NÁZORY K FILMU
...
75%
Po mafiánech se mi už žádný mafiánský film nelíbil tolik,zvlášť ty po roce 2000.Ale tohle mě docela překvapilo.Hlavní postava má docela zajímavý charakter a Depardieu je ve své roli až překvapivě dobrý.Na druhou stranu je to chvílemi nuda.No uvidím co epilog.
...
Elena Anaya
Je to hodně zajímavě zpracovaný životní příběh Jacquese Mesrina. Ale i přes to napětí, co film určitě má, nepatří mezi ty nejlepší gangsterky.
...
U Veřejného nepřítele jsem neměl vůbec žádné předpoklady. Neměl jsem představu, o čem by mohl být, zkrátka téměř nic. Nedá se říct, že los padl na něj, protože to bylo tak, že další filmy, co chci vidět, mají skoro tři hodiny. Navíc je film francouzský, ale jak už bylo zmiňováno, po pár špatných francouzských zkušenostech, u mě i mimo americká tvorba přestala vzbuzovat větší naděje. Chtěl jsem se nějak dostat do varu, ale bohužel zklamání přišlo nějak brzy. Hned začátek filmu se vytasil s příšernou, nehumánní scénou, jejíž styl se bohužel neukázal jenom v ní. Tvůrci si vybrali opravdu strašný začátek a následovně se toho moc nezlepšovalo. V následujících scénách se ani pořádně nic moc zjistit. Děj pokračoval velmi neodkrytou formou, která ovšem nenesla ovoce. Komu se může líbit přes 45 minut pořád toho samého, jako prostituce, brutálních scén apod.? Zápletka mi nebyla vůbec jasná, vždyť hrdina dělal věci, které spolu třeba i vůbec nesouvisely. Až po skončení filmu jsem se dozvěděl, že je příběh podle skutečných událostí. Tím se mi vysvětlilo pár věcí, třeba právě nesouvislost, ale bohužel to neměnilo nic na faktu, že film je neuvěřitelně stereotypní. Díky Bohu, že se nejednalo o ten film, kde jde o do detailu promyšlené loupeže, to bych už asi nemohl, ale jednotlivé vloupačky postrádaly nějaký účel. Roli, kterou dostal V. Cassel, mohli tvůrci trochu více zrůznorodit. Postava má charakter, ale velmi nevytříbený. Představuje pouze muže činu, který dělá věci hlavně rychle, a překvapivě se i rychle rozhoduje. Další hřebík do rakve přímočarosti… A jestli jsem měl zpočátku další naději, která by zaručovala dobrý film, pak to byl také G. Depardieu, jenže jeho role se nevytáhla s ničím dobrým, v jeho přítomnosti nemohl být film depresivnější. Ovšem pokud měl Veřejný nepřítel nějaké dobré místo, pak to byla z mé strany série scén z vězení. Zde jsem se s postavou trochu začal ztotožňovat a představoval si stejnou situaci pro mě. Tento úsek měl něco do sebe, ale zbytek až do konce… Škoda slov. Dávám procenta za skutečné události, ale za zpracování příliš moc ne.
...
Ještě teď si pamatuju, jak jsem se rozhodoval, jestli na to půjdu do kina a nakonec nešel. A po pravdě řečeno toho nijak nelituji! Věřím tomu, že by nebyl Veřejný nepřítel na velkém plátně o moc lepší než doma, vždyť i tam to žádná sláva není. Celkem jsem se v něm zklamal. Francouzská produkce je pro mě velmi atraktivní a tak jsem čekal další parádní film, jenže chyba lávky. Bude se mi to velmi těžko hodnotit… Zvlášť kvůli rozdělení příběhu na dvě části, proto taky vznikly dva filmy, takže ten první nemůže mí takový účinek jako oba dohromady, když už chápete všechny souvislosti… Avšak můj dosavadní dojem po „první půlce“ je až moc rozpačitý a tvrdit, že po zhlédnutí pokračování se můj pohled rapidně změní, je směšné. 110 min je dostatek času na vytvoření slušného dílka, ačkoli bez finálního vyvrcholení… Režisér nás chtěl vtáhnut do života největšího francouzského gangstera všech dob a měl nám ukázat jeho začátky, co taky jiného čekat. Naneštěstí se nějak netrefil minimálně do mého vkusu a dosti nevybíravě přeskakoval mezi důležitými událostmi ovlivňující mysl Mesrinea (onen gangster). Těžko se mi v tom hledá nějaký hlubší smysl, a vlastně se mi ho hledat ani nechce. Po celou tu drahnou dobu jsem si chvíli co chvíli připadal, jako kdybych byl o něco ošizen. Nějak mi to přišlo vytržené z kontextu, nebo při nejmenším nedostatečně zdůrazněné. Zkrátka se režisér pokoušel o něco nového, to mu samo o sobě nezazlívám, ale nemůže po nás chtít, abychom z toho byli bůhvíjak nadšeni. Tradičnější způsob filmování je mi zkrátka milejší. Jediné, hodně povedené, je výběr herců, respektive toho hlavního. Vincent Cassel coby velmi populární osoba nejen ve své vlasti, se opravdu stal Jacquem Mesrinem! K němu nemám co dodat, je třída. Svými emocemi mě udivoval. O poznání diskutabilnější je výskyt Depardieua. Já se těšil na to, jak zase bude hrát a ono nic moc. ŠKODA. Další zmiňovat už ani nemá cenu, buďto byli úměrně dobří svému prostoru, nebo nijak výrazně nevybočovali. Souhrnem: Prvotní nadšení rychle oprchá a zvítězí u vás rozmrzelost, pak už vás bude konejšit akorát Cassel a při titulkách vám zůstane plno dotazů a připomínek. Ať kouká Epilog vše uvést na pravou míru a změnit mé dosavadní stanovisko!
...
Hodně drsný chlapík, ve filmu vše běží hodně rychle. Začátek je velmi střídavý. Konec už však má ucelenější formu. Navíc zpracovaný tak, aby člověk musel zhlédnout druhý díl, aby se dozvěděl zbytek. Nevím ale jestli tohle spíš není sobecký marketingový tah, když dnes se filmy klidně dělají tříhodinový. No uvidíme.
...
Věděla jsem, že to bude drsný film, ale nakonec byl daleko syrovější, než jsem čekala. Jacques Mesrine byl rozhodně tvrdý a nekompromisní chlapík, miloval i nenáviděl až k smrti. Někdy doslova až k smrti, tedy ke smrti těch ostatních. Na Vincenta Cassela mohu pět jen pochvalné ódy, je v té roli velice přesvědčivý!
...
Začiatok filmu bol dost nudny. Zaujímavé to začalo byť až ked herce zavreli do basy. Neviem prečo ale film má akési divné čaro, už sa teším na jeho pokračovanie
...
Pier
Snad na žádný film jsem nečekal tak dlouho kvůli tomu, že nevyšly titulky...Když už jsem začal ztrácet víru, zničeho nic se objevily...Už trailer ukázal že tohle bude pecka a neuvěřitelná jízda...Taky že byla, na začátku filmu byl ukázán zlom v charizmatu a povaze hlavního hrdiny...Vincent Cassel je charizmatický herec který ale nemůže hrát jiné postavy než padouchy, jeho výraz, jeho pohled všechno nasvědčuje že on takový doopravdy je...Z jeho role šel opravdu strach, nicméně já jako divák jsem mu fandil, dokonale si mě získal...Režisér se snažil být objektivní a tutíž nevykreslil Mesrineho jako hrdinu ale ani jako úplného grázla, tomu všemu nasvěčuje fakt že měl rád svoje děti, ale v zápětí dokázal úplně otočit a svojí ženě strčil zbraň do pusy...Zaskočilo mě s jakou grácií si režisér pohrával s obrazem, takový způsob natáční jsem myslel že s pádem Arnolda skončil, díky bohu jsem se pletl...Líbilo se mi že se čas od času obraz rozčtvrtil a Vy jste sledovali děj na různých místech zároveň...Nejvíc sem se bavil u pasáže ve vězení...Tam sem prožíval každou chvíli s hlavním “hrdinou“, trochu ho litoval a přitom si v duchu říkal že si to zaslouží...A zasloužil...Věnujte tomu ty skoro dvě hodiny, vyplatí se to!!!
...
Cassel úžasnej,ale režie a scénář spíš průměrná záležitost.Což trochu zamrzí,protože látka v sobě měla skutečnou sílu.Některé scény se Richetovi povedly na výbornou,ale celkově to jako švícarské hodinky určitě nešlape.Pro kompletní hodnocení si ale počkám ještě na druhou část filmu(která by měla mapovat poslední 4 roky Mesrinova života).....