Lovec: Zimní válka

Po čtyřech letech tu máme konečně očekávaný další díl filmu Sněhurka a Lovec. Tvůrci tentokrát vsadili na humor, akci a zajímavější děj. Povedlo se jim to? Pomohlo doplnění jiných kvalitních herců a změna režiséra?

Asi si všichni pamatujeme první díl s názvem Sněhurka a lovec (2012). Vy, kdo jste ho neviděli, si možná na něj vzpomenete v souladu se skandálem, který zapříčinila představitelka Sněhurky (Kristen Stewart) a režisér Rubert Sanders. Z tohoto důvodu se pravděpodobně Sněhurka ve filmu neobjevila (jen lehká zmínka) a otěže natáčení převzal Cedric Nicolas - Troyan . První díl sklidil průměrné hodnocení, ale vydělal si dost na to, aby se pokračovalo dál.

O čem tedy Zimní válka je? První část příběhu se odehrává přibližně 20 let před Lovcem a Sněhurkou. Ravenny hodná sestra Freya během tragické události příjde o své narozené dítě a stane se zlou Ledovou královnou. Odjede daleko na sever, kde má v plánu sama vládnout. Začne unášet malé děti, které cvičí v neporazitelné bojovníky a snaží se ovládnout díky nim svět. A tam se právě setkáváme s naším známým Erikem, o kterého, jak název filmu vypovídá, hlavně půjde.

Freya, která byla ve svém životě láskou zklamaná, jí ve své zemi zakázala. Naneštěstí se náš lovec zamiluje do jedné krásné milé slečny, která s ním vyrůstá od dětství a je zároveň jeho spolubojovnice. Freya ale na jejich lásku příjde a trest nebude dlouho čekat. Erik ztratí svou Sáru a je poslán do vyhnanství.

Potom se v příběhu přesouváme o sedm let po prvním dílu. Momentálně vládnoucí Sněhurka se obává moci zrcadla (do kterého se Ravenna v prvním díle dívala), a proto se rozhodne ho ukrýt. Její muži žel selžou a tak se o to musí postarat, překvapivě, náš hlavní hrdina. Nebude na to ale sám. Dostane na pomoc mimojiné trpaslíky, kteří se mu snaží zpříjemnit putování. O zrcadlo se začne i zajímat Freya, a zda se ho zmocní, anebo ho Erik a jeho banda ochrání a postarají se o něj, budete muset zjistit sami. Pokud vás tedy film zaujal a zajdete na něj.

Oproti minulému dílu nevidím skoro žádné zlepšení. Tvůrci se snažili přidat humor, v podobě trpaslíků, který v předešlém dílu chyběl. Zda se jim to daří, budete muset posoudit vy, ale co se týče mě, připadali mi v příběhu naprosto zbyteční. Hlavní hrdina mi nesedl. Chris Hemsworth umí dobře zahrát a má výrazné charisma, a proto ho neustále vidíme na plátně, ale na některé role se prostě nehodí. Role jsem ale věřil herečce Charlize Theron a Emily Blunt, které zahrály výtečně a přinesly do filmu kvalitu. Bylo mi potěšením je vidět.

Pro mě velkým zklamáním ale bylo, že jsme se nedočkali Sněhurky. Sice tam jsou náznaky o její existenci, ale kromě několika vteřinového záběru, kde Sněhurka dřepí zády k nám, jí neuvidíme. Nemůžeme mít všechno, že?

Příběh je předvídatelný a neukáže nám nic nového, co bychom neznali či neviděli. Momenty, které jsou překvapivé a měli nás posadit na zadek, žel takové nejsou. Když se ve filmu objeví zahalená neznámá postava, ihned poznáte o koho se jedná. Nebuďme ale jen kritičtí. Souboje jsou dobře natočené a vyšší rozpočet je vidět nejenom na nich, ale i například na kostýmech či efektech. A herečky jsem již pochválil.

50 %
Pokud jste fanoušky prvního dílu, nebudete určitě zklamaní. Druhý díl jde ve šlépějích toho předcházejícího a snaží se o to samé, jen s dávkou humoru. Průměrné fantasy s propracovanými souboji a akcí, však s obyčejným příběhem.
Atticus
Milovník různých filmových žánrů. Kromě filmových novinek rád zabloudí i mezi seriály, či se začte do kvalitní knihy. Preferuje originální znění a skvělou podívanou.