film, jehož smysl mi uniká. Děj je odhadnutelný, padouch nezajímavý. V podstatě dávám 40% jen protož, že je mi líto Gibsona. Každopádně si, Veroniko, nemyslím, že sem moc očekával, ve skutečnosti byl ten film jen o něco horší, než jsem čekal. A to auto tam prostě nemohlo takhle najet - muselo by vyrazit mnohem dříve, než ona vůbec začala vystupovat, aby nabralo tu rychlost, což moc smysl nedává, to uznej. A jestli se k tobě takovou rychlostí řítí auto a ty máš navíc otevřené dveře, musela by sis toho všimnout minimálně po sluchu - ale to je fakt detail ;-D
...
hm..chcelo to byt akcne,chcelo to byt zahadne a nakoniec to bolo dost "nemastne-neslane"..rad som opat videl mela a rozhodne nesklamal,lenze ako film to nebolo nic vynimocne..mel sa vyziva v "romantickom" hrdinovi, ktory ide pomstit svoju lasku, ci uz manzelku alebo nejake dieta, otazkou bolo len akym sposobom to urobi..no neudiali sa tam ziadne velke prekvapenia..mozno to,ako skoncil precitlively najomny vrah..samotu hlavneho hrdinu sa snazili vykreslit dlhsimi tichymi scenami, no obcas to bolo na skodu a nudilo..takisto mi trosku vadilo to rozpravanie s mrtvymi, vyznelo tak neprirodzene..rozhodne si mel pamata aj na lepsie casy:)