Hledá se Dory

Před třinácti lety to začalo malou rybkou s nemocnou ploutví, když se Dory připojila k Marlinovi, aby jeho ztraceného synka našla. Hledá se Nemo sklidil velké úspěchy a dokonce i ocenění. Dokáže se Dory k němu alespoň přiblížit?

O čem tedy film je?
Mohlo by se zdát, že kopíruje svůj předešlý díl. Naštěstí tomu tak není. Ze začátku uvidíme malou Dory a její rodiče. Výjevy z jejího dětství se jí vracejí během filmu ještě několikrát. Hlavní příběhová linie se totiž děje rok po Hledá se Nemo. Jak hádáte správně, tentokrát se Nemo a ani je otec Marlin neztratí. Dá se říci, že ani Dory. Ta se rozhodne, že své ztracené rodiče najde, ať to stojí, co to stojí. Díky vzpomínkám, které se jí během její výpravy vracejí, dokáže cestu k rodičům najít. Respektive, k místu, které si pamatuje jako malá rybička. Hlavní příběhová linie je tedy o nalezení rodiny a sebe sama.

I když je na to občas sama, samozřejmě jí na její výpravě vypomáhají Nemo a Marlin, kteří čas od času místo hledání její rodiny, hledají Dory samotnou. Zapomětlivá rybka najde nové přátele a odhodlaně se snaží svou rodinu, či alespoň nějaké informace o ní, najít.

Jaký si na film udělat názor?
Pokud se vám předešlý díl o Nemovi líbil, či jste rodiče a vaše dítě miluje animované pohádky, Hledá se Dory je tím pádem jistá volba na spokojenost. Film jde totiž kvalitně ve šlépějích toho předešlého. Nechybí napětí, krásné podmořské scenérie a humor. Zapomětlivost Dory je jednoduše vtipná, ale i smutná. Zároveň si umím představit, že maličká Dory dokáže na dětské obecenstvo působit velice roztomile a křehce.

Ve filmu se objeví i staří dobří známí z předešlého dílu a i prostředí je úplně stejné, takže se můžeme cítit jako doma. Přibydou samozřejmě ale i nové postavy. Některé na chvilku, jiné na delší dobu. Asi bych vypíchl chobotničáka Hanka, který Dory doprovází za svou rodinou, i když ze začátku ne moc vřele. Avšak jeho postava příběh oživí a dodá mu další dávku nového a jiného humoru.

Co určitě ocení rodiče, je fakt, že tvůrci vložili do příběhu rodinné hodnoty, které z něho přímo čiší. Důraz na rodinu, odhodlání a i možnost udělat chybu, ale uznat jí a snažit se jí napravit. Dítě to samozřejmě nepozná, ale které z nich rádo nenapodobuje své hrdiny z oblíbených filmů? Zároveň se tvůrci nebáli mluvit o smrti, ale toto téma podali důstojně a i s lehkým nádechem humoru.

A něco zkritizovat? Však je to pohádka, která má děti rozesmát a nás starší odreagovat. Něco negativního by se samozřejmě našlo, ale proč se v pohádce o ztracené rybce šťourat.

70 %
Pokračování, které udržuje kvalitu minulého dílu. Nechybí humor, napětí a roztomilost. Pro rodiny s dětmi povinnost, pro nás ostatní krásné zpestření či zavzpomínání na rok 2003.