NÁZORY K FILMU
...
Polanski
Čínskou čtvrť jsem mnoho let znala jen podle názvu a jména režiséra, vlastně jsem dlouho ani nevěděla, že se jedná o detektivku. Teď mám konečně vlastní filmovou zkušenost a můžu film sama zhodnotit. Jenže když nad tím tak přemýšlím, ani nemám co říct. Jack Nicholson nezklame nikdy (i když jeho postava mě až tak nezaujala), Polanski patří mezi kvalitní režiséry, ale snímek sám o sobě se u mě jako legendární a kultovní detektivka nezapsal. Scházel mu drive a napětí, zápletka mi nepřipadala nijak extra zajímavá (táhlo se to, ani zvraty a rozvinutí jiným směrem, než divák očekává, tomu nepomohly - necítila jsem nic). Holt jsem asi zhýčkaná například prvními díly britské detektivní série Hlavní podezřelý a o kvalitní detektivce mám ještě trochu jiné představy. Nestačí, že navážete na noirovky.
...
Bolo zaujímavé konečne spoznať dielo, ktoré natoľko preslávilo známeho Polanski-eho. Skvelý herecký dvojzáprah dokáže svojimi výkonmi gradovať dej. Film je natočený precízne a vo filme sa mi páčila symbolika a takisto aj humor, ktorý bol použitý. No samotné reči o najlepšom filme všetkých čias a podobne, mi neprišli veľmi objektívne, pretože film podľa mňa nezasahuje až to tých úplne top výšin. Spracovanie, myšlienky a aj samotný záver boli veľmi dobré, ale nejednalo sa o nič také, nad čím by som sa dlhodobejšie pozastavoval. Takisto ani z pocitovej stránky sa nejednalo o nič, čo by prebudilo vo mne silné emócie - aj keď samotná téma je dosť silná. Jedná sa o určite mimoriadne kvalitný snímok, ktorý znalci filmu noir a takisto znalci kriminálneho žánru dokážu oceniť viacej ako "obyčajný človek"...
...
Vynikající zápletka s perfektně hrajícími herci a překvapivým rozuzlením. Úchvatná atmosféra Los Angeles se dá téměř nahmatat. Nezapomenutelná, dokonalá klasika, kterou by měl každý vidět.
...
Pier
Stará ale dokonalá detektivka, kterou ani 30 let nepoznamenalo a neubralo jí rozhodně na lesku ani v nejmenším...Záhadná zabití, spousta okolních postav, zamlžený a naprosto nepředvídatelný děj a pomaloučku se poodkrývající souvislosti, které postupně zapadají do spletitého vzorce motivu vraždy...Polanski bravůrně vystihl atmosféru klasického filmu ze třicátých let...Po většinu snímku si můžeme všimnout stálého šera, které dává smínku takový ten zvláštní mysteriózní nádech, to a nejen to dodává snímku reálnost...Hodně se mi líbil scénář který je opravdu povedený, a já si připadal jako kdybych sledoval tajně zaznamenaný rozhovor odkrytý až po 50 letech, do toho hrála skvělá opravdu skvělá hudba, podobné typy hudby moc nemusím ale tady to skvěle doplňoval už tak dost hustou atomosféru...Herecké výkony chválit nebudu protože když víte že ve filmu hraje Jack Nicholson tak už jen to jméno ručí za kvalitu snímku, kamera mi přišla průlomová, opravdu to bylo snad poprvé co byla použita tzv. pohyblivá kamera ( jak tomu říkám já ), v napínavých akcích byla vlezlá při nervozních scénách působila roztřeseně, a někdy i strnule, prostě podle toho jak vyžadovala situace...Jestli se Vám líbila L.A. Přísně tajné tak tohle budete milovat, protože L.A. v poměrně velkém množství kopírovala toho veledílo!!!
...
Skvělá neo-noir detektivka s nezapomenutelným Jackem Nicholsonem. Ve filmu je dobře vykreslena atmosféra Ameriky 30. let minulého století. Zpočátku banální případ nevěry manžela se rozroste do víru intrik, podvodů a skandálů. Klasická „chandlerovka“. Kladem filmu je scénář a zdůraznění vypravěčské linie příběhu bez zbytečných akčních výbušných doplňků. Jack Nicholson si roli soukromého očka Jaka Gitterse zopakoval v roce 1990 v hodně volném pokračování „Dva Jakeové“ a zkusil k tomu i režii. Výsledkem je sice průměrná detektivka, ale předchůdce je nepřekonatelný.
...
Skvělá krimi noir
Velikánská klasika. Do detailu vymyšlený příběh s tolika napínavými zvraty, že jej můžete vidět pořád dokola, a stejně se pokaždé budete divit. Mistrovské dílo, které musíte znát! PS: Film jsem po letech viděla nedávno znovu, a i když jsem byla o ty hlavní zvraty ochuzena, jelikož jsem je už ač moc dobře věděla dopředu (= nedá se na ně zapomenout), i tak mi Čínská čtvrť - přesně podle toho, co píšu výše, nabídla opět další a další scény a informace, které mi předtím třeba ani nedotekly. Například význam názvu filmu pro hlavního "hrdinu" - chudák :o(
...
Syn, otec, syn, otec.
Tento film na mě působil jako filozoficko-psychologická nuda, kde nebude moc zvratů. Čekal jsem že všichni tento film hodnotí dobře jenom kvůli Jacku Nicholsonovi. O co větší bylo překvapení,když jsem tyto vánoce shlédl v TV tento film. Bylo již skoro k ránu,a horší než druh filmu co běžel na jiných kanálech to již asi nemohlo. Film je natočen v poklidné atmosféře, čemuž dodávají pravý punc střihy a pohyb kamery. Dále se tento film odvolává na kdysi velmi populární žánř 50.let v Americe - neboli film-noir. Opravdu zajímavý příběh, s ještě více zajímavým komentářem Vás prostě dostane