INFORMACE O FILMU
První díl pentalogie vznikal chronologicky jako druhý.
Výraz v názvu označuje sval, který ovládá stahy varlat, podle něhož nazval výtvarník Matthew Barney svůj jedinečný pětidílný cyklus, těsně propojující film se soudobým výtvarným a konceptuálním uměním.
Výchozím bodem je stadion v Boise ve státě Idaho, kde Barney vyrůstal. Nad plochou plují dvě vzducholodě Goodyear - takové, jaké často zajišťují přímý přenos při sportovních událostech. Ke každému vznášedlu patří po čtyřech hosteskách a jednom bílém stolu s abstraktním objektem z vazelíny. Hrozny vína, jež jej obklopují, jsou v jedné vzducholodi zelené, ve druhé rudé. Pod stoly v obou vznášedlech sídlí dvojjediná kráska Goodyear. Uvádí děj do pohybu: kuličkami hroznů kreslí obrazce, podle nichž dole na ploše stadionu vytvářejí tanečnice své choreografie. Těla tvoří rovnoběžky i tvar činky, velký kruh se mění ve strukturu množících se buněk. Nechybí horizontálně rozdělené pole, tedy Barneyho "podpis", putující znak. Tvar pohlavních žláz (a obraz nitroděložního života) se propojuje s tvarem vzducholodí - stvoření je silným motivem celé pentalogie.
"Hudební revue" vyzařuje charakteristické znaky celého Cremasteru. Jako postavy vtažené do děje lze vnímat i místo, předměty, skulptury. Jedinečné obrazy si lze vykládat zcela volně i symbolicky: právě obraznost a atmosféra v novátorských Barneyho filmech pomáhají divákovi překlenout svobodomyslný přístup k ději.
ŠTÁB
OBSAZENÍ
- Český název
- Původní název
- Země původu
- Rok výroby
- Délka
- Žánr
- Premiéra
- Česká premiéra
- Cremaster 1
- Cremaster 1
- USA
- 1996
- 40 minut
- Hudební / Krátkometrážní
- 17. 7. 1996 (před 28 roky)
- Neznámo kdy, ale už byla