Captain America: Občanská válka

Velice očekávaná marvelovka Captain America: Občanská válka je mezi námi a bude několik týdnů lákat diváky do kin. Měsíce dopředu jsme dostávali hutné dávky v podobě trailerů, díky kterým vznikalo spousty otázek a teorií. A nyní je čas na všechny tyto domněnky a dotazy získat odpovědi. Budeme spokojení?

Jeden souboj superhrdinů již máme za sebou v podobě Batmana a Supermana. Nebudu přehánět, ale jejich svár nebyl až takový, který jsme očekávali. Odlišuje se Občanská válka? Ano. V tomto směru nás tvůrci velice uspokojí.

O čem tedy tento díl je? Nehodlám nic prozrazovat, ale rád děj přiblížím. Předpokládám, že nějaký ten přehled ve světě Marvelu máte. Avengers již několikrát zachránili náš svět a my jsme jim za to pochopitelně vděční. Nebudeme si ale nic nalhávat, neobešlo se to bez zničení měst a zásahu do lidských životů. A to se samozřejmě vládě nelíbí a hodlá zakročit. Chtějí mít nad týmem přehled a kontrolovat jej. Tony Stark, neboli Iron Man, souhlasí. Zpytuje tak svědomí a leží pod tíhou svých rozhodnutí. Na druhé straně je ale Captain America, který nesouhlasí. Nechce se stát „žoldákem“ a nerozhodovat o tom, ve kterých bitvách a akcích bude bojovat. A díky tomu nám vznikly dva týmy.

Až po shlédnutí filmu jsem si uvědomil, že oba dva mají správný postoj. Takže přidat se k jednomu či druhému týmu, bude uskutečněno na základě emocí a sympatií k jednotlivým hrdinům. Mám na mysli v případě diváků.

Liší se tedy v něčem Občanská válka od předešlých? Rozhodně ano. Obsahuje méně humoru, který nastupuje až v druhé polovině děje s příchodem Spider-Mana. Vidět Iron Mana, který zpytuje svědomí a je zcela vážný, není rozhodně něco, co bychom vyhledávali. Naštěstí se dočkáme i starého známého Tonyho Starka. Větší, a rozhodně vítaná, změna je v záporákovi, jenž jeho plán není, kupodivu, ovládnout celý svět. I když neměl dostatečné charisma, nazval bych jeho plány více zlomyslné, ale i na druhou stranu pochopitelné.

Máme možnost vidět zas všechny superhrdiny dohromady. Absenci Thora a Hulka jsem sice oplakal, ale zas mi to vynahradila nová postava, Black Panther. Objeví se i mimo jiné Ant Man, Hawkeye, Black Widow a již zmíněný Spider-Man. Nový Peter Parker působí velice mladě a nezkušeně, což ve skutečnosti je. Ale po čase si zvyknete a dostaneme klasického pavoučího muže, tak jak ho máme rádi.

Je Občanská válka nejlepší marvelovkou? Možná ano, nejspíš ne. Rozhodně je ale zlomová a příběhově důležitá. Je možné se těšit na spousty dalších scén a soubojů, které trailery neukázaly. Věřím, že Občanská válka vystoupá nahoru a najde si své věrné fanoušky. I když první polovina mohla lehce nudit, druhá povolina vše vynahradila.

80 %
Pro fanoušky povinnost. Nejzásadnější díl ze všech. Méně humoru než jsme dostávali v předešlých dílech. Výtečně propracované a dostanete to, pro co jste si přišli.
Atticus