NÁZORY K FILMU
...
Babylon
Babel, alebo presnejšie povedané, Babylon. Popletenie jazykov je v týchto príbehoch zrejmé, keďže príbehy sa odohrávajú v štyroch krajinách. Niektoré scény sú skvele natočené a opakovane som sa k nim vracal. Film je geniálny, k dokonalosti mu chýbal už len krôčik. Dabing je hrôzostrašný, film je možné pozerať len v pôvodnom znení, s titulkami. Tento film radím k tomu lepšiemu, čo v kinematografii vzniklo.
...
Tak to vidím já...
Nesouvislé a trestuhodně nedotažené. Motivů je naložena slušná kupa, ale využit není žádný. Pitt i Blanchett skvělí, ale co z toho? Neherci jakbysmet, ale platí totéž. Mohlo to být něco. Není. Je to jen torzo. Film sice dobrý, ale potenciál byl jinde.
...
Je to docela hezký film, chvilkami se trochu táhne, ale jde to. Podívat se jednou a dost. Takový nadprůměr.
...
Babel
Vlastně ani nevím, proč jsem se filmu tolik vyhýbal, když se mi přitom filmy od dvojice Inárritu / Arriaga tak líbily. "Amores Peros" i "21 gramů" měli divákům co nabídnout a co říct. Oba dva byly originální a dosud neviděné. Zdálo se, že "Babel" je bude vzorně následovat, protože jeho kvalitu předpovídala nejedna nominace na Oskara. Všechno bylo velkolepější. Tentokrát zde byly čtyři příběhy, které se odehrávali paralelně po celém světě. Scénárista Arriaga se chtěl rozšoupnout a tak se taky stalo, tak proč mě to neoslnilo. Ano, divil jsem se, že tomuto filmu se nedaří mě tak silně citově zasáhnout jako se to dařilo jeho dalším dvoum "bratrům". Možná je to tím, že se příběhy na sebe vážou jen okrajově a každý z příběhů řeší svůj problém. Nakonec se celá mozaika poskládá do jednoho velkého obrázku a vy všemu porozumíte, ale nedotkne se Vás to tolik emocionálně, což je největší chyba filmu, protože na zrovna na tomhle faktu nejvíce bodovaly jak "Amores Peros", tak i "21 gramů" a to by měl režisér Inárritu dobře vědět! Další věc, která byla specifická pro filmy dvojice Inárritu / Arriaga a chyběla zde byla ta, že tady se málo hrálo s divákovou psychikou a málo se šokovalo. Jediná část filmu, kdy jsem se opravdu zavrtával do sedačky a ani nedýchal byl hnedle úvod. Největší nervák byl, když jeli Pitt a Blanchett v autobuse. Divák věděl co se stane, ale Inárritu schválně záběr prodlužoval, oddaloval nevyhnutelné a takhle napínal diváka. Tady jsem opravdu režisérovi tleskal, jenže poprvé a naposled. Další zádrhel filmu (a to měl scénárista Arriaga vědět nebo alespoň tušit) byl ten, že díky tomu, že se film dělí na několik příběhů si divák jeden oblíbí a druhý už třeba méně. To už je nenapravitelná chyba, protože znamená, že se u některé dějové linie budete bavit více a u druhé už třeba vůbec, takže nuda byla zkrátka nevyhnutelná. Mě se třeba nejvíce líbil příběh z Maroka a z Japonska. Rinko Kikuchi zahrála svou postavu velmi dobře. V její pozici bylo těžké nepřehrávat, ale ona to zvládla. Zatímco v příběhu z Japonska hrál důležitou roli spíše herecký výkon hlavní představitelky, v příběhu z Maroka hrál hlavní roli spíše samotný příběh. Herci v něm byli sice totáĺní neherci, ale jelikož se moc herecky namáhat nemuseli, zvládli to nakonec vcelku dobře. Příběh z Mexika byl právě ten, který mě bavil nejméně. Adriana Barraza sice ze začátku působila sympaticky, ale v pruběhu filmu se mi zprotivila. No a příběh s Pittem a Blanchett byl u mne tak někde v rozmezí. Oba dva sice velmi dobře hráli, ale ačkoli jsem tušil, že by semnou měl jejich příběh něco citově vyvádět, režisér Inárritu mě prostě nedokázal do příběhu správně vtáhnout. Jedním dechem: "Podle mého hodně přeceňovaný snímek. Nechápu tolik nominací na Oskara, když "Babel" přitom vůbec nedosahuje kvalit předchozích dvou filmů dvojice Inárritu / Arriaga!" Dávám slabších 50 %.
...
Super film, moc se mi líbí. Je smysluplný a umí vtáhnout do děje. Je skvěle zpracovaný. Můžu jen doporučit.
Nevím jak přesně vyjádřit pocit z tohohle filmu. Ze začátku to bylo poměrně matoucí tím, jak se střídala místa děje a přicházeli stále noví lidé, jejichž hraní nedávalo vůbec žádné odpovědi na mé otázky. Postupně se ale z té změti myšlenek a lidských činů začal klubat souvislý, do sebe zapadající příběh.
Určitě musím vyzvednout zajímavou volbu hudby u jednotlivých scén a krásné propracování mentality rozdílných skupin lidí. A navíc také dobrá volba herců je zaručeným úspěchem každého filmu
...
***
V prvé radě bych chtěl říct, že název filmu velmi dobře navenek prezentuje celý obsah filmů! To se povedlo! Film pochází od "silné" dvojky Iňárritu / Arriaga, jejíchž spolupráce se už několikrát osvědčila a řekl bych, že u snímku Babel opět zabodovala. No alespoň co se týče nápadu! Hodně se povedlo prostředí, ve kterém se převážná část scénáře odehrává. Maroko a Mexico jsou velmi specifická místa a jelikož oba tvůrci jsou z Mexica, tak rozhodně (jak se říká) "nekupovali zajíce v pytli". Příběhy jsou zajímavé, ale rozhodně ne složité, jak tady někdo psal. Jen slabý odvar proti spletitostem tipu "double M" (Memento - Magnolia) apod. Z té čtveřice příběhu mi nejméně sedl ten "japonský", o hluchoněmé dívce, která má problémy se svojí sexualitou! Ten příběh je spjatý s těmi ostatními jen na velmi tenké niti! Samozřejmě příběhy z Maroka a Mexica byly velmi realisticky natočené a hodně jim přidalo prostředí! Rejža zde odvedl dobrou práci! Hudba je dvojsečná! Ke každému příběhu jiná a někdy byl kontrast mezi nimi i docela velký, ale v celkovém součtu byla dobrá! Další věcí, která mě mile překvapila, byla kamera! Záběry nejsou obyčejné a v některých chvílích udělaly z filmu pěkně strhující podívanou. Ale abych pravdu řekl, tak na druhou stranu má film bez mála dvě a půl hodiny a to je přehnaně moc! Co si budeme nalhávat, nuda se tvořila velmi snadno a dost to filmu uškodilo! Nebýt toho příběhu s japonskou puberťačkou, tak by byla délka tak akorát... Dalším mínusem je konec, který nijak zvlášť negraduje, což jsem myslel že bude, díky spojitosti příběhu, ale nic moc! Co říct k hercům... Nikdo z nich nemá tolik prostoru, aby mohl být nějak výjimečný, ale líbily se mi Brad Pitt a Cate Blanchett! Své role rozehráli velmi slibně, ale rázem byly utnuty a to hlavně v případě Cate, která je bezdebat vynikající herečka a mohla se zde projevit v celé své "kráse", ale nedostala k tomu příležitost! Ostatní hrají taky dobře a tak v hercích bych slabinu nehledal... Závěr? Slibně se vyvíjející drama se tvůrcům bohužel nepodařilo dotáhnout do "úspěšného" konce, ale na druhou stranu, zase žádná tragédie se nekonala, takže skouknout to určitě není na škodu...
P.S. Spekulace uživatelů nicneznam a Bettyny jsou zbytečně, protože scéna, kdy kluci stříleli na autobus byla vynikajícím způsobem udělaná a rozhodně se nestřílelo čelně, jak tady napsali ;-)
...
Já nevím. Puška do ruky dětem nepatří a to, že se lidé z jiných zemí špatně domluví, je mně také jasné. Innaritu rozvíjí dvě a půl hodiny čtyři příběhy a podle mě je to už trochu moc. Ono to vůbec není zamotané, ale je to nudné. Obyčejně sestavený příběh bez tradičních složitostí, který se točí hlavně kolem pušky. To je takový středobod, z kterého vychází příběhy, které tak nějak nakonec vyhoří do větru. Maroko, hlídané děti, pastevecké děti a policie, která nesmyslně střílí na lidi, kteří první nezaútočili. Pro mě nesmysl jen pro to, aby se film nějak posunul ke konci a aby se alespoň stala nějaká ta tragédie. S puškou náhodou souvisí i japonská epizoda, která je natočená nejzajímavěji a je skvěle zahraná nadanou Japonkou, ale když se to tak vezme, samotné jádro filmu nijak neovlivňuje a má říct asi jen to, že i z Japonska se může dostat zbraň přes kus světa. Víc mě nenapadá. Jinak jak už psala Bettyna pode mnou, i mně je divné, jak může kulka prostřelit boční okno autobusu a dostat se hluboko do krku cestujícího, když ti kluci stříleli čelně. Asi nemá cenu se v tom více pitvat. Pro mě je 21 gramů na úplně jiné úrovni.
...
Již do kina jsem na tento film chtěla jít, ale nepovedlo se. Až byl film doma, tak jsem se mu úspěšně nějaký ten pátek vyhýbala, ale teď jsem si řekla "dost" a podívala se na něj !! A moje pocity ?? Hrůza a děs. Jediné co můžu pochválit, tak jak 4 příběhy, které spolu na první pohled nesouvisely, nakonec tvořily "propletenec" a zapadaly do sebe. A to je jediné pozitivní na tomto filmu. Pak už to byla slátanina vedle slátaniny...Například nepochopím, jak se mohlo stát, že když mladíci stříleli na autobus čelně, že byla postřelena žena sedící u bočního okna a to střelou, která vedle jejího ramena ještě udělala tak okatou díru ve skle, to mi opravdu zůstává záhadou !! Ani mi nijak neučaroval onanující chlapec ( zdůrazňuji chlapec ) kdesi ve skalách na pastvě koz..To samo japonská dívka, nadržená jak stepní koza, která vyjíždí i po vlastním zubaři, tak to už byl pro mě vrchol. Tyhle momenty na celém filmu byly nejvíc rušivé, díky nim film chytl i surovost, kterou já opravdu nemám ráda !! Jak jsem řekla, jediné pozitivní byl moment, kdy se všechny 4 příběhy začaly skládat dohromady a člověk pozoroval, jak je vlastně ten svět malý !! Ani herecké obsazení tento film nezachránilo...Omlouvám se všem, kteří tohle dílo obdivují, nikdy na něj nezapomenou a podobně...Já to tak necítím a i když uznávám, že nějaký hlubší význam pro světovou kinematografii to možná mělo, tak dávám 50% a ještě to se mi zdá moc...
...
Pier
Od tvůrců 21 gramů jsem čekal stejnou slátaninu, vlastně nikdy jsem neviděl aby byl zamotanej jak dračí uzel a už díky tomu jsem se Babelu vyhýbal jak jen to bylo možné...Ale poslední dobou na mě ze skříně pořád koukal a pořád mě volal, tak jsem řekl no co aspoň ho skritizuju od hlavy až k patě...Bože já byl hloupej, tohle se s 21gramama nedá absolutně srovnávat, všechny čtyři zápletky byly naprosto originální a reálné...Ať už hluchoněmá dívka v Japonsku nebo baba na hlídání všechy příběhy se mě ohromě dotkli a zapůsobili na mě...Babel je jakási bomba, která vám vybuchne u hlavy během jeho sledování a nenechá vás chladnými...Má co říct, říká to zajímavě, trochu kontroverzně, několika jazyky... Pan režisér opět dokázal přijít s něčím novým, dokázal mě zaujmout a oslovit...Když film nemá kvalitní hudbu je to ve finále vždy znát, tento snímek jí má naprosto odzbrojující, a díky hudbě se mi film vryl hluboko do paměti vedlo mých osobních filmových skvostů!!!
...
Tak od tohohle jsem teda čekal víc. Dramata se mi poslední dobou líbí víc a víc, ale tohle byla po Pokání další černá tečka na seznamu těch dobrých. Vím, že všude píšu, kvůli čemu se na filmy dívám, ale i tady to misim zdůraznit. Tentokrát jsem se na film díval hlavně kvůli Bradu Pittovi a "Galadriel" Cate Blanchett, ale ti mě zklamali snad ze všech nejvíc, ale k tomu se ještě dostanu. Jo, tady se dá mluvit o příběhu. Vlastně se tu dá mluvit o třech příbězích, které se ale neprolínaly tak, jak jsem si myslel. Zvlášť ten "třetí". Ten se odehrával asi v Japonsku nebo v Číně, ale ten neměl s tím hlavním společnýho skoro nic. Asi tvůrcům došly dobrý nápady a dali tam příběh nějaké hluchoněmé dívky. Jo to je pravda. Děj se tady snažili natáhnout jak jeno to šlo. Skoro po celou dobu to byla neuvěřitelná nuda. Tady fakt natahovali jednu scénu za druhou. A tak z toho vznikla dvouhodinová patlanina. Jak jsem mluvil o zklamání z dvěmi hlavními postavami, tak teď se k tomu vracím. Moje nadšení z obsazení Brada Pitta mě fakt zradilo. Ten tu nezaplňoval skoro nic. Ani si nevim, proč je mezi herci z filmu jako první v seznamu. Totéž platí o Cate Blanchett. Ta tu nebyla skoro ani vidět. Takovouhle roli si fakt nezasloužila. Když už sem dali nějaké známé herce, aby film nějak vypadal, mohli přihlédnout i na ostatní vedlejší postavy. Ty mě nijak nezaujaly. Nakonec děj skoro pro všechny postavy skončil vždy nějak špatně. Nevím, jestli to za ty dvě hodiny času stálo, ale aspoň řeknu, že jsem upřímě rád, že už to mám konečně za sebou. Tohle si aplaus nezaslouží.
...
jet o zajimeve natocene zdanlive 4 nesouvisejici pribehy maji nakonci vse spolecne ale jinak me ten film jenak zvlast nanatchl... ceklaj sem od neho mnohem vic pripadalo mi to jako nejaky laciny film od budouciho vynikajicihi rezisera ale zajim bida s nouzi
...
Tak tohle je prostě Inárritu. Jedna nehoda, nešťastná událost a někdy to změní a proplete životy mnoha lidí. Výborně napsané, sestříhané, propracované. Zajímavé herecké obsazení, vedle světových hvězd Pitta a Blanchett (oba jsou tu vynikající) přes ty méně známé (moc se mi líbila Adriana Barraza) až k těm postavičkám v Maroku. Celkově to na mě působilo dojmem opravdovosti. Přispěla k tomu i kamera, místama byla jakoby dokumentární. A zajímavé bylo poslechnout si film v originále – tu nádhernou směsici jazyků – no vždyť se to taky jmenuje Babel. Okamžiků, které se mi líbily, byla spousta. Zmíním jeden: když jde Chieko na diskotéku, říkala jsem si, že ta hudba mi to ruší, protože ona ji vlastně neslyší a najednou slyším, že nic neslyším, hudba na chvíli zmlkla, abychom se na moment vcítili do toho, jak tu atmosféru vnímá Chieko, jen jako blikající světla a míhající se těla. Jinak k filmu umístěnému do tak rozmanitých prostředí patří samozřejmě i rozmanitá hudba, a tady se to povedlo skvěle. Film mě udržel v pozornosti každičkou minutu. Málokterému filmu bych dala po prvním zhlédnutí víc než 80 procent, ale tenhle na mě tak zapůsobil, že musím dát nejméně devadesát.
...
Spojení nespojitelného...
Klobouk dolů. Silný film. Vše se nakonec logicky prováže, až s překvapivou jednoduchostí. Moment překvapení. Všechny linie příběhu krásně zapadají až splynou v jednu. A když se to stane, budete překapeni. Každá linie v sobě nese kus lidskosti, lítosti a utrpení, nekterá více, některá méně. Kdo se do postav obvykle nedokáže vcítit, tady to zvládne zcela jednoduše a přirozeně. Protože jinak to ani nejde. Je tu neuvěřitelná přirozenost a lidskost filmu. Brad Pitt, obvykle hrající namyšlené frajírky mě bezesporu překvapil tím, jak citlivě dokázal zahrát svoji těžkou roli otce a manžela v težké situaci. Spojení několika naprosto opačných paralel světa do jednoho filmu je mistrovské dílo. Nečekejte oddychový film, spletli by jste se...
...
film o ľudskej duši
Veľmi dobre zladené 4 príbehy. Aby sme niekoho pochopili musíme ho počúvať. Toto je myslím si odkaz pre diváka.
...
Babel se mi libil. Bylo to neco jine nez posledni dobou same filmy podle komiksu, thrilery, horory, filmy plne pocitacovych efektu atd... Byla to velmi prijemna zmena. Rad si ho zas za nejakou dobu pustim. 90%
...
Možná je to tím , že to přehnaně chválili a nebo tím , že jsem se na to dívala s bráchou a nebo z jiných důvodů, ale mě tenhle kus opravdu velmi málo zaujal...dokonce zklamal...nemohu popřít , že herci neodvedli skvělou práci ale vysledek mi nic neříkal!!škoda...
...
Babel
Moc hezké zpracování, jak se může propojit život několika naprosto odlišných lidí. I v tom filmu je důraz na to, byly vidět odlišné jazyky, zvyky apod. A i když mají ti lidé různé jazyky mohou si rozumět. Připomíná mi to, že bysme nikdy neměli generalizovat. Vedl mě k zamyšlení nad životem. Místami se ale děj zbytečně prodlužoval a konec byl možná trochu useklý. Celkově byl ale úžasný a už dlouho jsem neviděla lepší.
...
film roku 07
nejlepší film roku 2007 bezpochyby.
na to, že to je nehudební film je dokonale propracovaný po všech stánkách (i co se zakonponování tak originální a především VYSTIHUJÍCÍ hudby týče).
v tomto filmu se moc nemluví (perfektní scénář bez zbytečných řečí) a to je jeho celé kouzlo - neotřelý námět s dech beroucí hudbou!
...
super
tento film se mi moc líbil, byl něčím jiný, ale přesto mi připadal tak povědomý, že mě vtáhnul do děje. opravdu velký zážitek...
...
Mně ten film dost zklamal a v podstatě skoro celou dobu iritoval. Co se mi na něm líbilo, byl konec sestříhaný na skladbu Bibo No Aozora, která je výborná. Zbytek je bohužel podobně jako Crash snaha o to poukázat na problémy dnešní "nevyspělé komunity", ale mě nějací s prominutím debilní zaostalí negramoti v Afghanistánu nezajímají, natož abych sledovala asi čtvrtinu filmu jejich osudy - stejně tak "chudáci" Mexikánci... A ani mě nebaví koukat se na to, jak kvůli nim trpí "ti druzí" - v tomto případě jedna Američanka a její děti. Jasně, že mi těch malých prcků bylo líto, jasně, že jsem Cate Blanchett nepřála, aby zemřela, stejně tak Rinko Kikuchi, ale fakt se mě to nijak nedotklo. Tudíž musím říct, že ta nudná oscarová Skrytá identita byla asi fakt lepší. A 21 gramů od Iňarritua už vůbec. PS: Rozhodně je to jeden z filmů v mém žebříčku TOP 10 nejpřeceňovanějších filmů, kde má čestné místo vedle Titanicu, Crash a Million Dollar Baby.
...
Tak tomuhle říkám smysluplný film, který má vůbec cenu točit. Přesně jak už někdo psal - nenásilné - krásně se doplňuje. Nemůžu jinak - dávám 100%
...
Veľmi zaujímavý film. Myslel som, že viac priestoru dostane Brad Pitt, ale aj napriek tomu som nebol sklamaný. V krátkom období som videl tri filmy, ktoré sa aspoň z časti odohrávali v Afrike. Boli to Krvavý diamant, Posledný škótsky kráľ a Babel. A tento film sa mi páčil najmenej. Nebol zlý, ale mňa až tak veľmi nezaujal.
...
nej v roce 2007
Skvělý film, jeden z nejlepších natočených v roce 2007. Sháněl jsem ho opravdu dlouho, než jsem se na něj konečně podíval a stálo to za to. Tolik tragických osudů nám tento film nabízí a taky odlišnosti světa, hlavně v té arábii. Fakt nevím co bych k tomu dodal. Můžu jenom doporučit...
...
Opravdu moooooooooooooooc se mi tento film líbil, nevim, jestli jsem víc litovala tu holčinu, chůvu nebo Susan. A dokonce i Pitt se mi zde líbil, konečně to nebyl načinčanej frajírek a nekazil mi film. Rozebírat tady jednotlivý postavy opravdu nebudu, ale ty malý kluky bych nejradši shodila ze skály, fakt hlupáci.
...
....
Neviděla jsem Amores Peros ani 21gramů, ale po zhlédnutí tohoto filmu se na to v brzké době chystám... ten film mě celkově hrozně nadchl.. všechno v něm působí tak nenásilně.. hezky se to doplňuje...
...
Opravdu silně mezi 70 - 80 procenty. Ale pro mě rozhodně jedno z dalších zklamání roku. Ińárritu natočil další mozaiku a co se mých pocitů týče, vcelku nezajímavou a bez větší myšlenky. Každý příběh zvlášť nezaujme a dohromady si spíše překážejí, než aby se doplňovaly. Na druhou stranu nabízí Babel působivou režii (jak jinak), jímavou hudbu Gustava Santaolally (samozřejmě) a přesvědčivé výkony hlavních představitelů (jasně že tam Pitt s Blanchetteovou vůbec nemuseli být a film by vyzněl stejně, možná i líp). Zkrátka dobře natočený film, který mě ničím neoslovil. Tečka.
...
Babel
Kdo viděl Amores Perros a 21 gramů,musí vidět i Babel.21 gramů se mi tolik nelíbilo,avšak u tohoto filmu jsem zůstal napnutý od začátku do konce.Úžasné příběhy,báječné podání a herecké výkony určitých osobností(Brad Pitt,hluchoněmá japonka)...Film,kerý lze jen doporučit
...
Tak tohle je fakt dost dobrej film, atmosféra je v něm taková tajuplná, prolínaní odlišných děju má skvělý efekt. Nechybí tu ani skvělý herci a celkově je to dost vydařený film,s nepředvídatelnym dějem. U tohoto filmu se nemůžete nudit.
...
Jelikož jsem obdivovatelem filmů Amores perros i 21 gramů, Babel jsme si nemohla nechat ujít. A udělal jsem dobře. Celý film je tak trochu "psycho", ale mně se takové věci prostě líbí...:) Už jen Pitt s šedinama stojí za to:P Alejandro González Iñárritu je prostě génius. Nutí lidi se zamýšlet nad opravdovými problémy. A ukazuje, jak vše ve skutečnosti je. Na nic si nehraje, nic neskrývá. Je upřímný. Smekám...
...
Propletené
Režiséra neznám, tudíž nemůžu hodnotit jeho předcházející filmy. Na Babel jsem se dostala omylem, přesto jsem ráda, že jsem ho viděla. Je zajímavé, jak mohou být příběhy, které spolu zdánlivě nesouvisí propletené. Babel sice stojí za shlédnutí, nicméně mě příliš nezaujal, nedokázala jsem se do něj vžít.
...
můj názor
Na film jsem se podívala jen ze zvědavosti, takže jsem do něj nešla s žádným očekáváním. A musím říct, že jde o opravdu perfektní film... Režisér opět prokázal svůj talent v paralelním vyprávění lidských příběhů, kteří žíjí v naprosto rozdílných světech a pohybují se v rozlišných sférách, přesto je osud svede dohromady... Dále se mi líbilo režisérovo podání, které bylo drsné, zkrátka bez obalu, což se mi zde, narozdíl od jiných filmů, líbilo... Samozřejmě neopominu skvělé herecké obsazení, překvapením pro mě byla herecká dvojice Blanchett - Pitt, kteří si herecky sedli a vzájemně se skvěle doplňovali, dále je působivé sledovat kontroverzní chování němé Japonky... Brad Pitt mě potěšil, jelikož jsem ho po skvělých výkonech v Klubu rváčů a Podfu(c)ku, mohla konečně po dlouhé době vidět v další charakterní roli, která mu náramně sedla... V případě tohoto filmu jsou vyhrané ceny a nominace na Oscara na místě.... Osobitým způsobem natočený film zřejmě nezasáhne široké publikum diváků, stejně jako například Amores perros, ale fanoušci kvalitních filmů si zde přijdou na své.... Na tento perfektní film se 100% podívám ještě jednou, což se mi stává u málo filmů....
...
Memento
Ačkoliv si Alejandro González Ińárritu libuje v psychologických dramatech a netočí hollywoodské blockbustery, jeho díla si nacházejí zástupy věrných diváků. Píšu díla, protože jeho filmy nejsou jen lacinými kousky, jenž vytahují s návštěvníků kin peníze. Jeho filmy považuji jako umělecké dílo, ale né dílo samo pro sebe, né Umění pro umění. A.G.I. spolu s hudbou Gustava Santabally přesně ví, jak na lidskou duši zapůsobit. Přitom se dotýká aktuálních problému, jenž drtí lidstvo-válka, xenofobie, Američani versus Mexičané, rozvojové země a bída v nich, vztahy rodičů a dětí, sebevraždy... Ano, to je memento bez planého moralizování. Zároveň i volání o pomoc. Časové a dějové prolínání upoutá diváka natolik, že čeká na další pokračování jednotlivých příběhů, nutí ho si věci spojovat a přemýšlet hlouběji nad jejich problematikou. Doporučuji.
...
Když jsem se o tomhle filmu dočetla v Premiere, hned jsem ho chtěla vidět. A vzhledem k tomu, že jsem viděla 21 gramů i Amores perros a moc se mi oba líbily, čekala jsem něco podobného. A taky že jo. Ta část s Maročany byla docela smutná-jejich život, práce... Doufala jsem, že mě režisér do třetice nezklame a naštěstí se tak nestalo. Film se mi moc líbil.
...
Ukazka
Na film ma hned zaujala..pribeh, kt sa prepleta a nakoniec zapadne..je sice skoro na zaciatku uplne jasne, co kto s kym a ako ale aj tak..mozno to nebol film na kt som pozerala preto, ze ma uplne strhol..ale zaujal ma svojou suhrou udalosti a japonska rovina pod ruskom konecneho tajomstva..90 percent ma zasluzene
...
chyba
že jsem na ten film šla. masturbující Súdánec mě absolutně nezajímal, jediná alespoň trochu zajímavá rovina byla ta japonská. díky ní a taky proto že Pokémoni mají ode mě 40% dávám Babelu 50%, ale byla to slabé.
...
Babel
U mě je asi pravidlem, že když je moc film chválený u druhých, tak mě se nelíbí. Spousta lidí mi říkala, že je to skvělý film, jak to všechno do sebe zapadá, ale já viděla lepší, které byli podobné no jo, ale neměli takovou reklamu. Moc se mi to nelíbílo.
...
Babel
Něco naprosto mimořádného! Když jsem Babel viděla poprvé, nadchl mě hlavně příběhem a tím, jak do sebe vše zapadá. Tento film měl smysl a diváku předal určitou zprávu. Takže určitě velký dík režisérovi a vlastně celému štábu za úžasné dílo! Nesmím zapomenout na překrásnou hudbu. Dávám 100%, protože člověk se snadno ponoří do děje a pochopí, o čem je a o čem není život...snad.
...
Geniální film ne že by byl jedinej ale svého druhu přece jen lepčí než ostatní, musím pochválit maskéry - chudinku Breda zřídili naprosto úchvatně... Ale abychom jenom nechválili tak bych podotkla že to bylo dlouhý, byly tam naprosto přebytečný minuty filmu a to nudí....
...
Tři velmi silné příběhy, které spolu pochopitelně nějak souvisí a také dohromady dobře fungují (i když je pravda, že japonský příběh je poněkud z jiného světa, ale mně to nevadilo ani mě to nerušilo). Po formální stránce je tu také několik zajímavých scén a orientace v časových souvislotech a jednotlivých liniích je tu oproti 21 gramům nesrovnatelně snazší. Výsledkem je film, který na každého určitě nějak zapůsobí, ale úplná špička to pro mě není.
...
docela hustý.
Jinak se to vystihnout nedá. Momenty, ve kterých je člověku trapně, nanic či nevolno byly vystiženy perfektně. Tenhle film není zrovna moje gusto, ale podařenej je dost!
...
Do třetice všeho dobrého
Na Babel jsem se těšila jako malá holka už dlouho dopředu. Ne, že by mě zklamal, je to skvělý film, ale čekala jsem, že se mnou budou cloumat emoce, napětí, budou mi téct slzy, a ono nic. Ten film mě nechal chladnou a nevím čím to bylo... Od pana režiséra jsem viděla Amores Perros, ale ne 21 gramů. Všechny filmy jsou dobré, ale jsou si taky hodně podobné, a proto si přeju, aby další podobný film už netočil. Do třetice všeho dobrého se říká a je v tom i kus pravdy. Filmy by se mohly okoukat a kvalita by mohla jít rychle dolů. Co na Babelu (a jiných filmech) ale obdivuju je, že všechny příběhy jsou skvěle promyšlené a bezvadně do sebe zapadají. I když se mi zpočátku zdálo, že příběh z Japonska do celku moc nesedí, film mě nakonec přesvědčil o opaku. Ale nic nezměnil na tom, že tenhle příběh byl ze všech nejslabší. Taky je fajn sledovat všechny herce, kteří ač povětšinou neznámí a noví, skvěle zvládli své party, o čemž svědčí i udělované ceny. A moc příjemně se kouká také na Brada Pitta, jehož vidět zarostlého, šedivého a špinavého je fakt zážitek. Nikam on ani Cate Blanchet nečněli a byli velice příjemní. Prostě všichni dostali stejný prostor a Brad, i když je hvězda první velikosti, byl zde naprosto normální, což se mi líbilo a určitě by mu prospělo více takových rolí! Hudba byla úžasná. Původně jsem filmu chtěla dát 90, ale za ty emoce jdu o 10 % dolů. Škoda. Ale přese všechno bych raději Oscara dala Babelu a ne Skryté identitě.
Gonzales natočil film v němž se spousta příběhů prolíná v jeden, zaměřuje se na skutečná témata světa což je například chudoba i lidská zloba. Strhující někdy až k pláči děj, skvělé výkony dětských herců a Brad Pitt ve formě kde mu protikladem stojí Kate Blanchett- Vychází mi z toho kvalitní snímek na víc než jedno podívání
...
Konečně jsem se na tenhle snímek dostala do kina. Slyšela jsem o něm hodně dobrého, což moc dobré nebývá, protože pak od filmu hodně očekávám a bývám většinou zklamaná. To ale není případ Babelu. Tenhle film mě dostal, celou pohltil. Čtyři příběhy, každý jiný, každý skvělý. Když už je dramatická situace vystupňovaná, najednou střih a vy se můžete odlehčeně zasmát při scéně s Čieko. Ovšem čím se blíží konec, tak už se nesmějete vůbec. Perfektní kamera, líbilo se mi například zobrazení z různých pohledů na diskotéce i se zvukem/nezvukem, výborná hudba, hereckým výkonům se také nedá nic vytknout. Sečteno a podtrženo-100%.
...
Oscar!!!!!
Čtyři příběhy, které se na první pohled zdají úplně nezávislé na sobě se hezky v průběhu celého filmu propletou mezi sebe a všechno začne dávat smysl. I když jsou skoro všechny příběhy (až na dva) z jiného kontinentu, všechny se neskutečně propletou. Herci byli vynikající, zahráli to skvěle, děj byl bez chybičky, prostředí bylo vybráno bezvadně a kamera...super!!! Tenhle film byl prostě skvělej a rozhodně stojí si na něj zajít do kina! Myslím, že po 300 a Fontáně je tohle nejlepší film roku!!!!!
...
Oscar
Tak todle na mě fakt zapůsobilo. Dlouho mi u filmu nebylo tak úzko. Oscarového Scorseseho jsem ještě neviděl, ale zatím lituju, že Babel nesáhl při oceńování výš.
...
AGI natočil další opravdu hodně silný film. Tyhle filmy s proplétáním osudů umí opravdu mistrně. Všechny příběhy byly velice zajímavé a hodně dobře obsazené a zahrané. Pitt dokazuje, že není jen panák z časopisů, Rinko Kikuchi tady byla naprosto výtečná, jen škoda, že Gael García Bernal se musel spokojit s hodně malým prostorem. Hudba, kterou byl film podbarven je taky úžasná. Jeden z vrcholů roku 2006. Ke konci filmu už jsem téměř ani nedýchal, jak mě to vzalo.
...
A.G.I.
Jsou režiséři, které jako bych je znala odjakživa. Taky se Vám to stává? Když sleduji jeden z úspěšných trojlístků od A.G.I., říkám si: "Až budu režisér, takový film natočím" (ještě že režisér nebudu, představte si někoho, kdo napodobuje Kubricka a Ińárrita dohromady! :) Nevím, jestli je vhodné srovnávat Babel s ostatními předchozími snímky (Amores..., 21 grams), protože ani na jednom z předešlých jsem nebyla v kině (narozdíl od Babelu) a na mě má ta velká obrazovka prostě vliv. A taky mám Babel čerstvě v sobě. A Alejandro González Ińárritu je emocionální bůh. Dokáže Vámi zamávat, až to pěkné není... Nebo je... Kdo tvrdí, že Brad Pitt je hezounek, co neumí hrát, mrkněte na Babel, snad Vám to vyvrátí. Cate Blanchet, další hvězda filmu, je úžasná, jako vždy. Gaela Garciu jsem si zamilovala už dávno a jen těžko mě zklame. Ale kdo by mě mohl v tomto emocionálním poprasku zklamat? Vždyť to byl herecký ráj. Jeden příběh silnější než druhý a jak to u Alejandra bývá, všechno je propojeno... Drama nabývá postupujícím časem a Vy máte pocit, že se zhroutíte společně s filmovými hrdiny. To přesně pan režisér chce a daří se mu to. Potvora jeden! :) A krásný konec. Jenže jak říkám, jako bych ho odjakživa znala. Já přesně věděla, jak to dopadne... Přesto tleskám, takových snímků víc... Mimochodem, oscarová hudba je oscarová právem. Měla jsem v plánu nechat to na devadesátce, ale jak jsem si vzpomněla na hudbu Gustava Santaolally, přehoupnu to na 95, a to se zaokrouhluje nahoru... :)
...
Tak každopádně moc kvalitní film!!Musíme vyseknout velkou poklonu panu režisérovi!Jsou to přiběhy které jsou opravdu ze života!A stoho občas hodně mrazí.Film má krásnou muziku...herci předvedli vynikající výkony a hlavně u ženské vedlejší role je škoda, že nedostala oskara ta mladá Japonka...!Film všem doporučuji...
...
Režisér je Mexičan,
což v prvé řadě znamená, že filmová klišé o splněném americkém snu se jednoduše nekonají. Díky za to. Jaký je Babel? Babel = Babylon = Babylonská věž = zmatení jazyků. Také film se týká mezilidské komunikace. Ústřední myšlenku v pozadí díla bych charakterizoval jako vyjádření fatální lidské neschopnosti, ba co hůře, nepříjemně často i nevůle, v exponovaných momentech porozumět situaci a druhým. Tento jev prolíná celým filmem a mohu říci, že je velmi působivý. Oproti Amores Perros není vizuální stránka Babelu tak drsná, třebaže ani zde si servítky nebere. O to víc však fasinuje psychologická stránka. V Amores Perros si za své potíže mohl každý dotyčný velkým dílem sám. Zde však přichází ke slovu temná zákonitost, že v životě se často mnohý dostane do neštěstí tak jako pověstný slepý k houslím. Technicky Iňárritu předvedl vynikající režisérský výkon, zejména je výtečná logická konstrukce scén a jejich načasování. Velmi dobří jsou i herci, skoro bych řekl, že nehrají, že své osudy žijí a divák s nimi. Brada Pitta není třeba se bát, zde má s Cate Blanchett zrovna takovou důležitost a prostor jako exotičtí neherci. Velmi organicky však všichni bez výjimky symbolizují svůj kulturní okruh - a o to právě šlo. Babel jsem jedním dechem dokoukal ve čtvrt na jednu v noci a pak se šel ještě na hodinku posadit do vany, abych si film trošku vnitřně zpracoval. Patří mezi to nejlepší, co jsem za poslední dobu, ne-li vůbec, viděl.
...
BABEL BY 2MIG1
tak tu máme třetí počin našeho alejandra gonzáleze iňarita.. .s předchozíma filmama tohoto mexického tvůrce ho pojí mnohovrstevnatý děj, který je každým krokem blíž okamžiku, jež všechny a všechno protne v jeden celek.. ovšem jsou i věci, kterými se babel liší.. od amores perros především svou nezávislostí, která určovala především neopakovatelnou atmosféru.. od 21 gramů silou příběhu.. .o babelu určitě nikdo neřekne, že ho neoslovil, jde o emotivně dost vyčerpávající film, kde je naděje na aspoň nějakej hepáč každou minutou menší a menší, ale 21 gramů je 21 gramů.. co se týče herců, tak se dá říct, že čím víc filmů iňaritu natočí, tím mezinárodnější má hereckej ansámbl.. k hollywoodskejm hvězdám, který tentokrát zastupuje netypickej, ale o to lepší, brad pitt či oscarová cate blanchet, přibyli tentokrát i hvězdy japonské kinematografie.. a všichni dojednoho jsou úžasný.. iňaritu zkrátka natočil další zdařilou mozaiku, ale nepředčil tim očekávání, který nabudily jeho předchozí snímky.. .btw. k těm 80% dopomoh i fantastickej konec
...
Další skládačka od mexického režiséra Iňárritua.Jeho 21 gramů se mi sice líbilo víc,ale stejně mě v kině čekal mimořádný zážitek.Babel není tak intinmím příběhem,je mnohem kosmopolitnější,což mu stejnou měrou dává,jako bere.Všechny čtyři příběhy spolu až tak nesouvisí,jako právě v 21 gramech,ale mají společné téma neporozumnění a bariér mezi lidmi.Film doplácí na to,že jednotlivé díly skládačky nejsou stejně zajímavé.Nejvíc prostoru dostává Marocké dobrodružství,které mi přišlo nejklišovitější(ale určitě ne špatné).Cate Blanchett si tu příliš nezahraje,zato potěší Brad Pitt,ketrému to jako stárnoucímu pánovi sluší mnohem víc než jako věčnému mladíkovi.Mexické dobrodružství mě sice nejdřív velmi bavilo,ale poléze mi přišlo,že je nejméně domyšlené a zápletka,díky které se nakonec americké děti dostanou do pouště dost šustila papírem.Brala bych větší ukázku mexické kultury a zvyků.O mexičanech mám určitou představu z knih Johna Steinbecka a Raye Bradburyho a krátká ukázka ze svatby na mě dýchla přesně tou samou atmosférou.Zamrzel také nevyužitý Gael Garcia Bernal.O tom,že japonská epizoda byla ze všech nejlepší se shodnu s ostatními uživateli.Neotřelá,zajímavá,navíc korunovaná skvělou Rinko Kikuchi v roli hluchoněmé dívky.babel je skvělý film,ale přesto mě nemrzí,že Oscara doslala Skrytá identita.
...
Když jsem minulý týden dokoukával film Babel, tak jsem se vsadil sám se sebou, že jestli nedostane toho žlutýho plešounskýho Oscara za nejlepší film, přestanu kouřit. A tak mám už druhý den absťák a klepou se mi ruce. (Touto cestou bych chtěl poděkovat filmu The Departed za to nesmírné utrpení). Povedený film o lidech pro lidi. V každém příběhu jsem litoval alespoň jednu postavu (nejvíc asi tu japonskou holčinu), ale pak jsem si uvědomil, že tyhle lidi skutečně někde žijou a to poslední, co od nás chtějí, je naše lítost k nim. Film byl většinou smutný až tragický, ale když si to tak přeberu, mohli si za tuhle tragičnost hlavní postavy samy. Dva kluci střílej do autobusu, aby uspokojili zvědavost. Páreček Američanů na sklonku svýho vstahu vyrazí do Maroka, aby vyřešili svoje problémy. Na černo pracující chůva, která sebere svěřené děti a odjede do země, ze které uprchla, na svatbu. Když se to tak vezme, všichni jednali trochu neuváženě, ale to jim nikdo zazlívat nemůže, páč takhle občas jednáme všichni. Jen na to o trochu víc doplatili. Snad jedině ta japonská dívka a její otec mi do téhle skládačky moc nezapadají (darovanou pušku nepočítám). Možná proto se mi tenhle příběh jevil ze všech čtyř jako nejvýraznější a nehlujbší, sám o sobě stojící. Hezky se mi to rýmuje. V průběhu filmu jsem si vzpomněl na jednu frázi, která se traduje o Internetu a to, že "All people are connected". V tomhle filmu to vlastně platí taky. Událost v Maroku změní běh života několika lidem v USA a Mexiku. Škoda, že tohle nedocenili akademici... mohl jsem si teď jít zakouřit...
...
Elle Fanning
Je to zajímavý film, který zachycuje několik příběhů ze současného světa. Je stále na co se koukat a pár momentů je i zábavných, ale celkově film vyzní dost smutně. Film se dost podobá předešlému snímku režisera - 21 gramů, ale ten mě nadchl o hodně víc.
...
Život je jeden velký Babel
Skvěle odehrané role herců zvučných jmen i neherců, které nabudí zpočátku dojem, proč jsou vybrány právě tyto lidské osudy, když spolu nemají vlastně nic společného. Navíc až závěr ukáže, že i dějová línie je posazená u každého příběhu jinak. Syrová atmosféra Maroka, hektické prostředí japonského velkoměsta Osaka a mexický "tradicionalismus" kdesi na venkově – to vše se prolíná a působí na diváka dojmem [za který jistě může i velmi dobrá kamera], že ať jste kdekoliv, vždycky vás něco může spojovat s někým nebo něčím jiným na úplně jiném místě. Několik náhod [chcete-li nehod] dokáže naprosto zkomplikovat jinak bezstarostnou záležitost. Odlišnost prostředí nikterak neodstraňuje nepochopen, které je v každém z příběhu jinak formulováno a působí na diváka [tedy na mě určitě] tak, že nechápe, proč k těmto nedorozuměním dochází – Richard a jeho telefonování s americkou ambasádou, Amélie a její výslech na policii, "neotřelý" vyšetřovatelský přístup marocké policie, Chieko a její neúspěšná seznámení.
Film Babel, pokud jste byli uchváceni Amores perros nebo 21 gramů, rozhodně stojí za vidění díky aktuálnímu tématu, skvělým hereckým výkonům a myšlence, kterou film propaguje – If you want to be understood ... listen.
...
So listen...
Alejandro González Inárritu je rozhodně režisér s velkým R. Což dokazuje i Babelem. Naprosto ohromujícím snímkem, kde hraje hlavní roli beznaděj a neporozumění. Poselství není tedy nijak těžké pochopit. A obsazení...prostě úžasné. Brad Pitta jsem jetě nikdy takhle neviděla, Cate Blanchett ani Gael García Bernal nedostávají bohužel příliš prostoru. Všechny tři části jsou citlivé a v některých momentech maximálně působivé (např. Chieko na diskotéce) , kdy sledujete naprosto bez dechu. Musíte vidět.
Bordel.
Amores Perros, 21. Gramů a konečně Babel. Měl jsem tu čest a slédl jsem všechny filmy od Alejandra Gonziho a byl jsem nadčen. Zručně natočené Amores Perros, ovšem v globálním měřítku. Tři rodiny, tři kontinenty, tři naprosto odlišné kultůry spojuje jedna pitomoučká kratochvíle Marockých dětí a to střílení do jedoucích autobusů. Škoda jen, že se režisér spíše zaměřuje na zašedivělého Brada Pitta a jeho ,,ženu' Cate Blanchet (Bůh ví, jestli se to tak píše) a jejich japoneské kolegyňi nedává tak prostor k dalšímu rozvinutí svých erotických přestav a nemluvně o zadupávání Gaela Garcia Bernala do země, vždyť až na jednu primitivní honičku, se ve filmu téměř skoro neobjeví a koho zajímá že umí skvěle krouti krkem ubohým slepicím. Avšak Alejandro González Inarritů umí dělat se správnou bandou lidí, ti správné, krásné a ve své podstatě i epické filmy, které vám na začátku nic neřeknou a ke konci se nebudete moct hnout ze sedadla a pořád si budete v duchu přemítat, jak postřelená Cate atd. atd.atd. za pomocí Brada Pitta čůrala uprostřed Marocké, zašpiněné vesnice do hrnce, nadchne vás ta lidskost která z celého filmu doslova srčí. Rozevlátě dávám 95,5%.
...
Inárritu je skutečně vynikající režisér a Babel to jenom dokazuje. Má talent i na to, jak dostat z herců ty nejlepší výkony a objevuje i nové talenty. Podobně, jako když G.G. Bernal dostal příležitost v Amores Perros, tak tady se objevuje skvělá Rinko Kikuchi, která má opravdu reálnou šanci získat Oscara. Já bych Babelu přála, aby si odnesl i cenu pro nejlepší film nebo režii, protože Inarritu si to zaslouží, všechny jeho filmy stojí za to, uvidíme, jak si povede dál, protože od "propletených osudů" by si měl dát chvilku pauzu a měl by přijít s něčím novým. Byla by totiž veliká škoda, kdyby si po těchto třech výborných filmech nějakým způsobem pokazil reputaci, i když pochybuji, že by se to tak talentovanému režisérovi povedlo. No, a teď už k filmu - jak se dalo čekat, je to úžasný, krutý a velice realistický snímek, všechny příběhy jsou neuvěřitelně silné. Je to také přehlídka výborných hereckých výkonů, která je doprovázena skvělou hudbou a scénář je "překvapivě" povedený, od Guillerma Arriaga se žádná hrůza opravdu čekat nedala. Taky souhlasím, že kamera je moc pěkná. Klidnější marocké prostředí kontrastuje s rušným Tokiem a hlučnou mexickou svatbou, prostě skvělé. Takže, Babel je opět spojnicí krutých a realistických příběhů, z nichž některé jsou trochu méně reálné, ale jiné se dějí denně. Je to moc pěkný film a už se těším, co si na nás příště Inárritu přichystá...
...
Babel
Další z filmů, který stojí za to vidět. Obdivuji mistrné spojení rozličných příběhů ze zcela odlišných kultur, k tomu skvělá hudba. Mě osobně nejvíc "vzal" příběh marockého pastýře a jeho dvou synů. Vřele doporučuju, inteligentní snímek co v člověku něco zanechá...
...
Skutečně silné drama
Klasický Inarritu: pár skutečně silných příběhů, zdánlivě nesouvisejících. A po čase, když se začnou příběhy prolínat, tak film dostává to obvyklé režisérovo dramatické grády. Snímek se zabývá, tak jako ostatní Inarrituovy filmy, láskou, tentokrát se zaměřuje na lásku k dětem. Hrozně se mi líbila kamera, Gael Garcia Bernal a také mě mile překvapil Brad Pitt. Můžu dodat jen to, že se Babel líbil více než 21 gramů a méně než Ammores Perros.